Řidiči prskají, chodci tleskají. Místo pruhu pro auta vznikl cyklopruh a parkovací místa
V pražské Bubenči ubyl pro automobilisty jeden z jízdních pruhů ve prospěch parkování a cyklistů. Foto: MČ Praha 6

Změna vyvolala mezi pražskými řidiči vlnu nevole.
Jen houšť! Auta nekonečně otravují a vadí! Řešení je ve vysoké kvalitě MHD, krátkých intervalech, pohodlí atd.!
Skvělý počin, chtělo by to víc takovýchto úprav. Dálnice do rezidenčních oblastí nepatří. Všichni místní to oceňují, vadí to jen některým Středočechům a chronickým stěžovačům.
dlouhodobé prznění dopravy v Praze je výsledek architektů, kteří předtím navrhovali dětská dopravní hřiště.Místy není ani kde uhnout projíždějící IZS.Z jedné strany balisety z druhé ostrůvek na přechodu uprostřed vozovky a podbné vychytávky.Ale ty pruhy pro motorkáře se jim moc povedli.
V pořádku, jsou i jiné možnosti dopravy, než furt všude jezdit autem. Jsem taky řidič, ale po Praze téměř výhradně MHD… 😜
Teď před zimou se to bude cyklisty jen hemžit 👍
Na konzervovaných železničních tratí? To jo.
Nevidím důvod držet 2 paralelní (částečně) víceproudé silnice v rezidenční zóně nad ultradrahou Blankou a zadělávající Vítězné a Letenské náměstí. Pro odlehčení bych si dovedl představit propojení Papírenské a Za Císařským Mlýnem, které by dopravu Podbaba-Holešovice svedlo mimo úzká hrdla a obytnou zónu.
Praha není schopná propojit Papírenskou a Za Císařským mlýnem komfortně ani pro kola. To by přitom pomohlo víc, než mnohdy nesmyslné cyklopruhy.
Bydlím za rohem, a křižovatkou denně chodím i jezdím. Za mne úprava naprosto v pořádku, je to přehlednější a bezpečnější. Kolony se tvoří až od Skleňáku, takže tady jeden pruh mínus naprosto nehraje roli.
Ctihodné točky, vždycky špatně. Devadesátý skončily, dobré ráno.
Změňte titulek na „Obyvatelé tleskají, přespolní prskají,“ a najednou to vyznívá docela jinak, žejo?
Méně třídního boje a více podstaty celého problému.
Tak si přečtěte diskusi a uvidíte, že „řidiči prskají“ je pravda.
Ještě větší nálož je na FB.
Na facebook chodí psát příspěvky bez výjimky duševně nemocní, tam už snad nemůže chodit někdo normální ne? 🙂
tranzitní doprava v obytné zóně nemá co pohledávat…
Škoda že se tam nenašlo místo i pro stromy.
Ulice je široká, tam by se bez problémů vešly.
Ano, mohly být místo nesmyslného cyklopruhu.
Možná až se to bude dělat stavebně, tak i budou, při nestavební úpravě jen pomocí lega a barvy se stromy sází těžko.
Podstatně větší problém Prahy 6 a především okolí Kulaťáku je přeplněná nebo chcete-li přeregulovaná Blanka. Pak nastává standardní situace, že se u nájezdů do Blanky tvoří dlouhé kolony a Waze nabízí řidičům kreativní trasy na povrchu. Myslím, že dost dojíždějících jsou inteligentní lidi, kteří už zkusili i jiné druhy dopravy – MHD nebo kolo, ale ta nabídka z mnoha směrů není lepší, viz například aktuálně brzo ráno přeplněné parkoviště u metra Letňany. Opravdu bych dojíždějícím autem do práce v Praze např. ze Středočeského kraje nenadával. Mají domy na hypotéku, rodiny, v práci jsou přes 8 hodin denně a k tomu… Číst vice »
Souhlasím se vším až pak ne s tím koncem, to že si vybrali barák za Prahou byla jejich volba. Mě by se to taky líbilo, ale nejsem ochotný tenhle očistec absolvovat.
Je to samozřejmě věc volby každého. Ale spousta těchto lidí si koupila dům za Prahou za nějakého stavu dopravy, který se ale podle mnohých rok od roku rapidně zhoršuje. Každý navíc nedosáhne na komfortní rodinnou nemovitost přímo v Praze. Ten dluh v dopravě je prostě obrovský.
