Revizorem za 75 tisíc. Kraj na poslední chvíli zvyšuje nabídku, kvalita uchazečů není optimální
Revizor v Brně s kamerou. Foto: DPMB

IDSK požaduje profesionální vystupování, základní znalost angličtiny i fyzickou a psychickou odolnost.
Hodně slušný peníze, jako státní zaměstnanec s právním vzděláním (doktor práv) právního oddělení pracujícího pro stát mám cca 60% nabízené mzdy (včetně bonusů a příplatků).
„Kontroly budou probíhat zejména na dojezdech do Prahy. Spoje tam totiž jezdí často a revizoři se mohou rychle točit a obsáhnout většinu spojů.“
Opravdu při počtu 23 revizorů lze obsáhnout většinu spojů na dojezdech do města?
Není potřeba kontrolovat každý spoj, ale obecně se divím, že vyzrazují svoji strategii. Člověk, který nepojede až do Prahy a vystoupí dříve, tak má menší motivaci si lístek kupovat.
Ale takových lidí asi bude minimum. Většina cestujících totiž míří do Prahy.
Jako můžete zkusit jet na černo, vystoupit těsně před krajem Prahy a pak jánevím zkusit stopovat nebo to dojít pěšky. Budete si připadat jako správný Čecháček. Ale.. bude vám to stát za to?
Navíc, Grossák poukazuje na něco jiného. Že 23 revizorů nemůže stihonut kontrolovat *většinu* spojů (ani v té jejich části těsně u Prahy).
Tak když není kvalitní materiál, tak snad jedině exhumovat Gustava Anděla 🤣🤣
Až počasí dovolí, přijede Gustav
Ostravě za 20000 Kc
Kvalita materiálu? Pan starosta mluví takto o lidech?
Přečtěte si článek, o materiálu mluví pracovník IDSK.
Asi dobrej oddíl
Fun fact: jak se jmenuje oddělení každé větší firmy zabývající se personalistikou? Human resources. Lidské zdroje. Jen o trochu míň dehonestující.
(čímž ten výrok o lidech jako „materiálech“ nijak nechci obhajovat, buď šlo o nešťastný termín nebo je mluvčí asociál. Jen že podobně bývají zaměstnanci označováni i jinde (a imho je to taky neuctivé))
Jaký mluvčí? Procházka žádný mluvčí není (viz článek).
to tedy nastupování všemi dveřmi vyjde celkem na dost korunek
Tak alespon duvod proc zdrazit…
To, že vozidlo stojí, je ještě dražší.
A na kolik asi vyjde permanentní zdržování linek typu 375? Kolik stojí minuta toho busu? 50 Kč za řidiče a 50 Kč za km nejméně… a kolik vybere?
A ranní šikana, kdy kvůli tomu misí děti jezdit o bis dříve do školy, nebo je musí vozit rodiče?
Reálně, je to na tlak samospráv, že raději zaplatí více, než aby lidi volili opozici, která zajistí “lepší” dopravu dětem do školy…
Kecy? A to už máme od covidu první hlavní dopravní tepny, kam ráno auta nesmí (konečně)
Pokud to ale zkrátí pobyt spoje na zastávce a zrychlí jízdní řády, pak ušetříte na platech řidičů a naftě (případně na autobusu protože jich občas bude potřeba o pár míň, když se budou rychleji točit). Navíc učiníte VHD atraktivnější a konkurenceschopnější IAD.
Nedokážu ale vyhodnotit míru těchto výhod.
Míra těchto výhod je jednoduše obrovská. Za rok se budeme divit, že to vůbec někdy mohlo být jinak. To je jak s poptávkovým otevíráním dveří u autobusů. Tolik keců, co okolo toho bylo a funguje to skvěle.
Ještě to nezačalo a už máte jasno. Blahopřeju.
toto bude Waterloo 🤦🏻♂️
za 11 dni se to ma spustit a neni kdo by vymahal dodržování přepravních podmínek! fakt pecka, hlavně ze odbavení se zkrátí o 2minuty. congratulations!
