Řidič se vysmál novým inspektorům a odjel. Dostihla ho policie, hrozí mu pokuta 200 tisíc
Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Nejste státní orgán, zpochybňoval řidič pravomoci nové inspekce silniční dopravy.
Nejste státní orgán, zpochybňoval řidič pravomoci nové inspekce silniční dopravy.
Hlavně nic neplatit a nic nepodepisovat.Zaplacením pokuty na místě souhlasíte s přestupkem a už s tím nejde nic dělat.Já dávám auto do servisu co auto nachystá a provede STK.Od všeho mám doklady.Pokud mě tato nová kupkova hlídka bude chtít dát pokutu nebo odebrat technický průkaz,potom do dávám k soudu.Já na STK s vozidlem nikdy osobně nebyl a tudíž jsem nikoho uplatit nemohl.Žádného protiprávního jednání jsem se dopustit nemohl.Soud vyhraji,to mám zjištěno přímo od svého právníka a potvrdil to i známý soudce.
A proč máte pocit, že zrovna vy byste musel platit nějakou pokutu spojenou s technickým stavem vozidla?
Taky bych ujel, nikdo mě neinformoval o novém úřadu, nebo kontrolnímu orgánu, vtisknout si legitimaci a vytvořit nějakým průkaz dnes muže kdokoliv.
Za 15 let co mám řidičák mě nikdo nikdy ani 1x neinformoval o nových předpisech, zákonech a dopravním značení. Dnes jedu po silnici a koukám na nové značky a nevím co znamenají, a to jsou jen značky co pak ty předpisy a zákony o kterých nevím……🤷🏻♂️
Říkám to pořád, stát by měl jednou za čas udělat nějakou informační kampaň a každému kdo vlastní ŘP zaslat aspoň poštou do schránky leták o novinkách platných na Českých silnicích 🙄🤷🏻♂️
A pijete pořád to samé pivo, protože vám nepřišla ouřední vyhláška, že je v nabídce něco nového… To musí být strašný život.
Něco jako Sbírku zákonů (je i online) znáte? A magickou formuli „Řidič je povinen…“ taky?
P.S.: na českých silnicích se píše s malým č. Vypadá to, že nedošla vyhláška ani ve druhé třídě…
Omyl, to je Vaší povinností si zjišťovat nové informace. A neznalost zákona neomlouvá…
A když nevíte kde, tak si zaplaťte školení řidičů referentů, kam musí chodit řidiči aut zaměsnavatele, tam Vám to řeknou. Holt když si neumím hlídat novinky (ale blbě kecat na netu ano), tak si to musím zaplatit…
Vlastnictví řidičáku k ničemu stát nezavazuje, naopak to zavazuje držitele se řídit PLATNÝMI předpisy.
Má to obecnější platnost, stát to řeší, děje se to. Existuje sbírka zákonů a tu má možnost si každý prostudovat. Do schránky poštou to ale nelze, protože tak velkou ji určitě nemáte.
Kdo chce změnu tak ať místo nadávání jde k volbám a volí toho, kdo dá do programu tenhle nesmysl zrušit.
Já mám taky určité pochybnosti do doby než mě předjede nějaký blb a „nakrmí“ mě oblakem sazí z jeho výfuku…
Naopak si myslím, že pro zjednání respektu, by členové této složky měli povinně projít nějakým bojovým výcvikem.
A policii máme k čemu? Přesně na tento případ je dokonce zákon, policie může konat. V minulosti pár lidí za tohle sebrali. Proč by tuto pravomoc nemohla PČR vykonávat dál? Suplování nepotřebuje, to že zlenivěli na tolik že umí jen měřit zdali nejedete o 1 kmh rychleji před koncem obce neni důvod přesunu pravomocí na nesmyslnou organizaci.
Lidí u policie je málo. Když se o tom zamyslíte v hlubším kontextu, tak ministerstvo dopravy je tím, kdo financuje stavbu a údržbu silnic a je také logické, že si chce pohlídat, aby majetek, který buduje a spravuje nebyl ničen, proto to vážení. Stanice technických kontrol také spadají pod ministerstvo dopravy a ministerstvo dopravy v důsledku zodpovídá za to, co na těch silnicích jezdí, proto ty pojízdné STK a emise. V Minulosti se celníci také vydělili z řad Policie, která spadá pod ministerstvo vnitra a byli přiřazeni pod kompetence ministerstva financí, nevím, asi pro to, že výběr cel, výběr různých… Číst vice »
Každý tu nadává jak nám tito inspektoři znepřijemňuji život a že je nerespektuji.Ale vysvětlete mi proč například Poláci na dodávce 3,5 t mají naloženo až 7 tun?
A další kamiony co jezdí přetížene i o několik tun a ničí silnice co si na nich pak rozbijete při rychlé jízdě papuli?
Až budou buzerovat tak prosím ano, ale ted za mně jedna.
Problém s překříženými vozidlo by šel vyřešit velice lehce. Stačí si vzít příklad z Maďarska. Tam na dálnici po x km musí všechna vozidla nad určitou mez sjet z dálnice a za asistence policie přejet přes váhu. Kdo má nadváhu tak toho hned řeší. Nechápu proč něco takového nejde i u nás.
