Rozšíření dráhy karlovarského letiště se vyplatí, prokázala studie

Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy VaryUž historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary

Z dopadové studie vyplývá, že investice do dráhy je pro stát návratná v horizontu deseti let.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Zadali jsme si studii, aneb papír snese všechno. Vycházíme ze zbožného přání že by se počet cestujících po rozšíření dráhy „mohl“ zvýšit o 66%…

Davo

Proste Čekistán…

Vilém Bacsko

Už se vyjádřil APEX? Ten o KLV něco ví.

Petr

Tak od autora studie bych rád, aby se zaručil nejen svým podpisem. Protože odhadnout vývoj na deset let, to je teda odvaha.

Davo

Na zapade by je za takovou myslenku odsoudili, na vychode schvalujeme …

Jaaa

Jj, na Západě vlaky… Ale z Arábie moc vlaky nejezdí a z Ruska dneska vlastně taky ne…

tom

Určitě se to vyplatí, jde jen o to komu. Tyhle miliardové projekty jsou politiky a státními úředníky velmi oblíbené, z provizí
a úplatků se bohatne nejsnáz.

Blzx

Jojo, úředníci mají nejvíc provizí. Ti si žijí jak prasata v žitě. Vůbec ne ti politici, kteří je reálně úkolují

Jiří Kocurek

V Plzni na stavebním úřadě prý mají podstav. Jak je to možné, že lidi jsou raději do praxe do firem, kde … si přijdou na výrazně méně?!

mgr.pavel

Kolik turistů a jak bonitních to má přitáhnout, prosím?

Kolik turistů naláká vidina přímého letu (a odkud?) do KV bez nutnosti jet busem či vlakem z PRG či odjinud?

Kolik a jakých nových linek může asi to krajské město přilákat?

Ty parametry „minimalistických odhadů“ bych tedy chtěl vidět..

FrantaM

No můžete vznést žádost a do té studie se podívat.

Prngr

Tak samozřejmě, že se to té stavební firmě vyplatí. Zaplaceno dostane, bez financování se do toho nikdo nepustí.
To dá přeci rozum, že se jí to vyplatí – na to nemuseli dělat žádnou studiii …

Hans N.

Nevíme o tom nic, ale protože je to letiště a ne železnice, tak si do toho kopneme. Klasika.
Jo, to když se nacpalo půl miliardy do Mšenky byly to dobře vynaložené peníze. Ale běda cpát to do letiště! To už lítají mínusy. 😀

jvoj

Článek se měl jmenovat „Rozšíření dráhy Karlovarského letiště se vyplatí, prokázala studie, jejíž zadání bylo napsat, že se to vyplatí“

FrantaM

Tak se podívejte kolik linek týdně dnes lítá do Varů. Ta nedostatečná dráha to hodně limituje. Podle mě, když už tu máme fungující letiště, tak má cenu do té dráhy investovat, zas tolik peněz to není.

Lukáš F.

Nikomu se tam nevyplatí létat s ATRkem, a tak rozšíříme ranvej, aby tam mohly létat A320/B737, které už se tuplem nikomu nevyplatí tam posílat. To zní jako skvělá investice.

FrantaM

To, že se nevyplatí posílat jste zjistil jak? Ta studie tvrdí opak.

Lukáš F.

Proč tam teda něco nelétá už teď? Ryanair tam kvůli podmínkám irské licence létat nemůže, ale jiní dopravci tam historicky létali a létat mohou.

Air Traveller

Takovejch studií už bylo 🙂 Mám pocit, že i české budějovice šermovaly studiema, které měly dokazovat, jak moc úžasný to tam bude .) 1,2 miliardy za deset let. tzn. 100 mega ročně, cca 8 mega měsíčně. Pokud vůbec, tak to letiště má potenciál tak na 2 – 3 pravidelné lety denně. maximálně. a to mám ještě velký oči. At počítám jak počítám, tak z toho 100 mega ročně nevykutáte at se budete snažit sebevíc. Nemluvě o tom, že když to postavíte na ryanairu, tak budete rádi, když to bude na černý nule, protože ten tam bez dotace od kraje/města/letiště a… Číst vice »

Jiří Kocurek

Veřejná doprava v celém kraji na 1 rok i s objednávkou vlaků a ivesticemi do krajských silnic.

