Letectví

Řízení letového provozu zvažuje rozšíření své centrály v Jenči

Areál Řízení letového provozu v Jenči u Prahy. Foto: Hochtief
Areál Řízení letového provozu v Jenči u Prahy. Foto: Hochtief

Státní podnik Řízení letového provozu začal řešit projektovou přípravu na rozšíření svého areálu v Jenči, kam zvažuje přesunout i některé jiné činnosti.

Začal už hledat architekta, který má zpracovat zastavovací studii a podklady pro územní rozhodnutí. Celkem by v Jenči mohly vzniknout až čtyři nové objekty. „Rozloha  areálu v Jenči je velmi velká a pro budoucnost bychom měli rádi přehled o možném využití,“ řekl mluvčí ŘLP Richard Klíma. Podle něj plány na rozšíření souvisí s rozvojem ve čtyřech oblastech: provozní, pro činnost a působení Letecké školy (CANI), pro činnost a působení Výcvikového střediska CATC a pro umístění střediska Virtuálních věží pro potřeby Armády ČR.

Podle Klímy zatím nepadlo žádné rozhodnutí, kdy by se mělo začít stavět. „Jedná se opravdu jen o studii pro náš přehled o nepoužitém prostoru a zatím nebylo vůbec rozhodnuto o realizaci jakékoliv stavby, není tedy ani žádný časový harmonogram, případné další kroky se budou činit až v budoucnosti,“ dodal Klíma.

ŘLP budovu v Jenči využívá od roku 2007.

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Vite, ty pepickovske recicky si tu nechte. Vite tuzku, ale zato „naprosto presne“, ze?
    Platy v RLP jsou spise prumerne. Na pomery ANS v Evrope. To ze nekdo vydelava napriklad 80t neznamena, ze je to ubozak co si tyhle penize nezaslouzi, ale jen si umel dobre vetrit atp. Vsichni zamestnanci RLP musi mit vysokou kvalifikaci a neustale si ji obnovovat, aby neztratili licenci. Navic i zde je podzamestnanost z duvodu nedostatku vhodnych pracovniku. Vubec si neumite predstavit tu situaci atp.
    Parkoviste venku je udelane tak, ze zavlazuje okolni teren plus prebytek tece do nadrze v zadni casti arealu, kdy pak je tahle voda dale vyuzivana. Parkoviste je nutne nebot sice zde pracuje pres 600 lidi, ale verejna doprava je spise vtipem nez rozumnou moznosti, navic velka cast lidi nejezdi zrovna ze Zlicina ci Dejvic, ale dojezdove vzdalenosti za touto unikatni praci jsou bezne desitky i stovky kilometru.
    A abych ukoncil diskuzi – vim o cem mluvim, osobni dlouhodoba zkusenost. Tak uz dejte pokoj s kecy nejruznejsiho tpyu ac vite prd…

    • v diskuzi je nablito zejména z toho, jak nesmyslně se zastavuje česká krajina – místo třípatrového parkovacího domu radši postavíme parkoviště o rozloze několika hektarů… cena pozemků je v ČR zřejmě stále směšně nízká, když je neumíme využít pro něco smysluplnějšího a lépe

  • ano pánové, když budete mít plat 80.000 měsíčně čistého, taky si koupíte vůz za min. 800.000 kč. Né kvůli chlubení, ale bezpečnosti, takový vůz vás totiž spíše ochrání od piráty silnic v případě nehody 😉

    • Nový vůz za 800 tis. může (a zpravidla i je nebo tomu může být i naopak) být stejně bezpečný, jako nové vozidlo za třetinovou či poloviční cenu. To bych jako argument neviděl. Ano, můžeme se bavit o jednotlivostech typu HUD, různých (mnohdy naprosto zbytečných) asistentech atd., ale základní bezpečnost vozidel renomovaných značek se příliš lišit nebude. Někomu s platem 80 tis. může bohatě stačit fábie a někomu nebude stačit ani pětkový BMW. To záleží na individuálních preferencích a rovněž i na tom chlubení. Jelikož toto zmiňujete, dovedu si představit, že pro vás je to chlubení patrně velmi důležité, ale dovedete si to odůvodnit údajnou bezpečností. Ostatně např. u těch, co rádi za jízdy píší zprávy nebo si jinak hrají s mobilem, je úplně jedno, zda mají auto za mega nebo starou plečku za pár desítek tisíc – takový člověk je nebezpečný jak pro sebe tak i pro ostatní a na tom nic nezmění, že má drahé a bezpečné auto. A mnohdy se jedná právě o lidi, kteří mají drahé auto, ale na nějaké HF nebo spárování s palubním systémem jim jaksi nezbyl čas nebo (kupodivu) peníze. Je mi jedno, jaké kdo má auto, ale důležité je, jak se na silnici chová vůči svému okolí.

