lot
Dopravci Železnice

Reklama zadarmo pro České dráhy. Slovenská prezidentka jela Metropolitanem

Zuzana Čaputová ve vlaku Českých drah. Foto: twitter Zuzany Čaputové
Zuzana Čaputová ve vlaku Českých drah. Foto: twitter Zuzany Čaputové
Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová dnes využila poprvé ve své funkci služeb Českých drah. Na jednání prezidentů V4 v Praze dorazila vlakem.

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová dnes využila poprvé ve své funkci služeb Českých drah. Na jednání prezidentů V4 v Praze dorazila vlakem.

Prezidentka si vybrala vlak EC 282 Metropolitan Slovenská Strela s odjezdem v 6:10 z Bratislavy. „Vážíme si toho, že osobnosti jako paní prezidentka Čaputová využívají našich služeb. Často si jen koupí jízdenky a stejně jako ona cestují spolu s ostatními našimi zákazníky. Žádná zvláštní opatření jsme nepřipravovali, šlo o pravidelný spoj. O to víc nás těší, jestliže byla s našimi službami spokojená.“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Pro ČD jde v podstatě o reklamu zadarmo: fotografie prezidentky ve vlaku Českých drah oblétla sociální sítě, sdílel ji například Mark Smith, provozovatel známých stránek o cestování seat61.com

S Českými drahami cestoval loni v závěru roku také rakouský prezident Alexander Van der Bellen z Vídně do Katovic. V rakouských médiích se tehdy objevila informace, že České dráhy zapomněly přivézt a zařadit speciální vagón, ČD informaci popřely.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PeMIČ

Podle TV JOJ jede prezidentka do Blavy opět vlakem.Komu dělá reklamu zadarmo s příjezdem do Blavy ve 21:30h ?😉

Bivoj

IDOS žádný spoj z Prahy s příjezdem do Blavy ve 21:30 nenašel. Jen v 21:12 nebo pak v 21:50

libcha

To by mě zajímalo, jakými dopravními prostředky se přepravují státníci běžně. Pokaždé létají vládním speciálem?

Pokud má prezident auto určité značky, a natočí jeho příjezd televize, není to pak reklama na tu značku aut?

Samo

Je.

Jaroslav Kolář

Jezdím pravidelně na Slovensko a zpět 1 třídou a ještě se mi nestalo, že bych někdy viděl tak pěknou 1 třídu když si koupím místenku u a to je zázrak ! tak musím dlouze někomu vysvětlovat, že to je moje místo většinou dostávám odpověď kam si mám Teda sednout když je plno a já mám jízdenku do 1 třídy těch lidí je čím dál více a nedivím se, že jsou naštvaný! Jízdenky do 1 třídy se prodávají na konkrétní vlak ve větším počtu než je kapacita všichni to vědí ale prodávají se dál! Pak mě může naštvat jak všude v… Číst vice »

HonzaX

Tak si myslím, jestli tu někdo nekecá. Mohlo by se to dát vyléčit.
P.S. Je rozdíl mezi jízdenkou a místenkou.

Miropiro

Údajně se první třída neposiluje. ČD jsou schopny nějak posílit druhou třídu (proto i ty objednávky přepravy, ale jen do druhé třídy), ale první třídu nějak nechtějí.

Lukáš Matta

Nemáš pravdu. Na vlaku, ktorým šla pani prezidentka, sa naozaj tento vozeň rady Ampz vyskytuje pravidelne. Ide o vlak Metropolitan Slovenská strela, ktorého súprava z Prahy pokračuje ďalej do Hamburgu a preto je zložená z vozov určených na EC Berliner. Všetky ostatné Metropolitany majú trošku horšie vozne (napríklad pre porovnanie – majú prvú triedu rady Apee).

Samo

Ten vozen jazdi na danom vlaku pravidelne. Metropolitan SS je na rozdiel od beznych Metropolitanov prejazdom z berlinskej linky, takze tam jazdi modernejsi vozen. Ale vynimocne sa toto zatula aj na ostatne Metropolitany.

Tomáš

Luxus. Snad se toho také ještě někdy dožijeme i u nás.

David

Ale tohle se stalo u nás!

Jaaa

Se Zemanem?