Otázkou je, jestli by nový orgán státní moci neměl mít nějakou uniformu, včetně pokrývky hlavy. Takových lidí v tričku běhá po parkovištích mraky…
Legislativa nepoužívá pojem uniforma, ale český „stejnokroj“. A příslušníci INSID mají stejnokroj definovaný vyhláškou č. 522/2006 Sb.
Fakt? Zák. 111/1994 Sb., § 34 a) bod 5) Inspektor silniční dopravy vykonává činnost ve služebním stejnokroji Inspekce silniční dopravy nebo v občanském oděvu v závislosti na povaze konkrétní činnosti a potřebě efektivního výkonu působnosti Inspekce silniční dopravy. Služební stejnokroj Inspekce silniční dopravy je oprávněn nosit jen inspektor silniční dopravy. CtrlC+CtrlV
Takže jste potvrdil, že se tomu v legislativě neříká uniforma, nýbrž stejnokroj. No a v tom vámi citovaném ustanovení není uvedeno, jak ten stejnokroj vypadá. To je definováno – chvilka překvapení – ve vyhlášce č. 522/2006 Sb.
Příště, až budete chtít potvrdit, že jsem to napsal správně, stačí, když tomu komentáři dáte palec nahoru. Nemusíte se snažit vymyslet vlastní komentář.
Možná nezvyk, ale doba tesilu už je naštěstí za námi. Mě se náhodou stejnokroj INSIDu líbí. Jen by tam mohli mít na suchém zipu nášivku se služebním číslem (jako má na tričkách policie nebo na bundách hasiči) kvůli jednoznačné identifikaci (absence služebního čísla mi přijde jako celkem faux-pas)
PS VB v novem úřadu
Včera tento odbor isid prováděl kontroly u Děčína… 9.30 hod rozjímali a nic nedělali.. je to práce snů …
Pouze další buzerace a pomalé utahování kohoutků demokracie.
Kontrola technického stavu vozidla není porušením demokracie, ale výkon práva na příznivé životní prostředí, které je ústavně zakotveno Listinou práv a svobod. Že si někdo o tom myslí svoje bohužel není jeho věcí, protože vzduch dýcháme všichni stejný.
Na kontrolu technického stavu vozidla máme stanice STK, tak nechápu, proč musíme “živit” další zbytečný orgán.
Aha, přetížený kamion pojede na STK? STK potvrzuje jen to, že vozidlo je provozuschopné a odpovídá předepsanym parametrům. Ale nemuže kontrolovat, jak je naloženo nebo zda si někdo vymontuje DPF.
Mne nevadi kontrola technickeho stavu. A chapu, narozdil od jineho pisatele, ze STK nezajisti dobry technicky stav vozidla po celou dobu do dalsi kontroly STK.
Ale nechapu, ze na to je nova agentura. Proc to nedela policie? Ano, cetl jsem, ze nekdy byli poldove vyzadani k vyjezdu a kontrola musela skoncit – ale tak at je to v ramci policie samostatny utvar, ktery bude resit jen tohle. Zarizovat kvuli tomu novou agenturu mi pripadne zbytecne.
Jestli k tomu je nejaky vazny duvod, tak mi ho prosim sdelte. To myslim vazne, ne jako pruzeni. 🙂
Žádá nová agentura se kvůli tomu nezřizovala. Jen byla přejmenována ta, která to dělala do teď, a hlavně nově dostala pravomoc zastavovat vozidla, takže už k tomu nepotřebují asistenci Policie. Takže policisté mohou dělat něco užitečnějšího, než jen zastavovat auta pro někoho jiného.
Myslím, že si trochu pletete pojmy anarchismus a demokracie. Dodržování zákonů a jejich vymáhání naopak k demokracii patří. Na silnicích to nicméně trochu zavání anarchismem (neuznávání autority).
Hlavní pravomoci INSID Zastavovat vozidla — inspektoři mohou bez asistence Policie ČR nebo Celní správy zastavovat nákladní auta, autobusy i jiná podnikatelská vozidla za účelem kontroly Technické kontroly a měření emisí v provozu — prostřednictvím 22 mobilních jednotek vybavených váhami, emisními měřiči, mobilní STK či dálkovým čtením tachografů Kontrola sociální legislativy — ověřování dodržování povinných přestávek a odpočinku řidičů, správná obsluha tachografů Kontrola hmotnosti, upevnění nákladu a ADR — zjišťování přetížení náprav, překročení rozměrů, nedostatečného upevnění nákladu nebo převozu nebezpečných věcí Odhalování manipulací s tachografy a úprav emisních systémů — například AdBlue Já tam nevidím žádnou buzeraci, ale chápu, že… Číst vice »
…od toho tady je dopravní policie, pokud stát tvrdí, že má málo policistů, tak ať nastaví takové podmínky, aby práce u Policie byla zajímavá. Potom nemusí vznikat nová organizace
Demokracie a „cochcárna“ je rozdíl.
