Rekonstrukce Barrandovského mostu potrvá do roku 2025. Materiál se bude vozit lodí

Barrandovský most. Foto: Petr JedelinaBarrandovský most. Foto: Petr Jedelina

Dlouho plánovaná velká rekonstrukce Barrandovského mostu začne podle posledního rozpisu pražské Technické správy komunikací (TSK) letos v červnu. Završit by

Dlouho plánovaná velká rekonstrukce Barrandovského mostu začne podle posledního rozpisu pražské Technické správy komunikací (TSK) letos v červnu. Završit by se pak měla v roce 2025. Letos bude probíhat sanace spodní stavby, takže by řidiči neměli pocítit žádná omezení. Ta začnou až příští rok, zejména v roce 2022. Vždy by měl být ale zachován provoz v režimu 2 + 2.

Most je složen ze dvou samostatných nosných konstrukcí a už delší dobu je ve špatném stavu. Denně po něm projede, podle posledního měření v roce 2018, 144 tisíc aut. Na mostě dosud probíhala diagnostika, která ukázala, že konstrukce jsou v horším stavu, než se čekalo. Mostní prohlídka označila stupeň stavu konstrukce číslem 5, tedy špatný, spodní stavbu pak jako stupeň 4, uspokojivý. Celkové náklady na opravu mostu mají činit 600 milionů korun.

Na základě zkušeností z kompletní opravy Nuselského mostu, která trvala pět let a skončila v listopadu 2017, rozdělí TSK stavební činnost do několika etap, aby minimalizovala dopravní omezení. Práce mají probíhat v roce 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách. Materiál na stavbu se má vozit po vodě.

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988.

Plán rekonstrukce Barrandovského mostu

Etapa 1 – sanace spodní stavby:

– objem cca 70 mil. Kč bez DPH,
– realizace 06/2020 až 11/2021 se zimní přestávkou,
– v roce 2020 bez dopravního omezení,
– v roce 2021 částečná uzavírka ul. Modřanská.

Etapa 2 – celková rekonstrukce mostu a 2 ramp:

– objem cca 530 mil. Kč bez DPH,
– realizace 2022 až 2025,
– dopravní omezení: provoz mostu 2 + 2 jízdní pruhy celkem 4 roky,
– zatím není odsouhlaseno PKD HMP (odbor pozemních komunikací a drah, pozn. red.),
– generel objízdných tras bude připraven do roku 2021.

Pramen: TSK Praha

Tagy Barrandovský most oprava Technická správa komunikací Top
21 komentářů