Neměl IDSK cíl mít těch revizorů “vyšší desítky”? Kdo by to byl čekal, že se do toho lidi nepohrnou.
On doteď žádné neměl?
Dost možná nikoliv – v krajích, kde se dodnes nastupuje jen předními dveřmi je primární kontrola na řidiči a řidičovu kontrolu namátkově kontrolují lidé z krajského odboru dopravy.
IDSK měl vlastní revizory. Ale potkat je byla vzácnost.
V Kutné Hoře na 801 se objevují velmi často.
A divite se? Co tam dopravce od zacatku provadi, je to i podklad pro zaslouzene sankce. Nekdo by mel chodit kanaly. PR na plno a ve finale kulove, ze?
Samej expert koukám.pro informací základní mzda bude kolem 36 tisíc hrubého+ odměny+ cca 30% z vybraných pokut pokud to tedy nezvisili teď nějak drasticky
a ještě dělat revizora – se nedivím že tam není fronta kvalitního materiálu – ten přece sedí na městském úřadu 😂
na profesi, kde se dají čekat konflikty s lidmi mdlého rozumu i morálky, se sotva pohrne někdo, kdo se dokáže uživit jinak.
Zároveň je ze strany zaměstnavatele snaha (doufejme) vyhnout se jedincům, kteří naopak hledají možnosti dokazovat si na cestujících svou „úřední“ moc a nadřazenost.
Vy budete expert jistě také. Protože napsat „nezvíšili“, to dokáže málokdo! 😏
Ach jo, pořád ta odměna podílem z vybraných pokut. Úkolem revizorů by mělo být, aby černých pasažérů bylo co nejméně. Tak jak nastavíme motivaci při odměňování? Budeme revizory motivovat k tomu, aby bylo černých pasažérů co nejvíce. To dává smysl…
Bude to asi zpozdilé, ale co místo revizorů raději průvodčí? Jooo, bylo by to mnohem dražší, stoupla by cena jízdenek, ale bylo by to pro všechny důstojnější.
Kde chcete vzít tolik průvodčích?
Co je na tomto systému nedůstojného?
Jakože vrátit se o století dozadu?
„Práce revizora není v Česku zrovna top. Pohovory probíhají, kvalita materiálu není optimální,“ zhodnotil na setkání se starosty středočeských obcí a Prahy 6 Pavel Procházka, vedoucí odboru autobusové dopravy IDSK.
Něco mi říká, že první materiál, který by se měl okamžitě odpotácet z funkce je tenhle pán Pavel Procházka. Dokonce bych řekl: meteleskum bleskum!
jo jo zrovna úředníček Procházka sedící držíce se své židle to bude jistě výběr hroznů
Ten váš „úředníček“ Procházka je člověk, který pro integraci a zvyšování kvality PID v kraji i Praze udělal více než kdokoliv jiný. Nebýt jeho, tak spousta projektů neexistuje. Ale místní experti ho klidně postaví před zeď za to, že na setkání se starosty místo oficiálního termínu „lidské zdroje“ použil termín „materiál“…
omyl – on pouze bez pokrytecké „politické korektnosti“ popisuje to, co se na takový inzerát hlásí 🙁
Nízká kvalita materiálu pro kontrolu substrátu.
KdYz jsou lidé do IDSK materiál, nedivím se že nemají zájem. Je z toho poznat jak se budou k lidem chovat.
Ale prd. Moc to prožíváte.
Asi jse o tento kvalitni „material“ pretahujii s bezpecnostnimi sluzbami a mestskymi policiemi. Mozna kdyby se en bloc zrusila parkovaci policie ve St.C. kraji, tak by adeptu bylo dost.
Tolik fanousku mestapa jsem necekal. Nu kazdy dostane, co chce.
A jaký bude základní plat pro tento materiál?
Jestli budou mít 75 tisíc hrubého bez jakýchkoliv příplatků za pokuty, tak já s tím souhlasím. Podmíněné by to mohlo být jen určitým počtem zkontrolovaných spojů. Jestli to ale bude klasicky česky 25 tisíc základ a pak „výkonnostní prémie“, tak to opravdu slušné lidi nenalákají…
Jen počtem zkontrolovaných spojů? To by je pak kontrolovali v těch úsecích, kde jezdí prázdné.