Moznost jezdit bez STK je pro tebe demokracie? Dalsi, co si mysli, ze demokracie zname moznost si delat, co chce
Za Československa v roce 1988 bylo 40000 příslušníků VB i pro Slovensko. Měli na starosti evidenci vozidel, občanské průkazy, řidičáky, atd. Dnes jenom sedí na pr..i a nic nedělají, případně sedí na velitelství a berou horentní platy za nic. Dnes je jich taky 40000 a státu je to pořád málo i když mají půlku agendy než před 30 léty, pořád se zakládají nová oddělení pro sankcionování lidí. Auta už bude zastavovat kdejaký blb, co bude mít uniformu.
Klasika, člověk ví o náplni jejich práce prd, hlavní je si postěžovat 😊
Co to melete teta? U VB se v roce 1989 uvádí za ČSSR 65 000 příslušníků. Chovejte se slušně a nemusíte s těmi nynějšími přijít do styku.
A co teprve kdejaký blb co se naučí sotva abecedu a myslí si, že z fleku může psát do diskuzí své pomýlené výkřiky.
Už Rusnok, když nyl za Zemana chvíli premiérem, říkal, hele kluci nemáme těch policajtů nejvíc v Evropě? A za těch 12 let jich o dalších 30% přibylo…
Tak když za policajta považujeme jakéhokoliv chlapa, jehož práci by udělal standardní úředník…
Pravda je v tom, ze aktualne ma PCR necelych 40 tisic policistu ve vsech slozkach. Ten zbytek uz vam nesedi.
Podle verejne statisticke zpravy mela VB v roce 1989 vice nez 63 tisic prislusniku vsech slozek. A hlavne neberete v uvahu, ze nyni je v CR registovano ccca 6,3 milionu motorovych vozidel a krome toho mame v republice vaznamny mezinarodni provoz.
V roce 1989 bylo v Ceskoslovensku registrovano cca 2,2 milionu vozidel a mezinardni provoz byl v podstate minimalni..
Takze kdyz uz porovnavate – porovnavejte realne a srovnatelne udaje na vsech urovnich.
Ale na druhé straně vezměte i toto: Celou agendu dopravního inspektorátu – řidičáky, technické průkazy, změny v evidenci vozidel (přihlášení, odhlášení, převod, změna čísla motoru, karosérie, barvy) dělili příslušníci VB /později Policie) – dokonce si pamatuji, že chodili osobně zkontrolovat výrobní číslo motoru a karosérie (dneska vás kvůli tom ženou na STK) – a evidence byla ručně, žádné internety apod. Tohle je 100% nahrazeno civilisty. Dtto občanky a pasy (ztráty, vystavení, změny). Jezdili ke každé nehodě – nejen nad 100 tis. nebo 200. tis – a všechno sepisovali ručně na psacím stoji (nebo propisovačkou). Do toho byly personálně obsazeny všechny… Číst vice »
Nechápu, proč zakládat další orgán. Máme snad policii, mohlo to být pod ní. Nechci se zastávat řidiče, na druhou stranu, třeba to fakt nevěděl. Ono ne všechny informace se k lidem dostanu. Kdyby mě někde stavěla pochybná dodávka a něco chtěla, tak snad raději taky ujedu a vol PČR, ať to řeší orgán oficial. To je podobné, jak když chcete koupit dálniční známku, ať už v ČR nebo SR, tak najít oficiální e-shop se správou cenou dá dost zabrat. Nechápu, proč jim to stát nezakáže prodávat známky s takovou přirážkou.
Bože to je orgán fungující desítky let, jen neměl pravomoc na silnice. Není jednodušší si ho dát vyhledat než tu plácat nesmysly a dělat ze sebe tupce? Minuta práce a zde je to co dělají doposud: Inspektor INSID (Inspektorát Státního úřadu inspekce práce) je zmocněn k výkonu kontrolní činnosti podle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce a dalších souvisejících právních předpisů, především v oblasti: pracovněprávních vztahů (zákoník práce), bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP), zaměstnanosti (např. nelegální práce), pracovní doby, odměňování, dovolené apod. Zmocnění inspektora INSID: Inspektor má v rámci kontroly poměrně rozsáhlá oprávnění, která jsou dána § 7… Číst vice »
Jenže je to celé hrozný shit. Stát stále vymýšlí nové a nové věci, požadavky. Tady se pak ani nedá podnikat… To místo skutečne práce musíte studovat, co po vás chce ČSSZ, fú, ČRO, ČT, inspekce práce, zdrav. Pojišťovna a další… A v názvu píšou novým inspektorům, takže 10 let na silnicích určitě nebudou.
Akorát že INSID je Inspekce silniční dopravy, jen na okraj…
Jste trošku mimo. Inspektor INSID nepatří pod SUIP ale pod Inspekci silniční dopravy a tato je přetvořením CSPSD (Centrum služeb pro silniční dopravu), které mělo pravomoci již dávno kontrolovat technický stav a sociální předpisy. (Celníci již od 1.7. nemohou)
Jen se těmto mobilním technickým týmům dodala pravomoc si auto zastavit sami.
ROZHODNE JSTE NAPSAL BLBOST.
Neznalost zákona neomlouvá. O to víc, když je někdo řidičem z povolání. Ten se má v rámci své profese pravidelně informovat o novinkách v předpisech upravujících provoz na pozemních komunikacích.
Neznalost zakona skutecne neomlouva.
Coz nic nemeni na tom, ze by mel byt stat vuci obcanum co nejvice transparentni.
