Rok po pádu lanovky na Ještěd. Ani po roce není uzavřené vyšetřování, čeká se na posudek
Nehoda lanovky na Ještěd. Pramen: Hasiči Správy železnic
Jasno není ani o tom, kdy se nová lanovka postaví.
Jasno není ani o tom, kdy se nová lanovka postaví.
Tohle je opravdu východ. Jeden z unikátů si necháme spadnout a oprava bude…….. kdo ví kdy. Nakonec si řeknou, že nikomu vlastně nechybí, tak nebudeme vynakládat další peníze.
a co jako cekate? ze za tyden bude vyreseno a zaň dva tydny postaveno? nebo?
co na tom bylo tak unikátního?
hlavně to neuspěchat
Aby nebyla druhá Studénka…tam bylo mraky posudků..a nikdo za nic nemohl.
Přitom stačilo, aby kabiny lanovky měly automatickou bezpečnostní brzdu. Jak málo někdy rozhoduje o životě a smrti….
Měli… před 30 lety 🙂
Byla demontována?
Ano, kvůli špatné konstrukci kabiny s ní byly problemy..
Takže od roku 1975 do roku 1992 (před třiceti lety) měli kabiny automatickou brzdu? Když byla ta brzda tak problematická, jak je možné, že vydržela prvních 17 let v provozu?
Nebyla použita, v 90.letech byla větší reknostrukce a po zkouškách byla nakonec vyřazena
Takže byla odstraněna s vědomím, že přetržení tažného lana může mít fatální následky při pádu kabiny plně obsazené cestujícími a doufalo se, že každý průvodčí bude ve střehu? Jinými slovy – od roku 1992 to byl časovaný průser?
Z jakého zdroje máte tuto informaci?
tak to, ze “nikdo za nic nemuze” se klidne ukaze i tady. pokud nikdo nezamedbal sve povinnosti (prokazatelne – a to zduraznuji), dopadne to stejne.
pokud bude pricinou napr. unava materialu, nikdo s tim nic (zaplatpanbuh) neudela.
Možná by stálo za úvahu, proč se na výtahu provádí revize čtyřikrát ročně a na lanovce dvakrát ročně, když z hlediska prostředí je lanová dráha více zatížená externími faktory.
Kontrola lanovky a lan se provádí každý den před spuštěním provozu.
V případě ještedské lanovky bylo vyhrazeno pondělní dopoledne na údržbu a revize. Do toho 2x ročně velké opravy a zkoušky.
Lanovky jsou monohonásobně víc pod dohledem, to nelze moc porovnavat…
Z hlediska legislativy nehodě předcházet vlastně nešlo
Pochybuji, že by tam byl revizní technik každý týden. Navíc případné poškození lana prasklá vlákna lana provozovatel většinou při údržbě nemá šanci zjistit.
Někde se psalo, že základní revize každý týden a externí revizák každý měsíc.
Ono to podle zveřejněných fotek vypadá, že lano neprasklo, ale vytrhlo se z koncové objímky. To snad ani defektoskopie nezjistí, že v té objímce drží málo.
To není objímka, ale zalitá koncovka lana.
Lom byl v největším místě ohybu tzn. v místě kde se lano z koncovky dostává ven…
Revizní technik 2x ročně. Ale každý týden to kontrolují strojníci a náčelník LD