Letecké společnosti Letectví

Rekordní léto Travel Service. Počty cestujících stouply o osminu

Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha
Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Travel Service zaznamenala přes svoji hlavní sezónu mezi červnem a srpnem rekordní počet přepravných počet cestujících. Meziročně s nimi letělo o 12,6 % cestujících více. Dnes vydané statistiky potvrzují, že útraty Čechů za dovolenou u moře budou letos nejvyšší v historii.

Výsledky za letní měsíce oznámil Travel Service v tiskové zprávě. Podle ní přepravil za tři měsíce od 1. června do 31. srpna více než 3,5 milionu cestujících. Travel Service letos v létě létal s celkem 56 letadly z celkem sedmi zemí. Největší část klientů už letěla na pravidelných linkách pod značkou SmartWings.

Díky široké nabídce zajímavých destinací, vysoké frekvenci letů a příznivým cenám se SmartWings stal jasnou volbou klientů při plánování svých cest. Průměrné obsazení letů na linkách SmartWings dosahovalo v tomto období 92 procent,“ řekl Radek Müller, hlavní manažer značky SmartWings.

Z České republiky společnost přepravila za tři měsíce více než 1,8 milionu pasažérů, to je meziroční růst o 14,3 %. Nejvíce cestujících směřovalo do Bulharska, Řecka, Španělska a Turecka.

Z pražského letiště letělo pravidelnými linkami SmartWings a charterovými lety 1,4 milionu cestujících, meziročně o 11,5 procenta více. Z Brna společnost přepravila za tři měsíce 228 tisíc klientů (+22,3 procenta), z Ostravy 168 tisíc (+21 procent) a z Pardubic 30 tisíc (+ 38 procent).

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Travel service/smart wings je v pohodě společnost.Zavazadlo zdarma,ceny priznive,co vic si prat…Jen maji smulu,ze s nimj letaji burani na dovolenou,kteri si mysli,ze v cene AllIncl. zajezdu za 9 tacu budou mit i full servis v letadle a je pro ne neprijatelne si za obcerstveni priplatit.To,ze obcerstveni zdarma na kratkych letech uz neposkytuje temer nikdo,ani spolecnosti typu British airways,uz jim nevysvetlite.Priplatit si stovku za hot panini nebo bagetu je asi hrozna ujma…

  • Tak to je skvela zprava. Pry se to odrazi i na vyplatach v TVS. Superhruba nyni v cistem. Dovolenky za hubicku, uz ted mam diky sestricce dovcu v Burgasu. Jupijej.

  • Pánové je třeba si uvědomit že v ČR žijí i lidé kteří ani nemají na let k moři a jedou vlakem pod stan 🙂
    My ti ostatní si můžeme podle příjmu vybrat :
    -Cestovku a travel servis
    -Zahraniční cestovku a případně sirokotrupý letoun
    -private jet

    • Ještě bych si dovolil přidat dvě možnosti:
      – českou cestovku a zahraniční leteckou společnost
      – českou cestovku a Travel Service operovaný zahraniční leteckou společností
      Je pravda, že toto rozlišení si dokáží zjistit předem asi jen někteří fandové letadel. Takže k prvnímu bodu dám příklad z Ostravy, odkud díky svému bydlišti preferuji odlety. Letos bylo možné letět s Montenegro Airlines do Podgorice, s Onur Air do Antalye, s Bulgarian Air Charter do Burgasu, s Tunis Air do Monastiru a na Djerbu, s AMC Airlines či AlMasria Universal do Hurghady. Všude tam zároveň létal i Travel Service…podobně to bylo i z Brna a Prahy.
      K druhému bodu- Travel Service do Ostravy a Brna letos zařadil letadla pronajatá z Ameriky od Swift Air, taky zajímavá možnost proletět se v Česku letadlem s americkou registrací. Vyzkoušel jsem jak N917XA, tak N624XA, a největší zážitek byl s americkými piloty, neboť přistávali tak, jak asi přistávali dříve v US NAVY s F14 na letadlových lodích. Po přistání v Ostravě vedoucí kabiny svůj závěrečný proslov k cestujícím začala slovy „Vážení cestující, právě jsme dopadli na letiště v Ostravě… a následoval smích. Takový komentář k tvrdšímu přistání nás rozesmál všechny, hlavně, že vše bylo OK.Zdeněk

      • Kdybych ještě někdy v pominutí smyslů jel s českou cestovkou, NEKUPUJU zájezd, kde není předem uvedena doba letů.

    • Jinak osloveni panove povazuji ze velmi sexisticke a priste bych byla rada, kdyby se osloveni vztahovalo i na nezne pohlavi. Dekuji.

  • My letěli celá rodina letos s Travel servis objednali jsme si jídlo předem dobré místa na sezení a byly jsme maximálně spokojeni. Když si připlatíte taky dostanete více. A to pracovně lítám až 20x ročně takže mohu posoudit. Nevidím problém s tím když letite dvě tři hodiny s Travel na delší vzdálenost bych si je už nevybral to je pravda respektive cestovku s Travelem. Já myslím že je to jednoducha matematika.

  • Vážený pane Petře, svobodnou volbu má každý…ale většina z těch českých nespokojenců-světáků, kteří tak akorát umí nadávat a hanit bez konkrétních důvodů jako vy, na to prostě nemá, ani finančně ani jazykově ani jinak….tak budou tady jen prudit. Se vám divím, když jste tak nespokojen s tím cestováním v „prasečáku“ proč tam teda lezete a neletíte s nějakou luxusní leteckou společností odněkud jinud…Můžete prosím uvést důvody vaší nespokojenosti nebo jen opakujete jako ovce už tady jaksi zaběhlé, ale většinou ničím nepodložené rádoby fundovaé názory….