Rok 2023:
Odbor dopravy a silničního hospodářství 1 179 054 Kč
https://www.kr-karlovarsky.cz/system/files/2023-11/Rozpocet_2024_tabulky.pdf

Josef22

1 179 054 000 Kč (tedy 1,179 mld.) z celkového příjmu 9 mld. kraje je málo? (Ptám se)

off

Zase to kouzelné slůvko AŽ… To je zvláštní – když to má být nějaká minmalistická varianta, že je tam „AŽ“ (Rozvojem cestovního ruchu by se počet turistů směřujících do Karlovarského kraje mohl během oněch deseti let zvýšit až o 66 %). Čekal bych, že tam bude „nejméně“, a pokud na základě takové prognózy stát investuje miliardu a ono to neklapne, tak autoři studie zbytek doplatí.

Davo

Ty olleee… cesku ty regionalni diry nedaj spat 😅😅😅🤣😂😇😇

Ivan_pha

Pěkná pohádka ve studii. Růst trzeb přece neznamená, že to pokryje náklady na výstavbu dráhy. Také porostou další náklady, tohle se za 10 let nezaplatí.

Malý potenciál vidím spíše v nákladní dopravě, u Ostrova roste další hala, údajně o ní má zájem Amazon. Takže by Vary mohly sloužit jako terminál pro náklad, ale moc tomu nevěřím, když mají u PRG velkou halu.

vlachjan

Na obsloužení Německa by to mohlo být příhodnějsí, než Praha…

libcha

No to jsem zvědav. Narozdíl od Budějc, které viditelně cílí na odletovou turistiku koupáků, tady verbalizují příletový potenciál. Já tedy pochybuju, že se turisti nebo Rusové pohrnou do Varů tak, aby to uživilo letiště, notabene větší investice do něj. A pokud ano, tak proč by spíš neletěli do PRG a nedojeli po dálnici, jejíž stavba slušně pokračuje? Nakonec se nabízí myšlenka, že by to mohlo dopadnout opačně, že nízkonákladovci přistanou u Varů s tím, že to je „skoro Praha“. Ale ze všeho nejvíc to bude další hejtmanský pomníček.

noerf

Otázka je, kdo bude do Karlových Varů cestovat? Rusové v rámci války nikoliv, doba Arabů ve Varech pominula a Karlovarský kraj není tak velký pro dovolenkáře. A z Plzně nebo Ústí je to rychlejší na Ruzyni.

FrantaM

Z Plzně do Varů je to časově jen o 10 minut dále než na Ruzyni.
Teď jsem tam zrovna byl a Rusů je tam spousta, zejména těch co se přesunuli do Německa. O zdroj turistů do lázní bych se nebál.

Air Traveller

To jsou šílený teorie 😀

Sch

Letiště ve Varech a v Pardubicích jsou moc daleko na low cost letiště pro Prahu a nejsou dost daleko, aby dávala smysl jako cílová, nebo odletová regionální letiště.
Stát by asi neměl podporovat vzajemně si konkurujicí letiště. Brno a Ostrava mají přímou konkurenci v zahraničí, čili konkurencí je jiný subjekt. A Brno má navíc soukromého provozovatele.

MartinS.

Letiště ve Varech bude hodinu cesty autobusem od Prahy. Letiště v Pardubicích je hodinu cesty vlakem od Prahy. Na low cost letiště pro Prahu daleko nejsou, ale Praha zatím nemá vyčerpanou kapacitu, aby se ty nízkonákladovky ohlížely po něčem jiném.

P_V

Jaké znaménko mají černá čísla, já si ty matematické barvičky nikdy nezapamatuju…

Michal M

+

JirkaX

To je jedno, ta tam nejsou reálná ani teď ani s novou dráhou …