Rozloučení s tatrami. V Magdeburku se fandové naposledy projeli českými tramvajemi
Poslední tramvaj T6A2 dojezdí v Německu v běžném provozu na konci března. Opravy se nevyplatí.
Magdeburský dopravní podnik MVB a Muzejní depo Sudenburg vypravily v pondělí před polednem poslední vzpomínkové speciální jízdy československých tramvají.
V Magdeburku nyní jezdí v pracovních špičkách už jen jedna dlouhá souprava tvořená dvěma tramvajemi typu T6A2 a vlečným vozem B6A2. Jedné z tramvají skončí platnost technické prohlídky s koncem ledna, druhá bude vyřazena na konci března.
Samotné vlečné vozy však budou provozovány dál, dopravní podnik je ve špičkách připojuje za novější nízkopodlažní tramvaje. Jedna z vyřazených tramvají bude navíc sloužit pro výuku řidičů, další pro broušení kolejnic. Jde o celkem tři tramvaje, všechny tramvaje jsou již v provozu.
„I když nejsou oblíbené u všech cestujících, pro tramvajové nadšence jde nesporně o kultovní vozy,“ uvádějí organizátoři rozlučky.
Nostalgické jízdy se konaly již v neděli, pro velký zájem spolek IGNah přidal další i na pondělí. Jízdenky se musely rezervovat, jedna vyšla na 30 eur. Krátká projížďka bez rezervace v depu pak vyšla návštěvníky na pět eur.
„Kvůli jejich stáří a špatnému zásobování náhradními díly už není ekonomické provést další kontrolu,“ vysvětlil dopravní podnik v tiskové zprávě. V provozu je postupně nahradí nové tramvaje Flexity od Alstomu.
Vyřazené vozy se výhledově stanou exponátem muzea magdeburského dopravního podniku. Zatím však není jisté, zda budou udržovány v provozuschopném stavu. MVB se obává nedostatku náhradních dílů pro tyristorovou elektrickou výzbroj.
Poslední muzejní kusy
Provoz vozidel z produkce ČKD Tatra končí v hlavním městě spolkové země Sasko-Anhaltsko po téměř 34 letech. Poprvé vyjela 2. května 1990 na tehdejší lince 7 mezi Neustädter See a Salbker Platz.
Magdeburk je posledním německým provozovatelem tramvají typu Tatra T6A2. Město postupně převzalo 12 tramvají a šest vlečných vozů, později koupilo i některé z Berlína či Schwerinu.
Tramvaje T6A2 se v tehdejší NDR objevily nejprve v roce 1986 v Drážďanech, kde je už vyřadili. Nejvíce jich jezdilo v Berlíně. Z řady T6 jezdí v Německu ještě jediný vyrobený obousměrný vůz typu T6C5, a to jako provozní záloha ve Strausbergu.
Jako historické vozy si tramvaje T6A2 ponechaly také dopravní podniky v Lipsku, Rostocku, v Drážďanech či v Berlíně.