Autobusy

Reklamní spor RegioJetu a FlixBusu. Přeškrtnutý zelený autobus na Florenci zmizel

Autobusy RegioJet a Flixbus, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Autobusy RegioJet a Flixbus, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Vyhrocený souboj RegioJetu a FlixBusu na autobusových linkách se přesunul i do reklamy. RegioJet kvůli němu musel vyměnit reklamu na schodech v Praze na Florenci, ve které byl vyobrazen zelený autobus. Stalo se tak na žádost FlixBusu.

V reklamě na schodišti z vestibulu metra přímo k autobusovému nádraží cestující láká na to, aby do Vídně nejeli autobusem, ale raději vlakem. Reklama ale doznala nenápadné změny: ještě nedávno na ní bylo vyobrazen přeškrtnutý autobus zelené barvy, tedy v typickém nátěru používaném FlixBusem. Nově je přeškrtnutý autobus šedý.

Původní reklama na Florenci s přeškrtnutým zeleným autobusem.
Původní reklama na Florenci s přeškrtnutým zeleným autobusem. 

Provozovatele reklamní plochy jsme vyzvali k odstranění této formy propagace s odkazem na možné porušení právních předpisů,“ potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. To se nakonec stalo, RegioJet dodal novou reklamu se šedým autobusem.

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje reklama vždy pracuje s určitými symboly a snaží se oslovit všechny zákazníky, kteří jsou na trhu – vlastní i nové zákazníky, kteří využívají služby jiných dopravců. „Textová část reklamy doporučovala, aby cestující obecně místo autobusů vyzkoušeli nová vlaková spojení RegioJet na trase z Prahy do Vídně – bez uvádění značky jakéhokoli autobusového dopravce,“ řekl Ondrůj.

Nová podoba reklamy RegioJetu na Florenci. Už se šedým autobusem
Nová podoba reklamy RegioJetu na Florenci. Už se šedým autobusem

Použití motivu autobusu v zelené barvě na polepu je podle něj méně podstatné než to, že celý rok po zahájení provozu na vnitrostátních linkách Flixbus přímo využíval v on-line reklamě značku RegioJet tak, aby se při jejím zadání do vyhledávače zobrazily v nabídce jako první stránky dopravce Flixbus. „Tady šlo přímo o parazitování na jméně RegioJet a využívání jeho popularity mezi zákazníky. Flixbus tohoto jednání zanechal až po opakovaném upozornění na možné právní důsledky celé věci,“ dodal Ondrůj.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • „V reklamě na schodišti z vestibulu metra přímo k autobusovému nádraží cestující láká na to, aby do Vídně nejely autobusem, ale raději vlakem.“
    – možná by ti cestující mohli jet do Vídně s měkkým i, takto to působí poněkud genderově nevyváženě.

    • Ano, zřejmě to je pro RJ opravdu takový strašák, když má potřebu se vůči Flixu takhle neustále vymezovat.

      • Tohle není ani srovnávací reklama, prostě reklama na vlak RJ. A je škoda, že se do srovnávaček RegioJet s FlixBusem nepustil. V Evropě naprosto běžná věc, v Česku naposledy „boj“ mezi hypermarkety s otevírací dobou .. třeba … 😉 //Tesco kontra Globus u 24 hod otevírací doby//

        • Myslíte si , že kdybych začal podnikat s kamarady Tomášem a Gabrielem a jmenoval se Václav, že bych mohl mít vlak tgv nebo TGV ? A pokud bych jej provozoval třeba komerčně do Berlína , že by jej uváděli na cedulích jako TGV ? Ale přesto se povedla neslýchana věc , něco jako PLI M R místo pumy na vietnamských teplákových soupravách devadesátých let, kdy si nejmenovaná společnost na velké části trati uzurpuje označení vlaku správně patřící spolecnosti OBB Railjet . Aneb jeden mezinárodní spoj jede pár desítek minut jako RGJ a pak se mávnutím proutku změní na RJ kdežto druhý RJ se musí měnit na rj. Už se někdy někdo pokusil registrovat značku škoda auto , tak že by to nevadilo společnosti Škoda Auto?
          Takže hlášení nebo komunikace bude opravdu rozlišovat mala a velká písmena? A tak , kde se vlastně hraje fér?

Newsletter

Partneři


Výběr editora