Rozhodnuto: Obce v prosinci převezmou provoz na „Osoblažce“ od Českých drah
Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala![Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Os_1.jpg)
![Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Os_1.jpg)
Stávají zaměstnanci zůstanou u ČD, nový dopravce má připraveny své lidi.
Dopadne to jako na JHMD.
Jako že kromě osobní bude i nákladní doprava a na trati denně čtyři túčka?
Pamatuju si, že za mých mladých let zde bylo v provozu cca 10 až 12 párů vlaků denně. Školáci jezdili z Osoblahy do Slezských Rudoltic ve dvou vagónech. Do konce základní školy jsem jím jezdil 4 roky. Ale ty časy jsou pryč. Dnes jezdí děti autobusy nebo je vozí rodiče a trať tak doplatila na své nevhodné trasování, které přitáhne leda tak turisty z parního vlaku. Mnoho zastávek je k obytné zástavbě daleko a nedivím se, že ji lidé nechtějí využívat. Upřímně si moc neumím představit, v čem spočítá to zlepšení. Dokáže nově založený spolek zabránit tomu, co se stalo… Číst vice »
Na to kam to ještě nedávno dospělo je celkem jednoduchá odpověď. Ještě několik let nazpět MS kraj tuto trať úplně odepsal a uvažovalo se o trvalém nahrazení vlaku autobusem. Takže ČD vcelku logicky nechtěly investovat do nákladných oprav vozidel. Vždyť jen rekonstrukce lokomotivy 705.9 stála přes 30 milionů kč. Vy taky nebudete opravovat barák, když víte, že za 2 roky přijede buldozer a srovná ho se zemí a místo něj bude přehrada nebo dálnice. Pak se toho díkybohu vložily obce a to jak se třeba opravily nádražní budovy je opravdu chvályhodné a je jen dobře, že trať třeba nezanikla. Ale… Číst vice »
Neví někdo jak je to s uzkorozchodnými tratěmi v polsku?
Čistě chipotetický pokud obce budou chtít nějak sehnat nějaké historické vozidlo odjinud. Není průchodnější cesta tlačit to přes kraj na spatřatelený kraj (vojvodství) a tam se dodstnek nějakému spolku? Třeba kdyby obce shaněly zálohu…
Proč třeba ČD v případě vypadku pošlou busy a určitě nemají takovou ochotu…
On i ten pronájem od ČD může být přechodné řešení. Třeba časem pořídí něco z pozůstalosti JHMD, nebo odkoupí ty od ČD. Ostatně, nejsou to Vectrony ani Esa že.
Kdyby se jim podařilo sehnat nějaký úzkorozchodný motoráček, bylo by to vůbec nejlepší.
Postavíš ho doma v garáži?
Tak ty hašišbedny z něčeho takového vznikly, že se ta rekonstrukce nepovedla je věc druhá.
Má vůbec nějaký jiný dopravce/subjekt operující na této trati jiná vozidla schopná a vhodná pravidelného provozu s lidmi? Ani spojnicový Faur SZD vhodný není…
Obávám se, že ČD je stejně jediná možnost jak se k vozidlům dostat a ti, předpokládám moc dobře, ví, že si mohou prakticky diktovat ceny a nikdo je nezastaví🤭🤣
Proč Faur není vhodný?
Má maximální rychlost 20 km/h.
Budou tam mít slevu důchodci?
Budou to mít ještě dražší.
Více info je na OneTicket cz 🙃
Moc nerozumím v čem to bude na Osoblažce teď lepší. Vozidla u údržba budou nadále od ČD.
Však se to tam píše – obce nebyly spokojeny s komunikací s ČD, až přetekl pohár. Teď je situace s vozidly stabilní, ale Rubikon byl překročen. Je dost možné, že v budoucnu by provoz ČD běžel úplně stejně, jako provoz OUD. Ale všichni zainteresovaní už se dohodli na novém řešení, tak co už.
Mají už provozní zálohu která dřív nebyla ,v malém kolektivu budou pružnější v případných změnách a nebudou živit moloch úředníků které samostatná a atypická trať jako je úzkorozchodka nepotřebuje…
Pro ČD to bude lepší v tom, že budou inkasovat peníze za pronájem vozidel a provádění údržby, ale současně ušetří nedostatkový strojvedoucí a průvodčí.
Bylo mi to vysvětleno tak, že si např. budou hlídat údržbu vozidel, aby to vyšlo mimo letní sezonu (protože čd takové věci neřešili, bylo jim to jedno).
Každopádně minimálně o té údržbě budou vědět dopředu, a nebudou lákat na dráhu, když budou vědět, že nepojede (to se dělo)
Děkuji za odhalení možných organizačních zlepšení provozu, která z dálky nejsou vidět. Proto jsem se na rozdíly mezi novou o.p.s. a ČD ptal. Děkuji
Jestli bude mít OÚD jen vozidla v nájmu od ČD, tak se toho moc s jejich případným nedostatkem (který k této situaci vedl a který teoreticky může znovu nastat) moc nevyřešilo, ne? Neumím vidět to zlepšení, přijde mi, že „do hry“ pouze vstoupil další subjekt, který ale nemá reálné prostředky řešit případné výpadky.
