Rolls-Royce řeší další potíže s motory, tentokrát u Airbusu A350

Výroba motorů Rolls-Royce Trent 1000. Foto: Rolls-RoyceVýroba motorů Rolls-Royce Trent 1000. Foto: Rolls-Royce

Společnost Rolls-Royce musí vyřešit další z řady problémů se svými leteckými motory. Tentokrát se týkají motorů Trent XWB-84, které pohánějí

Společnost Rolls-Royce musí vyřešit další z řady problémů se svými leteckými motory. Tentokrát se týkají motorů Trent XWB-84, které pohánějí letadlo Airbus A350. U některých motorů byly objeveny drobné praskliny na lopatkách kompresoru. Informovala o tom zahraniční média i samotný výrobce.

„Při rutinních kontrolách jsme zjistili známky opotřebení malého počtu motorů,“ uvedla firma, která chtěla svým úterním prohlášení předejít spekulacím v souvislosti s vydáním takzvaného Příkazu k zachování letové způsobilosti (airworthiness directive). Jeho vydání Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví (EASA) se očekává dnes.

Podle výrobce se závada týká motorů starých čtyři až pět let, kterých je více než sto. Praskliny prý byly nalezeny u menšiny z celkového počtu. „Spolu s dostupností náhradních dílů a náhradních motorů neočekáváme, že by tento problém způsobil významné narušení provozu zákazníků,“ uvedla firma.

Agentura Reuters nicméně označila situaci za další bolehlav pro firmu, která už tak je těžce zkoušená dopady pandemie. Podle zdrojů agentury se mohou náklady na opravy vyšplhat na desítky milionů liber. To je nicméně pakatel ve srovnání se sumou, kterou firmu stojí rychlejší opotřebení motorů Trent 1000 pro Dreamlinery. Podle Reuters vyjdou častější kontroly a opravy firmu v letech 2017 až 2023 na 2,4 miliardy liber.

Tagy Airbus A350 motor Rolls-Royce
1 komentář