Rekonstrukce tramvajové trati v Ječné získala povolení. Počká se však na Václavák

Trať byla naposledy ve větší míře rekonstruována v roce 1984.
Dopravní a energetický stavební úřad vydal v pondělí povolení pro rekonstrukci páteřní tramvajové tratě v pražské Ječné ulici. Po ní vede klíčová tramvajová tepna mezi Karlovým náměstím a Tylovým náměstím.
Na náměstí I. P. Pavlova trať křižuje magistrálu. V současnosti je úzkým hrdlem tramvajové dopravy v Praze a její přetíženost je jedním z hlavních důvodů nyní budovaného návratu tramvají na Václavské náměstí.
Podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka se žádostí o stavební povolení rekonstrukce v Ječné dopravní podnik připravuje s dostatečným předstihem na zprovoznění tratě přes Václavské náměstí a na navazujícím trianglu, který nad Národním muzeem přetne magistrálu v Legerově ulici (TT Muzeum).
Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů
Povolení rekonstrukce trati v Ječné bude platit dva roky od nabytí právní moci, do té doby musí DPP začít v Ječné stavět.
Během rekonstrukce se tramvajová doprava z Ječné přesune z části právě na alternativní novou trať na Václavském náměstí, jejíž zprovoznění se očekává v létě 2027.
Vytížená spojnice
Trať byla podle DPP naposledy ve větší míře rekonstruována v roce 1984. V roce 2004 DPP provedl výměnu panelů, další opravy probíhaly v roce 2023.
Jde o jednu z nejdůležitějších spojnic východní a západní části pražské tramvajové sítě, tudíž jednu z nejfrekventovanějších tratí, čemuž odpovídá i její opotřebení. V místech přejezdů přes magistrálu v Legerově a Sokolské ulici se k zatížení od tramvají přidává i zátěž od automobilové dopravy.
V centru Prahy nyní existují pouze dvě východo-západní spojnice tramvajové sítě – přes Vodičkovu, Jindřišskou ulici a Senovážné náměstí, která je vůbec nejvytíženější tratí, a právě Ječnou ulicí.
Stávající konstrukce tramvajové tratě je tvořena kolejnicí ve velkoplošných panelech a v krátkých úsecích kolejnicí na betonových pražcích se zákrytem z velké dlažby.
Po rekonstrukci bude kolejnice na betonové desce systému W-tram s povrchem z litého asfaltu. Použijí se antivibrační a protihlukové rohože. Opraví se též stávající odvodnění tratě.
V úseku jsou tři zastávky – Karlovo náměstí, Štěpánská a I. P. Pavlova. Nástupní ostrůvek v zastávce Štěpánská ve směru z centra bude nově bezbariérový, zastávka bude nově dostatečně široká, aby bylo možné v celé délce instalovat zábradlí a přístřešek.