lot
Letecké společnosti Letectví

Rouška se dostala už i na lak letadel, Lufthansa zpřísnila pravidla pro jejich nošení

Boeing 747-8 společnosti Cargolux v novém laku. Foto: Cargolux
Boeing 747-8 společnosti Cargolux v novém laku. Foto: Cargolux
Lufthansa požaduje nově lékařské potvrzení nebo maximálně 48 hodin starý negativní test. Jinak je rouška povinná.

Jeden ze symbolů pandemie koronaviru – ochranná rouška – se dostala i na letadla. Letecká společnost Cargolux nalakovala svůj nákladní Boeing 747-8 i s ochrannou rouškou. Jen den poté oznámila jedna z největších evropských leteckých skupin další zpřísnění pravidel pro cestování s ochrannou pomůckou.

Sedm let starý letoun registrace LX – VCF prošel lakem na Tchaj-wanu, snímek zveřejnil lucemburský nákladní dopravce na svém facebookovém profilu. Podle firmy tím vyjadřují závazek boje proti Covid-19.

Pro Cargolux jde o další speciální lak, v červenci firma představila jedno ze svých nákladních letadel Boeing 747-400 ERF ve speciálním retro nátěru.

Cargolux patří mezi největší evropské nákladní letecké dopravce, ve flotile má celkem 26 letadel Boeing 747 v různých verzích. Nákladní letecká doprava byla jedním z mála segmentů v oboru, který nepostihl kvůli koronaviru prudký pád.

Jen den po představení nového laku přišel jeden z největších evropských dopravců se zpřísněním pravidel pro cestující s rouškou. Na palubách letadel skupiny Lufthansa bude od 1. září možné cestovat bez roušky jen v případě, že se cestující prokáže maximálně 48 hodin starým negativním testem na Covid-19, nebo lékařským potvrzením, že roušku nosit nemusí kvůli jiným zdravotním problémům.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Dokud budou aerolinky vyžadovat povinné nošení těchto odporných dusivých náhubků na palubě, nikam nepoletím. A myslím, že zdaleka nebudu jediný.

Y.K.

Tak v Praze ani nedojedete nikam metrem.

Pako

Covid jako kokotina, cokoliv na toto téma nemá cenu řešit… kašel už sem měl, chřipku myslím taky, když náhodou skapu na Covid i kdyby byla pravděpodobnost 1:100, tak sem měl hold prostě smůlu

JIŘÍ

Holt, když už. Rouška je to nejmenší, co můžeš pro ostatní udělat. A až ho budeš mít (covid) a budeš mít těžší průběh (nepřeju ti to), tak sem zas přijď podiskutovat.

Pako

Nemocí je daleko víc jak jak tahle jedna, když se polovina populace může sama zabíjet kouřením,alkoholem,jsou tlustí jako prasata apod. nevím proč bych se měl zrovna v tomhle něčemu přizpůsobovat…

Peet

Předpokládám, že ty i scelou širokou rodinou vůbec nevycházíte ven a jste schováni v protiatomovém krytu, to je to nejmenší co pro sebe a své blízké můžeš udělat, protože co budeš dělat, když nebudete schovaní, a někoho z Vás přejede auto (taky ti to nepřeju), tak sem přijď podiskutovat.
Jinak ohrožené skupiny a lidé + ti co mají strach (neberu jim ho, ať si ho mají) mají chránit sebe a nosit respirátor a ne nutit celou populaci nosit hadr přes hubu.

Y.K.

Mě tedy dost děsí teto typ přezíravého a egocentrického smýšlení, že když je někdo ohrožený, ať se chrání a pomůže si sám. Můžu mu pomoci, aby byl méně ohrožený? Můžu, ale nechci. Chci pohodlí. Smutné.

Peet

Dost mne děsí tento typ egocentrického a přezíravého myšlení. Předpokládám tedy, že v rámci mé ochrany, všichni souhlasíte se zrušením jakékoliv dopravy, včetně zásobování obchdů, protože nás všechny tím ochráníte před nebezpečím přejetím dopravním prostředkem, včetně kol a koloběžek. Jsem ohrožený, a nejen já, takže s tím určitě všichni souhlasíte? Že je to blbost, samozřejmě, že je, Každý s má chránit sám!
Vysvětlujte to ale koblihám, které jsou vyděšené z „rýmičky“….

jirka b

👍

Karel Jezbera

Letecké společnosti, které „dovolují“ cestovat bez roušky čelí značnému riziku, že budou za nevynucení tohoto opatření platit mastné pokuty. Nikdy nemohou vědět, zda na palubě necestuje někdo z pracovníků nějaké z hygienických autorit ať už státu registrace letadla, nebo státu výchozí či cílové destinace. Navíc na evropské úrovni jsou do vynucování opatření zapojeny i některé národní letecké úřady, které jsou v tomto partnery hygienických autorit. Značné pravomoci mají i úředníci ECDC. Nicméně osobně si myslím, že zejména v letadle (kvůli tomu jakým způsobem tam proudí vzduch, jaké filtry se používají a jaká údržbová opatření byla přijata v souvislosti s COVID-19)… Číst vice »

Ondra

Pojďme se z té čínské chřipky po…. Až moc nápadně mi to vše připomíná film ,,Nákaza,,

Bob

Zdálky to připomíná spíš modrý zobák než roušku. A hlavně je to umístění nelogické, roušky by si letadlo mělo navlékat přes trysky.

