Rekordní rok na ostravském letišti, odbavilo nejvíce cestujících i nákladu
Pohled na zaplněnou stojánku ostravského letiště. Foto: čtenář Zdopravy.cz
Pasažérů bylo meziročně o 44 % více, největší zájem byl o lety do Antalye, Marsa Alam, Hurghady a Burgasu.
Krásné číslo na Ostravské letiště. Snad budou přibývat i další linky každý rok. Do Varšavy přibude od dubna středeční rotace, za mě dobrý, Ještě by to chtělo přidat i sobotu a bude to mini výlet do Varšavy. Letos minimálně 4x z Ostravy poletím. Věřím, že i letos se bude dařit.
Jestli ma Brno 10% mezirocni narust, tak je letos na +-600.000 odbavenych cestujich a vzhledem k tomu jak Ostrava rychle roste se muze stat, ze jej letos Ostrava muze opravdu prerust. Vubec bych se tomu nedivil, protoze maji obri spadovou oblast a to 10 mil lidi (pocitam PL a SK), tedy do 1.5h dojezdu. Je tedy otazkou kdy se dostane na cisla Katowic. Krakow je jeste hodne daleka vyzva.
Myslím, že OSR se nedostane na čísla Katowic nikdy. Před lety byla obě letiště na stejné startovní čáře a díky zcela neschopnému vedení kraje letiště OSR svou šanci prošvihlo. Musel by se stát zázrak a naprostá změna v přístupu kraje, čemuž údajně brání legislativa ČR. Katowice mají i z objektivních důvodů lepší čísla – větší aglomerace, více Poláků pracuje v zahraničí. Ale i tak držím všechny palce.
A čím ji promarnilo, omlouvám se, nejsem v obraze.
Odmítlo na rozdíl od Katowic nízkonákladovky a trvalo pouze na velkých leteckých společnostech. Jméno politika, který to nejvíce prosazoval, je veřejně známo, ale z pochopitelných důvodů ho tady nebudu jmenovat.
Problém je v tom, že ono poláků nepracuje v zahraničí „více“, ale poláci maji obrovské komunity po celé evropě (ostatně, on termín „Polonia“ nevznikl náhodou). To se s námi nedá vůbec srovnat, my jsme oproti nim naprostí zápecníci
A pro pravidelné linky jsou tyto komunity požehnáním, protože rodiny a přátelé se navštěvují během celého roku, mnohem častěji, a z obou stran.
Ostatně, ono není náhoda, že jediná česká komunita, co stojí za zmínku je v Anglii, a linky na STN jsou jediné, které fungují dobře i z regionálních letišt (např. BRQ již od roku 2005).
jo. a ještě bych zmínil že samotné Polsko je velká země, s řadou opravdu lidnatých měst v porovnání s ČR, takže vnitrostátní letecká doprava tam má také opodstatnění. V ČR, létá někdo Ostrava-Praha Brno-Praha letadlem?
Tak uplne bych to, ze kraj odmítl sponzorovat Low costy, za „neschopnost“ nepovažoval.
Naopak, považoval bych to za chvályhodný přístup.
Výsledek tohoto „chválihodného“ přístupu vidíme dodnes při srovnání s Katowicemi.
chvályhodného
no a co?
opravdu nevidim duvod, proc by mel stat ci samosprava nekomu financovat vylety na dovolenou.
Zpočátku financovat, později vydělávat. A přesně takto to pochopily Katowice a proto jsou dnes před Ostravou.
No, a nebo taky „zpočátku financovat, i nadále financovat, a když finance dojdou, tak se ryanair přestěhuje jinam“.
Přístupný k argumentům nejste, preferujete osobní dojmy a pocity, takže si myslete co chcete. Tím končím zbytečnou diskusi s vámi.
A proto se do letiště lily peníez, ikdyž nic nelítalo…
Ono to nejde brat sponzorování Low Costu, ale spíše jako rozdělení ztráty mezi Low Cost a letiště….a nebo dělení zisku….
a on se ryanair, kdyz byla linka v zisku, s temi letisti o zisky delil?
samo, ze je to sponzorovani low costu a utraceni penez za neco zbytneho. jo, kdyby to byla odloucena lokalita, kde letadlo plni roli zakladni dopravni obsluznosti, je to neco jineho.
ale to ostrava neni.
BRQ loni odbavilo 678 tis. osob, takze 10% narust fakt nebude +- 600 tis. 😉
Oprava, 678 tis. samozřejmě odbavilo předloni, letosni čísla zatim nejsou známa.
Brno mělo do konce září 2024 přes 682 tis. PAX, takže Ostrava ho letos rozhodně nepřeroste i vzhledom k tomu, že bude mít Brno více nových linek. A vzhledem k nabíce v Krakově a Katovicích moc Poláků nemá důvod jezdit do Ostravy. Chce to být trochu soudný. To dřív v Ostravě vyhrajete fotbalovou ligu mistrů:-D
Ta diskuse je opravdu úsměvná, tady se zdá, že jediný smysl Ostravského letiště evidentně je předehnat Brno. To bych tipoval že se nikdy nestane, i s ohledem na kupní sílu obyvatel a spousta dalších faktorů. Brno otevírá příští rok ještě linku do Říma naopak Ostrava přichází o Podgoricu. By mě tedy zajímalo, jak může předehnat Brno?
