Rozdíl 19 haléřů na kilometr. Transdev těsně uhájil provoz autobusů na Českotěšínsku

Barevné schéma pro autobusy v Moravskoslezském kraji. Foto: KODISBarevné schéma pro autobusy v Moravskoslezském kraji. Foto: KODIS

Podle smlouvy začnou v regionu jezdit nové autobusy na CNG.

Společnost Transdev Slezsko bude dalších deset let provozovat autobusovou dopravu na Českotěšínsku. Kontrakt v hodnotě 1,445 miliardy korun zveřejnil Moravskoslezský kraj v registru smluv, řeší zajištění autobusové dopravy od 13. prosince 2026. Předpokládaná hodnota zakázky byla dvě miliardy korun.

Transdev již v oblasti dopravu zajišťuje. Jeho vítězství v otevřené soutěži bylo velmi těsné, jak ukazuje písemná zpráva zadavatele. Hlavním kritériem v hodnocení byla vážená průměrná nabídková cena za ujetý kilometr. Transdev nabídl cenu 68,65 Kč. Na druhém místě byla společnost Strojně dopravní služby Opava s cenou 68,84 Kč za kilometr. Třetí Arriva nabídla 72,51 Kč.  Výchozí cena za 1 kilometr pro pohon CNG je podle smlouvy 58,83 Kč, každoročně ji budou indexovat podle inflace. Roční rozsah výkonů je kolem 2,5 milionu kilometrů.

Půjde o provoz autobusů na zemní plyn. Podle podmínek soutěže budou všechny nové, v červené barvě krajského dopravního systému ODIS. Dopravce zatím neuvedl, jaké autobusy pro provozní soubor pořídí, firma dlouhodobě jezdí hlavně s autobusy SOR. Budou vybaveny klimatizací, wi-fi, USB zásuvkami, bezpečnostními kamerami a informačním systémem. Kraj v zadávací dokumentaci požadoval dva typy autobusů: desetimetrové a dvanáctimetrové. Součástí vybavení budou rámy pro automatické sčítání cestujících systém pro komunikaci řidiče s dispečinkem organizátora dopravy.

Pro Transdev jde o další úspěch v Moravskoslezském kraji, letos na jaře vyhrál soutěž na provoz autobusů na Třinecku a Jablunkovsku.

Transdev Slezsko převezme autobusy na Třinecku a Jablunkovsku, Českotěšínsko se soutěží

Tagy Českotěšínsko Moravskoslezský kraj Transdev Slezsko
10 komentářů