Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Řidiči se projedou po nových deseti kilometrech D6 už koncem listopadu

Dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSD
Dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic vpustí provoz na dva nové úseky dálnice D6 dříve, než původně oznámilo

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vpustí provoz na dva nové úseky dálnice D6 o něco dříve, než původně oznámilo. Téměř deset nových kilometrů budou moci motoristé využívat už od 30. listopadu, původně se mluvilo o polovině prosince. ŘSD to uvedlo dnes na twitteru s tím, že půjde o takzvané předčasné užívání stavby. „Nyní například instalujeme svodidla a ploty nebo pokládáme vodorovné značení. Dokončovací práce budou probíhat i nadále po uvedení do provozu,“ sdělili silničáři.

Po třech letech výstavby se tak řidiči dočkají významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů. Konkrétně jde o dva nové úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km). Nově zprovozněné úseky se napojí na zhruba 30 hotových kilometrů dálnice od Prahy k Novému Strašecí a vyvedou provoz mimo Řevničov a Krušovice, které dnes působí na trase jako špunt.

Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině příštího roku. Nejblíže k poklepání základního kamene pak je 6,5 kilometru dlouhý úsek kolem obce Krupá, který naváže na obchvat Řevničova. Stavba má začít ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 76 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.F.Němča

V Čechách se staví pořád. Kdy se dostaví dálnice na Moravě ? Např.: Brno – Svitavy, která už je rozestavěná cca 90 let ! Možná ke stému výročí se začne…

Ceky

Budme radi ze se za socialismu postavilo docela dost dalnic sice podle jinych norem, ale aspon neco. Dokazete si predstavit ze by se d1 zacala stavet az po revoluci v roce 1989? Pri tom tempu vystavby co u nas je bychom dnes d1 meli s bidou hotovou mozna tak k jihlave. Po revolucni ministri dopravy ji nebyly schopni ani behem tech 30 let od revoluce postupne v souvislych usecich rekonstruovat a nechaly ji uplne rozpadnout. Rekonstrukce probiha teprve az ted v poslednich letech. A jak jiste vite ze zprav v tv tak nektere ty mosty co na d1 bouraji jsou… Číst vice »

Jiří Šrámek

To myslíte vážně?

Démon

Soudruzi, soudruh Ceky má pravdu, nelze stavět dálnici 30 let. To už je vážné, soudruzi.

Martin Hanzal

A co třeba D5 od Plzně na Rozvadov, rudý bolševický noku? O takové rychlosti se nezdálo ani soudruhům na politbyru… i když měli neomezené množství lidských zdrojů…

franzJosej

staveli Nemci Pilsen Rosshaupt(rozvadov)

Mirek

Kromě D1 (která se navíc začala stavět ještě za války a komunisti pak nebyli 20 let schopni pokračovat) se za 40 let postavilo jen pár výpadovek z Prahy a Brna, které končily kousek za městem. To vše bez nutnosti řešit pracovní síly, pozemky, životní prostředí atd. Zoufalost.
A to nemluvím o totálním zanedbání železniční infrastruktury.

Miro

To je opravdu nehoráznost komunistů, že okamžitě po skončení II. světové nedostavěli D1 zároveň s obnovou válkou zničených měst, fabrik, infrastruktury, stavbou přehrad atd.
Ve srovnání s tím, jak rychle dokázali kapitalisti po 89. opravit D1 a postavit další kilometry dálnic a ještě bez zadlužení státu. (ironie kdyby to někdo nepochopil)

franzJosej

jaky mesta byly zniceny? v cesku byla valka? a kde?

Démon

To myslíte vážně?

Tomas

ono těch dálnic se za sociku zas tolik nepostavilo .. v podstatě žádná, s vyjímkou D1. na to, že tady budovali socialimus 50 let… docela málo.

a zbytek je jak .. z komunistický propagační příručky

Libor

Dobrá zpráva, chválím…poslední dobou se mně zdá, že se staví o sto šest….otevírají se samé nové obchvaty i krátké kousky dálnic, tak to snad nakonec přeci jen pospojujeme v sodidní rychlejší a bezpečnější silniční síť třabas v horizontu do 20 let .