A nějak mi není jasné, jak může být toto provozní řešení přes OÚD levnější, než v rámci ČD, když OÚD budou muset navíc platit ČD nájem? Jedině, že ušetří na zaměstnancích, tedy na mzdách … Celé to postrádá nějakou logiku, byť prapůvodní příčiny (dlouhodobé výpadky vozidel ČD) jsou mi jasné. Ale v současnosti v tom nevidím žádný dodatečný přínos.
A vy znáte kalkulace, osud částek, které šly k ČD od kraje (kolik šlo na provoz, kolik na režii) a které nově půjdou od kraje přes OUD k ČD za nájem a údržbu?
Vždyť psal, že mu to není jasné.
Snažil jsem se říct, že ušetření na zaměstnancích není jediná cesta k tomu, aby nový model byl levnější (pro kraj). Což ovšem nikdo netvrdí, třeba bude nákladnější, nevíme.
Ono není otázky materiální. Ale administrativní byznys okolo. Proště lepší přehled o vozidlech.
A teď se budou plácat po zádech „no vono to je úplně o něčem jinym, dyž to nemaj ty Český dráhy“. Ale jezdit bez jakýchkoliv záloh, jelikož se uvažuje o zastavení pravidelného provozu a podnik prostě nedá peníze na nějaké opravy a rekonstrukce, to je druhá věc. Teď je zajištění provozu mnohem jednodušší a obce v podstatě jen slíznou smetanu. Ještě by mě zajímalo, jak si chtějí poradit s jízdami bez vlakových čet o kterém prý uvažovali a které jsou v reálu nereálné.
A čd měly zálohy nebo pravidelnou nad kvůli nedostatku provozuschopných vozidel?
„A když Pepíček skočí z okna, skočíš taky?“ Právě, že neměly a proto to dopadlo, jak dopadlo. Akorát tedy nějak nevidím ten posun k lepšímu, když teď za ČD jsou dva stroje (dokonce už ve stavu, kdy asi nějakou dobu vydrží) a potom budou … taky dva stroje. To už rovnou mohly zůstat ČD.
Jj, je to paráda když máte jen jednu mašinu a dva vozy, z toho jeden v dezolátním stavu. To pak máte nočního strojmistra a jen trnete hrůzou že vám ve 3 ráno z Osoblahy zavolají mašina neschopná a máte s dispečerem hodinu na to sehnat autobus.
Slíznou smetanu nebo vyzobají rozinky?
Proč by s jedním vozem nešlo jezdit bez vlakové čety? Protože pravidlo č.1?
Dveře? Nevím, jen tipuju.
Měla s montovat signalizace. Nevím, jestli už je na obou vozech.
Kromě §1 tam je ještě §7 – Cestující by to zneužili!
Radíme, to snad nemyslíš vázně? Ty jako strojvedoucí bys chtěl lítat na každé zastávce zavírat dveře, navíc jak chceš zajistit bezpečnost cestujících, když to nemá blokování dveří za jízdy a pokud je to neprůchozí co třeba nastane když se někomu udělá nevolno a nikde nikdo?
Tak dostat ke své ještě aspoň půl mzdy ušetřeného zaměstnance, tak možná by mi to ani v zimě nevadilo. Blbé je, že nově mají túčka na jedné straně zaslepené dveře kabiny. Když bude peron zrovna na druhé straně a fíra bude muset hópnout do sněhu, bude to pěkně otravné.
Zustanou tam platne jizdenky ceskych drah (vikendova sitova) nebo ODIS sitova?
Pokud tam vzniknou extra jizdenky na tuto trat, tak uz z tak mala cestujicich jeste dost ubude, aby se pak elitni odbornici na dopravu v ms kraji se starosty nedivili, ze se tam vozi jen vzduch.
Na rezijku se neptam 🙂
ODIS určitě.
Nadšení většinou vyprchá, když dojdou peníze. Ale držím palce.
Celou tuhle srandu bude i nadále cálovat MSK a ten má peněz dost, soudě dle toho, jak s nima zachází.
Takže je v naprostém pořádku když peníze kraje končí u subjektů, které kraj tvoří než u ČD….
Rozhodující je, co kraj za ty peníze získá.
No, držím jim palce, aby jim to nadšení brzy nevyprchalo.
A bude dál tarif i Českých drah platit.
Vaše připomínka měla být u jiného příspěvku, předpokládám. Protože jinak mi uniká souvislost
Ne jen ODIS
To je konstatování nebo otázka?
Pokud to má být otázka, tan napříště doporučuji dát na konec věty takovou tu zakřivenou čáru, zvanou otazník.
A bude i tarif Českých drah platit.
Trochu mám strach z toho, kolik členů tvoří to sdružení. Rok dva a už se začnou hádat mezi sebou.