regio-vlak

Rok od tragédie na přejezdu v Dolní Lutyni. Úřad na něj včera zakázal vjezd delším nákladním autům

Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Policie České republikyNehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Policie České republiky

Kontroly ukázaly desítky dalších problematických přejezdů s nevhodnou niveletou.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

A mám dojem, že další přejezdy podobného typu stále vznikají. Na nové dvojkolejce Střelice – zastávka u Brna, dole u Omic, je dvojkolejný přejezd v celkem ostrém oblouku tratě a lom nivelety silnice je tady víc než pořádný. Nějaká značka nikde.
Viz https://mapy.cz/s/cetereguje

Ústečan

Byl zveřejněn i seznam těch 53 nebezpečných přejezdů?

Libor

Udělat papíry na osazení značkou trvá rok. Představa upravit přejezd vidím na 15let. Spíš více…

bakiy

A pak se ti stane, že přijedeš z dovolený a na tvém pozemku stojí dopravní značka. Za ten rok se nikdo ani neobtěžoval se mě (majitele) zeptat, jestli s umístěním té značky souhlasím…

Gwann

Gratulki dobre sprave, Svoboda (pripadne obecne cely ten spolek) by se meli s tocvolantem a jeho firmou mel slozit na odskodne pribuznym chudaka strojvedouciho

Jan pesina

Svoboda na to sere,hlavně že má v Dlouhé Třebové postavený dva baráky za 60 000 000🤣🤮

Libor

No jezíš, tak je šikovný, umí si vydělat. 😁

Jan pesina

To možná jo,ale bezpečnost na železnici je mu zcela u prdele😀

Big papá Kárl

Takže po schválení a začátku platnosti dopravního značení se opět zruší pomalá jízda na onom přejezdu.
Mohu se tedy zeptat, když tam opět budu jezdit traťovou rychlostí, co bude bránit nějakému dalšímu řidiči kamionu aby tam znova uvázl? Pouze ono značení?
Tak to děkuji pěkně, protože pokud někomu nedělá starosti převážet nadrozměrný náklad bez patřičných povolení, tak ho zajisté nějaká značka zastaví.

David

Značka a že to bude ošetřeno v předpise. Co byste jako chtěl, vždycky se to tak dělalo!

Matador Cemp.

Inspektoři řekli, že značka stačí, tak stačí. Bohužel realita bude taková, že tam zase brzo nějaký profík uvázne. Po další tragické nehodě a zničeném vlaku, bude pan profík loudit krokodýlí slzy a chrlit výmluvy, že ho tam zavedla navigace. Policajtům a soudcům bude ubožáčka líto, přece vozí lidem toaletní papír a jídlo do marketů, a tak to zase vyšumí do ztracena. To víte, česko.

franta

Jako to že mám blbě udělaný přejezd, tak to jen vyřeším zákazovou značkou?
A co příjezd do areálu skleníku..
A co detektory. Od 2015 v roce 2025 stále jsme nic nevyřešili v ČR?
Jak jsem říkal, Camea by to měla podle mě tak za 3 měsíce hotové..

F. Brabenec

Rok po nehodě? A není to málo Antone Pavloviči? 16,5 m bude platit jen do doby, než tam vlítne nějaký nejmenovaný cizí státní příslušník. Přitom by stačil betonový retardér a vjezd do 3,5 tuny. 🥸

Daddy

A ta pomalá 50 pro vlaky je tam proč už celý rok?

david

Jaky jiny reseni nez znacku a predpis byste si na hlavni trati predstavoval?

Jeste, ze lidi od drahy nestavi dalnice, misto mostu a tunelu bychom meli urovnove krizeni s krizem …

Petr Šimral

Aby tam nezemřel další strojvedoucí…

Daddy

Tak to můžeme snížit rychlosti na všech přejezdech.

Matador Cemp.

Protože vlaky jsou nebezpečné. Za ten kamion na přejezdu, přece může vlak, železnice a šotoušká lobby, že ho tam schválně přistrčili. Ale je to asi jako když vás okradne zloděj, a aby se krádež neopakovala, tak vás přestěhují o 30 km vedle a zloději dají pokutu 50Kč.