Předpokládám, že myslel, že by měli mít 75 + prémie.
Ono mají rozpis, nebojte.. 😁
Slušný člověk nebude dělat revizora za žádné peníze.
Asi tak
Vzpomněl jsem si na pohádku od Karla Čapka o mladém loupežníkovi Lotrandovi, který byl vychován v klášteře ke slušnosti.
A proč by to nedělal? Protože podle vás slušný člověk ignoruje porušování pravidel?
Třeba před rokem na Slapech, to byla pánečku reklama na povolání revizora.
protože nemá zapotřebí:
1) dohadovat se s „materiálem“ jezdícím bez placení
2) riskovat vyražení zubů či kudlu v břiše
Slušný člověk se také žádného revizora bát nemusí
Dal bych Vám plus, ale – Kolega Pezos tu cosi napsal. A v tu chvíli jsem si to rozmyslel. Na těch Slapech si slušní lidé řádně koupili lístek od řidiče. Přesto byli šikanováni. – Před pár týdny jsem si zapomněl nabít telefon, kde mám v Lítačce kupón. Telefon se mi vybil. No co, jedu jen tramvají, pravděpodobnost kontroly malá, kdyžtak dojdu na CD jim ukázat, že jsem kupón měl platný a zaplatím zlomek pokuty. Jenže pak jsem si vzpomněl na případy, jak revizoři falešně opakovaně nahlašovali lidi, jejichž údaje měli opsané z minulosti, člověk byl v danou chvíli úplně někde… Číst vice »
Já jsem se takhle dostal až do exekuce. Ten den jsem ani v Praze nebyl a měl jsem svědka, který potvrdil, že jsem měl pracovní jednání xx km od Prahy, úplně v jiném kraji. Nic nepomohlo…
Kecy. Stačilo zaplatit a pak se odvolávat.
mýlíš se – soudy pokuty většinou řeší systémem „žalující strana má vždy pravdu“ a odvolání proti rozsudku prvního stupně je nepřípustné (neb částkou jistiny je to tzv. „bagatelní spor“)
Vousatá urban story, že někoho prý nachytali revizoři, když byl na druhé straně republiky a má na to svědky. To už se mezi lidmi šířilo tolikrát…
A nejhorší je když ji dokonce potvrdí soud a ještě za to odsoudí toho revizora! https://www.novinky.cz/clanek/krimi-soud-zamitl-odvolani-revizora-ktery-si-ze-msty-vymyslel-pokutu-a-muze-dostal-do-exekuce-220839
Proč vlastně podmínka pro revizora? Udělal svou práci, zaměstnavatel mu za to vyplatil prémie.
Pokud to opravdu zaměstnavatel nechtěl, ať si to se zaměstnancem vyřídí u občasného soudu.
Pokud to řešit trestně, tak při opakování flastr pro firmu, že si po prvním nezměnila procesy.
Neudělal svou práci, svého zaměstnavatele podvedl (tvrzením, že odhalil jízdu na černo což nebyla pravda, a za což shrábl odměnu) a především zjevným způsobem poškodil toho domnělého černého pasažéra.
Samozřejmě kromě trestu pro revizora by měla být nějak postižena i firma, zejména protože se takové excesy dějí opakovaně a dlouhodobě (https://www.mesec.cz/clanky/slepec-musel-ctyrikrat-k-ustavnimu-soudu-aby-neplatil-to-co-ma-zdarma/, https://www.respekt.cz/tydenik/2011/41/ukradena-identita atd.)
Podle mě revizor spáchal nejspíš podvod (možná i další trestné činy) a způsobil tím své oběti škodu >5kKč (dnes je již ten limit 10k) – tak šel k trestnímu soudu.
(a ano, ještě k tomu okradl svého zaměstnavatele, a ano, ten by měl být také postižen, neboť se takové excesy ve kterých DPP figuruje dějí dlouhodobě a opakovaně)
A teď ještě celý příběh.O nepřebírání obsílek.
