Řízení letového provozu obnoví za stamiliony korun svoji letku kalibračních letadel
Státní podnik Řízení letového provozu kompletně pořídí dvě nové turbovrtulová letadla Beechcraft King Air 350 na kalibraci současných a budoucích
Státní podnik Řízení letového provozu kompletně pořídí dvě nové turbovrtulová letadla Beechcraft King Air 350 na kalibraci současných a budoucích leteckých pozemních zařízení. Nahradí starší Turbolet L410 UVP-E a proudovou Cessnu 560 XL. Letadla budou mít i nátěr v barvách ŘLP.
Letadla dodá německá společnost Aerodata. Vybaví je speciálními měřicími konzolemi, jež umožní kalibrovat současná i budoucí letecká pozemní zařízení. „Obnova letadlového parku je vynucena stářím stávajících letounů i měřících zařízení. Náklady na udržení provozuschopnosti současné techniky průběžně narůstají a je čím dál obtížnější zajistit technickou podporu,“ řekl mluvčí ŘLP Richard Klíma.
Podle leteckého rejstříku je Turbolet z roku 1991, Cessna z roku 2004.
Generální ředitel Řízení letového provozu Jan Klas už na svém twitterovém účtu i zveřejnil podobu, jak budou vypadat letadla v barvách ŘLP.
Návrh na grafické řešení kalibrační letky ŘLP – Beechcraft 350. Jak se Vám líbí? pic.twitter.com/XisE4i6bkS
— Jan Klas (@Klas_RLP) November 6, 2017
První King Air 350 proto nahradí L 410 UVP-E již v prosinci 2018. O rok později dojde k předání druhého stroje namísto proudové Cessny 560 XL. „Součástí zakázky je i výcvik pilotů, inspektorů kalibrace a techniků údržby letadel,“ dodal Klíma.
Během záruční doby bude Aerodata AG odpovědná za servis letounů i řízení zachování letové způsobilosti (CAMO). Servis měřících zařízení je smluvně zajištěn pro celé období předpokládané životnosti (20 let).
ŘLP v registru zveřejnilo několik smluv se společností Aerodata, ani jedna ale nemá uvedenou cenu. Podle Klímy je katalogová cena letadla 6,9 milionů dolarů za kus.
Firma Aerodata AG byla založena v roce 1985 a za 32 let své existence dodala více než 90 kalibračních letounů, díky čemuž se stala lídrem trhu. Významnou část z tohoto počtu tvoří letouny typové řady King Air, které jsou provozně nejosvědčenější a dlouhodobě nejpoužívanější při letovém ověřování leteckých pozemních zařízení.