Rodák z hlaváku: Jako hřiště střecha nad kolejištěm a šestimetrový vánoční stromeček
Interiér Fantovy budovy před rekonstrukcí v roce 2005. Autor: Wikipedia, Y.Shishdo – Y.Shishdo http://pipimaru.dyndns.org/
Karel Hybš se narodil v roce 1943 v bytě na pražském hlavním nádraží, kde žil až do roku 1968. Oslavil
Dík Karle, ale nejlíp bylo v Bredovsky na distanci.
Dá se to i tak říci. Ono vše je kráceno, Ale zavzpomínali bychom se smíchem. Někdy i silným.
Střípky vzpomínek jsou sice na můj vkus trochu neuspořádané, ale jako celek je to užitečné připomenutí minulosti, z níž už jsme v běhu času leccos zapomněli i my starší – tramvaje v ulici před hlavním nádražím znají z obrázků asi i všichni dnešní mladí, ale kdo z nich dnes vůbec tuší třeba to, že někde v místě okraje dnešní nové „dolní“ odbavovací haly bývalo jezírko se skalkou a vodopádem …
je to krácené, ale jedno mně tam chybí, že s klukama neposunovali vagony, my vždy, třeba jen pět metrů.
Příteli, tady nebylo kde a ani jak Po válečných letech nás bylo v pravém křídle celkem 6 a z toho jedna dívka. Na tyhle vagony bychom asi moc nestačili a posunovači svištěli. Tady proti nám byla ostraha jednotlivých nástupišť…
I jezírko znám z obrázků. 🙂 Poslední dobou vyšlo i pár obrázků někdejší zástavby kolem Opery. Filmové záběry pak přiblížily zaniklý městský charakter ulice pod bývalým Federálním shromážděním…
Dovolím si trošku ještě navázat. Vrchlického sady, sady zamilovaných, sady – oáza klidu, pohody. Zbyla jedna hlavní promenádní ulice (díky zástavbě) a nyní to hlavní. Nemluvě o staletých stromech, málo známém odpočinkovém Růžovém sadu. Prostě zeleně málo. Do toho se zapletli architekti s tím, že tam pojede tramvaj z Vinohradské třídy, pro lepší spojení. Zase nějaký … vymýšlí naplnění kapsy. Proč nemůžou v současné době udělat to, že tramvajové těleso (+ chodník) neotočí pravotočivě směrem dolu po kraji hlavní zdi směrem k sedmému peronu. Kleslo by to na sloupech. Ze sedmého peronu může tramvaj pokračovat do Saifrtovy ulice bez většího… Číst vice »
Tak něco sepiste?