Rok od tragédie na přejezdu v Dolní Lutyni. Úřad na něj včera zakázal vjezd delším nákladním autům
Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Policie České republiky
Kontroly ukázaly desítky dalších problematických přejezdů s nevhodnou niveletou.
A mám dojem, že další přejezdy podobného typu stále vznikají. Na nové dvojkolejce Střelice – zastávka u Brna, dole u Omic, je dvojkolejný přejezd v celkem ostrém oblouku tratě a lom nivelety silnice je tady víc než pořádný. Nějaká značka nikde.
Viz https://mapy.cz/s/cetereguje
Byl zveřejněn i seznam těch 53 nebezpečných přejezdů?
Udělat papíry na osazení značkou trvá rok. Představa upravit přejezd vidím na 15let. Spíš více…
A pak se ti stane, že přijedeš z dovolený a na tvém pozemku stojí dopravní značka. Za ten rok se nikdo ani neobtěžoval se mě (majitele) zeptat, jestli s umístěním té značky souhlasím…
Gratulki dobre sprave, Svoboda (pripadne obecne cely ten spolek) by se meli s tocvolantem a jeho firmou mel slozit na odskodne pribuznym chudaka strojvedouciho
Svoboda na to sere,hlavně že má v Dlouhé Třebové postavený dva baráky za 60 000 000🤣🤮
No jezíš, tak je šikovný, umí si vydělat. 😁
To možná jo,ale bezpečnost na železnici je mu zcela u prdele😀
Takže po schválení a začátku platnosti dopravního značení se opět zruší pomalá jízda na onom přejezdu.
Mohu se tedy zeptat, když tam opět budu jezdit traťovou rychlostí, co bude bránit nějakému dalšímu řidiči kamionu aby tam znova uvázl? Pouze ono značení?
Tak to děkuji pěkně, protože pokud někomu nedělá starosti převážet nadrozměrný náklad bez patřičných povolení, tak ho zajisté nějaká značka zastaví.
Značka a že to bude ošetřeno v předpise. Co byste jako chtěl, vždycky se to tak dělalo!
Inspektoři řekli, že značka stačí, tak stačí. Bohužel realita bude taková, že tam zase brzo nějaký profík uvázne. Po další tragické nehodě a zničeném vlaku, bude pan profík loudit krokodýlí slzy a chrlit výmluvy, že ho tam zavedla navigace. Policajtům a soudcům bude ubožáčka líto, přece vozí lidem toaletní papír a jídlo do marketů, a tak to zase vyšumí do ztracena. To víte, česko.
Jako to že mám blbě udělaný přejezd, tak to jen vyřeším zákazovou značkou?
A co příjezd do areálu skleníku..
A co detektory. Od 2015 v roce 2025 stále jsme nic nevyřešili v ČR?
Jak jsem říkal, Camea by to měla podle mě tak za 3 měsíce hotové..
Rok po nehodě? A není to málo Antone Pavloviči? 16,5 m bude platit jen do doby, než tam vlítne nějaký nejmenovaný cizí státní příslušník. Přitom by stačil betonový retardér a vjezd do 3,5 tuny. 🥸
A ta pomalá 50 pro vlaky je tam proč už celý rok?
Jaky jiny reseni nez znacku a predpis byste si na hlavni trati predstavoval?
Jeste, ze lidi od drahy nestavi dalnice, misto mostu a tunelu bychom meli urovnove krizeni s krizem …
Aby tam nezemřel další strojvedoucí…
Tak to můžeme snížit rychlosti na všech přejezdech.
Protože vlaky jsou nebezpečné. Za ten kamion na přejezdu, přece může vlak, železnice a šotoušká lobby, že ho tam schválně přistrčili. Ale je to asi jako když vás okradne zloděj, a aby se krádež neopakovala, tak vás přestěhují o 30 km vedle a zloději dají pokutu 50Kč.
Oprava cedulí – za pouhý rok už je i schválena!