I kdyby nepřebíral, co to mění? Za důležitější bych považoval kdyby skutečně jel načerno, třeba jiný den a revizor se při vypisování spletl zrovna na datum kdy měl alibi.
taky omyl – protože do této profese leze hodně lidí „napakovat se“ vypisováním pokut pod jakoukoli záminkou a jako bonus si ukájet mindráky na cestujících.
To je ale zase jednou nesmysl.
Slusny člověk si koupí jízdenku a nemá s revizorem problém
Takže slušný člověk podle vás nedělá třeba práci policisty nebo městského strážníka? Či takového soudce? Větší blábol jsem dlouho neslyšel.
Revizor v MHD a soudce jsou ale hodně, hodně odlišná povolání (a typ lidí, které láká).
Tu „důvěru mezi dopravcem a cestujícím“ chce IDSK budovat tím, že si musím jízdenku aktivovat minutu před tím, než vidím, jestli mi spoj vůbec přijede?
Zajímavé, že při placení u řidiče nemusíte. Čili na nových linkách to buďto nejde vůbec, nebo to uděláte jako po staru a nemusíte řešit ochrannou lhůtu.
Ale stejně je to podle mě blbost, stačilo by aby revizoři začali kontrolovat minutu po odjezdu, nebo aby takto byli tolerantní (snad to podle času poznám, jestli si to člověk aktivoval po nástupu, nebo až když viděl revizora).
jenže to by ti „nejvýkonnější“ z nich přišli o většinu provizí z vypsaných pokut
Minutu po odjezdu, když autobus staví třeba každé tři minuty?
Mimo Prahu to neplatí, tam stačí mít při nastupu jízdenku na čas odjezdu, jinak by se někteří většinou na konecne nedostali do busu.
Vidím přijíždějící spoj, aktivuji si jízdenku. Než přijede, otevře a zavře dveře a rozjede se, většinou je už platná. Hledáte problém, kde není.
Určitě to bude navázané na vybrané pokuty. Což dává ekonomický smysl, ale pokuta je vlastně přirážka z jízdnému, a mzdy řidičů se přece taky neodvíjí od toho, kolik jízdenek prodají. Pokud tam má být nějaká výkonová složka, tak by to mohlo být podle úspěšně vyřešených a nahlášených problémů; za nepoctivého cestujícího vyloučeného z přepravy by mohlo být stejně jako za někoho, kdo zaplatil přirážku a jede dál. Stále samozřejmě je to trochu „nespravedlivé“ dle toho, jaké spoje revizoři kontrolují, a taky by někteří mohli záměrně vyvolávat konflikty, ale odměňuje se skutečně ta „riziková“ složka práce, a konflikty dneska vznikají tak… Číst vice »
Lepší by byla nějaká pozitivní motivace. Například dávat revizorům prémie za to, že v jejich rajónu nikdo nejezdí načerno, nikoho není třeba vylučovat z přepravy, lidé si vycházejí vstříc, nedělají si naschvály atd. Protože dávat babičkám likvidační pokuty za to, že špatně pochopily tarif nebo si nepřiplatily za zpoždění a jízdenka jim propadla, to by asi neměl být cíl.
Na to by sa hodilo niečo ako asistent prepravy, podobne ako je v Ostrave a tam si to údajne pochvaľujú
Jsem rád, že slyším, že si to někdo pochvaluje (já si to pochvaluji), hlasitější je ovšem ta skupina, která tvrdí, že málo kontrolují Romy (nemyslím si, a to jezdím často MHD v přívoze)
Nezpusobi to pak to, ze revizori schvalne budou kontrolovat jen lidi, co jizdenku maji a lidi bez jizdenky „nechavat byt“?
Jasně, tak nebudou přiznávát černé pasažéry,a mají prémie. Opravdu by,mě zajimalo, zda byste se nechal odměňovat za něco, co nemůžete ovlivnit.
Nebudou přiznávat černochy je jedna možnost, ale co prostě porovnávat prodané jízdenky vs cestující dle průzkumu. Některá vozidla maj sčítací rámy nebo váhu na cestující.
