lot
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Rekonstrukce Barrandovského mostu potrvá do roku 2025. Materiál se bude vozit lodí

Barrandovský most. Foto: Petr Jedelina
Barrandovský most. Foto: Petr Jedelina - Wikimedia Commons

Dlouho plánovaná velká rekonstrukce Barrandovského mostu začne podle posledního rozpisu pražské Technické správy komunikací (TSK) letos v červnu. Završit by se pak měla v roce 2025. Letos bude probíhat sanace spodní stavby, takže by řidiči neměli pocítit žádná omezení. Ta začnou až příští rok, zejména v roce 2022. Vždy by měl být ale zachován provoz v režimu 2 + 2.

Most je složen ze dvou samostatných nosných konstrukcí a už delší dobu je ve špatném stavu. Denně po něm projede, podle posledního měření v roce 2018, 144 tisíc aut. Na mostě dosud probíhala diagnostika, která ukázala, že konstrukce jsou v horším stavu, než se čekalo. Mostní prohlídka označila stupeň stavu konstrukce číslem 5, tedy špatný, spodní stavbu pak jako stupeň 4, uspokojivý. Celkové náklady na opravu mostu mají činit 600 milionů korun.

Na základě zkušeností z kompletní opravy Nuselského mostu, která trvala pět let a skončila v listopadu 2017, rozdělí TSK stavební činnost do několika etap, aby minimalizovala dopravní omezení. Práce mají probíhat v roce 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách. Materiál na stavbu se má vozit po vodě.

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988.

Plán rekonstrukce Barrandovského mostu

Etapa 1 – sanace spodní stavby:

– objem cca 70 mil. Kč bez DPH,
– realizace 06/2020 až 11/2021 se zimní přestávkou,
– v roce 2020 bez dopravního omezení,
– v roce 2021 částečná uzavírka ul. Modřanská.

Etapa 2 – celková rekonstrukce mostu a 2 ramp:

– objem cca 530 mil. Kč bez DPH,
– realizace 2022 až 2025,
– dopravní omezení: provoz mostu 2 + 2 jízdní pruhy celkem 4 roky,
– zatím není odsouhlaseno PKD HMP (odbor pozemních komunikací a drah, pozn. red.),
– generel objízdných tras bude připraven do roku 2021.

Pramen: TSK Praha

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Když po něm jedete, tak to tak úplně nepůsobí, ale musíte uznat, že takhle z ptačí perspektivy opravdu vynikne, jak je to elegantní a krásná dopravní stavba. Nádhera!

Hen ten oný

Už bylo navrženo i jeho nové jméno, které mu mohl dostat po opravě, a sice „Most umělé inteligence“.🙂

MV.

A současně se bude dělat železniční most na Vítkově který má udajně konec životnosti 2024. Jsem zvědavý jestli se tak podaří plán Prahy dostat dojíždějící „na koleje“.

Ivo

Nejedná se spíše o železniční most na Výtoni?

David

Jsem zvědavý, jaké vymyslí TSK objízdné trasy (v jedné etapě se má uzavřít modřanská, strakonická a barrandovská rampa), když široko daleko není žádný „náhradní“ most alespoň pro průjezd MHD.

Michellini

jo just nyní plánují na Modřanské snížít rychlost a namalovat Cyklo-pruh. To je asi ta náhrandí trasa

LépeUžBylo

Bezva, v Číně postaví v Pekingu supermoderní a technologiemi proložené jedno z největších letišť na světě od hrábnutí do otevření za 5 let a v ČR se kus jednoduché betonové stavby bude dělat tu samou dobu? Mohl by mi nějaký stavař v oboru dopravních staveb vysvětlit důvod takto dlouhého procesu? To tam budou dělat 4 zedníci?

a8n

Ono se to letiště celou dobu stavby používalo?

LépeUžBylo

Jako že spíš budeme po česku hledat složité důvody proč by to jako nešlo než se zamyslet jak to udělat aby to netrvalo 5 let?

Tomáš Gottschalk

Když už se to dělá, měl se postavit bypass jako v Linci na Voestbrücke

Petr Petr

4 roky v režimu 2+2. Tak to bude masakr.
Kdyby alespoň před začátkem 2+2 byl postaven Dvorecký most nebo nová rampa ze Strakonické:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4023237&y=50.0351893&z=16&rm=9gywmxXhLRW1RHgNnKFg80At-0Bs

Jakub

Že vy jste už tady tu rampu propagoval a byl jste zkritizován?

Petr Petr

Ano. Pokud se má postavit funkční Radlická radiála, tak se stejně rampa musí postavit. Jinak budou kolony.
Studie:
https://radlickaradiala.info/download/studie-bmm-dobrisska-201811.pdf

mirek

Radiálu nestavět a je vyřešeno.
Beztak ničemu nepomůže, jen přivede další auta do centra Prahy.

robert

No bude. Ale máš jiný nápad?

gogo

„Dvorecký most“ nikdy postaven nebude.

Jiří Kocurek

Já su pro, ať se to klidně postaví. Jen pro vozidla do 400 kg a 1,2 metru šířky + cyklisty. Chodce odděleně. To aby projel i člověk na skůtru. Nenapojovat na Jižní spojku, ale na ulici Modřanskou. A taky jinde, kus po proudu Vltavy. Zhruba na úrovni smyčky Hlubočepy.

Hen ten oný

Už z obrázku je patrné jak je to tam „zabetonované“. Lidé, kam až do chcete s těmi komunikacemi táhnout?

Tomáš V.

?

Jiří Kocurek

Zbouráme i Karlův most, neboť doprava po cestě je špatně, má se brodit?

Chytrý za 2

Barandovské skály taky v cestě stály. Zbořit. Zplanýrovat. 😃