Rozhovor: Největší hrozbou je věta, že takto se to dělalo vždycky, říká šéf VUZ a okruhu u Velimi Martin Bělčík

Jednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZJednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZ

Musíme připravit společnost na předání generaci Z a generaci Alfa. Přizpůsobit se musíme my, nikoliv oni nám.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Hlavně aby některé ty Novoty nebyly spíš krokem zpět nebo slepou uličkou. To už tady taky bylo

Zlámalík

Vy se napřed naučte pravopis, to by mohlo do začátku stačit.

Karl vB.

Já bych panu Petrovi to velké písmeno prominul.
Kolik expertů týdně tady v případě železnice v různých variacích rádo používá šablonu: „dráhy byli“ a nějak jsem u nich vaše podotknutí ohledně pravopisu nezahlédl.

Jaaa

“Přizpůsobit se musíme my, nikoliv oni nám.”

Řekněte to na Správě železnic a uvidíte ten humbuk.

Dusanh

Ale vždyť to dává smysl – přizpůsobit se musíme my, nikoliv SŽ nám 😉

Honza N.

A neděje se to všechno právě proto, že se to už nedělá tak, „jak se to dělalo vždycky“ ? Pan vystudovaný lampasák a „ekonom“ Bělčík je důkazem tohoto „myšlení“: ……jeho legendární návrh, který hrdě zmínil v Železničáři – vozit vůz 1. třídy vždy zásadně jen za lokomotivou, aby to tak neházelo, manažeři mohli v klidu pracovat na tabletech a ČD pak měly větší „zisky“ – se dává mezi těmi, kdo aspoň někdy viděli kolo a kolejnici dodnes k dobru……

Daniel Jablonecký

To jako vážně? Tak to je dobrej bizár. Skoro tak dobrej, jako když někdo v 50. letech nařídil, že všechny vlaky do Plzně musí jezdit komínem napřed.

Karl vB.

Připomněl jste mi jiný vtip, kdy bylo nějakou analýzou údajně zjištěno, že největší pravděpodobnost vykolejení má poslední vagón soupravy a proto bylo vydáno doporučení, jej preventivně nepřipojovat. 🙂

Karl vB.

Jste si jistý, že řazení vozu 1. třídy přímo za lokomotivou bylo opravdu takto originálně zdůvodněno, nebo se jedná o přidaný komentář (který si žije vlastním životem), k jinak logickému opatření?
Já bych navrhované řazení chápal jako způsob, jak efektivně omezit zbytečný (někdy i dost rušivý) tranzit přes vůz 1. třídy, cestujícími s jízdenkami do vozů 2. třídy.
Opačný způsob, který se z tohoto pohledu doopravdy nepovedl, je rozmístění „tranzitních“ oddílů 1. třídy ve vozidlech „Interpanter“.
http://bluetrains.cz/galerie/jednotky/interpanter/

Honza N.

Uvedené (mezi odrážkami) je doslovná citace s. M. Bělčíka, v rámci jeho návrhu „inovací“, dohledatelná v časopise Železničář , kde s ním byl zveřejněn rozhovor v čase, kdy tento hochštapler zastával funkci ekonomického náměstka GŘ ČD.

Pozn.: Nechci nijak snižovat vaše znalosti železničního provozu, ale je evidentní, že jste zřejmě nepochopil, že pokud jede vůz 1. třídy z Bohumína do Prahy řazen za lok, z Prahy do Bohumína pojede na konci (aniž by někdo přes něj rušivě „tranzitoval“. O změnách řazení, dělení, spojování kursů nebo úvrati /zřejmě nad úroveň vašeho chápání/ pak nemluvě. Nastudujte si to…..

Karl vB.