Když byla v tisku poprvé oznámena zpráva o této nehodě, byly iDNESy, Novinky a další online média plná diskusních příspěvků volajících po trestu smrti pro řidiče náklaďáku. Je vhodné mít ji uchovanou v paměti pro případ, že by člověka popadly sklony k rychlým soudům.
A nebyl to nadměrný náklad? A měl patřičné povolení? Nevím, tehdy to zřejmé nebylo a vyšetřování ještě uzavřeno není.
Taky od začátku padalo, že tam s tím neměl co jezdit.. No a neměl. Nebylo povolení pro nadměrnou přepravu a tím pádem taky neproběhla patřičná příprava(e by se na ten přejezd z té firmy jel aspoň někdo podívat).
Nehodlám se nijak vměšovat orgánům do vyšetřování této tragědie, ale je velmi signifikantní, že následný audit, provedený po tomto neštěstí, našel na síti SŽ dalších 53 míst „k řešení“.
Tu vrtací soupravu si objednala firma Bezdínek, oní tam mají nějaké skleníky. Díval Jsem se na Google mapy, zda existuje alternativa ke zvolené trase toho nadměrného nákladu a ona existuje, stačilo, aby to ten řidič objel kolem obce Věřňovice po asfaltce (na ní byl přejezd se závorami a rovný) a po místní komunikaci. Domnívám se, že vina se dělí mezi tou firmou Bezdínek a tím dopravcem toho nadměrného nákladu. Dále se domnívám, že v té době neměla firma Bezdínek dostatečně vyřešenou příjezdovou cestu vhodnou pro kamiony ke svým objektům.
Až po roce úřad připustil chybu , protože tenhle zákaz tam měl být už dávno.
Takže po půl roce teprve končí správní řízení na instalaci zákazové značky. Člověk by skoro čekal že značka se tam dá do měsíce a do půl roku bude silnice předělána tak aby se po ní dalo projet bez rizika
Vždycky si vzpomenu na to, jak přes noc během 24:00-06:00 v Singapuru parta Indů obnoví asfalt na jedné křižovatce.
V Česku taky, od 24:00 do 6:00, z prvního na druhého srpna. Jen holt ten letopočet se o rok posune.
Za cenu té promarněné energie na zcela zbytečných rozjezdech z té padesátky (a zpravování všech vlaků rozkazem na papíře o formátu A4), mohli mít dávno tu cestu srovnanou…
A nebo ještě lépe, mohl by si majitel skleníků postavit pořádnou příjezdovou komunikaci směrem od elektrárny, a ne tady kde to vede po naprosto nevyhovujících a uzkých uličkách…
Ano to by bylo nejlepší řešení. Koneckonců náklady tam budou jezdit pořád, je jen otázka času, kdy tam donde k dalšímu neštěstí.
Rovněž dopravce, potažmo majitel skleníku, by ušetřili spousty peněz a ostudy, kdyby si ošetřili povolení vjezdu a cestu si řádně zkontrolovali.
Tu el. energii/naftu bych nechal zaplatit slavné SŽ. By si pak s opravami jinak pohnuli.
Ta cesta je majetkem SŽ?
Cesta ne, ale ten úsek, který vede přes koleje + nějaký pruh z obou stran trati ano.
Vrtnou soupravu převážela SŽ?
Jedná se o křížení DVOU komunikací.
Kde příslušník silniční dopravy poškodil drážní infrastrukturu, drážní vozidlo, zabil člověka a ohrozil desítky lidí ve vlaku. Pokud neměl povolení, není na tom nic, co by se za 3 měsíce nevyřešilo. Naopak, čím déle se to řeší, tím více důkazů se ztratí a veřejnost zapomene.
To je obecný problém dráhy, udělá se optimalizace úseku, naklopí se oblouk. Pak se tam dá nový přejezd a vznikne velboud. Hlavně aby se nesahalo do pozemků mimo dráhu. Kdyby se upravilo výškové řešení 100 m před a za, tak problém není. Ale to nikdo nezaplatí. Bo je to kolikrát místní komunikace, třeba v majetku města, které nejvíce volá pro zachování přejezdu pro občany, ale peníze na to nemá a SŽ nebude platit nikomu cizí investici.