Roman

Pak by si ale musel člověk nasazovat roušku na zádel.

Bob

Většina lidí si netroufne jít na veřejnost s nezakrytou zádelí. A množství emisí bude s ústy nebo tryskami asi dost zanedbatelné.

Samo

Niet divu že sa letecká doprava rozbieha tak pomaly, keď aerolinky robia všetko pre to aby bola cesta čo najneprijemnejšia. Ale teda pobavila ma tá platnosť v celej Lufthansa Group keď je verejným tajomstvom že u Swiss sa celý čas cestuje bez rúška 🙂

Karel

12.08 LX1487 Swiss z PRG do ZRH, roušky měli všichni. Pravda že pokud jí měl někdo sundanou déle než na konzumaci občerstvení nikdo nedohlížel a cabin crew nikoho neprudili.

Samo

No veď áno, keďže formálne to vyžadované je, tak je to aj hlásené a teda tí cestujúci si to zväčša nasadia. Ale (ako sám píšeš) CC to spravidla nerieši. Značná časť klientely (najmä nemecky hovoriaci Švajčiari) to patrične využíva.

Pete

Ono to může být i naopak, že některé cestující děsí představa, že vychytají vedle sebe pasažéra, co poletí bez roušky a budou v jeho blízkosti muset trávit i několik hodin.. zvláště když nevíte, odkud ten člověk letí..

Samo

Takí ľudia zväčša sedia doma. Počas cestovania zažijú rádovo horšie situácie, než lietadlo. To je ako s hospodami, iste že niektorých ľudí desia, ale o tých zákazníkov nemá zmysel bojovať lebo neprídu.

Ota Z.

a do teď se to dělalo jako? resp. před „chřipkou“?

Kolina

sedels za kaslajicim, hlenem dusicim se cestujicim a dalsi den jsi na tom byl stejne. paradni prodlouzeny vikend v hotelove posteli. zlaty rousky.

Kamui

No, a co udělají s někým, kdo si ji sundá až po startu? Letadlo na rozdíl od vlaku nebo autobusu nemůže zastavit na nejbližší zastávce, kde bude problémový cestující vyloučen z přepravy.

pzag

Si myslíte, že nemůžete problémového cestujícího vyhodit? A že už nepadly rozsudky na to, že to dotyčný zaplatí?

Leinad

Jedna věc je formální právo, druhá věc je ochota jít do tahanic.
Vyhozený si sežene několik argumentů (je zdravý/má >48h starý negativní test, jak chce Lufthansa. Lezl jsem na palubu s potvrzením v kapse, crew jenom zapírá že jsem jim to ukázal. Rouška je mu nepohodlná, k tomu nějaké OCD a autismus stěžující hadr na obličeji, to bude zajímavé i pro média). Dejme tomu že by dopravce vyhrál a ustál by i mediálně „zlá korporace žaluje chudáka zákazníka“. V letadle bylo X dalších cestujících, kterým nevyšel přestup (a přes kompenzace a letištní hotel si pamatují problémovou cestu).

Greta

Tak to zkuste prudit CC a příště napište, kolik vás to stálo a zda byli ochotni jít do tahanice s vámi nebo ne. Osobně jsem zažil jednu Slovenku, která se pokoušela v letadle Germanwings na lince Bonn-Praha prudit stewarda, že si nedá kufr pod sedačku sama, ať ji ho tam nacpe on. Vyhodili ji i s kufrem 15minut po čase odletu. Když jsem se i tom se stewardem bavil, tak říkal, že v případě konfliktu s cestujícím trvá na vyhození z preventivních důvodů, aby nedělali problémy příště a aby měli ostatní pasažéři exemplární případ.

bohyn

A další 1/2 hodinu (v lepšim případě) vykládali její kufr ze zavazadlového prostoru. To jistě ocenilo celé letadlo.

Greta

Ocenilo, když ji ochranka vyváděla ven, většina cestujících tleskala, to bylo jedinkrát, kdy jsem zažil potlesk před startem. Zvláště Němci mají pramálo pochopení pro návštěvníky z východu, kteří ruší ordnung.

Y.K.

Z přepravy rozhodně vyloučen být můžete. A levné to není.

PetrN

To jsem zvědavý, jak to budou v plném letadle kontrolovat, když třeba třetina lidi ten test mít bude, další 2 třetiny ne, jak si uhlidaji, že všichni bez testu roušku mají. Nesmysl.

Bob

Tak hlavně ta podmínka toho testu je nesmysl na entou. Tímto způsobem by mohlo mít smysl testovat genetická postižení anebo třeba dlouhodobé bacilonosičství, ale ne respirační infekci, kde se nakažlivost vyvíjí z hodiny na hodinu a ze dne na den. Test provedený před několika dny může vypovídat nanejvýš o tom, jestli dotyčný nemoc už prodělal, ale ne o tom, jestli o dva dny později bude nakažlivý.

Samo

Moznost cestovat bez ruska je aj podmienena lekarskym potvrdenim ze ho cestujuci nemoze nosit. V clanku je chyba – je potrebne aj potvrdenie, aj test (nie „nebo“). Teda takych cestujucich budu jednotky a predpokladam ze cabin crew ich bude mat vyznacenych na manifeste.

Bob

To už dává větší smysl.