Rozšíření D10 na okraji Prahy má projektanty, stavět se má v roce 2029

První velké omezení čeká řidiče letos, začne velká oprava povrchu.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravami rozšíření prvních tří kilometrů dálnice D10. Vybralo projektanty pro modernizaci úseku Satalice – Radonice.
Zakázku za 24 milionů korun získalo sdružení firem Pragoprojekt, M-Projekce a Ateliér projektování inženýrských staveb. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Firmy mají připravit dokumentaci pro společné stavební povolení. K zasmluvnění poslední fáze projektové přípravy došlo jen krátce poté, co projekt rozšíření D10 dostal souhlasné stanovisko od ministerstva životního prostředí.
Úřad stanovil silničářům celkem 37 podmínek, za kterých mohou přetížený úvodní úsek dálnice D10 u Prahy rozšířit. Jde zejména o nutnou koordinaci se sousední stavbou Pražského okruhu ze Satalic do Březiněvsi, která získala zelené razítko na konci ledna. ŘSD musí také zpracovat další akustické studie, protože právě na hrozbu větší hlukové zátěže si místní obce na veřejném projednávání stěžovaly nejvíce.
Stavba se začala řešit už v roce 2019, později k ní byla v rámci EIA přiřazena i přestavba nedaleké křižovatky Chlumecká na Pražském okruhu.
Miliardová investice
Podle ředitele závodu Praha Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Tomáše Grosse se dálnice D10 na svém začátku blíží vyčerpání své kapacity. Proto se chystá rozšíření, které by mělo podle současných plánů stavebně začít v roce 2029 a o rok později má být uvedeno do provozu. Předpokládaná cena je 1,1 miliardy korun bez DPH, bližší informace jsou v letáku ŘSD.
Rozšíření navazující části D10 se pak řeší zvlášť, úsek od Radonic až po Mladou Boleslav už kladné stanovisko EIA získal, nyní se projektuje první část ke Staré Boleslavi. „Snahou je, aby úsek Satalice – Radonice byl dříve než navazující rozšíření na Starou Boleslav,“ uvedl na veřejném projednávání loni v říjnu Gross.
Směrové a výškové řešení D10 vychází ze stávajícího vedení a v rámci přestavby bude zachováno. Během stavby dojde k úpravě MÚK Radonice (úprava větví, výstavba nové okružní křižovatky včetně vybudování nových bypassů), která zajišťuje napojení průmyslové zóny.
Během stavby budou zrušeny stávající odstavné plochy v obou směrech D10. Součástí rozšíření je výstavba mostu jako náhrada za stávající. Most délky 90 m na ulici Ve Žlíbku bude odpovídat novému šířkovému uspořádání D10.
Řidiče v úseku čeká první omezení již letos. ŘSD tu plánuje velkou opravu.
D10 čekají velké komplikace. ŘSD začne ještě letos se stamilionovými opravami u Prahy