Vzácný pane, klidně si o mně můžete myslet to nejhorší. V kontextu duševního průjmu, kterým se tady presentujete, s tím budu vcelku spokojený.
Ono to totiž celé dělá dojem, že máte s panem ředitelem VUZ nějaký osobní problém, který se snažíte kompenzovat podobným způsobem, jako jeden „hrdina“ z Knoflíkářů. 🙂
https://www.facebook.com/100063778263040/videos/knofl%C3%ADk%C3%A1%C5%99i-a-flus%C3%A1n%C3%AD-na-lokomotivu/672519582872763/

Jan Sůra

Je fascinující, když anonymní nula vašeho typu poučuje úspěšnější kopírováním neustále toho samého do každé diskuze o VUZ.

tarten

Inu, doveďte nějaký podnik k miliardovým ziskům. Pak si možná poslechnu vaše názory na „ekonomy“.

manus

Naivní pohled, já bych se spíš nějakého předání generacím Z a Alfa docela a hodně bál, když je tak pozoruji! 🙁

Petr Šimral

Bál, nebál, musí to přijít. Nám taky o generaci starší kolegové povídali, že jsme „úplně k hovnu“, Kremáka bychom lopatou neutopili, kam nás pošlou, tam nás najdou, nemáme vlastní vůli… A teď je mi 57 a jsem přesně v té skupině, o které píše DÚ.

noerf

Aneb, jak říkal můj třídní učitel na střední v prváku. Jste to nejhorší co nastoupilo na tuto školu, ale do maturity se Vám třikrát omluvím, protože ty další budou ještě horší.
Fakt je, že zatímco kvalitní školy, které mají výběrové studenty mají totožnou kvalitu, u některých škol je patrné snížení požadavků u absolventů, zejména pokud porovnáte nároky na studenty v roce 2000, 2010 a 2020.

Gregyros

díky za názor, za naší generaci posílám klíčenku

Antonín1

Takto bych to neviděl – jako člověk již patřící, bohužel, do té starší poloviny občanů – za pár let dospěji k možnosti odejít do řádného důchodu, který pracuje hodně s lidmi narozenými už po roce 2000, musím říci, že od mnohých se mohu i učit, resp. mně nutí k tomu, abych makal na sobě a spoustu věcí již dávno zapomenutých z doby studií si obnovil, mnozí jsou už úspěšní i ve světě. Takže stejně, jako v každé generaci jsou lidé pracovití a lidé, kterým se moc nechce. Bylo, jest a bude. Jediné, co bych řekl, že je trochu jiné, je… Číst vice »

Jakub P

Z pravěku samozřejmě ne (i když kdoví, co ty nástěnné malby znamenaj), ale z antiky už se písemné stížnosti na to, že mladým se nechce dělat, jsou nezodpovědní a neschopní myslím dochovaly…

Petr Hlavička

Jo, tak proto raději železnici i průmysl zlikvidujete, aby se nedostala do pracek ekologicky zaměřeným mládežníkům. Fikané.

Daniel Jablonecký

A co vidíte, když je tak pozorujete? Já mezi nimi vidím spoustu šikovných a nadšených lidí s chutí něco dělat a někam věci posunout. A pak taky spoustu lemplů a flákačů. Jako v každé generaci. Rozdíl je hlavně v tom, že nemají pod kůží zalezlý bolševismus jako ti „zkušení a osvědčení“ rutinéři generací předešlých.

Jirka

Už Sokrates říkal: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“
Nechce se mi počítat kolik generací od té doby bylo, ale pokud je každá další horší, tak už i my musíme být strašný svině…

Sáček

Odkud je pozorujete, z gauče, čtením bulváru/médií na internetu, hltáním zaručených drbů? Výchovou vlastních dětí?

tarten

Je to přesně naopak. Nikdo se vás nebude ptát, jestli k němu máte důvěru a jste ochoten mu to předat.

Předchozí, vaše, naše generace odchází a nechává tu po sobě železnici v nějakém stavu, ve kterém ji dokázala zanechat. Když se generacím Z a Alfa bude aspoň trochu líbit, přivlastní si ji a budou v tom snažení pokračovat – pochopitelně po svém. Nebo si řeknou, že to byl od počátku divný nápad jako „my“ třeba s koňkou, bělovlasými parukami nebo odendavacími manžetami od košile, a pokračovat nebudou. Tohle by nám bylo líto, ale nic bychom s tím nenadělali.

johny

Velmi osvěžující čtení, zhltal jsem. Díky

Tonda

Tento by mel delat GR cele skupiny CD, oproti hraci pokeru ma tah na branku a racionalni nazory. Super rozhovor diky.

