lot
Automobilový průmysl Automobily

Registrace nových aut překvapivě vzrostly, o změnu trendu ale nejde. Daří se trhu s motorkami

Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto
Jediným segmentem, který letos výrazně roste, jsou motocykly.

Na první pohled nečekanou vzpruhu zaznamenal v září trh s novými osobními auty v Česku. Jde ale spíše jen o statistickou hříčku. Registrace nových vozidel vzrostly jen díky extrémně slabému loňskému září.

Ukazují to data Svazu dovozců automobilů. Za září se u nás registrovalo 16 909 aut, o 7,22 % více než před rokem v září. Podstatně důležitější je ale ukazatel vývoje počtu registrací za 9 měsíců: 22,4 %, celkem 148 319 vozidel. „Mírný meziroční nárůst za poslední měsíc u osobních a lehkých užitkových automobilů negativní situaci nemění, neboť odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený náběhem nového emisního předpisu.“ uvedl SDA ve své zprávě o vývoji trhu.

Škoda Auto letos posílila na 38 % celého trhu, prodej za tři čtvrtletí klesl o 12 %. Na druhé místo se letos definitivně vrátil Hyundai, který vystřídal Volkswagen. V žebříčku prodejů jednotlivých typů aut vede i nadále Škoda Octavia. Auta kategorie SUV mají již 35,6 % trhu.

Fenoménem letošního roku jsou motocykly, jejich prodeje za prvních devět měsíců stouply o 8,2 %, zejména díky nárůstu v posledních měsících. Za první tři čtvrtletí se u nás prodalo 18 098 motocyklů, téměř jako za celý loňský rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MrMarkus

Alarmující tam vidím jiné číslo, prodalo se 15655 ojetých vozidel, to už k počtu nových (16909) nemá úplně daleko.

Jiří Kocurek

Alarmuijící v čem? Že si někdo pořídí pětiletou ojetinu, namísto aby drhnul Fabii HTTP s přidřeným motorem a 15 roky za sebou, protože na nové nemá? Všichni, kteří prodávají auta po pěti letech, jsou na kupcích ojetin závislí, jinak by neměli komu prodat.

Sitgestravel

Me celkem zaujalo, ze byt prodeje padaji, tak automobilky je nijak nestimuluji nejakym zvyhodnenim. A zimni kola zdarma zvyhodneni fakt neni.

Jiří Kocurek

Je korona krize. Lidi nevědí, jestli nepřijdou o práci. Kdo nemá rezervy na půl roku, teda dneska už na rok, je proklínán a je mu doporučováno, aby nikdy nepodnikal. Nákup čeho v krizi odložíte jako první?

leviathan

Pro individuální dopravu jsou jednostopá vozidla optimální, pokud nemrzne a nesněží a neklouže to. Dramaticky přibývá zejména skútrů, které mohou mít i slušnou ochranu proti nepohodě a mají příznivou spotřebu. Elektroskůtry jsou další katagorií, která se postupně rozrůstá z pochopitelných důvodů – jezdí to jako skůtr a nabije se to doma nebo v práci zdarma. A pak je tu třeba Renault Twizy…

Xyz

ja sa skor divim, ze nevidim prakticky ziadne elektromopedy, nevyzaduju ziadne vodicske opravnenie, elektrina podstatne lacnejsia nez benzin a clovek si to v pohode nabije doma, bateria je vyberatelna

na prepravu po meste idealne, sedi sa na tom pohodlnejsie ako na elektrickom bicykli, je to menej kazove ako klasicke motorky a zaplati sa to samo pre ludi co pouzivaju tie elektroskutre z pozicovni, daju sa kupit do 25-30000Kc

samozrejme na cestovanie mimo mesto je lepsi benzin a nejaka 125ka

Hanzi

U motorek celkem pochopitelné. Je to celkem skladné vozidlo, dopravní Stau nebo parkovací místa pro ně nejsou extra limitující faktor a provoz oproti autu vyjde levněji. Snad až na ty klimatické podmínky tady. U aut je to horší , začali poslední dobou vyjíždět i ti co léta nejezdili a taky je to na silnicích poslední dobou znát.