Nemělo by to pro SŽ náhodou být v kategorii „vyvolaná investice“, aby přejezd po úpravě směrových/sklonových poměrů trati měl pro silniční vozidla stejné parametry, jako před tím?
V tom případě by kamiondopravci měli hradit veškeré výjezdy složek ZS, škody po jejich nehodách, zničené vlaky, odškodnění zraněným a nakonec i veškeré úpravy přejezdů, či nahrazení přejezdů podjezdem. Jsou to přeceVYVOLANÉ investice,investice vyvolané jejich neschopností a nezodpovědností.
A jeje, Halásek si zas nevzal prášky.
Význam slova investice vám očividně uniká.
Myslím, že pan PvvS odhadl situaci naprosto přiléhavě.
U vozidel nad 7.5 tuny by mělo obecně platit, že nesmí jezdit nikam, kam jim vjezd není explicitně povolen na základě přezkoumání skutečného stavu silnice.
Tak ten byl dobrej!
Jj a muže s praporkem, běžte první… explicitně…
Před pár lety jsem viděl i zaseklý dlouhý zájezdový autobus na přejezdu ve Smržovce. A to nebyla žádná účelová komunikace, ale hned I. třída. Koukám, že dle auditu je vše v pořádku.
Ceduoe s dvacítkou jsou tam už nějakou dobu. Jako bonus je i po roce rychlost vlaků omezená na 50 km/h s koncem v nedohlednu.
Čemu vlastně 50 pomůže? Je to oblouk, aby vlak zastavil před uvázlým autem, slušelo by se op. A pokud chci čas zavření přejezdu takovej, aby se stihla předat informace řidič – 112 – spržel – výpravčí – vlak, hodilo by se zastavovací tlačítko.
Menší rychlost zmírní případné škody při srážce.
Za ty peníze, co doposud stojí brždění a opětovné rozjezdy vlaků, by ten přejezd mohl být skoro pozlacený.
Kamiony během svých cest spotřebují násobně více energie než vlaky a způsobí více škody. Za prachy ušetřené vozbou po železnici bychom mohli mít dostavěné dálnice i opravené železnice. I dostatek parkovacích míst pro kamiony.
Tak hlavně by byly potřeba investice do zlepšení tratí, pokud byste chtěl alespoň ty náklady vozit vlakem. Dostavět síť dálnic s parkovišti (což mimochodem děláme teď) a pak volat po tom, aby z nich přepravy přešly zase na koleje, nedává absolutně žádný smysl.
Zdá se, že vám unikly takové nepatrné detaily, jako to, že:
– kamiony jezdí do lokalit (místa nakládky/ vykládky), kam koleje natažené nejsou
– provádějí přepravu mnohem operativněji a levněji, než vaše milovaná dráha
1) Ten nabouraný nevezl „poslední míli“ z blízkého překladiště ke konečnému spotřebiteli.
2) Politická otázka. Věc pro Spržel, proč adhoc vlak dostane trasu v lepším případě o víkendu ve 2 ráno.
Reagoval jsem na všeobjímající příspěvek pana Dobrodruha, ze kterého předsudečná neláska k čemukoliv, co jede po asfaltu, přímo kape.
Jeho názory harmonicky doplňuje jeho mentální dvojče v podobě „Matador Cemp.“ 🙂
Zřejmě vám unikla drobná skutečnost:
-kamiony jezdí i tam, kde koleje vedou a kde jsou vlečky až k místu nakládky/vykládky. Proč?
-vlaky jsou mnohem ekologičtější, čistší, tišší a spotřebují méně energie než vaše uměle zvýhodňované kamiony.
-ve 21.století už bychom mohli dopravovat jinak, než smradlavými kamiony