Tomáš Ramert

no jo, ale to jela 1. třídou, čímž jim udělala dobrou reklamu. Kdyby jela 2. třídou v Metromolitanu tak by tomu bylo docela jinak…

Petr

Posledně když jsem jel Metropolitanem, tak byly nasazeny ojeté rakouské klimatizované kupéčka se sklopnýma sedadlama(s možností „lůžkové“ úpravy), kdybych si měl vybrat mezi touto 2.třídou a 1.třídou velkoprostorem, tak z hlediska pohodlí volím jednoznačně 2.třídu.

Premek

Nesmíte věřit všemu, co se vnucuje… Použití nějaké služby se dá kyložit i jinak, než že je to reklama.

Premek

Sorry: ,,vyložit,,

kubisek

No, jestli jezdil jako v pondělí 30.9., z Břeclavi každý odpolední sekyra 120 minut (takt zachován :-)….

Roman Svačina

Reklama zdarma pro ČD. Tak všichni víme, že vlak je provozován ve spolupráci ČD a ZSSK, ale pravdou je, že zde byl vůz ČD. No a v článku je zmínka o rakouském prezidentovi, který jel údajně s ČD. Mám pocit, že pokud nejel speciálem ČD, tak jel EC Sobieski/Polonia/Moravia. Takže jel vlakem ÖBB,ČD,PKP IC. A jen tak mimochodem na všech uvedených vlacích má na starost vozbu PKP IC. Nebo jak to teda bylo? Jel speciálem ČD?

David

To si pletete s Kimčongunem.

Jakub k

Zeman by do toho vlaku nevylezl … Musel by jet s Regiojetem, který má plošinu … A nebo by ho mohli České dráhy nabrat na drážní vozík a pak ho strčit do rychlíku … https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Praha_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%2C_PPL_a_n%C3%A1dra%C5%BEn%C3%AD_voz%C3%ADk.jpg

kakov

jakoupak má regiojet plošinu??

kakov

děkuji za odkaz, ani jsem nevěděl, že to regiojet má, zatím jsem plošiny viděl jen u ČD

JaJeČ

NA téhle by ho museli tahat hupcukem ne? 😀

JaJeČ

ČD mají plošiny přímo v multifunkčních vozech. 😉

Marie

Prd. Mohl by použít Regio panter, Mouse, Inter regio panter,,, banán,, , pendolino směr Krnov – Oc atd. Všechny mají plošiny.

Marie

Regio… nemá nic

Václav

Také našeho prezidenta , mírně řečeno ,, nemusím“, ale dělat si srandu z jeho imobility mi přijde un fair.

Sch

Vzhledem k tomu že tomu silně pomohl životním stylem plným alkoholu a ovarů, tak na žádné ohledy nemá nárok. A sám ma rád přímost.

Pako

Ty to mas dobre rozdany….!

Lukáš F.

Všechny pravidelné vlaky na české železnici jsou nekuřácké, Zeman tedy žádným z nich jezdit nemůže, protože nevydrží 5 minut bez cigarety.

Jakub k

Tak v rychlíku, na hajzlíku se trošku může, když se otevře okénko, ale jak to dělá Zeman když letí do Číny, nebo Ruska?

Xyz

neleti komercnymi letmi, v charteri si môže fajčiť koľko chce

Xyz

zeman môže jazdiť len s leom, ked zacne prevádzkovať ten správny vlak vyrobený v zemi jeho sponzorov

Martin S.

Moc sympatické, většina ostatních politiků by prostě letěla letadlem. Palec nahoru pro prezidentku! Ať je takové chování samozřejmostí. 🙂

David

Někteří jiní prezidenti by se i pár kilometrů svezli helikoptérou.

Marie

Ovšem když jela ,,vláda,, na zasedání, jela Pendolinem. Celá. Krom pana Babiše. Regiojet neb paní Monika v byla ve správní radě.

HonzaX

Kam na ty bláboly chodíte? Ke starostovi Řeporyjí?

petr766

Jednička v Metropolitanu je většinou fajn, až na tu cenu…

Nekdo

tak proti bizjetu je to zlomeček ceny, i když započítate lupeny pro ochrankáře 😉

Ludvík

Především je to reklama pro železniční dopravu, potažmo pro veřejnou dopravu. Proč nejet vlakem, když je dobrý i pro prezidentku? Za sebe dávám palec nahoru pro paní prezidentku Čaputovou. I když jinak ji nemusím.