Doprava se ale zhoršuje právě jenom kvůli řidičům IAD. To oni ucpávají Prahu, nikdo jiný. Ten dluh v dopravě vzniká právě tím, že se hrozně moc peněz cpe do toho nejméně efektivního způsobu dopravy, kterým je IAD. Kdyby se ty samé peníze investovaly efektivněji, žádný dluh v dopravě tu nemáme.
To bude tím že těch dojíždějcích co si koupili dům ve středních Čechách je čím dál víc, kapacita není nafukovací a není cíl dělat ve městě další severojižní magistrály. Bohužel přepravní kapacita IAD vzhledem k prostoru je nejhorší ze všech druhů dopravy.
To by me zajimalo, jaky cyklista tady bude jezdit, kdyz o blok niz jsou krasne klidne jednosmerky s napojenim na Stromovku.
Pripadne muze jet rovnou z kulataku nahoru pres Letenske sady. Rozhodne bych nejel tudy, abych musel na kole vyslapavat Korunovacni nahoru.
Kor v Praze, znacene cyklotrasy casto nevedou nejvhodnejsimi misty pro kola.
A ta odkladni mista pro sdilena kola v „pustine“ (presne uprostred mezi vsemi zastavkami MHD) tomu nasadila korunu.
Ale jo, vzniklo tam 6 parkovacich mist..
Pravidelně jsem tam jezdil na kole ke stanici metra Hradčanská, s odbočením doprava u semaforu na fotografii.
Já tam jezdím, z Pankráce a z Holešovic na ČVUT a na letiště. Nějaké jednosměrky do Stromovky o blok níž jsou v tomto případě jaksi k ničemu, když jedu z/do Badeniho nebo Milady Horákové, a obecně se nebudu proplétat v nějakých jednosměrkách a použiju přímou silnici. Někdo tu navrhuje Dejvickou: špatný povrch, obousměrnost jen v kousku, a složité napojení na Kulaťák když chci pokračovat po Evropské.
Nerozumím tomu s tou Korunovační. Samozřejmě Pod Kaštany/Korunovační dolu-nahoru nejedu, jedu Pelléovou přes přejezd a pak Badeniho nebo Milady Horákové, podle toho, kam jedu.
Takže jim přidali parkovací místa, a zase je to špatně. Točvolantům se člověk prostě nezavděčí.
Místním se to zamlouvá ? … Tak není co řesit. Přespolní ať se přizpůsobí. A to myslím vážně. Řidiči v Praze jsou ty nejrozazlenější osoby v Česku.
Jezdím tamtudy občas (autem) a nikdy sem nepochopil, proč tam tolik pruhů je. Podle mě je úplně zbytečný celý ten úsek až po Kulaťák, stačilo by 1+1 s odbočovákem tam, kde je potřeba. Doufám že by to dojde také a zároveň s tím se udělá tento úsek, ale na stálo, pořádně a pěkně. Tohle dočasné řešení vypadá dost ostudně.
V rezidenční čtvrti, kudy ta ulice vede, by to měl být standard. Samozřejmě, pár uječených autíčkářů, co si vozí všude zadek autem, bude neustále brečet
Autíčkáři budou nespokojení při jakékoliv změně, v konečném důsledku nadávají i na důsledky otevření Blanky a nyní na nová parkovací místa. Naštěstí jsou v menšině.
ještě bych tam přidal vymezený pruh pro tramvaje, autobusy a buvoly
A co pruh pro vzducholodě?
Každému řidiči jeden pruh. Aby je nic neomezovalo.
Budou kolony a budou víc plinu
Přesto, že auto používám denně, s takovými opatřeními jedině souhlasím. Není přece možné, aby téměř celá šířka ulice padla za oběť individuální automobilové dopravě.
Je to tak. Líbí se mi model Manhattanu, který celou jednu polovinu šířky ulice dedikuje chodcům a až do zbytku se musí vejít auta.
Město je pro lidi, ne pro auta. Budou si na to muset zvyknout.
Teď by to ještě chtělo doopravdy to tak realizovat. Protože tím, že se z pruhu pro jedoucí auta udělá pruh pro stojící auta to pořád zůstává pro auta a ne pro lidi.