Dan

Ano,sice ce stavi rychle,ale velmi nekvalitne.Vemte si, kolik staveb se do kratke doby musi reklamovat kvuli oprave,ne celkove rekonstrukci a hlavne za kolik miliard navix.A uplne zbytecne,protoze stat neni schopny vymahat po firmach sve pohledavky a vynutit smluvni podminky a proto si firmy veselw uctuji neskutecne vyceprace a okradaji vesele stat. A ten si to bohuzel nechava s usmevem libit.Je to ostuda

Mirek

Krátké kousky, no právě. A staví se bohužel tam, kde to jde snadno, a ne kde je to nejvíc potřeba. Tenhle úsek je samozřejmě užitečný, ale určitě ne ten nejdůležitější v Česku.

Ceky

Jestli se pristi rok opravdu zacne stavet usek muk krupa a prelozka, tak konecne zmizi dalsi nebezpecne misto na tomto useku, ktery je ten urovnovy zel prejezd pred kterym je ve smeru od prahy ten neprehledny horizont.

Ceky

Na I/6 je ted mnohem vetsi hlavne tranzitni provoz hlavne proto, ze kvuli oprave kutrovickeho mostu na 7 , je tudy vedena objizdka z chomutova na prahu. Az se nove opraveny most u kutrovic dodela, snizi se tim provoz i na karlovarce. My to musime s autam a nad 12 tun taky objizdet pres zatec po 27,na jesenickou krizovatku a po 6 do prahy. Je tedy pravda ze krizovatka krupa u sustny a tank ono slusne kolabuje, ale za chvili to bude lepsi. Bohuzel sem videl i bulharsky a rumunsky, polsky kamiony, ktery to objizdeji po silnici z loun do… Číst vice »

Martin Hanzal

Doporučuji i Slánsko. Příšerná ostuda Středočeského kraje!

Honza

Včera jsem tudy jel a dopravní omezení pro nakládání dopravu již zcela zmizelo. Most je hotov, ale semafory zatím zůstaly.

kulhán

Ty semafory programoval nějakej vypitej debil. Poslední auto projelo a zelená naskočila až po 2 min. Takhle to je celou dobu. To je strůjcem kolon. Tady u nás se neumí ani naprogramovat semafor. Tak co chcete jinýho? Odpoledne a o víkendech se tam nedělá. Ostuda, nic víc než ostuda naší republiky.

Václav John

Velice dobrá zpráva. Všem budovatelům přísluší poděkování.

kulhán

Těm pár dělníkům co se opírají o lopaty nebo chrápou po opici v bagru? Tak poděkovat čenichovkou!

Koro

Hm, zas tam, kde jedou 3 auta v sobotu a 2 v utery. Ale aspon ze neco no.

Krtek

Dalsi mamlas co tam nikdy nejel

Krušky-Středohoří

Natáhnou se tam kamiony

Krtek

Nemyslim si, ze 10 kilometru dalnice tam nalaka vic kamionu, nez uz tam dneska jezdi. A uplne malo jich neni

Martin Hanzal

Moravák, nebo Slezan, že?

Démon

ANO, mezi 11:50:00 a 11:50:01 🙂

Anonymus

Super. Nedavno se psalo, ze az v prosinci. Cim drive, tim lepe.

camper

Když jsem se přestěhoval v roce 1986 do KV, bylo hotovo 10,3Km (Nové Strašecí – Kamenné Žehrovice) Píše se rok 2020 je hotovo 64Km a 66Km chybí, jestli dobře počítám tak mi vychází datum dokončení na 2056, já to říkal že se toho nedožiju 😀

Anonymus

Smutne smutne. Hodne veci zazdili komousi. Pro ne dalnice nebyla priorita

Jiřik

Budíček! Je rok 2020! Jak dlouho se ještě budete na ty soudruhy vymlouvat? Víte o tom, že v letech 1969-1989 vybudovali soudruzi víc silnic a dálnic, než nesoudruzi v letech 1990-2010?

svojsin

Pravda je obojí, pro vybudování dálniční sítě se neudělalo dost za socialismu, no a potom bohužel taky ne…..

Tomas

no jo … priority se nějak nastavit musely. a komunisti za sebou nechali takovou paseku a spoušt, ze byly mnohem dulezitejsi veci na práci.

nemluve o tom, ze v nedemokratických režimech se vždy staví snadněji, než v demokratických – prostě se zavelí, a staví se. a i přesto komunisti stavěli D1 čtyřicet let.