Martin II

Oprava cedulí – za pouhý rok už je i schválena!

hroch.obojzivelny

Když byla v tisku poprvé oznámena zpráva o této nehodě, byly iDNESy, Novinky a další online média plná diskusních příspěvků volajících po trestu smrti pro řidiče náklaďáku. Je vhodné mít ji uchovanou v paměti pro případ, že by člověka popadly sklony k rychlým soudům.

Dan

A nebyl to nadměrný náklad? A měl patřičné povolení? Nevím, tehdy to zřejmé nebylo a vyšetřování ještě uzavřeno není.

nowas

Taky od začátku padalo, že tam s tím neměl co jezdit.. No a neměl. Nebylo povolení pro nadměrnou přepravu a tím pádem taky neproběhla patřičná příprava(e by se na ten přejezd z té firmy jel aspoň někdo podívat).

Karl vB.

Nehodlám se nijak vměšovat orgánům do vyšetřování této tragědie, ale je velmi signifikantní, že následný audit, provedený po tomto neštěstí, našel na síti SŽ dalších 53 míst „k řešení“.

miroslav.kalousek2

Tu vrtací soupravu si objednala firma Bezdínek, oní tam mají nějaké skleníky. Díval Jsem se na Google mapy, zda existuje alternativa ke zvolené trase toho nadměrného nákladu a ona existuje, stačilo, aby to ten řidič objel kolem obce Věřňovice po asfaltce (na ní byl přejezd se závorami a rovný) a po místní komunikaci. Domnívám se, že vina se dělí mezi tou firmou Bezdínek a tím dopravcem toho nadměrného nákladu. Dále se domnívám, že v té době neměla firma Bezdínek dostatečně vyřešenou příjezdovou cestu vhodnou pro kamiony ke svým objektům.

Guma

Až po roce úřad připustil chybu , protože tenhle zákaz tam měl být už dávno.

David

Takže po půl roce teprve končí správní řízení na instalaci zákazové značky. Člověk by skoro čekal že značka se tam dá do měsíce a do půl roku bude silnice předělána tak aby se po ní dalo projet bez rizika

MajsterN

Vždycky si vzpomenu na to, jak přes noc během 24:00-06:00 v Singapuru parta Indů obnoví asfalt na jedné křižovatce.

Pezos

V Česku taky, od 24:00 do 6:00, z prvního na druhého srpna. Jen holt ten letopočet se o rok posune.

182-097

Za cenu té promarněné energie na zcela zbytečných rozjezdech z té padesátky (a zpravování všech vlaků rozkazem na papíře o formátu A4), mohli mít dávno tu cestu srovnanou…
A nebo ještě lépe, mohl by si majitel skleníků postavit pořádnou příjezdovou komunikaci směrem od elektrárny, a ne tady kde to vede po naprosto nevyhovujících a uzkých uličkách…

vlachjan

Ano to by bylo nejlepší řešení. Koneckonců náklady tam budou jezdit pořád, je jen otázka času, kdy tam donde k dalšímu neštěstí.

Dobrodruh

Rovněž dopravce, potažmo majitel skleníku, by ušetřili spousty peněz a ostudy, kdyby si ošetřili povolení vjezdu a cestu si řádně zkontrolovali.

Uuu

Tu el. energii/naftu bych nechal zaplatit slavné SŽ. By si pak s opravami jinak pohnuli.

Jan Neruda

Ta cesta je majetkem SŽ?

Karl vB.

Cesta ne, ale ten úsek, který vede přes koleje + nějaký pruh z obou stran trati ano.

Matador Cemp.

Vrtnou soupravu převážela SŽ?

Petr David

Jedná se o křížení DVOU komunikací.

Matador Cemp.

Kde příslušník silniční dopravy poškodil drážní infrastrukturu, drážní vozidlo, zabil člověka a ohrozil desítky lidí ve vlaku. Pokud neměl povolení, není na tom nic, co by se za 3 měsíce nevyřešilo. Naopak, čím déle se to řeší, tím více důkazů se ztratí a veřejnost zapomene.

Elvis

To je obecný problém dráhy, udělá se optimalizace úseku, naklopí se oblouk. Pak se tam dá nový přejezd a vznikne velboud. Hlavně aby se nesahalo do pozemků mimo dráhu. Kdyby se upravilo výškové řešení 100 m před a za, tak problém není. Ale to nikdo nezaplatí. Bo je to kolikrát místní komunikace, třeba v majetku města, které nejvíce volá pro zachování přejezdu pro občany, ale peníze na to nemá a SŽ nebude platit nikomu cizí investici.