V tomhle pripade si pod transparentnosti predstavuju, ze tuhle praci bude dela (klidne novy) utvar Policie CR.
Pravo zastavovat by mela mit jen policie (a straznici, samozrejme).
Právo zastavovat má dle zákona daleko více orgánů, a dokonce i vy jakožto fyzická osoba, pokud jste např. účastníkem dopravní nehody.
Jinak nedává smysl, aby tuto práci vykonávala policie, protože „vychovat“ policistu, který má mnohem více pravomocí, ale taktéž povinností a znalostí, je násobně dražší než mít čistě odborníka na technický stav vozidel.
Měřit přetížená vozidla a řešit jiné přestupky je chválihodné. Ale proč to proboha neřeší normální policie? Byť speciální útvar. Nechápu proč musel hned vzniknout nový orgán se vším všudy. Asi máme peněz dost.
Protože policie by byla dražší a navíc nemá na to specializaci. Pokud máme jiný orgán, který se desítky let zaměřuje na kontrolní činnost od bezpečnosti po zaměstnávání nelegálů a má se správním řízením zkušenosti tak mi vysvětlete proč byste na to dával policii? Aby se na to vyčlenili noví zaměstnanci aby to bylo dražší? Myslet, od toho je hlava.
Mám za to že níže kolega osvětlil cifry a rozhodně nebyly nízké. Už jen to že ten orgán bude mít samostatný management celý projekt prodraží.
Nevznikl nový orgán, Bože. Proč komentujete něco, když o tom víte naprosté nic?
A co vzniklo?
Zmenily se pouze kompetence uz existujiicmu organu. Drive nemohl samostatne zastavovat vozidla, ted uz ano
Nevznikl nový orgán, pouze se přejmenoval již existující a byly mu zvýšeny pravomoce. Tedy lidé i technika již byla. Na měření je potřeba specialista a měřící přístroje musí mít certifikaci. Jinak by to mohl kdejaký jouda napadnout u soudu. Jediné co se změnilo je to, že technici již na místě měření mohou být sami a nemusí se tam s nimi plácat i hlídka policie jako to bylo doposud. Tedy se policisté mohou věnovat jiné činnosti a nemusí zevlovat u toho chlapíka co měří. Takže ve výsledku dojde spíš k ušetření peněž nebo dokonce k vybrání více peněz protože policie bude… Číst vice »
No nevím kolega dole psal něco o cca 200 milionech. Za mě by bohatě stačilo kdyby ten stávající orgán více spolupracoval s policií.
Hlavně aby kontrolovali neschválené úpravy atd.
proc vadi lidem pretizene nakladaky treba??,
zadna odpoved
Protože to ničí silnice? A v některých případech touze byt i smrtelně nebezpečné pro kohokoliv v okolí přetíženého kamionu? Na to snad přijdete i sám…
Takovou otázku může napsat jen retard a volič motoristů.
To je provokace? I polobl Vám napíše několik podstatných důvodů.
Proč se tohle vlastně zakládalo a neřeší to policie?
Taky mi to úplně logiku nedávalo, ale problém je, že tady je potřeba poněkud jiná odbornost a pokud by to měli provádět policisté, tak kromě té odbornosti kolem vozidel by pořád museli mít za sebou ještě kompletní policejní výcvik. Takže by nejspíš byl dost velký problém sehnat lidi. Buď by je museli odebrat od policie a vyškolit je k inspekci (a museli by samozřejmě vybrat lidi, co k tomu mají technicky vztah a znalosti) a nebo by naopak lidi znalé těch záležitostí vozidel museli nejprve poslat na běžný (dlouhý) výcvik jako začínající policisty. Z principu by to samozřejmě bylo lepší,… Číst vice »
A neřešila by to dvoučlenná hlídka? Policajt má pravomoc zastavit, technik z inspektorátu na místě kontroluje.
To by bylo příliš jednoduché a funkční. Takto nás to bude stát podstatně více peněz.
Odbornost. Kostruktér taky nedělá zároveň účetního firmy.
Nedělá, ale u policie není je útvar na chytání zločinců. Tak toto mohlo být jako další útvar. Ale je pravda, zase ty výsluhy, tabulkové platy… Atd..
A zakládat útvar když tu je jiný orgán který dělá podobné kontroly je nesmysl. Jen ten útvat nebyl vidět neb kontroluje firmy uvnitř a teď jim hold bude chytat auta i na silnicích, pro ně nic nového.
Máte pravdu. Minimálně cizinci musí být dost zmatení. Co to je,kdo je zastavuje? Nepřepadne je,neokrade?
Odbornost a vybaveni mohlo být naprosto stejne,pouze jine Polepy na autech a uniformy. Jenomže to si asi nahoře neumí vysvětlit a domyslet. A domnívají se,ze někde jinde to bude nejak efektivnější.
V zahraničí jsou taky takové speciální útvary které mohou lidi zastavovat? Jak je poznat? Je to kdokoliv,kdo si da na střechu modrý maják?
Ano, jsou i v zahraničí.
Zákon jasně a jednoznačně vyjmenovává kdo je orgán státní správy. Je mezi nimi také Inspekce silniční dopravy? Ani dodatkem, změnou, schválenou zákonodárci ne.