Anonymus

To mate pravdu a samozrejme jen na komouse se vymlouvat nechci. Hodne to zpomaluji pseudoekologicke organizace a jednotlivci. Byl bych rad, kdybx v Cesku kazdy rok aspon 35 kilaku novych dalnic,ale to je utopie. Mozna rok 2022 bude v tomhle smeru vyjimkou.

Mirek

Takhle to nefunguje 😀

Tomáš

Úsek měl být hotový podle harmonogramu z prosince 2017 ke dni 31.8.2020.Takže nebude zprovozněný v předstihu, ale se zpožděním 3 měsíce.31.8. měl být zprovozněn i obchvat Lubence.Zpoždění 1 rok.Takže žádný důvod k jásání.Jak zaznělo včera ve zprávách,D6 z Prahy do Karlových Varů má být v provozu v roce 2026.Lžou až si věří.

Peta

10 km dalnice za 3 roky no to me pose*te 😂

jakub (easydrink)

a máte třeba srovnání ze zahraničí? Podle mě se tam staví stejně rychle

Hojakar

Coze???? Zkuste se podívat do polska,chorvatska….to nemluvě o nemecku apod.

FlakY`

Poláci staví cca 3 roky, ale tendrují delší úseky.
U nás se do výběrového řízení dává: délka trvání výstavby, ale nemá moc velkou váhu. Firmy pak naberou více projektů a její zaměstnanci lítají tam, kde to nejvíce hoří…

PetrN

běžné tempo i na západě… je úplně jedno jestli se staví 5km nebo 30km, tady se jednalo dokonce o dvě různé stavby (úseky), které byly zahájeny a budou dokončeny najednou

Mirek

3 roky je běžná doba výstavby bez ohledu na délku trasy. Na dvě stavební sezony by to zkrátit šlo, pokud by to někdo chtěl zaplatit…

Démon

No jo, tohle šlo udělat za 2. Jenže když nejsou lidi …

jirka

no, to je tedy výkon hodný obdivu 🙂

franzJosej

a jak dlouho tech par km staveli? 4 roky? ja si pamatuju, jen kousek lesa mytili cca 8 mesicu. a Tok Kroupa Matl?? nic pohoda=l3nost a zaostalost

jakub (easydrink)

od 12/2017, takže necelé tři roky, což je standartní délka výstavby úseku dálnice

franzJosej

07.2017 se zaclo kacet les.. ale co v zemi kde lez je pravda vysvetlovat ne?

J.K.

Tak se na ty další úseky vrhněte osobně a všem nám to ukažte. 🙂

Greta

Les se má kácet v zimě, kdy je bez mízy. Kácet v červenci, pokud to není kvůli kůrovci, je prasečina.

ABC

a proč? to snad platí pro prořezávání, když se kácí komplet tak je to snad šumák, jestli se pokácí s mízou nebo bez

Qěcy

Kvůli kvalitě dřeva. V zimě v něm není míza.

Kodl

Mezitim co dnes vyslo na povrch totalni selhani RSD v priprave dokonceni posledniho useku D1 Rikovice-Prerov.
https://www.facebook.com/jitka.seitlova/posts/2912516725648166

Andrej

To mi ale paradoxne príde ako skôr dobrá správa, pretože to súd zrušil kvôli pomerne jednoducho vyriešiteľnej veci, a nie kvôli napr. samotnému umiestneniu stavby. Alebo sa mýlim?

Kodl

V podstate vzato se nemylite, jenomze neni radno podcenovat faktor cas.. Myslim si, ze je velice pravdepodobne, ze pravoplatne UR a stavebni povoleni do listopadu 2021 je naprostou utopii.
Pote se jede odznova, coz znamena odsun podle meho dobrych 6-8 let.

bkv

Určitě nám vysvětlíš jak může ŘSD ovlivnit obsah závazného stanoviska státního úřadu.

Jakub P

Mohlo by třeba mít podklady kompletní a se všema náležitostma? Jasně, MŽP si toho mělo všimnout a hodit jim to na hlavu samo dřív, ale kdyby to podali rovnou správně, taky by se nic nestalo.

Leinad

ŘSD má dodat podklady kompletní, ne zkoušet jestli si lenosti všimne MŽP nebo soud.

Jan

To tempo zahajování nových úseků D6 je žalostné.

Lukáš Končický

Myslím, že jsou prioritnější stavby než další části D6 kromě již zmíněných.

Kalanis

Až na ten detail, že ty prioritnější stavby mají zpravidla daleko více daleko vytrvalejších odpůrců.

