Řidiči prskají, chodci tleskají. Místo pruhu pro auta vznikl cyklopruh a parkovací místa
V pražské Bubenči ubyl pro automobilisty jeden z jízdních pruhů ve prospěch parkování a cyklistů. Foto: MČ Praha 6

Změna vyvolala mezi pražskými řidiči vlnu nevole.
Jezdím tamtudy občas (autem) a nikdy sem nepochopil, proč tam tolik pruhů je. Podle mě je úplně zbytečný celý ten úsek až po Kulaťák, stačilo by 1+1 s odbočovákem tam, kde je potřeba. Doufám že by to dojde také a zároveň s tím se udělá tento úsek, ale na stálo, pořádně a pěkně. Tohle dočasné řešení vypadá dost ostudně.
V rezidenční čtvrti, kudy ta ulice vede, by to měl být standard. Samozřejmě, pár uječených autíčkářů, co si vozí všude zadek autem, bude neustále brečet
Autíčkáři budou nespokojení při jakékoliv změně, v konečném důsledku nadávají i na důsledky otevření Blanky a nyní na nová parkovací místa. Naštěstí jsou v menšině.
ještě bych tam přidal vymezený pruh pro tramvaje, autobusy a buvoly
Budou kolony a budou víc plinu
Přesto, že auto používám denně, s takovými opatřeními jedině souhlasím. Není přece možné, aby téměř celá šířka ulice padla za oběť individuální automobilové dopravě.
Město je pro lidi, ne pro auta. Budou si na to muset zvyknout.
Teď by to ještě chtělo doopravdy to tak realizovat. Protože tím, že se z pruhu pro jedoucí auta udělá pruh pro stojící auta to pořád zůstává pro auta a ne pro lidi.
Dva pruhy v každém směru zůstaly – jeden pro auta a druhý pro cyklisty. Na přechodu to nic nevyřešilo, naopak zhoršilo. Co když půjdu přes přechod, auto zastaví a sejme mě rozjetý cyklista? Kdo pak bude hradit škodu, když narozdíl od aut nemá povinné ručení?
Vy jako chodec máte povinné ručení?
Toto dělení společnosti na ubližované autíčkáře vs cykloteroristi a pěškoteroristi, komplikace v silniční dopravě vs minimální infrastruktura pro chodce, na chodníků zaparkované SUV s největšími právy oproti menším právům maminky s kočárkem či hasičům jedoucím k požáru, je velice špatně. Bohužel tuto autopropagandu přebírají i ČT (hlavně pražské události) i Novinky. Vemte už proboha rozum do hrsti, že auto není jediná doprava, smysl života ani status úspěšného jedince.
Ironie je, že tam vznikla hlavně parkovací místa, takže je to spíš v rovině místní řidiči vs. projíždějící řidiči.
Pozoruhodný je ten newspeak: „Místo pruhu pro auta vznikla parkovací místa.“ Protože parkovací místa, ta přece vůbec nejsou pro auta. A jak je vidět v diskusi, spousta lidí tomu newspeaku opravdu věří. Opravdu jsou přesvědčení o tom, že je to něco namířené proti motoristům a řidičům, protože místo pruhu pro auta tam vznikla parkovací místa – a „parkovací místo“ v sobě neobsahuje slovo auto, takže si tím auta určitě pohorší. Nechci vidět, jak tohle absurdní protežování aut všude a za všech okolností skončí. Lidi, pro které jsou auta posvátnou krávou, by měli raději mlčet a moc na to neupozorňovat, že… Číst vice »
Tak ani toto není žádná výhra, estetika tohoto veřejného prostoru je stále stejně hrozná. Tohle krásno chceme? Jako chodec možná zatleskám, ale prskat nebudu, protože by mě nenapadlo bez hodně potřebného důvodu se po této oblasti či skrz ni pohybovat autem. Hlavně že je titulek, z něhož ta nenávist vůči řidičům přímo tryská a dává se na odiv. Ale beru to – při pohledu na to řešení – jako podnět více myslet na otevírání dveří ne levou, ale pravou rukou, což víc přinutí se otočit či hodit pohled do zrcátka, jestli se něco neblíží, třeba cyklista. A po kostkách v… Číst vice »
zajímavé
Autařům přibylo parkovacích míst a prskají? Tak tomu nerozumím.
Cykloteroristi z Prahy 6 a ve vedeni celé Prahy. Tohle zatím asi nezmění ani ti co vyhráli volby. Musíme doufat, že v komunálních volbách se podaří rozumným voličům tyhle lidi odstranit z rozhodování o dopravě a Praze vůbec.
Zkuste si prosím nastudovat termín terorismus či terorista, nevíte co píšete.
Jojojo, naopak, meli spis zmensit chodik a pridat dalsi pruh! 🙄
Nejdříve definuj rozumného voliče.
Jasně, za parkovací místa pro auta můžou cykloteroristi.