Možná si pleteš pojmy orgán veřejné správy a veřejný činitel… Každopádně INSID tu pravomoc zastavování a kontrol vozidel samozřejmě má legislativně ošetřenou.
Jasně a jednoznačně plácáš nesmysly. Kdybys věnoval čas radši tomu jak jsou zmocněny, našel bys to taky. Inspektoři práce provádějí silniční kontroly zejména podle:
Nařízení (ES) č. 561/2006 – o dobách řízení, přestávkách a odpočinku řidičů.
Nařízení (EU) č. 165/2014 – o tachografech v silniční dopravě.
Zákona č. 251/2005 Sb. – o inspekci práce.
jen doplním Zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce
Je to základní rámcový zákon. § 3 odst. 1 písm. h) říká, že oblast inspekce zahrnuje dodržování povinností při vysílání zaměstnanců i dodržování nařízení EU, např.:
nařízení (ES) č. 561/2006 – jízdy, přestávky, odpočinky řidičů,
nařízení (EU) č. 165/2014 – tachografy.
➡️ Tento zákon tedy odkazuje na přímou aplikaci evropských předpisů.
Josef když nevíš tak radši ani nepiš.
Děláš ze sebe hňupa.
Asi nějaký občan Československé socialistické republiky, kam na něj nějaké orgány České republiky
Asi nějakej Ivan z Ruska, rozumu moc nepobral.
„DOZIMETR“ se provalil, „MOTOL“ taky, tak teď bude každá silnička dobrá….
A, přátelé, ten příběh je pravdivý. Ten řidič se totiž jmenoval T. Texas Taylor.
Smazáno pro tupost
Nebrečte,pokud budete mít kolo v pořádku ,tak se nemáte čeho bát. V tomto státě se prachy z pracujících tahaji už sto let,tak čemu se divíte?
Tihle zoufalci mě nepřestanou překvapovat. Jako kdyby to jinde bylo jiné. Přitom by třeba z policie v západních zemích měli ještě víc nahnáno.
Takže přestupky mají zůstat nepotrestané?
Hlavně bys nepotrestaný neměl zůstat ty.
Fiala? Vy musíte mít vymeteno.
Kdyby jste někdy přemýšlel, proč jste chudý, už to víte, máte vymeteno.
mě tihle idioti naprosto fascinujou… nadávají na vládu, jak je fijala okradl apod., ale přitom jim starosta kterého si sami zvolili krade obecní prachy přímo před očima a ještě mu tleskají
Co to meleš trubko?!Měj auto v pořádku,jezdi jak máš a nemáš se čeho obávat.Pokud nehodláš nic respektovat,tak zalez do boudy.
Dodržujte předpisy a nemusíte platit!
Dezoláte, diskutovať si choď na novinky.cz Místo plácání nesmyslů stačila minuta hledání a našel bys dezoláte čím to vzniklo. Je to aplikace přímeho nařízení EU a v českých zákonech se nemuselo nic měnit. Zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce
Je to základní rámcový zákon. § 3 odst. 1 písm. h) říká, že oblast inspekce zahrnuje dodržování povinností při vysílání zaměstnanců i dodržování nařízení EU, např.:
nařízení (ES) č. 561/2006 – jízdy, přestávky, odpočinky řidičů,
nařízení (EU) č. 165/2014 – tachografy.
➡️ Tento zákon tedy odkazuje na přímou aplikaci evropských předpisů.
Vladni aparat dela dluhy, aby se nespokojenym sockam jako vy, zavdecil. Zjevne zcela zbytecne. Akorat vam nakaslat.
Tak si zvol Motoristy a budeš muset při každém zastavení a kontrole i hajlovat 😋
Tak, když už tu celní správu, nebo odkud ti Kupkovi jsou, pustili na silnici do ostrého provozu, tak mohli aspoň ze začátku posílit hlídku jedním policajtským autem, kde by příslušník PČR v podstatě jen seděl a koukal na cvrkot. Ale to auto označené emblémy a majáky PČR by prostě bylo vidět. Nevím, jak často tyhle kontroly budou fungovat, ale myslím, že půldruhého měsíce by policajti unesli dělat křoví. Pak už se to rozkřikne.
Nelíbí se mi, když po silnicích kolují různí naháněči jednotlivých ministerstev, každý v jiném maskování, každý s pokud možno neomezenými kompetencemi, to je zase vidět tu aroganci aparátčíků, kteří si zřídí svou jednotku a lidi se v tom nevyznají. Měli to dát pod Policii, tomu by každý rozuměl, ale tohle je amatérská arogance. Skoro mi to připadá jako hloupost úředníků.
No napsal bych to jinak, tohle by mělo být speciální oddělení dopravní policie – se stejnými insigniemi, vozy, stejnokroji, jen s jiným (technickým) vybavením.
Nějak nevím. Vzhledem k dlouhodobé neschopnosti dopravní policie udržet nějaký rámcový pořádek v provozu mi to přijde spíše jako reakce na dlouhodobě neutěšenou situaci.
která další ministerstva vás nahánějí na silnicích? vojenská policie jsou taky aparátčíci? a proč by měli být tito technici ve služebním poměru? stačil by s nimi 1 státní policista…
Mně se zase nelíbí ta arogance některých řidičů.