Air Traveller

tah na branku a racionalni nazory blednou, jakmile stoji tvari v tvar vsemocnym (a vseschopnym) odborum.

Karl vB.

Myslím, že porovnáváte neporovnatelné. VÚŽ, který je mimochodem dcerou ČD, má 130 vysoce specializovaných kvalifikovaných zaměstnanců a téměř monopolní postavení se všemi výhodami, které to přináší. Na služby VÚŽ stojí klienti v dlouhé frontě. ČD mají kolem 20 tis. zaměstnaců v tradičních drážních profesích. Provoz ČD (i ostatnách dopravců) je podstatným způsobem závislý na libovůli SŽ – viz klouzavé časové plány jakékoliv akce na tratích. Podle mého názoru se ČD za poslední tři roky pod vedením stávajícího GŘ vyvíjejí dobrým směrem. Příkladem může být masivní obnova vozidlového parku, která zvyšuje atraktivitu železnice, nebo investice do znovupostavení vlastního železničního opravárenství, jako… Číst vice »

Honza

škoda, že k tomuto moudru nedospěli i firmy jako Správa Železnic, ČD, ČD Cargo. Tento názor je velmi pokrokový a správný.

Auditor

Úspěch se v železničním sektoru neodpouští. Šotouši šílí, protože chce po nich odpovědnost a to jim smrdí.

Auditor

Kdo nevidí, neuvidí. Kdo neslyší neuslyší. Doporučuji přečíst znovu.

Hoermalmeister

Tuším, že myslí odlišný přístup mladých generací. Ale mám dojem, že se žalostně mýlí. Nyní se více dbá na psychické zdraví, lidé chtějí dělat, co je baví, a ne jenom kroutit 12ky a po volných večerech vysedávat po hospodách. Nejde o odpovědnost ani odpor k práci, jde o jiný přístup k životu. To nikomu nemůžete vyčítat.

Zdeněk

Ale lidé, kteří jdou dělat takovouto práci jsou většinou i nadšenci. A s nimi se dá spolupracovat velmi dobře.

Ondra K.

Mě připadá, že nejstarší generace, které vesměs celý život držely pusu a krok, mají pocit, že mladí to musí dělat stejně. Další věc je, že funguje selektivní paměť, takže lidi mají tendenci si pamatovat spíš to lepší.

Tomáš Záruba

Nahodou – cim vice dvanactek, tim mene pracovnich dnu.

M152

Záleží jakých. Třeba takové od 22h do 10h zlikvidují celé volno.

Vavrroch

Inu, porovnáme-li dvacet dvanáctek a šestadvacet osmiček, z nichž se „flexibilně“ často stávají desítky, skoro se zdá, že ten turnusák je o něco méně proháněn než osmičkář. Ale je to jen názor.

Hasler

Prošel jsem si za pracovní život docela dost typů směn jak na dráze státní tak i soukromé a i mimo dráhu a tohle nejde paušalizovat. Klasické 8, 12 krátký/dlouhý, 12 2x den/2x noc/4 dny volna, 12 2x den/noc/den volna/noc/2 dny volna. Hodně taky záleží na dobách začátku a konce směny (noční 12 do 8 rána byly peklo), ale nejvíc záleží na aktuálních životních potřebách. Až na směny 12 2x den/noc/den volna/noc/2 dny volna, mi to vždy v daném životním období docela vyhovovalo. Nyní mi vyhovují 8 s pružnou pracovní dobou, když chci můžu být v práci 12h ale když potřebuju… Číst vice »

Dusanh

Já teda po volných večerech rád v hospodě kroutím jednu dvanáctku za druhou 😉