Brno nic neotevírá, to otevírá aerolinka. A nebýt CK, které mají extrémně rozdílnou nabídku BRQ a OSR, tak by ten rozdíl mohl být třeba minimální.
A proč asi mají CK rozdílnou nabídku? Protože je v Brně větší poptávka.
….jak může někdo plácnout číslo 600 tisíc jako pravdu, když je to evidentně úplně vedle. A 10 mil. lidí, když zmíní i ty větší letiště Katowice, Brno, no comment
Držím všechny palce. Ještě by to chtělo zapracovat na návaznosti vlakových spojů na odlety. A přes Veřovice zpřístupnit letiště i případným cestujícím vlakem z oblastí ValMez a Vsetín
Z Veřovic jezdí vlak do Mošnova už nyní.
Jezdím s ním, takže vím. Měl jsem na mysli přímý spoj, když už máme to BEMU, taktéž z ValMezu.
Když letím z Ostravy přes Varšavu do USA, kolik bezpečnostních kontrol musím absolvovat? Stačí ta ostravská?
Ano, pokud nevyjdete ven z letiště ve Varšavě.
Škoda, že vlak tam jezdí jak vítr foukne. Chybí i železniční triangl ve Studénce. Nákladní vlaky na letiště musí úvratí. Vlaky Sp nebo R spojující třeba Olomouc s Ostravou, popřípadě i nějaké dálkové mohli zajíždět na letiště. Jinak ze mě Ostrava kvete ke kráse, za mě super.
už se pomalu řeší https://zdopravy.cz/kolejove-zapojeni-mosnovskeho-prekladiste-pripravi-sagasta-sz-odhaduje-naklady-na-18-miliardy-223481/
Jen chci vidět kdo zadotuje vlak od Přerova na letiště 🙂
Zatím ten vlak jezdí jak vítr foukne. V letě je v plánu 1h takt. Přestup by měl vycházet hrana-hrana ve Studénce.
Dalkové na letiště zajiždi pouze na Dny NATO.
Budapešť ráda oznámila že měla letos víc cestujících než Praha (ta měla 16,4 milionu), no všechna česká regionální mezinárodní letiště (kromě KV) hlásí rekordní rok = cestující se do nich z Ruzyně částečně přesunuli.
Zajímavé tedy je porovnání počtu cestujících s předcovidovým 2019. Tehdy našimi regionálními let. prošlo přes 1 milion cestujících. Ve 2024 již něco přes 1,5 milionu (Brno celk. čísla zatím nezveřejnilo ale v sezoně rostlo o 10%).
když vezmu celková čísla českých letišť tak 2019 18,8 milionu cestujících. 2024 cca 17,9 milionu. Předcovidová doba dohnána, avšak válka na Ukrajině, takže stále chybí cestující z Východu
Cestující z východu nechybí.
To je hezký že má Budapešť víc cestujících, ale za Prahou dost zaostává v počtu destinací.
právě by mě zajímalo, jak to má Maďarsko s regionálními letišti, předpokládám že na úrovni jako v ČR to nebude. Druhé nej město tam má 200 tis. ob., takže Budapešť obslouží naprostou většinu Maďarů.
Jen ten název toho druhého nej města pěkně vypiš. Žádná kopie, poctive naťukat do klávesnice, ale kouknout se můžeš jen jednou 😉 😀
Par let nazad tu bylo plkani ze je to zbytecne letiste.. No podle te fotky asi bude treba tu stojanku zvetsit neee.. ? Kazdopadne Ostrava letiste jede solidne. Cargo taky nezahali.. Tudiz.. Dekujeme ze mame… Mohl by to byt celkem super spot.. na mistni pomery zeano. Vetsi letiste na vychod uz asi neni ne? Krasna prace. Takze ted tu runway dekujeme.. 🙂
„Pár let nazad“ je rusky. Česky říkáme „před pár lety“. Není zač.
česky běžně „pár let dozadu, pár let zpátky“
Ta fotka jsou Divert z Krakova a Katovic.
Díky za info, jsem si říkal, že to nějak nehraje.
V letě při spičcce je to samé. Někdy když se zpozdi dva lety. Tak se tam sklada i 8 strojů
A co na to snižování CO2? Z pohledu EU a naší vlády je to vlastně špatná zpáva.
Radši necháme naše děti platit desetinásobné náklady později, než si teď odepřít cokoli z hostiny.
CO2 je prospěšný plyn, nutný pro život všech rostlin.
A v atmosféře je ho minimální množství.
