Reklamní spor RegioJetu a FlixBusu. Přeškrtnutý zelený autobus na Florenci zmizel

Autobusy RegioJet a Flixbus, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraAutobusy RegioJet a Flixbus, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Vyhrocený souboj RegioJetu a FlixBusu na autobusových linkách se přesunul i do reklamy. RegioJet kvůli němu musel vyměnit reklamu na

Vyhrocený souboj RegioJetu a FlixBusu na autobusových linkách se přesunul i do reklamy. RegioJet kvůli němu musel vyměnit reklamu na schodech v Praze na Florenci, ve které byl vyobrazen zelený autobus. Stalo se tak na žádost FlixBusu.

V reklamě na schodišti z vestibulu metra přímo k autobusovému nádraží cestující láká na to, aby do Vídně nejeli autobusem, ale raději vlakem. Reklama ale doznala nenápadné změny: ještě nedávno na ní bylo vyobrazen přeškrtnutý autobus zelené barvy, tedy v typickém nátěru používaném FlixBusem. Nově je přeškrtnutý autobus šedý.

Původní reklama na Florenci s přeškrtnutým zeleným autobusem.
Původní reklama na Florenci s přeškrtnutým zeleným autobusem. 

Provozovatele reklamní plochy jsme vyzvali k odstranění této formy propagace s odkazem na možné porušení právních předpisů,“ potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. To se nakonec stalo, RegioJet dodal novou reklamu se šedým autobusem.

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje reklama vždy pracuje s určitými symboly a snaží se oslovit všechny zákazníky, kteří jsou na trhu – vlastní i nové zákazníky, kteří využívají služby jiných dopravců. „Textová část reklamy doporučovala, aby cestující obecně místo autobusů vyzkoušeli nová vlaková spojení RegioJet na trase z Prahy do Vídně – bez uvádění značky jakéhokoli autobusového dopravce,“ řekl Ondrůj.

Nová podoba reklamy RegioJetu na Florenci. Už se šedým autobusem
Nová podoba reklamy RegioJetu na Florenci. Už se šedým autobusem

Použití motivu autobusu v zelené barvě na polepu je podle něj méně podstatné než to, že celý rok po zahájení provozu na vnitrostátních linkách Flixbus přímo využíval v on-line reklamě značku RegioJet tak, aby se při jejím zadání do vyhledávače zobrazily v nabídce jako první stránky dopravce Flixbus. „Tady šlo přímo o parazitování na jméně RegioJet a využívání jeho popularity mezi zákazníky. Flixbus tohoto jednání zanechal až po opakovaném upozornění na možné právní důsledky celé věci,“ dodal Ondrůj.

Tagy FlixBus florenc RegioJet
10 komentářů