Auta jsou taky pro lidi. Takže když mésto je pro lidi a auta jsou pro lidi, holt se musí najít koexistence
Ne, nemusí. Pro lidi jsou taky třeba tanky nebo koncentrační tábory, což ale ještě neznamená, že se musí najít jejich koexistence ve městě, nebo kdekoli jinde.
To je skutečně srovnání hodné inteligenta, pane. Pisatel před Vámi píše o koexistenci, kterou zcela odmítáte, dokonce „i kdekoli jinde“. Znamená to, že chcete individuální automobilismus zcela zakázat, nebo to těm plechovkářům alespoň pěkně osladit? Máte pravdu, také bych se ulicemi radši vznášel v kapotovaném „dronu“ místo ježdění v autě. Když vidím Vaše příspěvky, mám jen obavy, že díky podobným nekompromisním fanatikům bude přibývat voličů různých bizarních politických uskupení.
Není to žádné srovnání. Je to příklad, že tvrzení „X je pro lidi, město je pro lidi, tudíž město musí být pro X“ je nesmysl. Koexistenci neodmítám, nikde jsem nic takového nepsal. Akorát mám jinou představu o koexistenci, než automobilisté, kteří si koexistenci aut a lidí představují tak, že se absolutně všechno přizpůsobí autům. Fanatičtí jsou mnozí zastánci aut, kteří chtějí udržet současný stav, kdy se takřka všechno podřizuje autům. Proto už jsou na ně také mnozí tak naštvaní. Můj postoj je, že z dlouhodobého hlediska by se měly podmínky pro auta narovnat s ostatními způsoby využití veřejného prostoru. Ale… Číst vice »
Koexistence samozřejmě, ovšem musí respektovat, že člověk v autě je nebezpečný okolí, zabírá násobně víc místa, než člověk pohybující se po městě jinak, nemluvě o dalších negativních externalitách typu emise. A nemluvě o prostoru zabraném auty stojícími (což většina z nich dělá drtivou většinu času).
Nejde tedy lidi v autech dál upřednostňovat před všemi ostatními, jako se to v evropských městech dělo cca od poloviny dvacátého století a v Praze děje dodnes (byť se to aspoň trochu zmírnilo, což někteří motoristé, zvyklí na dekády naprosté přednosti, berou jako útlak).
Dva pruhy v každém směru zůstaly – jeden pro auta a druhý pro cyklisty. Na přechodu to nic nevyřešilo, naopak zhoršilo. Co když půjdu přes přechod, auto zastaví a sejme mě rozjetý cyklista? Kdo pak bude hradit škodu, když narozdíl od aut nemá povinné ručení?
Vy jako chodec máte povinné ručení?
Predtim byly na prechodu 2 pruhy pro auta v kazdem smeru a uzky ostruvek uprostrrd. Ted je tam vetsi ostruvek a precjody jsou take kratsi. Je to rozhodne zlepseni.
Stejně jako kdokoli jiný, kdo způsobí škodu v životě, nemáte zač.
Toto dělení společnosti na ubližované autíčkáře vs cykloteroristi a pěškoteroristi, komplikace v silniční dopravě vs minimální infrastruktura pro chodce, na chodníků zaparkované SUV s největšími právy oproti menším právům maminky s kočárkem či hasičům jedoucím k požáru, je velice špatně. Bohužel tuto autopropagandu přebírají i ČT (hlavně pražské události) i Novinky. Vemte už proboha rozum do hrsti, že auto není jediná doprava, smysl života ani status úspěšného jedince.
Ironie je, že tam vznikla hlavně parkovací místa, takže je to spíš v rovině místní řidiči vs. projíždějící řidiči.