Takové ,,minimální množství v atmosféře” zejména v zimním období není na Ostravsku zrovna svěží vánek z hor. Ale způsobuje mnoha obyvatelům závažné dýchací potíže! Tyhle bláboly si táhněte vypisovat někam na tureckou riviéru.
Počítají se do odbavených cestujících i pasažéři z divertovaných letů? Já bych je počítal, ale nevím, jak je to oficiálně 🙂
Oficiálně by se měli počítat pasažéři, kteří letištěm skutečně prošli, tj. si myslím, že pasažéeři z divertovaných letů se počítat budou.
Pokud ten cestující vystoupil a prošel „bránou“ ven, tak se do toho počítá. Pokud to pouze přistálo, vzalo palivo a následně odletělo do cíle, tak se to nepočítá.
Ostrava jede a dohání Brno.
Tez jsem nazoru, ze Ostrava Brno jednou predezene. Bohuzel najemce brnenskeho letiste, by nejradsi z toho letiste udelal dalsi sklad…. A i co se tyce marketingu Ostrava ma navrh oproti Brnu.
Tak každý rok má Brno 2x PAX tak nevím co chcete pořád dohánět.
V čem má marketing tj dotace MSK do letiště lepší je věc jiná.
Škoda, že tento ukazatel zapoměl pan redaktor napsat,bylo by to zajímavé….
Pan redaktor pozdravuje do Brna.
Jak můžete vědět kdo odkud je pane redaktore?
Brno má dlouhodobě dvojnásobek odbavených cestujících než Ostrava, to by musel přijít nějaký hodně velký zlom
OSR měl bezesporu parádní rok, ale odhaduji, že rozdíl bude cca 200 000 pasažérů, možná o trochu víc.
A to jsou pořád jedny Pardubice, které navíc mají letos též rekordní sezónu.
Jinak BRQ má problém, že v létě je na hraně své kapacity, takže tam už bohužel není moc prostor pro další expanzi. A v zimě moc potenciál pro další růst nevidím. Mám obavu, že i Čedok to letos s tou exotikou přepálil, a příští zimu proběhne redukce.
Takže Brno už asi moc neporoste, ale je otázkou, zda Ostrava nenarazí na podobný problém, jelikož se jedná též o „sezónní“ letiště.
Tak Ostrava by měla být taky na hraně kapacity.
Ostravska hala zvládné cca 500 osob /hod (wiki)
Brněnská cca 1000 osob/hod (archiweb)
Zkuste oslovit šéfa letiště p. Radkovského, ať dá přesné číslo o kapacitě a výhledu kapacit a pak to sem dejte.
500 za hodinu bude asi projektovaná propustnost na odletu. Brno určo nemá větší prostory či počet přepážek, takže těch 1000 by mohl být přílet a odlet dohromady
V sezónu tam i tak prostor tam je, někdy nelítá nic třeba tři hodiny, většinou je to přes poledne a k večeru a večer, kdy létaly chartery. Okna tam jsou. Prostor nějaký ještě je.
Brno ještě statistiky nezveřejnilo
Až na to že Brno bude mít dvakrát tolik
Brno určitě 2x více pax než Ostrava mít nebude. Osobně tipuji kolem 750 000.
Velmi zhruba řečeno, jen jsem se pousmál nad tím doháněním Brna. To by musela Ova ještě hodně zabrat.
Jo, asi tak jako české mzdy dohání ty německé 😀
Na Ostravsku lidem došlo, že nejsou chudí jak se jim politici snaží podstrkovat, a začínají více létat.
Vzhledem k nejvyšší voličské základně ANO, komunistů, SPD apod. v ČR, tam v kraji moc lidí na vlastní úsudek nedá a uvěří čemukoliv, co mu jeho politický guru řekne 🙂
Tohle je článek o letišti OSR, s politickými agitkami se běžte na jiný web.
Píšu o potenciálních cestujících s vlastním úsudkem z ostravského letiště, kteří jsou v menšině, takže politickou agitku si strč za klobouk 🙂
To si nějak pletete s ODS a ostatními stranami současné vládní koalice. 😉
Začínají více létat z domovského letiště, protože se CK konečně probudily. Kdyby ale byla stejná nabídka jako z BRQ, tak by to číslo bylo ještě vyšší.
Ono i stavajici nabidka je horsi nez Brna, co se tyce casu. Napr. takovy Burgas…..z Ostravy priletite pozde vecer, na hotelu jste pred pulnoci. Z Brna krasne v poledne, takze mate pulden navic. Pri odletu to same. Do Ostravy odlet dopoledne, takze nestihnete ani snidani a do Brna odlet odpoledne, takze dalsi pulden. To same se nam stalo i do Turecka.
Takze radeji letet z Brna.
Zrovna sobotní časy do Burgasu a z Burgasu z Ostravy jsou ideální. A koukám i ostatní lety zpět jsou odpoledne. Aspoň ty co jsou na webu. Škoda, že nelze zakoupit už středečční.