Kuba W

a to já ji zas můžu. ale minule jsem raději nejel metropolitanem a jel Railjetem, tak příště to zkusím tímhle. ale běda jestli jí tam nepotkám 🙂

Milan

Byl v soupravě řazen dokonalý vůz ARmpee829? 🙂

Baal

Podle fotky okenní přepážky u „čtyřky“ to vypadá na Ampz143, což také není žádná výhra. Nejlepší velkoprostorovou jedničku má Railjet a u klasických vozů nemá nic na Amz138.

Miropiro

Slovenský Apeer taky není špatný od pohledu. Nedávno jsem pro známého zajišťoval cestu tímto vozem a pochvaloval si ji…

Osasco

Proto je taky důležité udržet služby v první třídě a zlepšit její pohodlí. Jedině tak budou vlaky přístupné pro všechny vrstvy obyvatelstva.

Baal

No ono dokud bude jednička vypadat stejně jako dvojka a rozdíl bude jen v barvě sedaček (844, 680, 650, 640, 440, Ampz, Aee apod.) a nebo bude první třída vyloženě horší (ABpee) tak ji ani řadit nemusí a místo jedničky jim postačí jen povinně místenkový vagón.

František

Těm, kteří smysl první třídy namísto v pohodlí spatřují výlučně v osamění (což někdy není špatné), to asi moc nepomůže, když na místa kolem nich povinně usednou další. 🙂 Ale jo, prvotřídní stání postrádá smysl. Leda by tam dali polstrované opěrky.

Michal

V ABpee má 1. třída akorát opěrky na uši, oproti 2. třídě.

František

Aby byly pro všechny vrstvy, je třeba udržovat určitou kvalitu ve všech třídách, nejen v té první. Jinak se chudší dále přesunou na silnice a vlak přestane být hromadným dopravním prostředkem. Dost na tom, že už z větší části přišel o hlavní smysl existence, totiž přepravu nákladů. 🙂

-TR-

To není nic k chlubení, to by měla být samozřejmost.

Hans

To ji jako měly ČD zaplatit za reklamu? Nebo je chyba v tom že nejela s Jancurou? Info dobré, ale nechápu ten pohoršeny titulek…

Hans

Na mě jako na čtenáře to působí pohorsene, jako ze je špatně že ČD mají reklamu zadarmo. Jeslti to byl úmysl nevím, ale zní to tak, to je vše.
Kromě toho nemáte pravdu že je to reklama zadarmo, prostě jela vlakem. Jak to podle vás měla udělat aby to nebyla reklama zadarmo?

Radek Janata

Jednoduše. Nedávat to na Twitter 🙂

LiborV

Důvod příspěvku na Twitteru s fotkou z cesty vlakem není proto, aby propagovala konkrétního dopravce. Je to o budování její vlastní image. Příspěvky na Twitter bere paní prezidentka na vědomí, ale sama je nevymýšlí ani nepíše. To její tým.

David

A nejste trochu hypersenzitivní?

Původní Pražák

„Reklama zadarmo“ nebo „udělat reklamu zadarmo“ je ustálené spojení, které s vaším výkladem nemá vůbec nic společného. Podobně jako třeba „mít kliku“ většinou vůbec nesouvisí s prací zámečníka.

Y.K.

Nedošlo vám možná, že směšujete zákonný rámec reklamy (něco jako skrytá reklama a pod.) a prostý fakt, že když se známá osobnost ukáže na nějakém místě, vykazuje to efekt rekamy (ne v zákonném smyslu, ale čistě faktickém a funkčním, lidi si všimnou). O místě/firmě se mluví a píše, atd.

Bivoj

A proč vlastně nejela s RGJ v 5:45 , ale použila ŽSSK / ČD v 5:10 ? Ta půlhodina asi nehrála roli.

Ketchup1970

Právě pro tu reklamu…., jako product placement . Trump taky může dohazivat svojí společnosti kšefty …

a8n

Aby to neschytala od Danka.

S. Kaisler

“ s odjezdem v 6:10 z Prahy“. Chybička se vloudila 🙂