Řidič se vysmál novým inspektorům a odjel. Dostihla ho policie, hrozí mu pokuta 200 tisíc
Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Nejste státní orgán, zpochybňoval řidič pravomoci nové inspekce silniční dopravy.
Nejste státní orgán, zpochybňoval řidič pravomoci nové inspekce silniční dopravy.
Nelíbí se mi, když po silnicích kolují různí naháněči jednotlivých ministerstev, každý v jiném maskování, každý s pokud možno neomezenými kompetencemi, to je zase vidět tu aroganci aparátčíků, kteří si zřídí svou jednotku a lidi se v tom nevyznají. Měli to dát pod Policii, tomu by každý rozuměl, ale tohle je amatérská arogance. Skoro mi to připadá jako hloupost úředníků.
No napsal bych to jinak, tohle by mělo být speciální oddělení dopravní policie – se stejnými insigniemi, vozy, stejnokroji, jen s jiným (technickým) vybavením.
Hlavně kontrola cizinců a přeložených kamionů
Nebude to ten jeden mistni diskutujici, co se chvastal ze kdyz ho chyti, tak je posle do haje a ujede?
Smazáno pro neschopnost vyjádřit hloupý názor bez použití vulgárních slov.
Vy podvádíte, klamete, lžete a ohrožujete ostatní jíž 36 let? A tím se chlubíte? 😉 To o něčem svědčí. 😉
Tak hlavně po každém ministrovi musí vzniknout expertní tym (daňová cobra, insid) a nakonec to bude pouze další proudění na silnicích omezování a nakonec i zdražení všeho co se dopravy týká. Díky její nekompletnosti trávím denně hodin minimálně v kolonách.
Když to bude na silnicích pěkně proudit, tak jedině dobře. 😊
A vážně se to stalo? Není to jen nějaký fake, aby to udělalo bu bu bu…. 😀
Každý svého štěstí strůjce.
Místo úspor ve státní správě se zavede další úřad INSID. Nepochopitelné.
Úspory ve státní správě nejsou žádná posvátná kráva. Naopak potřebujeme funkční a kvalitní veřejnou správu. Pak přijdou i ty úspory.
No hlavně toto jsou zisky, ne výdaje nebo úspory.
Nepřijde mi jako funkční skrývá, když řidič může odmítnout kontrolu a vykoupit se „jen“ pokutou.
Naprostý souhlas, když čtu ty dementní kecy ostatních, je mi špatně
Pěkná hesla frčela naposledy za Havla. A stejně nic.
nebyl zaveden další úřad, ale pouze jeden byl přejmenován a přibyla pravomoc zastavovat vozidla, takže se ještě ušetří za součinnost policie. až na takové slaboduché jedince jako řidič této dodávky
Něco z důvodové zprávy k příslušnému zakonu: Roční náklady na investice a provoz jsou v případě Inspekce silniční dopravy odhadovány
ve výši cca 146 000 000 Kč, z toho roční mzdové náklady ve výši cca 76 000 000 Kč. Oproti
stávajícímu stavu dojde k nárůstu nákladů o cca 61 000 000 Kč, neboť cca 85 000 000 Kč je již v
současnosti ze státního rozpočtu vynakládáno na investice a provoz ve prospěch státní příspěvkové
organizace Centrum služeb pro silniční dopravu…. Takže asi tak 🙂
Tohle měla dostat policie. Dát jim tu techniku k tomu potřebnou, řadové inspektory k nim převést, případně doškolit policisty.
Ušetřilo by se na administrativě, vedoucích pracovnících, výstroji (nemusel by se řešit stejnokroj navrch), ušetřilo by se na vozovém parku (žádné nové návrhy polepu, které něco stojí, značná část vozidel by šla brát v hromadných zakázkách spolu s jinými vozy pro PČR) a navíc by tam byla pořád zajištěna autorita, kterou je mnohem těžší zpochybnit (a která může použít donucovací prostředky).
Takové skupiny měly krajské úřady desítky let. Na silnici byly a policií. Teď sami.
Jak jako propuštěn? Být policajtem tak ho seberu a na 48 hodin ho zavřu do předběžné vazby a také se mu následně vysmál. To lze i bez obvinění.
Vetsina policistu nepacha bezduvodne trestne ciny. Nastesti.
Takové praktiky nepatří do demokratického právního státu. Nelze nikoho zavřít do předběžné vazby jako trest svévolně udělený policistou.