Ivan

Přesně tak, priority jsou jiné, ale tady se dá rovnou stavět.
Já to kvituji, protože po ní často jezdím, ale uznávám že by to neměla být priorita.

Michael

Jiste, prioritní je nechat rozestavenou dálnic a jít stavět úseky odnikud nikam do jiné části republiky.. Schéma dálniční sítě v ČR je přece dane, priorita je pro místní vždycky ta jejich. Běžte jim do Varů říct že je blbost to stavět.

J.K.

To mi nepřijde, podle mapy investic ŘSD jsou plánované na zahájení příští rok další tři úseky, souvisle až ke křižovatce s I/27, co by za to jinde dali, tady se docela postupuje… Jo, nebude se budovat celá naráz, ale je to jenom D6, dlouho to nebyla priorita vůbec…

Vašek

Špunt zastavuje tok úplně, ten průjezd Krušovicemi bych spíše nazval úzkým hrdlem

Ivan

Takže se problém posune o pár (doslova) kilometrů, na křižovatku Šustna nad Krupou (u ONO), přes kterou už teď (až na vzácné výjimky) stejně všichni jezdí 90 km/hod. To, že na ní už nyní nestojí v předstihu kruhový objezd, přes jaký se jezdilo nad N. Strašecím, považuji za ryzí alibismus.

Be He

Tak úplně si to nemyslím, každý další úsek dálnice v CZ je vždy super ( netvrdím, že některý úsek by neměl být dříve jak jiný, ale v zásadě je přínosem vždy každý )

Jiří Kocurek

A té křižovatce by pomohlo, kdyby se tento úsek neotevřel?
Teče střecha na domě i na stodole. Když opravím střechu na stodole, pořád poteče střecha na domě. Když opravím střechu na domě, poteče střecha i na stodole. Co teď? Neopravovat ani jednu, protože vždycky se začne tou špatnou?

Ivan

Místní a často jezdící vědí, že tam švestky často měří, většinou se tam jezdí pomaleji než 90, ale 50 taky ne.

Petr Šimral

Já poměrně často používám silnici I/6 a již hodně dlouho jsem nepotkal někoho, kdo by to vzal čistých 90 či více. Spíše je tam takových 70, 60.

Já osobně tam těch 50 km/h jedu, protože přehuštění provozu (to TANK ONO tomu dalo poslední ránu) je tam opravdu znatelné a nervozita řidičů odbočujících z vedlejších vlevo je více než zřejmá.

Přitom inteligentní řešení to má. Zjednosměrnit úsek I/6 – odbočka k Tank ONO pouze ve směru od I/6 a pro všechny z tohoto směru nájezd na I/6 v obci Krupá.

Viz zde: https://mapy.cz/s/cosuketaho

Cestující, teď ale doma

No to je hodně divoké řešení a inteligentní bych ho nenazval. Lidé v Krupé by měli jistě radost, místo po obchvat, hnát dopravu včetně kamionů přes vesnici. I na té II/229 bude nějaký provoz.

ABC

IMHO tam finální padesátka je tam hlavně kvůli přechodu, po kterém jsem nikoho přecházet neviděl ani nepamatuju. Jinak by tam 70 bylo cajk.

Petr Šimral

70 tam rozhodně cajk není. Z obou vedlejších směrů čekají trvale auta a je tam od Tank Ono významný proud aut vlevo. Je to nejnebezpečnější křižovatka na I/6, byť křižovatce s I/27 do toho taky moc nechybí.

A čekání na Gogota (pardón, na dálnici) zavinilo, že tak nebezpečné křižovatky tam stále zůstávají.

Josef Sandr

Takhle sem taky musel jet koncem prázdnin do Prahy, když jsem tankoval u ONO. Vlevo se tam odbočit nedalo.
A co teprve udělá zprovoznění této dálnice, že někteří řidiči na Rakovník možná pojedou už tudy a více se to ucpe.

Kalanis

Krušky byly nepříjemný tím stoupáním ve směru na Prahu. Další hrdla jsou jen další vesnice – Lubenec (se staví), Hořesedly, Hořovičky, Černčice-Petrohrad (DSP, výkupy) a Bochov (se reálně ještě neví, proběhla oprava ekonomiky). Zbytek je v podstatě rozšiřování stávající I/6.

Be He

Souhlasím, navíc to bylo ideální místo pro PČR pro výběr pokut.