Pozoruhodný je ten newspeak: „Místo pruhu pro auta vznikla parkovací místa.“ Protože parkovací místa, ta přece vůbec nejsou pro auta. A jak je vidět v diskusi, spousta lidí tomu newspeaku opravdu věří. Opravdu jsou přesvědčení o tom, že je to něco namířené proti motoristům a řidičům, protože místo pruhu pro auta tam vznikla parkovací místa – a „parkovací místo“ v sobě neobsahuje slovo auto, takže si tím auta určitě pohorší. Nechci vidět, jak tohle absurdní protežování aut všude a za všech okolností skončí. Lidi, pro které jsou auta posvátnou krávou, by měli raději mlčet a moc na to neupozorňovat, že… Číst vice »
Tak ani toto není žádná výhra, estetika tohoto veřejného prostoru je stále stejně hrozná. Tohle krásno chceme? Jako chodec možná zatleskám, ale prskat nebudu, protože by mě nenapadlo bez hodně potřebného důvodu se po této oblasti či skrz ni pohybovat autem. Hlavně že je titulek, z něhož ta nenávist vůči řidičům přímo tryská a dává se na odiv. Ale beru to – při pohledu na to řešení – jako podnět více myslet na otevírání dveří ne levou, ale pravou rukou, což víc přinutí se otočit či hodit pohled do zrcátka, jestli se něco neblíží, třeba cyklista. A po kostkách v… Číst vice »
zajímavé
Autařům přibylo parkovacích míst a prskají? Tak tomu nerozumím.
Autaŕi jsou místní a tedy voliči. Voliči chtějí po radnici parkovací místa. Voliči ovšem nechtějí garáže, protože by je to stálo víc, než stovku měsíčně. Radnice volí nejjednodušší řešení, tedy omezí pruhy. Tím ovšem vyžene provoz do sousedních ulic a situace se opakuje. Rozumná radnice by parkování na ulici zdražila, čímž by majitele aut donutila si parkování vyřešit jinak
A také by zdražila jízdu autem, čímž by spoustu majitelů aut donutila vyřešit si dopravu jinak. A najednou by byly ulice bez dopravních zácp.
Bohužel jednak mýto zatím není v pravomoci radnic, jednak si nevolíme rozumné radnice.
Cykloteroristi z Prahy 6 a ve vedeni celé Prahy. Tohle zatím asi nezmění ani ti co vyhráli volby. Musíme doufat, že v komunálních volbách se podaří rozumným voličům tyhle lidi odstranit z rozhodování o dopravě a Praze vůbec.
Zkuste si prosím nastudovat termín terorismus či terorista, nevíte co píšete.
Jojojo, naopak, meli spis zmensit chodik a pridat dalsi pruh! 🙄
Nejdříve definuj rozumného voliče.
„Rozumný volič je ten, co volí přesně jako já.“
(s tím, že ono „já“ se týká vždy mluvčího a každý mluvčí volí někoho jiného)
Jasně, za parkovací místa pro auta můžou cykloteroristi.
Nedávno se u nás dělala anketa, zda by lidi nechtěli staré rozpadlé nepoužívaně garáže ve dvoře přestavět na zakladačové, takže by tam každy byt měl jedno místo. Nejvíce nesouhlasili ti, co nadávají, že radnice nezajistila dost míst na ulici. Hlavním argumentem bylo, že přece nebudou platit 2000 měsíčně za místo v garáži, když mohou parkovat za stovku na ulici.
Ano, pak radnice pod tlakem mění jízdní pruhy na parkoviště…..a stejní lidé nadávají na kolony pod jejich okny…..
Stejná skupina nadává když:
– silnice se neopravují
– silnice je zavřená a opravuje se
– nejsou parkovací místa (město zajisti!)
– nová krytá parkovací místa jsou moc drahá
– atd.
Tak kdo první zaparkuje a otevře dveře cyklistovi před kolem?😀
Opravdu by mě zajímalo, kdy Praha udělá něco pro řidiče…zatím dělá vše proti nim…
Udělali tam parkovací místa
Třeba tady jim udělala ty tolik žádaný parkovací místa a zas je to prý blbě. Stejně jako na Chlumecký, kde ani průjezdný pruhy neubyly, jen se kvůli parkovacím místům zúžily. Možná by si to chtělo rozmyslet, co vlastně chcete. Jinak reálně tam opravdu dva pruhy až ke Kulaťáku nikdy volný nebyly, jak si někdo vysnil v citaci použité v článku, dál ke Kulaťáku v tom pravým téměř nonstop někdo stojí ve druhý řadě, ve špičkách rozhodně. +předchozí úsek Jaselskou taky nemá dva pruhy rovně do Čs. armády + kapacitu tady jednoznačně určujou křižovatky před a za tímto úsekem, počet pruhů… Číst vice »
Je to tak. Mimochodem, na tomhle přechodu mě také někdo málem sejmul.