  • Při pohledu z okna a na obrázek k tomuto článku se mi chce zvracet. Vybetonovaná plocha parkoviště má větší rozlohu než samostná budova… zřejmě zde bude zakopán pes… a to jen kvůli tomu, aby pár pošuků mělo kde zaparkovat svoji dvacetiletou ojetinu.

    • Tamní zaměstnanci mají ovšem určitě (a plným právem!) na něco mnohem, mnohem lepšího, než jsou „dvacetileté ojetiny“ …

      • Ty dvacetileté ojetiny byly myšleny ironicky. To máte jedno, jestli nové auto nebo ojetina, ve výsledku to vyjde nastejno.

    • S ohledem na běžné platy v této organizaci to bude parkoviště spíše pro supernové modely 🙂 Jinak souhlas, ty betonové plochy všude kolem Prahy jsou humus.

      • Ty betonové či asfaltové plochy jsou sice strašné, ale v tomto konkrétním terénu snad aspoň (zatím) nehrozí urychlený odtok vody = doufám, že tam je zajištěno její odvádění do okolní zeleně (i té je tam zatím docela dost) a ne nějakou drahou dešťovou kanalizací rovnou přes pražskou „sračkárnu“ do Vltavy …

        • V tomto případě je srážková voda s největší pravděpodobností vsakována, ale co jiná obrovská jednopatrová OC, sklady + přiléhající parkoviště o rozloze několika hektarů? Nemluvě o tom, jak takto obrovské zastavěné plochy mění klima, když se asfalt/střecha OC rozpálí na 50 i více stupňů. Na jedné straně se bude křičet, jak není místo pro stavbu např. bytových domů, na druhou stranu se i dnes budují obrovská jednopodlažní parkoviště, haly apod.

          • V tom s Vámi samozřejmě souhlasím, ale pro tento konkrétní případ bych byl tolerantnější, protože nejde o obří skladové „krabice bez oken“ ani o nesmyslné „OC“ někde v polích daleko od obytné zástavby. Nicméně i zde mohlo jistě být parkoviště třeba pod zemí a zakryté nějakou zelení – jen by to asi bylo o dost dražší, než jak to (na soudobé poměry ještě dost inteligentně) projektant navrhl a investor nechal vybudovat.

    • Je pravda, že to vypadá poněkud nehezky, ale předpokládám, že v okolí jsou díky umístění areálu i velmi omezené možnosti využití veřejné dopravy. Automobil tak může být v podstatě jediným optimálním dopravním prostředkem. A také je možné, že parkoviště bylo od počátku dimenzováno pro budoucí potřeby a dojde už jen k výstavbě dalších budov, ale parkovací plochy nebude potřeba dále rozšiřovat. Osobně bych ale tento komfort tak prestižní a v podstatě bezproblémové společnosti, jakou ŘLP bezesporu je, nijak nevyčítal.

      • Nějaká VHD tam jezdí, byť zatím zdaleka ne všechna je zaintegrována do PID – ale autem to bude v naprosté většině případů jistě rychlejší než autobusem s přestupem na další spoje: většina tam zaměstnaných asi v blízkém okolí objektu ŘLP asi nebydlí.

    • No tak oni za těch cca 70 000 měsíčně co tam berou (spíš i vic) ta ojjetinama určitě nejezdí.. 😀

      • Než mi to smazli – tak jsem tam měl ještě jednu větu pod tim: „To se zase nějak CHUDÁ modrá guma snažila bejt vtipná
        Ach jo 🙁 “
        Bohužel se cim dal tim vic ukazuje ze na tomhle webu jsou ponechány komenty komentář od „modrogumnich“ starců – díky nimz je naše železnice BOHUZEL tam kde je ( a nejen to) – a vše ostatní se.ihned maze….

    • Tahle fotka je někdy z roku 2005 – 2006.
      Dnes je parkoviště plné, pracuje zde většina zaměstnanců ŘLP, mnoho z nich na směny. Autobusů sem moc nejezdí, z Kladna jedna linka párkrát denně, z Prahy to není o moc lepší, vlak je daleko.
      Parkoviště není beton, ale zámková dlažba, dešťová voda je svedena do té nádrže za budovou a bere se na zalévání.
      Auta jsou tu normální, někdo novější někdo starší jako všude jinde.

      • Díky za upřesnění – takže jeden z mála opravdu inteligentních projektů: „palec nahoru“!

      • Máte samozřejmě pravdu – mně šlo spíš o to, že i poté, co nám v ČR vyrostla jednopatrová obrovská obchodní centra, obklopená ještě většími parkovišti, nic moc se nezměnilo… nechápu, proč se netlačí na podzemní nebo vícepatrová parkoviště. Parkoviště obecně zabírají obrovské plochy, které by se daly využít k něčemu jinému. Ano, srážková voda se možná vsákne/využije, ale dovede si někdo představit, jak moc změní klima v okolí např. OC + parkoviště o rozloze několika hektarů?

Newsletter

Partneři


Výběr editora