Karl vB.

Nemělo by to pro SŽ náhodou být v kategorii „vyvolaná investice“, aby přejezd po úpravě směrových/sklonových poměrů trati měl pro silniční vozidla stejné parametry, jako před tím?

Dobrodruh

V tom případě by kamiondopravci měli hradit veškeré výjezdy složek ZS, škody po jejich nehodách, zničené vlaky, odškodnění zraněným a nakonec i veškeré úpravy přejezdů, či nahrazení přejezdů podjezdem. Jsou to přeceVYVOLANÉ investice,investice vyvolané jejich neschopností a nezodpovědností.

PvvS

A jeje, Halásek si zas nevzal prášky.

Karl vB.

Význam slova investice vám očividně uniká.
Myslím, že pan PvvS odhadl situaci naprosto přiléhavě.

Kamui

U vozidel nad 7.5 tuny by mělo obecně platit, že nesmí jezdit nikam, kam jim vjezd není explicitně povolen na základě přezkoumání skutečného stavu silnice.

Libor

Tak ten byl dobrej!

Miroslav Šíp

Jj a muže s praporkem, běžte první… explicitně…

V.N.

Před pár lety jsem viděl i zaseklý dlouhý zájezdový autobus na přejezdu ve Smržovce. A to nebyla žádná účelová komunikace, ale hned I. třída. Koukám, že dle auditu je vše v pořádku.

Pezos

Ceduoe s dvacítkou jsou tam už nějakou dobu. Jako bonus je i po roce rychlost vlaků omezená na 50 km/h s koncem v nedohlednu.

Leinad

Čemu vlastně 50 pomůže? Je to oblouk, aby vlak zastavil před uvázlým autem, slušelo by se op. A pokud chci čas zavření přejezdu takovej, aby se stihla předat informace řidič – 112 – spržel – výpravčí – vlak, hodilo by se zastavovací tlačítko.

Alibaba

Menší rychlost zmírní případné škody při srážce.

Karl vB.

Za ty peníze, co doposud stojí brždění a opětovné rozjezdy vlaků, by ten přejezd mohl být skoro pozlacený.

Dobrodruh

Kamiony během svých cest spotřebují násobně více energie než vlaky a způsobí více škody. Za prachy ušetřené vozbou po železnici bychom mohli mít dostavěné dálnice i opravené železnice. I dostatek parkovacích míst pro kamiony.

Frantisek X

Tak hlavně by byly potřeba investice do zlepšení tratí, pokud byste chtěl alespoň ty náklady vozit vlakem. Dostavět síť dálnic s parkovišti (což mimochodem děláme teď) a pak volat po tom, aby z nich přepravy přešly zase na koleje, nedává absolutně žádný smysl.

Karl vB.

Zdá se, že vám unikly takové nepatrné detaily, jako to, že:
– kamiony jezdí do lokalit (místa nakládky/ vykládky), kam koleje natažené nejsou
– provádějí přepravu mnohem operativněji a levněji, než vaše milovaná dráha

Leinad

1) Ten nabouraný nevezl „poslední míli“ z blízkého překladiště ke konečnému spotřebiteli.
2) Politická otázka. Věc pro Spržel, proč adhoc vlak dostane trasu v lepším případě o víkendu ve 2 ráno.

Karl vB.

Reagoval jsem na všeobjímající příspěvek pana Dobrodruha, ze kterého předsudečná neláska k čemukoliv, co jede po asfaltu, přímo kape.
Jeho názory harmonicky doplňuje jeho mentální dvojče v podobě „Matador Cemp.“ 🙂

Matador Cemp.

Zřejmě vám unikla drobná skutečnost:
-kamiony jezdí i tam, kde koleje vedou a kde jsou vlečky až k místu nakládky/vykládky. Proč?
-vlaky jsou mnohem ekologičtější, čistší, tišší a spotřebují méně energie než vaše uměle zvýhodňované kamiony.
-ve 21.století už bychom mohli dopravovat jinak, než smradlavými kamiony