A pokud se udělá opatření, které přiměje část lidí nejezdit autem, tak je to také pro řidiče, ne? Pro ty co zůstanou řidiči.
Parkovací místa jsou podle vás proti řidičům?
Určitě ano. Parkovací místo je přece pro auto, co se dokázalo řidiče zbavit! 😀
Investice do IAD jsou o 2 až 3 řády vyšší než do úprav chodniku, o cyklo ani nemluvě.
Zdroj této informace?
Máte snad málo prostoru, kde můžete překážet?
Ve směru do centra tam nebyl regulérní dvoupruh, ale jen odbočovák do málo významné ulice. Z centra zase bylo zúžení na křižovatce Jaselská/Čs. armády. Víc kapacity nemá smysl s ohledem na křižovatku Korunovační/M. Horákové na jedná straně a nájezd na kulaťák na druhé straně.
Ještě, že tam nemusím žít, pracovat ani se pohybovat. Co je to za ekologii, když se sníží propustnost silnic a místo plynule jízdy ta auta poskakují v kolonách.
Zrovna tady se reálně nic nezmění.
Tak jelikož tam nepracujete ani se nepohybujete, je zřejmé, že jste jen přečetl článek a bez jakéhokoliv znalosti místa jen nadáváte. Reálně se propustnost nesnížila, naopak se zvýšila bezpečnost pro více ohrožené účastníky dopravy. Proč Vám to vadí?
Vaše tvrzení, že snížením počtu jízdních pruhů se zvýší propustnost mně pobavilo (se změnou souhlasím)
Nic takoveho nepsal. Psal, ze se propustnost realne nesnizila (coz je pravda, uzka hrdla. jsou tam jinde) a bezpecnost zvysila.
Přínos bude takový, že některé to poskakování přestane bavit. Delšími kolonami si k úspěchu nepomůžete.
Jako cyklista jsem jezdil tímto směrem od Letné k ČVUT a zpět. Namísto cpaní se na hlavní silnici mezi 2 proudy aut stačilo jet o pár bloků bokem ulicí Dejvická. Relativně malý provoz, bez větších křižovatek.. sice jednosměrka a kočičí hlavy, ale šlo to. Navíc po cestě byl cykloservis u Tyrše, takže ideální trasa.
Nepopírám úpravu a snahu o zklidnění/zpomalení – to se tímto asi povedlo, ale cpát povinně všude cyklopruhy je zvrácenost, kor když se stačí posunout o kousek dál bez ztráty kytičky. Nevím, nepochopím.
Podle mého šlo hlavně o parkovací místa, která nejsou tak široká, jako samotný pruh. Takže cyklopruh do zbytku se nabízí, po Praze se to tak dělá všude. Asfalt už tam je a statistiku cyklotras zajímá jen délka, žejo…
Ten cyklopruh je jenom záminka, aby měli řidiči na koho nadávat. Kdyby šlo o cyklisty, budou ta auta aspoň parkovat mezi jízdním pruhem pro auta a cyklopruhem, aby aspoň cyklisty trochu ochránila.
Já tam jezdím také dost často, ta dlažba v Dejvické ulici je utrpení (a to jezdím na horském). Ale jestli argument je, že tam po trase je cykloservis U Tyrše, tak jestli ho potřebujete tak často, tak to také není moc dobrá vizitka pro Vaše kolo… 🙂
JJ, kombinace Jaselská-Dejvická dokáže z člověka vytřást duši. A neřeší situaci, kdy se někdo potřebuje dostat někam na Čs. Armády samotnou, třeba na radnici.
Kolo mělo brutální nájezdy a k tomu horší podmínky pro provoz, takže jsem tam byl častější zákazník. Ale o to až tak nejde, spíš mi šlo o to, že kdyby se udělala nějaká cyklo-friendly úprava v Dejvické (viz pruhy na náplavce), tak se na hlavní nemusel pruh pro cyklisty malovat vůbec a prostor navíc šlo využít nějak smysluplněji – třeba šikmé stání, když už se honily parkovací místa. Obecně celá Praha je zasraná namalovanými pruhy, zatímco opodál vede krásná klidná cesta, která by zasloužila třeba jen trochu lepší povrch – viz Bucharova a ta šílená křižovatka u Rozvadovské spojky.