Nedávno se u nás dělala anketa, zda by lidi nechtěli staré rozpadlé nepoužívaně garáže ve dvoře přestavět na zakladačové, takže by tam každy byt měl jedno místo. Nejvíce nesouhlasili ti, co nadávají, že radnice nezajistila dost míst na ulici. Hlavním argumentem bylo, že přece nebudou platit 2000 měsíčně za místo v garáži, když mohou parkovat za stovku na ulici.
Ano, pak radnice pod tlakem mění jízdní pruhy na parkoviště…..a stejní lidé nadávají na kolony pod jejich okny…..
Stejná skupina nadává když:
– silnice se neopravují
– silnice je zavřená a opravuje se
– nejsou parkovací místa (město zajisti!)
– nová krytá parkovací místa jsou moc drahá
– atd.
Tak kdo první zaparkuje a otevře dveře cyklistovi před kolem?😀
Opravdu by mě zajímalo, kdy Praha udělá něco pro řidiče…zatím dělá vše proti nim…
Udělali tam parkovací místa
Třeba tady jim udělala ty tolik žádaný parkovací místa a zas je to prý blbě. Stejně jako na Chlumecký, kde ani průjezdný pruhy neubyly, jen se kvůli parkovacím místům zúžily. Možná by si to chtělo rozmyslet, co vlastně chcete. Jinak reálně tam opravdu dva pruhy až ke Kulaťáku nikdy volný nebyly, jak si někdo vysnil v citaci použité v článku, dál ke Kulaťáku v tom pravým téměř nonstop někdo stojí ve druhý řadě, ve špičkách rozhodně. +předchozí úsek Jaselskou taky nemá dva pruhy rovně do Čs. armády + kapacitu tady jednoznačně určujou křižovatky před a za tímto úsekem, počet pruhů… Číst vice »
Je to tak. Mimochodem, na tomhle přechodu mě také někdo málem sejmul.
A pokud se udělá opatření, které přiměje část lidí nejezdit autem, tak je to také pro řidiče, ne? Pro ty co zůstanou řidiči.
Parkovací místa jsou podle vás proti řidičům?
Investice do IAD jsou o 2 až 3 řády vyšší než do úprav chodniku, o cyklo ani nemluvě.
Zdroj této informace?
Máte snad málo prostoru, kde můžete překážet?
Ve směru do centra tam nebyl regulérní dvoupruh, ale jen odbočovák do málo významné ulice. Z centra zase bylo zúžení na křižovatce Jaselská/Čs. armády. Víc kapacity nemá smysl s ohledem na křižovatku Korunovační/M. Horákové na jedná straně a nájezd na kulaťák na druhé straně.
Ještě, že tam nemusím žít, pracovat ani se pohybovat. Co je to za ekologii, když se sníží propustnost silnic a místo plynule jízdy ta auta poskakují v kolonách.
Zrovna tady se reálně nic nezmění.
Tak jelikož tam nepracujete ani se nepohybujete, je zřejmé, že jste jen přečetl článek a bez jakéhokoliv znalosti místa jen nadáváte. Reálně se propustnost nesnížila, naopak se zvýšila bezpečnost pro více ohrožené účastníky dopravy. Proč Vám to vadí?
Přínos bude takový, že některé to poskakování přestane bavit. Delšími kolonami si k úspěchu nepomůžete.
Jako cyklista jsem jezdil tímto směrem od Letné k ČVUT a zpět. Namísto cpaní se na hlavní silnici mezi 2 proudy aut stačilo jet o pár bloků bokem ulicí Dejvická. Relativně malý provoz, bez větších křižovatek.. sice jednosměrka a kočičí hlavy, ale šlo to. Navíc po cestě byl cykloservis u Tyrše, takže ideální trasa.
Nepopírám úpravu a snahu o zklidnění/zpomalení – to se tímto asi povedlo, ale cpát povinně všude cyklopruhy je zvrácenost, kor když se stačí posunout o kousek dál bez ztráty kytičky. Nevím, nepochopím.
Podle mého šlo hlavně o parkovací místa, která nejsou tak široká, jako samotný pruh. Takže cyklopruh do zbytku se nabízí, po Praze se to tak dělá všude. Asfalt už tam je a statistiku cyklotras zajímá jen délka, žejo…
Ten cyklopruh je jenom záminka, aby měli řidiči na koho nadávat. Kdyby šlo o cyklisty, budou ta auta aspoň parkovat mezi jízdním pruhem pro auta a cyklopruhem, aby aspoň cyklisty trochu ochránila.
Já tam jezdím také dost často, ta dlažba v Dejvické ulici je utrpení (a to jezdím na horském). Ale jestli argument je, že tam po trase je cykloservis U Tyrše, tak jestli ho potřebujete tak často, tak to také není moc dobrá vizitka pro Vaše kolo… 🙂
JJ, kombinace Jaselská-Dejvická dokáže z člověka vytřást duši. A neřeší situaci, kdy se někdo potřebuje dostat někam na Čs. Armády samotnou, třeba na radnici.