Je-li řidič ztotožněn, není důvod k zadržení na 48h, neboť ani nelze uvažovat o předání soudu k uvalení vazby. Jako sankci to rozhodně uplatňovat nelze, nepleťte si s VB.
Švejk
nesmis tolik koukat na kriminalky v televizi. takhle to (nastesti) nefunguje
Tak hlavně že alespoň uznal tu policii.
Ono se to časem srovná .
…… Podle příspěvků to vypadá, že půlka lidí byla na místě a osobně se přesvědčila o technickém stavu auta 🙂
Ono se na D1 několik přepadení doopravdy stalo, že se zločinci vydávali za policii, i s pistolí a majákem. 🙁
Dost trapná výmluva na nezákonné jednání řidiče…
jo. pred dvaceti lety.
Nevím nevím ale ta rezavá Haupna mluví za vše
to byl velký nákladák normélní dodávka přoč ho staví .
Však INSID je tu od toho, aby kontrolovala všechna vozidla na českých silnicích – od motocyklů, přes osobáky, sanitky, dodávky, autobusy, až po traktory, stavební stroje a kamiony
A když už zastavují, jsou nějak označení, nebo tam prostě stojí týpek v civilu a mává plácačkou? Jak poznám, že to není nějaká partička z Rumunska?
Podle fotky mi nepřijde, že by byli v civilu.
zastavit vás může i poučená osoba řídící dopravu třeba při bouračce, učitelka mateřské školky převádějící děti přes silnici atp. To co následuje pak , by mělo mít oporu v silničním zákoně.
Máš Internet?
Hezká liška. Asi vysvětluje, proč jim frnknul – musel by domů pěšky.
tady se sešlo chytrolínů
Všechna oprávnění musí být uvedena v příslušných zákonech, které nabyly účinnosti. Jinak se jedná o protiprávní jednání. Změna musí být v zákoně 361/2000Sb. Jinak odjel správně, protože se obával případného napadení apod. V V.
Zákon č. 111/1994 Sb. §34
Tak si ten zákon radši přečtěte. Možná jste ho četl naposledy, když jste dělal autoškolu. Inspektoři mají právo zastavit vozidlo bez podmínek (na rozdíl od měšťáků) a řidič je povinnen se podrobit kontrole vozidla. Paragrafy si prosím najděte sám.
Zbožňuji takovéto lidové právníky.
Právnická fakulta života…
Proč to sem píšete? To jste si ten zákon nejdřív nenastudoval? Zákon č. 130/2025 Sb., abyste to nemusel hledat.
Ono je to i v něm zmiňovaném 361/2000Sb
Jistě, když byl tím zákonem 130/2025 novelizován.
Nemusí. Musí být pouze ve sbírce zákonů v nějakém zákoně/vyhlášce a být platná a a účinná. Vaši povinností je znát všechny předpisy, které se můžou vaší činnosti dotýkat. Ne nutně je umět citovat, ale vědět co v nich stojí.
Tady má být pokuta ujíždějícímu točvolantovi rovnou 200 tisíc na místě, s tím, že nižší ani policisté nesmí udělit a do zaplacení zabavit na místě řidičák a každý by si ujíždění hned rozmyslel.
Maximální výše pokuty na místě je 10.000 Kč.
Nabádáte tedy policii k porušení trestního řádu ČR? Tj. ke spáchání t.č. zneužití pravomoci úřední osoby.
Co pak ti přetížení kamionaci, co těch 100 000 vytáhli z batohu?
to je kauce a ne pokuta
To není pokuta, ale kauce. To je zásadní rozdíl.
Podle mě nabádá ke změně zákona, aby bylo možno udělit na místě pokutu ve výši minimálně 200 000,-
Podle mě by neměla být ani možnost tu kontrolu odmítnout.
Jaké porušení trestního řádu máte na mysli, pane kolego? Máte-li na mysli trestní zákoník, tak ten sankce za přestupek neřeší. A trestní řád už vůbec ne. Ale to na VŠŽ neučí.
To bude určitě někdo s vysokou školou života. 👍
Anebo si rychle spočítal, že má vozidlo v takovém stavu, že bude levnější zaplatit max. 200 tisíc za ujetí kontrole.
A když si přečteme článek, tak se dozvíme, že ho policisté propustili. Patrně na vozidle neshledali nic tak strašného.
Policista těžko změří emise.
Já myslel hlubokou korozi, ostré plechy trčící do prostoru, rozbitá a nefungující světla a tak – závady vylučující další provoz.
Zatím jsme nepřešli na „v případě pochybností v NEprospěch obžalovaného“.