Tyhle prujezdy vedlejsima jsou skvely a je dobre, ze je vic a vic umoznujou novy cykloobousmerky. Ale maj i svy limity. Clovek mine vsechny cile, ktery jsou na tech hlavnich. To neni problem pro toho, kdo projizdi, ale pro toho, kdo ma na te hlavni cil nebo mezizastavku jo. A druha vec je, ze jsou daleko narocnejsi orientacne a na nalezeni. Takze dokud se clovek pohybuje ve znamych oblastech, fajn, pokud nekam jede na kole poprve nebo jen obcas, je to horsi. Proto ty vedlejsi nikdy nenahradej aspon pouzitelnou (tim nemyslim tyhle omalovanky v dverni zone) infrastrukturu na hlavnich. Nemusi… Číst vice »
Třeba v Holandsku to chápou.
Moc bezpečný cyklopruh nevidím. Spíše prostor na otevírání dveří.
Ta pražská úchylka na tyhle plastový blbosti a ještě červeno bílou už je opravdu nemoc. V minulé diskuzi se někdo rozčiloval, že parkovací dům na sídlišti v Budějovicích neměl architektonickou soutěž a Praha má architektů celej barák a dámy a pánové toto je výsledek 😀
No jo, protože k tomu ty architekty v Praze nikdo nepřizve. Tohle si tvoří pražský úředníci spolu s TSK. Protože si stále vedení města myslí, že to zvládne bez nich, stejně jako v těch Budějovicích. A toto jsou výsledky.
Drtivá většina pražáků jezdí MHD. Prskají pouze ti, co si pořídili levnější bydlení v nějakém přebujelém satelitu kdesi v SČK a nyní si myslí, že budou pendlovat autem….
Do kamene tesat a ten potom zadláždit do toho asfaltu
I Pražáci z Prahy nezřídka potřebují jezdit autem, aby někoho odvezli nebo vezli nějaký náklad. Ne všechno se dá řešit MHD a ne každý má k zastávce MHD pár kroků po rovince.
A v tu chvíli jsem jako rezident centra Prahy šikanován středočechy.
Daleko min nez dojizdejicich stredocechu. Drtiva vetsina prazaku opravdu nepouziva auto na cesty po meste kazdy den. To neznamena, ze ho nemaj a obcas ho nepouzijou, kdyz musej nekam za mesto, kam. Neni dobry spojeni jinak nebo s tim nakladem, nekoho odvezt, atd. Maji ho jako jednu z moznosti, ne jako samozrejmost natolik prirostlou k zadni casti tela, ze uz vubec neuvazujou o tom, jet jinak…
Jojo, motoristé vždy na něco nadávají. Nejdřív, že nejsou parkovací místa a pak když vznou nová, tak brečí, že jim ubrali pruh.
*vzniknou
parkoviště je celá Praha, řidiči už by zase rádi jezdili.
Tak to se budou muset prostřídat. Někdo pojede v pondělí, další skupina v úterý, atd. Město není nafukovací a tolik aut ho prostě spolehlivě ucpe vždycky.
Já se střídám. Jezdím hlavně mimo špičku a víkendy :p
To delate dobre, delam to uplne stejne, po Praze jen kdyz je to opravdu nutne a pokud to jen trochu jde zaridit, tak mimo spicku.
Kdo za to asi tak může, že je v Praze moc aut, když ne řidiči?
Třeba Hřibův řidič za to nemůže, že má díky šéfovy tolik jízd a přesčasů…
Vzhledem k tomu, že Hřib jezdil velmi často metrem (sám jsem ho tam potkával), tak jeho řidič, nebo tedy strojvedoucí, má opravdu hodně jízd za sebou.
Mesto, ktere neni schopno postavit zachytna parkoviste u MHD pro dojizdejici, kteri pak musi dojet az do sirsiho centra.
Záchytná parkoviště u MHD jsou malá část funkčního systému, ne samospásný řešení. Vzhledem k ceně jich nikdy nejde postavit dost na to, aby stačily. Navíc je s nima problém, že když jsou až na MHD, ucpávaj se už příjezdy do města. Takže daleko spíš je potřeba je stavět u dobrejch železničních tratí už daleko před městem.