Kolo mělo brutální nájezdy a k tomu horší podmínky pro provoz, takže jsem tam byl častější zákazník. Ale o to až tak nejde, spíš mi šlo o to, že kdyby se udělala nějaká cyklo-friendly úprava v Dejvické (viz pruhy na náplavce), tak se na hlavní nemusel pruh pro cyklisty malovat vůbec a prostor navíc šlo využít nějak smysluplněji – třeba šikmé stání, když už se honily parkovací místa. Obecně celá Praha je zasraná namalovanými pruhy, zatímco opodál vede krásná klidná cesta, která by zasloužila třeba jen trochu lepší povrch – viz Bucharova a ta šílená křižovatka u Rozvadovské spojky.
Tyhle prujezdy vedlejsima jsou skvely a je dobre, ze je vic a vic umoznujou novy cykloobousmerky. Ale maj i svy limity. Clovek mine vsechny cile, ktery jsou na tech hlavnich. To neni problem pro toho, kdo projizdi, ale pro toho, kdo ma na te hlavni cil nebo mezizastavku jo. A druha vec je, ze jsou daleko narocnejsi orientacne a na nalezeni. Takze dokud se clovek pohybuje ve znamych oblastech, fajn, pokud nekam jede na kole poprve nebo jen obcas, je to horsi. Proto ty vedlejsi nikdy nenahradej aspon pouzitelnou (tim nemyslim tyhle omalovanky v dverni zone) infrastrukturu na hlavnich. Nemusi… Číst vice »
Třeba v Holandsku to chápou.
Moc bezpečný cyklopruh nevidím. Spíše prostor na otevírání dveří.
Ta pražská úchylka na tyhle plastový blbosti a ještě červeno bílou už je opravdu nemoc. V minulé diskuzi se někdo rozčiloval, že parkovací dům na sídlišti v Budějovicích neměl architektonickou soutěž a Praha má architektů celej barák a dámy a pánové toto je výsledek 😀
Drtivá většina pražáků jezdí MHD. Prskají pouze ti, co si pořídili levnější bydlení v nějakém přebujelém satelitu kdesi v SČK a nyní si myslí, že budou pendlovat autem….
Do kamene tesat a ten potom zadláždit do toho asfaltu
I Pražáci z Prahy nezřídka potřebují jezdit autem, aby někoho odvezli nebo vezli nějaký náklad. Ne všechno se dá řešit MHD a ne každý má k zastávce MHD pár kroků po rovince.
A v tu chvíli jsem jako rezident centra Prahy šikanován středočechy.
Daleko min nez dojizdejicich stredocechu. Drtiva vetsina prazaku opravdu nepouziva auto na cesty po meste kazdy den. To neznamena, ze ho nemaj a obcas ho nepouzijou, kdyz musej nekam za mesto, kam. Neni dobry spojeni jinak nebo s tim nakladem, nekoho odvezt, atd. Maji ho jako jednu z moznosti, ne jako samozrejmost natolik prirostlou k zadni casti tela, ze uz vubec neuvazujou o tom, jet jinak…
Jojo, motoristé vždy na něco nadávají. Nejdřív, že nejsou parkovací místa a pak když vznou nová, tak brečí, že jim ubrali pruh.
*vzniknou
parkoviště je celá Praha, řidiči už by zase rádi jezdili.
Tak to se budou muset prostřídat. Někdo pojede v pondělí, další skupina v úterý, atd. Město není nafukovací a tolik aut ho prostě spolehlivě ucpe vždycky.
Já se střídám. Jezdím hlavně mimo špičku a víkendy :p
To delate dobre, delam to uplne stejne, po Praze jen kdyz je to opravdu nutne a pokud to jen trochu jde zaridit, tak mimo spicku.
Kdo za to asi tak může, že je v Praze moc aut, když ne řidiči?
Třeba Hřibův řidič za to nemůže, že má díky šéfovy tolik jízd a přesčasů…
I autobusáci. Přál bych vám slyšet řidiče autobusu MHD, když nedávno se 188 jel od Limuzskě až k metru Strašnická za autoškolou dvacítkou. Nelze předjet ani uhnout. 5 minut zpožděni.
Ta hruza, nekdo si dovolil neumet ridit a ucit se to. Kam ten svet speje, lidi, co nemaj ridicak od kolibky…
Kdysy to byl celé čtyřpruh, takže nebyl problém autoškolu předjet. A v tom autobuse jelo třeba 30 lidí, kteří nedojeli včas, přestože jeli ekologicky MHD, ale autobus nabral díky pirátskému zklidňování dopravy zpoždění, protože nemohl předjet autoškolu.
One more lane will fix it. Just one more lane „bro. Ale tentokrat fakticky doopravdicky, jenem jeden pruh navic a vsechno bude slunickovy… To zname.
Hurá, konečně! Teď ještě ta stavební část směrem ke Kulaťáku, snad se dočkáme brzy