Kolik že semestrů z trestního práva jste absolvoval?
Koukal na soudkyni Barbaru, tak je v obraze. 🙂
Něco z toho se týkalo trestního zákona, že tu hovoříte o obžalovaném (což je navíc až osoba před soudem)??
To vozidlo PČR jistě vůbec nezajímalo… Od toho měla být právě ta kontrola inspektorů…
Já si myslím, že dotyčný pán nebude taková myslivna aby o nějaké pokutě věděl.
Já hlavně doufám, že tu pokutu 200 000,- Kč fakt dostane. Aby to zase nedopadlo tak, že dostane pokutu sotva pár set korun, nebo nižší tisíce, respekt k INSIDU bude nula a řidiči ve vracích si budou jezdit vesele dál, protože jim skoro nic hrozit nebude.
Co to prosim tebe vykladas? Za chvili na silnicich bude stavet kazdy moula. Ok, at zastavuji s pomoci policie a pote at si delaji kontroly.
Mimochodem, nepletu-li se tak ani MP nemuze stavet jen tak, musi mit podezreni na spachani alespon prestupku(nebo aspon tak to bylo).
Jenže to není každý moula. Ten ti jen píše. Dělají to tak jak jim ukládá zákon a ne jak si nějaký moula myslí, že to mají dělat. 😉😁
Na co k tomu potřebujete policistu? Je to jen pro všechny zbytečně drahé…
„bude stavet kazdy moula“ – Nebojte, vy tuto pravomoc opravdu mít nebudete.
Přidal bych 4 body. Udělal by to potřetí a šmytec….
Jestlipak je případná kontrola z hlediska pokut dražší, než těch 200000Kč? Nevíte někdo? Otázka ovšem je, jestli skutečně dostane tolik, anebo jen pár tisíc, pak by se to vyplácelo raději odjet. Nechápu jak ho mohli pustit, měli ho doprovodit zpět na tu kontrolu, samozřejmě na sankci by to vliv nemělo, ta je dána tím ujetím.
Nemůže být sankcionován za případné závady nalezené při kontrole a zároveň za to, že kontrolu odmítl.
Tady si možná myslel, že mu to projde, takže by kontrola odhalila prohřešky, které by stály méně než dvě stě tisíc. Nicméně v dřívějších případech odmítnutí kontroly je jasné, že dopravce pokuta za odmítnutí kontroly vyšla levněji než pokuta a třeba nutnost přeložení nákladu. Jinak by samozřejmě nevolil odmítnutí kontroly.
Já úvahu, na kterou jste psal RE chápu tak – jestli není systém nastaven tak špatně, že ujetí/odmítnutí kontroly je za nižší trest/pokutu než za případně možné vady na vozidla a v dokladech.
Systém je nastaven tak, že 1 čin nelze trestat vícekrát.
Myslím, že to bylo zodpovězené v druhém odstavci. Ale není to nutně špatné nastavení systému – vždycky bude nějaká teoretická kombinace pokut, která bude ještě vyšší, než pokuta za odmítnutí kontroly. Ale nemělo by se to dít příliš často. Navíc kontrola pro dopravce neznamená náklady jen na pokutu – je to také zdržení auta a nákladu, nutnost přistavení náhradního vozidla a přeložení nákladu. Dovedu si představit, že jsou to pro dopravce vyšší náklady, než samotná pokuta.
Stačilo by, kdyby musel počkat, než k nim INSID dojede. A samozřejmě by bylo fajn, kdyby inspektoři nespěchali a dorazili za dvě až tři hodiny.
A to tam bude policie čekat s ním ty dvě tři hoďky?
Tak teď je potřeba rozdat pár exemplárních trestů přes 100 tisíc, ať se to rozkřikne a tihle gauneři co řídí vraky mají z INSIDu vítr a berou je jako skutečný státní orgán. A třeba se zamyslí, s čím po té silnici jezdí
No ja mluvil s jedním panem co šel poprvé na STK co koupil nové auto a neprošel emisemi a najeto měl 35tis.Tak jaké pak vraky,
Musí být nějaká tolerance pro mezistav, který nejde zjistit běžným pohledem, ale certifikované měřidlo to dokáže. Takový by byl nezákonný jen v případě, že by takto vozidlo bylo schváleno na pravidelné kontrole.
A těžší případy už by pak ukládaly povinnosti řidiči si auto opravit.
Nesmysl. To že možné jedině v případě, kdy jezdil pán ty 4 roky takovým stylem, že by měl vrátit papíry.
pohadka.