Další problém je to množství dojíždějících. Kdyby Praha neměla tak nesmyslně složitou výstavbu uvnitř (i kvůli pravidlům šitým na míru dalšímu růstu počtu aut), těch dojíždějících by zdaleka nemuselo být denně tolik.
To je jen výmluva, stejně jako okruhy. Kolik procent aut v celkovém pražském provozu jsou řidiči, kteří musí do širšího centra pro to, že nebylo volno na P+R? Nula celá nula nic. Navíc záchytná parkoviště u MHD mají být především v okolí Prahy, a tam je nemůže stavět Praha. Pokud auto dojede až do území Prahy, už to je podstatný problém. Protože aby tam mohlo dojet, musí se přidávat další a další pruhy k dálnicím a silnicím vedoucím do Prahy, včetně vnějšího okruhu.
I autobusáci. Přál bych vám slyšet řidiče autobusu MHD, když nedávno se 188 jel od Limuzskě až k metru Strašnická za autoškolou dvacítkou. Nelze předjet ani uhnout. 5 minut zpožděni.
Ta hruza, nekdo si dovolil neumet ridit a ucit se to. Kam ten svet speje, lidi, co nemaj ridicak od kolibky…
Kdysy to byl celé čtyřpruh, takže nebyl problém autoškolu předjet. A v tom autobuse jelo třeba 30 lidí, kteří nedojeli včas, přestože jeli ekologicky MHD, ale autobus nabral díky pirátskému zklidňování dopravy zpoždění, protože nemohl předjet autoškolu.
One more lane will fix it. Just one more lane „bro. Ale tentokrat fakticky doopravdicky, jenem jeden pruh navic a vsechno bude slunickovy… To zname.
Ne, ten autobus nabral zpoždění, protože trčel v kolonách tvořených IAD. To, že nemohl předjet autoškolu, ho mohlo zdržet maximálně tak dvacet vteřin. Ty desítky minut zpoždění, která autobusy nabírají, je kvůli IAD. Svalovat to pořád na někoho jiného ničemu nepomůže, protože ten problém je v přebujelé (protože extrémně protežované) IAD.
od stanice Limuzská do stanice Strašnická jsou dva kilometry. Spočtete si, jaké autobus nabere zpoždění, když trasu místo obvyklých 40 km//hod ji jede 20 km/hod. A ano, v Limuzské měl zpožděni minutu
Většinu Úvalské jsou dva pruhy. Sice v relativně krátkých úsecích, ale autoškola jedoucí opravdu dvacítkou tam předjet IMO jde i autobusem. Dál V Olšinách už je pravda jen jeden pruh, ale bus tam má ještě zastávku Dobročovická, takže tam mu autoškola zas ujede a než ji čtyřicítkou dojede, je v podstatě na Strašnický. Takže ten rozdíl 20 vs 40 bude reálně spíš na kiláku než na dvou, což dá sekyru strašných 1,5 minuty. A i kdyby za ní opravdu jel dvacítkou celou dobu a nemusel stavět, je to na těch dvou km rozdíl tři minuty. Odečtěme minutu, kterou ušetřil tím,… Číst vice »
Nooo….už vidím, jak sutobusák s16 metrovou bednou šlápne na plyn a mezi odbočovacími pruhy a ostrůvky pro přecházení kohokoliv předjede.Co bude dělat, když náhodou předjíždějící zrychlí? Zašlápne to? Proboha…
Hele, byl jsem jako cestující v tom buse, takže vím. Nepíšu to tady jako katastrofu, jen jsou prostě situace, kdy delší omezení na jeden pruh vadí. A ano, hlavní chyba byla na učiteli autoškoly, že žáka úplného začátečníka vytáhl na hlavní ulici a když už to udělal, ze nenechal předjet
A pak jsou také situace, kdy vadí to, že jsou tam dva pruhy. Tyhle situace přitom nastávají řádově častěji, než to, že jednou za uherský rok nemůže autobus předjet autoškolu.
Jak píšu, v nejhorším případě mohlo jít o dvě nebo tři minuty. To je v rámci pražskýho provozu naprostá prkotina.
Hurá, konečně! Teď ještě ta stavební část směrem ke Kulaťáku, snad se dočkáme brzy