A mě se líbí, že honí přetížené náklaďáky.
Ty neomezene pravomoci jste si vycucal odkud?
Hlavně kontrola cizinců a přeložených kamionů
To určitě,potkal jsem jich pár přes týden.Žádné váhy,jenom kontrola přestávek,to jim stačí,musí vykázat činnost nebo je Kupka zruší a budou bez práce.
A ta kontrola prestavek je spatne?
Tak asi není třeba vždy vážit, když vidím, jaké zboží je převáženo, ne?
Nebude to ten jeden mistni diskutujici, co se chvastal ze kdyz ho chyti, tak je posle do haje a ujede?
Smazáno pro neschopnost vyjádřit hloupý názor bez použití vulgárních slov.
Vy podvádíte, klamete, lžete a ohrožujete ostatní jíž 36 let? A tím se chlubíte? 😉 To o něčem svědčí. 😉
Tak hlavně po každém ministrovi musí vzniknout expertní tym (daňová cobra, insid) a nakonec to bude pouze další proudění na silnicích omezování a nakonec i zdražení všeho co se dopravy týká. Díky její nekompletnosti trávím denně hodin minimálně v kolonách.
Když to bude na silnicích pěkně proudit, tak jedině dobře. 😊
No jasně, nastane konec světa a z poloviny lidi budou bezdomovci..🤣🤣👎
A vážně se to stalo? Není to jen nějaký fake, aby to udělalo bu bu bu…. 😀
Musite poslat obcanku presne tri dny pred volbami na vas obecni urad, jinak nesmite k volbam.
Každý svého štěstí strůjce.
Místo úspor ve státní správě se zavede další úřad INSID. Nepochopitelné.
Úspory ve státní správě nejsou žádná posvátná kráva. Naopak potřebujeme funkční a kvalitní veřejnou správu. Pak přijdou i ty úspory.
No hlavně toto jsou zisky, ne výdaje nebo úspory.
Nepřijde mi jako funkční skrývá, když řidič může odmítnout kontrolu a vykoupit se „jen“ pokutou.
To ho maji zastrelit?
Kdyby ten 200k dostal, tak ma asi dost problem. Dodavka je dost srot, ten na tom dobre nebude
Naprostý souhlas, když čtu ty dementní kecy ostatních, je mi špatně
Pěkná hesla frčela naposledy za Havla. A stejně nic.
nebyl zaveden další úřad, ale pouze jeden byl přejmenován a přibyla pravomoc zastavovat vozidla, takže se ještě ušetří za součinnost policie. až na takové slaboduché jedince jako řidič této dodávky
Něco z důvodové zprávy k příslušnému zakonu: Roční náklady na investice a provoz jsou v případě Inspekce silniční dopravy odhadovány
ve výši cca 146 000 000 Kč, z toho roční mzdové náklady ve výši cca 76 000 000 Kč. Oproti
stávajícímu stavu dojde k nárůstu nákladů o cca 61 000 000 Kč, neboť cca 85 000 000 Kč je již v
současnosti ze státního rozpočtu vynakládáno na investice a provoz ve prospěch státní příspěvkové
organizace Centrum služeb pro silniční dopravu…. Takže asi tak 🙂
Tohle měla dostat policie. Dát jim tu techniku k tomu potřebnou, řadové inspektory k nim převést, případně doškolit policisty.
Ušetřilo by se na administrativě, vedoucích pracovnících, výstroji (nemusel by se řešit stejnokroj navrch), ušetřilo by se na vozovém parku (žádné nové návrhy polepu, které něco stojí, značná část vozidel by šla brát v hromadných zakázkách spolu s jinými vozy pro PČR) a navíc by tam byla pořád zajištěna autorita, kterou je mnohem těžší zpochybnit (a která může použít donucovací prostředky).
PCR na kontroly co delaji tihle…kasle
Protože to není a doposud nikdy nebylo jejich úkolem…
Takové skupiny měly krajské úřady desítky let. Na silnici byly a policií. Teď sami.
jenže tahle inspekce fungovala i dříve, jen tď dostata větší pravomoci.
Jo, takze v ramci uspor zrusime kontrolni organy, co maji resit prestupky zpusobujici miliardove skody.
To jste vymyslel jak?
Jak jako propuštěn? Být policajtem tak ho seberu a na 48 hodin ho zavřu do předběžné vazby a také se mu následně vysmál. To lze i bez obvinění.
Vetsina policistu nepacha bezduvodne trestne ciny. Nastesti.
Takové praktiky nepatří do demokratického právního státu. Nelze nikoho zavřít do předběžné vazby jako trest svévolně udělený policistou.
Je-li řidič ztotožněn, není důvod k zadržení na 48h, neboť ani nelze uvažovat o předání soudu k uvalení vazby. Jako sankci to rozhodně uplatňovat nelze, nepleťte si s VB.
Švejk
nesmis tolik koukat na kriminalky v televizi. takhle to (nastesti) nefunguje
To byste hodne brzy sundal uniformu.
Tak hlavně že alespoň uznal tu policii.
Ono se to časem srovná .
