Rok po pádu lanovky na Ještěd. Ani po roce není uzavřené vyšetřování, čeká se na posudek

Nehoda lanovky na Ještěd. Pramen: Hasiči Správy železnicNehoda lanovky na Ještěd. Pramen: Hasiči Správy železnic

Jasno není ani o tom, kdy se nová lanovka postaví.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lang

Tohle je opravdu východ. Jeden z unikátů si necháme spadnout a oprava bude…….. kdo ví kdy. Nakonec si řeknou, že nikomu vlastně nechybí, tak nebudeme vynakládat další peníze.

Air Traveller

a co jako cekate? ze za tyden bude vyreseno a zaň dva tydny postaveno? nebo?

ABC

co na tom bylo tak unikátního?

zdenek

hlavně to neuspěchat

Petr

Aby nebyla druhá Studénka…tam bylo mraky posudků..a nikdo za nic nemohl.

Pája

Přitom stačilo, aby kabiny lanovky měly automatickou bezpečnostní brzdu. Jak málo někdy rozhoduje o životě a smrti….

Franta

Měli… před 30 lety 🙂

Pája

Byla demontována?

Franta

Ano, kvůli špatné konstrukci kabiny s ní byly problemy..

Ondrys

Takže od roku 1975 do roku 1992 (před třiceti lety) měli kabiny automatickou brzdu? Když byla ta brzda tak problematická, jak je možné, že vydržela prvních 17 let v provozu?

Franta

Nebyla použita, v 90.letech byla větší reknostrukce a po zkouškách byla nakonec vyřazena

Pája

Takže byla odstraněna s vědomím, že přetržení tažného lana může mít fatální následky při pádu kabiny plně obsazené cestujícími a doufalo se, že každý průvodčí bude ve střehu? Jinými slovy – od roku 1992 to byl časovaný průser?

P_V

Z jakého zdroje máte tuto informaci?

Air Traveller

tak to, ze “nikdo za nic nemuze” se klidne ukaze i tady. pokud nikdo nezamedbal sve povinnosti (prokazatelne – a to zduraznuji), dopadne to stejne.

pokud bude pricinou napr. unava materialu, nikdo s tim nic (zaplatpanbuh) neudela.

noerf

Možná by stálo za úvahu, proč se na výtahu provádí revize čtyřikrát ročně a na lanovce dvakrát ročně, když z hlediska prostředí je lanová dráha více zatížená externími faktory.

Franta

Kontrola lanovky a lan se provádí každý den před spuštěním provozu.
V případě ještedské lanovky bylo vyhrazeno pondělní dopoledne na údržbu a revize. Do toho 2x ročně velké opravy a zkoušky.
Lanovky jsou monohonásobně víc pod dohledem, to nelze moc porovnavat…
Z hlediska legislativy nehodě předcházet vlastně nešlo

noerf

Pochybuji, že by tam byl revizní technik každý týden. Navíc případné poškození lana prasklá vlákna lana provozovatel většinou při údržbě nemá šanci zjistit.

Radek

Někde se psalo, že základní revize každý týden a externí revizák každý měsíc.

P_V

Ono to podle zveřejněných fotek vypadá, že lano neprasklo, ale vytrhlo se z koncové objímky. To snad ani defektoskopie nezjistí, že v té objímce drží málo.

Franta

To není objímka, ale zalitá koncovka lana.
Lom byl v největším místě ohybu tzn. v místě kde se lano z koncovky dostává ven…

Franta

Revizní technik 2x ročně. Ale každý týden to kontrolují strojníci a náčelník LD