Reklamní spor RegioJetu a FlixBusu. Přeškrtnutý zelený autobus na Florenci zmizel
Vyhrocený souboj RegioJetu a FlixBusu na autobusových linkách se přesunul i do reklamy. RegioJet kvůli němu musel vyměnit reklamu na
Vyhrocený souboj RegioJetu a FlixBusu na autobusových linkách se přesunul i do reklamy. RegioJet kvůli němu musel vyměnit reklamu na schodech v Praze na Florenci, ve které byl vyobrazen zelený autobus. Stalo se tak na žádost FlixBusu.
V reklamě na schodišti z vestibulu metra přímo k autobusovému nádraží cestující láká na to, aby do Vídně nejeli autobusem, ale raději vlakem. Reklama ale doznala nenápadné změny: ještě nedávno na ní bylo vyobrazen přeškrtnutý autobus zelené barvy, tedy v typickém nátěru používaném FlixBusem. Nově je přeškrtnutý autobus šedý.
„Provozovatele reklamní plochy jsme vyzvali k odstranění této formy propagace s odkazem na možné porušení právních předpisů,“ potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová. To se nakonec stalo, RegioJet dodal novou reklamu se šedým autobusem.
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje reklama vždy pracuje s určitými symboly a snaží se oslovit všechny zákazníky, kteří jsou na trhu – vlastní i nové zákazníky, kteří využívají služby jiných dopravců. „Textová část reklamy doporučovala, aby cestující obecně místo autobusů vyzkoušeli nová vlaková spojení RegioJet na trase z Prahy do Vídně – bez uvádění značky jakéhokoli autobusového dopravce,“ řekl Ondrůj.
Použití motivu autobusu v zelené barvě na polepu je podle něj méně podstatné než to, že celý rok po zahájení provozu na vnitrostátních linkách Flixbus přímo využíval v on-line reklamě značku RegioJet tak, aby se při jejím zadání do vyhledávače zobrazily v nabídce jako první stránky dopravce Flixbus. „Tady šlo přímo o parazitování na jméně RegioJet a využívání jeho popularity mezi zákazníky. Flixbus tohoto jednání zanechal až po opakovaném upozornění na možné právní důsledky celé věci,“ dodal Ondrůj.