…… Podle příspěvků to vypadá, že půlka lidí byla na místě a osobně se přesvědčila o technickém stavu auta 🙂
Ono se na D1 několik přepadení doopravdy stalo, že se zločinci vydávali za policii, i s pistolí a majákem. 🙁
Dost trapná výmluva na nezákonné jednání řidiče…
jo. pred dvaceti lety.
Nevím nevím ale ta rezavá Haupna mluví za vše
Tak třeba nějaký Plochozemec a Čechoslovák k tomu 🙂
to byl velký nákladák normélní dodávka přoč ho staví .
Však INSID je tu od toho, aby kontrolovala všechna vozidla na českých silnicích – od motocyklů, přes osobáky, sanitky, dodávky, autobusy, až po traktory, stavební stroje a kamiony
I kola a a koňské povozy?
Protože jsou hodně často přetížení.
Stačilo by prestať opravovať takto poškodené cesty a použiť znižovanie rýchlosti. Taká D1 s obmedzením na 20km/h, to by aj motoristi s russkou náhradou mozgu možno pochopili, že pravidlá tu nie sú na to, aby sa porušovali.
Ak sa k tomu pridajú priebežné váhy s výsledkom na veľkom paneli a podmienkou „úsek sa opraví ak 1 rok nie je zaznamenané ani jedno preťaženie“ …
A když už zastavují, jsou nějak označení, nebo tam prostě stojí týpek v civilu a mává plácačkou? Jak poznám, že to není nějaká partička z Rumunska?
Podle fotky mi nepřijde, že by byli v civilu.
zastavit vás může i poučená osoba řídící dopravu třeba při bouračce, učitelka mateřské školky převádějící děti přes silnici atp. To co následuje pak , by mělo mít oporu v silničním zákoně.
Máš Internet?
Hezká liška. Asi vysvětluje, proč jim frnknul – musel by domů pěšky.
tady se sešlo chytrolínů
Všechna oprávnění musí být uvedena v příslušných zákonech, které nabyly účinnosti. Jinak se jedná o protiprávní jednání. Změna musí být v zákoně 361/2000Sb. Jinak odjel správně, protože se obával případného napadení apod. V V.
Zákon č. 111/1994 Sb. §34
Tak si ten zákon radši přečtěte. Možná jste ho četl naposledy, když jste dělal autoškolu. Inspektoři mají právo zastavit vozidlo bez podmínek (na rozdíl od měšťáků) a řidič je povinnen se podrobit kontrole vozidla. Paragrafy si prosím najděte sám.
většina těchle suverénů by čuměla jak puk, kdyby si ten zákon fakt pořádně přečetli… třeba o tom, že silnici lze přecházet i mimo přechod, natuty nemají ani páru
Zbožňuji takovéto lidové právníky.
Právnická fakulta života…
Proč to sem píšete? To jste si ten zákon nejdřív nenastudoval? Zákon č. 130/2025 Sb., abyste to nemusel hledat.
Ono je to i v něm zmiňovaném 361/2000Sb
Jistě, když byl tím zákonem 130/2025 novelizován.
Nemusí. Musí být pouze ve sbírce zákonů v nějakém zákoně/vyhlášce a být platná a a účinná. Vaši povinností je znát všechny předpisy, které se můžou vaší činnosti dotýkat. Ne nutně je umět citovat, ale vědět co v nich stojí.
Tady má být pokuta ujíždějícímu točvolantovi rovnou 200 tisíc na místě, s tím, že nižší ani policisté nesmí udělit a do zaplacení zabavit na místě řidičák a každý by si ujíždění hned rozmyslel.
Maximální výše pokuty na místě je 10.000 Kč.
Nabádáte tedy policii k porušení trestního řádu ČR? Tj. ke spáchání t.č. zneužití pravomoci úřední osoby.
Co pak ti přetížení kamionaci, co těch 100 000 vytáhli z batohu?
to je kauce a ne pokuta
To není pokuta, ale kauce. To je zásadní rozdíl.
Podle mě nabádá ke změně zákona, aby bylo možno udělit na místě pokutu ve výši minimálně 200 000,-
Podle mě by neměla být ani možnost tu kontrolu odmítnout.
Přesně, když jde o delikty proti lidem, tak všichni volají pomalu po obnově trestu smrti, když jde o delikty proti pravidlům „státu“, tak je to hned šikana a omezování svobody. Trochu dvojí metr.
Kdo bude vozit s sebou (vozí) 200000Kč na případnou pokutu? Ještě bych to pochopil jako výši pokuty ve správním řízení ale na zaplatit na místě 200000Kč?
Jaké porušení trestního řádu máte na mysli, pane kolego? Máte-li na mysli trestní zákoník, tak ten sankce za přestupek neřeší. A trestní řád už vůbec ne. Ale to na VŠŽ neučí.
To bude určitě někdo s vysokou školou života. 👍
Anebo si rychle spočítal, že má vozidlo v takovém stavu, že bude levnější zaplatit max. 200 tisíc za ujetí kontrole.
A když si přečteme článek, tak se dozvíme, že ho policisté propustili. Patrně na vozidle neshledali nic tak strašného.
Policista těžko změří emise.
Já myslel hlubokou korozi, ostré plechy trčící do prostoru, rozbitá a nefungující světla a tak – závady vylučující další provoz.