Definice „cestujícího“ a předplacené kupóny v tom udělají bordel, ale snad můžu odhadovat kolikrát jede běžný držitel lítačky.
A na základě domněnek pak budete počítat mzdu? No… To opravdu se budou hlásit jen samí kvalitní kandidáti… 😀 Hlavně vám tam chybí to, jak to má ten revizor zařídit. To je jak by někdo odměňoval instalatéra za to, kolikrát praskne trubka, kterou nekupoval. 😉
Tak chtit příplatek za zpoždění je do nebe volající drzost
Jedna věc je udělená pokuta a druhá věc aby byla pokuta zaplacená Vzhledem k tomu že někteří cestující dávají občanku automaticky dobrovolně tak bych v tom žádný vysoký výdělek neviděl….
spíse škoda papiru.
Zatím co ti co nedávají, tak mají na zaplacení? Nebo co je to ta moudro? 😉
Jestli je pokuta zaplacena by právě na výkonove ohodnocení správně vliv mít nemělo. Pokud něco má být, ať odměňuje DPP i za to, že vyloučí nějaké fetky z přepravy na základě úplně stejného systému (je jim udělena pokuta, kterou nezaplatí). Platí se totiž kvůli tomu, aby se starali o dodržování pravidel v dopravním prostředku, ne jako výběrčí jízdného.
A kromě jízdenky mají pokutovat i za další porušení SPP.
„a mzdy řidičů se přece taky neodvíjí od toho, kolik jízdenek prodají“ – Srovnáváte nesrovnatelné: primární prací řidiče je řídit vozidlo.
A to nás strašili že od Lena 2026 SID zdraží, nedá se věřit všemu, od 1.7. 25 bude zadarmo.
Řekněme, že někteří řidiči, kteří půlce cestujících nevydávali jízdenky a peníze sypali do vlastní kapsy, si pak vydělají méně. A budou mít o důvod víc nadávat na integraci.
Je otázkou, kolik jich je.
Buď na to přijde kontrolor (fiktivní cestující) a dopravce dostane sanci (obvykle to znamená řidič srážku ze mzdy) nebo linka vykazuje nízkou obsazenost a je zrušena.
Ta to jsem ještě nezažil, myslím Arriva Přibram a teď ten nový dopravce v Sedlčanech. Pulka by to ani nemohla být, v hotovosti plati tak 10,15 % cestujících, ostatní buď mají kupony ci jízdenku v litacce , nebo platí kartou. S jakým dopravcem jezdíte Vy?
Typické je to na linkách, kde jezdí stálí cestující a všichni se dobře znají. Pokud se k tomu dostanete jako náhodný cizí pozorovatel, tak si všimnete, jak jsou někteří lidé překvapeni tím, že jim řidič najednou vnucuje jízdenku.
Nevím asi záleží jak kde, u nás i na té místní co vede k nám platí, nebo použijí mobil. To co píšete pamatuji tak 25 let zpět, ještě u ČSAD.
To je pěkná blbost, co jste napsal. Pokud chytí revizor teď černého pasažéra, tak to jde za řidičem, že ho tam pustil!!!
Když mám předplatné na Prahu a jedu dále, řidič mě vpustil správně, ale jsem černý pasažér.
Porušení předepsaného odbavení versus černý pasažer ve voze – často je naplněno obojí ale stávají se v PIDu i situace, že sankce je jen jedna.
Vlezu do busu když můžu, projedu hranici pásem – někteří řidiči to při malém počtu cestujících hlídají, ale nejde to za řidičem.
Fiktivní cestující ropidu při nástupu ukáže neplatnou jízdenku a řidič ho pustí – že má v kapse i platnou, to si měl řidič ověřit.
A ještě technická poznámka: SID byla před třemi lety zrušena.
Máte pravdu ta zkrátka je od roku 2017 IDSK.Ta by měla být platna.
To je ale něco úplně jiného, SID byl dopravní systém, zatímco IDSK je název organizace.
Sorry, ale nemůže zdražit něco, co neexistuje.