posily_do_teamu

Rozhoduje teplota vzduchu. Páry benzenu padají přes noc k zemi, nad 5°C se musí odvětrávat

Nakolejování cisteren po požáru vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽNakolejování cisteren po požáru vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽ

Hasiči rozdělili místo nehody cisternového vlaku na tři úseky.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kolejový doktor

Hustěspečeno nad Bečvou

Tomáš Záruba

„a to do hloubky spodní hladiny vody“

Nemyslí se hladina spodní vody?

Pavel

Dneska ve ValMezu hlásili, že se ukončuje bezpečnostní poplach související s nehodou.

Petr

Ještě, že se to stalo takto na začátku jara a je nad 5°C.

Igor

Jen je škoda že více jak 70% dne je méně než 5°C a v noci to padá až k – 5°C

Petr

Pořád je naštěstí čtvrtina dne na odvětrání.

Knížecí rada

Teď již hasiči mají při práci na místě na většině fotek ochranné obleky i kyslíkové masky. Při hašení tam ale byli jen tak.

Jakub

Hasiči kteří byly takzvaně na proudu dýchací techniku měli, tak proč šířit bludy, a jen pro info kyslíkové masky hasiči opravdu nepotřebují pokud se nenadýchají kouře :))))

David

Čekali až jim to poradí někdo v diskusích na internetu!

Lars

místo poměrně bezvýznamného slovního spojení „kolejová výhybka“ bych napsal termín „kolejová spojka“

Pave69

My kolejové lamy, byť technicky vysoce vzdělané, si pod pojmem kolejová výhybka představíme přesně to místo, kde se to stalo. Pod pojmem kolejová spojka si představíme kus železa, spojující dvě koleje (kolejnice?), alternativně může jít o chodbu spojující dvě vysokoškolské koleje.

Lysimachia

Posílí vlaky přes Ostravu do Žiliny? Jako přestupovat za aktuální situace v Púchově je holý nesmysl.

El Barto

Vlaky 222/223 jezdí ze Žiliny odklonem přes Ostravu s tím, že cestující ze stanic Púchov, Horní Lideč, Vsetín a Valašské Meziříčí jezdí NAD.

Pavel

Dnes jsem viděl přímo v žs ValMez příjezd vlaku ze Slovenska, který se pak následně otočil a jel zpět.

El Barto

Ano, mimo ty dva 222/223 teď jezdí Valašské expresy ve své obvyklé trase s tím, že se otáčí ve Valmezu a v Hranicích, tam jezdí busy.

David

By to spíš chtělo dodělat dálnici do Fryšták…ekospolky se pak můžou soudit s Dezou, SZ a dalšími

Frantisek X

Další ze série „nemáme kudy provézt vlaky, postavíme další silnici pro auta“?

Michal

Ano, vlak 222 jede přes Ostravu, s tím, že v celém úseku Púchov-Hranice jedou autobusy, které do Hranic přijíždějí se zpožděním cca 50 minut. Takhle to vymyslet mohl opravdový génius. Vlak 222 mohl klidně do Val. Mezu dojet a náhradní doprava by byla jen Val.Mez. – Hranice a zpoždění by bylo poloviční. Ale proč to nevymyslet v ČD tak, aby zpoždění bylo větší. Nejlepší je pak to, jak vlaky z Púchova přijíždějí do Val.Mez v xx:10, ale oficiálně již 25 minut před tímto příjezdem mají jet zpátky do Púchova. Takže všechny EC směr Púchov mají 40 minut zpoždění, protože dalších… Číst vice »

El Barto

Možná ten odklon je zavedený primárně kvůli potřebě rotovat soupravy mezi ČR a Slovenskem, přeci jen část soupravy jsou slovenské vozy a lokomotiva.

radim.cenek

Není „kolejová výhybka“ v kontextu železnice tak trochu pleonasmus? O jaké jiné výhybce by mohla být řeč, pokud trolejbusy v širokém okolí žádné nejsou?

radim.cenek

Plus teda „budova železniční stanice“ je v Hustopečích blíž hranickému zhlaví, zatímco ty cisterny se vysypaly na lhoteckém, takže celá ta věta je mystifikace na úrovni Radia Jerevan 😉

Tonda

Toto kdyby se stalo v nejake velke stanici tak konec. Nejde tomuto nejak zabranit? delat bezpecnejsi vozy?

Good luck s tou podzemni vodou to je hnus…

El Barto

Určitě by šlo zmenšit riziko, že se něco takového stane, a to dosazením traťové části ETCS. To by tam vlak takovou rychlostí nepustilo.

Petrovič

Tiež je možné zaviesť podobné opatrenie ako na Slovensku, kde pri preprave nebezpečných látok musí byť radené, medzi lokomotívou (možný zdroj požiaru aj keď nie v tomto prípade) a 1. vozňom s nebezpečnou látkou, medzi 2 vozňami s nebezpečnou látkou (na spomalenie šírenia požiaru a zníženie šance vykoľajenia väčšieho množstva vozňov s nebezpečnou látkou) a za posledným vozňom s nebezpečnou látkou (ako nárazník pri náraze na vlak zozadu) minimálne 3 vozne bez nebezpečnej látky. Plus je zakázaná preprava niektorých kombinácií (hydroxid a kyselina alebo horľagina a oxidačné činidlo), ktoré spolu nebezpečne reagujú, v jednom vlaku. (Neviem, kto to zaviedol, ale… Číst vice »

Leinad

Časem se to vyšetří a uvidíme. Existují vozy s detektorem vykolejení(když už, tak začne brzdit), existuje zabezpečovač hlídající rycost, existuje možnost čumět na vlaky (dřív hradláři dnes asdek)

Jozo_cz

Detektor vykolejení je dobrý, ale v tomhle případě by si ani neškytl.

Jozo_cz

Ty vozy byly bezpečné dost. Jen nejsou dělané na to, aby vydržely ulehnutí na zem v rychlosti přes 90 km/h.