Zatím jsme nepřešli na „v případě pochybností v NEprospěch obžalovaného“.
Kolik že semestrů z trestního práva jste absolvoval?
Koukal na soudkyni Barbaru, tak je v obraze. 🙂
Něco z toho se týkalo trestního zákona, že tu hovoříte o obžalovaném (což je navíc až osoba před soudem)??
To vozidlo PČR jistě vůbec nezajímalo… Od toho měla být právě ta kontrola inspektorů…
Já si myslím, že dotyčný pán nebude taková myslivna aby o nějaké pokutě věděl.
Já hlavně doufám, že tu pokutu 200 000,- Kč fakt dostane. Aby to zase nedopadlo tak, že dostane pokutu sotva pár set korun, nebo nižší tisíce, respekt k INSIDU bude nula a řidiči ve vracích si budou jezdit vesele dál, protože jim skoro nic hrozit nebude.
Co to prosim tebe vykladas? Za chvili na silnicich bude stavet kazdy moula. Ok, at zastavuji s pomoci policie a pote at si delaji kontroly.
Mimochodem, nepletu-li se tak ani MP nemuze stavet jen tak, musi mit podezreni na spachani alespon prestupku(nebo aspon tak to bylo).
Jenže to není každý moula. Ten ti jen píše. Dělají to tak jak jim ukládá zákon a ne jak si nějaký moula myslí, že to mají dělat. 😉😁
Na co k tomu potřebujete policistu? Je to jen pro všechny zbytečně drahé…
„bude stavet kazdy moula“ – Nebojte, vy tuto pravomoc opravdu mít nebudete.
Přidal bych 4 body. Udělal by to potřetí a šmytec….
Jestlipak je případná kontrola z hlediska pokut dražší, než těch 200000Kč? Nevíte někdo? Otázka ovšem je, jestli skutečně dostane tolik, anebo jen pár tisíc, pak by se to vyplácelo raději odjet. Nechápu jak ho mohli pustit, měli ho doprovodit zpět na tu kontrolu, samozřejmě na sankci by to vliv nemělo, ta je dána tím ujetím.
Nemůže být sankcionován za případné závady nalezené při kontrole a zároveň za to, že kontrolu odmítl.
Tady si možná myslel, že mu to projde, takže by kontrola odhalila prohřešky, které by stály méně než dvě stě tisíc. Nicméně v dřívějších případech odmítnutí kontroly je jasné, že dopravce pokuta za odmítnutí kontroly vyšla levněji než pokuta a třeba nutnost přeložení nákladu. Jinak by samozřejmě nevolil odmítnutí kontroly.
Já úvahu, na kterou jste psal RE chápu tak – jestli není systém nastaven tak špatně, že ujetí/odmítnutí kontroly je za nižší trest/pokutu než za případně možné vady na vozidla a v dokladech.
Systém je nastaven tak, že 1 čin nelze trestat vícekrát.
Myslím, že to bylo zodpovězené v druhém odstavci. Ale není to nutně špatné nastavení systému – vždycky bude nějaká teoretická kombinace pokut, která bude ještě vyšší, než pokuta za odmítnutí kontroly. Ale nemělo by se to dít příliš často. Navíc kontrola pro dopravce neznamená náklady jen na pokutu – je to také zdržení auta a nákladu, nutnost přistavení náhradního vozidla a přeložení nákladu. Dovedu si představit, že jsou to pro dopravce vyšší náklady, než samotná pokuta.
Stačilo by, kdyby musel počkat, než k nim INSID dojede. A samozřejmě by bylo fajn, kdyby inspektoři nespěchali a dorazili za dvě až tři hodiny.
A to tam bude policie čekat s ním ty dvě tři hoďky?
Tak teď je potřeba rozdat pár exemplárních trestů přes 100 tisíc, ať se to rozkřikne a tihle gauneři co řídí vraky mají z INSIDu vítr a berou je jako skutečný státní orgán. A třeba se zamyslí, s čím po té silnici jezdí
No ja mluvil s jedním panem co šel poprvé na STK co koupil nové auto a neprošel emisemi a najeto měl 35tis.Tak jaké pak vraky,
Musí být nějaká tolerance pro mezistav, který nejde zjistit běžným pohledem, ale certifikované měřidlo to dokáže. Takový by byl nezákonný jen v případě, že by takto vozidlo bylo schváleno na pravidelné kontrole.
A těžší případy už by pak ukládaly povinnosti řidiči si auto opravit.
Nesmysl. To že možné jedině v případě, kdy jezdil pán ty 4 roky takovým stylem, že by měl vrátit papíry.
pohadka.
Je to možné. Tipuji Dacii nebo nějakého Francouze, možné i u Korejců…
Nebo jen narazil na debilního technika. Moje auto teď neprošlo kvůli nepatrnému úniku oleje (který by nebyl zjistitelný, kdybych měl kryt motoru) a ještě mi to napsali jako problém technické i emisí, abych to měl dražší.
Mechanik jen kroutil hlavou na jakého vola jsem narazil, ale tahle STK je prý známá tím, že záleží, na koho narazím. Motor se umyje a bude vyřešeno – opravdu z toho nikde nic neteče.
Tohle jsou otřepané urban legend.