    • neletí s jinou společností proto, protože při koupi zájezdu si leteckou společnost vybrat nemůžete. Jak už bylo uvedeno v komentářích níže, ať smartwing zveřejní počty cestujících, kteří si koupili letenku s nimi sami.

      • Muzes si samozrejme vybrat. Muzes si zjistit, s jakou spolecnosti dana cestovka leti (v cestovce mu to reknou).

        • Jasně že se můžeš zeptat, s kým lítají, ale to asi dělá málokdo. Podstatou ale je, že lidé si vybírají cestovku se, kterou na dovolenou pojedou, ale nezajímají se, kdo je přepravce, proto je nesmysl, jak tvrdí manažer, že travel service je pro cestující jasnou volbou.

    • Nenapíše ani jakým letadlem a kam letěl a kolik ho to stálo, vždyt travel servis se řadí mezi levnější dopravce a vletadlech je vždy uklizeno a jestli ho rozlítilo třeba to jídlo a pití, tak proč si ho nevzal, já to řeším, že si vezmu do batohu něco na pití a ovoce, někdy bagetu.

    • no nevím kolik jste toho nalítal pane Tome a s kým, ale já něco odlítal a s různými společnostmi a tak mám nějaké srovnání a snad i relevantní (včetně společností které již neexistují ) mimo jiné jsem letěl s: condor, emirates, qatar,air berlin , siegel air, flyniky , lufthansa, lot, čsa, flydubai, aeroflot ,atd.. Bohužel musím konstatovat že například nejhorší servis, špinavé letadlo, nejméně místa na sedadle a také nejdelší zpoždění jsem zažil pouze u travelu (třeba jen smůla a náhoda), ale pokud mám možnost volby (a tady je podstata věci) volím vždy jinou leteckou společnost. Pokud chcete na dovolenou např. do Řecka s Českou cestovní kanceláří, tak nemáte prakticky možnost volby letecké společnosti -např. v Německu, jelikož je tam konkurence, ta možnost je a letecké společnosti se snaží přilákat a udržet zákázníky.
      Bohužel v ČR travel nemá konkurenci – je tu monopolní (mám na mysli charterové lety od cestovních kancelaří) – a podle toho to taky vypadá – je totéž jako když Jančura začal se žlutými autobusy nebo vlaky do té doby by čsad a čd ani nenapadlo bojovat o zákazníka jelikož měli monopol a vše jisté – podívejte se dnes – tam kde jezdí žluté spoje mají čd akční slevy a nové vlaky – to jen pro příklad. Snad jednou se to i v naší letecké dopravě zlepší a myslím tím hlavně přístup k zákazníkům od travelu.
      Nicméně je fajn, že se travelu daří a že kupuje nová letadla o tom žádná a velice jim to přeju!
      Ale tahle věta pana Müllera :
      „Díky široké nabídce zajímavých destinací, vysoké frekvenci letů a příznivým cenám se SmartWings stal jasnou volbou klientů při plánování svých cest“
      – je podle mě blbost – není to volbou klientů, ale díky tomu, že travel má v čr monopol na charterové lety.
      a to je to,proč jsem to psal. Letos byl rekordní rok v prodeji zájezdů a samozřejmě díky tomu se zvedl i počet cestujících letadlem.
      PS.: je to pouze můj vlastní názor a úsudek dle mých zkušeností a znalostí v letecké dopravě, třeba se mýlím, třeba to je vše úplně jinak než se zdá…
      Co třeba spojení Praha – Dubaj, kde má travel značnou konkurenci – zajímalo by mě jaká je na této trase obsazenost travelu. Pokud průměrných 92%, tak proč lidi na této trase volí travel?
      Já osobně k tomu nevidím žádný důvod – konkurenci emirates, qatar(do Dohá), flydubai, bych volil já.
      Nic proti travelu ani proti Vám Tome, ale ten důvod růstu vidím jinde než ve volbě klientů…jak uvedl pan Müller

      • V případě Dubaje až do druhé frekvence EK byl důvodem zájmu cestujících o let s QS především čas odletu, pokud jste letěli jen do Dubaje. Stačí se podívat, v kolik jste přistávali a v kolik odlétali. Pro pobytové zájezdy v podstatě dvě noci zničené. Jinak až QS nevyhledávám, asi jsem měl štěstí, ale šest letů naprosto v pohodě. Prostě průměr.

  • Tak já jsem si bohužel travel service vybrat nemohl. Neměl sem na vybranou. Prostě se s nimi letělo. Takže komentář pana manažera je celkem mimo. Myslím se že 95 %lidi by leželo jinou společnosti a určitě nemělo na výběr.

    • já jsem si mohl vybrat a druzí také, ale dal jsem přednost travel servisu a cestovce, kterou bych taky neměnil. pro mně je důležité odlety z brna.

    • Přesně ! Mají tady monopol a kdo chce letět jinak než v prasenčáku se smradwings tak musí letět z Německa, kde jsou služby na mnohem vyšší úrovni! Jen blbý keci managera co si chce přihřát polivcicku když lidí nemá většinou možnost volby jiného leteckého dopravce a obvzláště pokud cestují s cestovní kanceláří.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora