Registr historických drážních vozidel už není tajný. Úřad otočil a seznam zveřejnil
Parní lokomotiva 498.104 Albatros. Pramen: České dráhy

Zveřejnění má zabránit zmatkům, která vozidla jsou historická a která ne.
Zveřejnění má zabránit zmatkům, která vozidla jsou historická a která ne.
Takže ř. 150 by po přelakování splňovala…?
To je na diskuzi. Řada 150 (E499.2) podle mě v podobě, jak vyjela z výroby neexistuje (znalejší ať opraví). Existuje už jen 151 a 150.2 a ty jsou po různých stupních rekonstrukce, vylepšení, modernizace,…..
„Drážní vozidlo může být prohlášeno historickým, pokud byla jeho výroba ukončena před více než 40 lety a jsou-li jeho vnější vzhled a vnitřní uspořádání uchovávány a udržovány ve stavu podle původní technické dokumentace.“
Ve druhé větě prosím opravit drobnou chybičku: …která jsou zapsánA…
Protože jsou to ta vozidla.
Díky moc 🙂
Díky za upozornění.
No ještě abys nadával.
Radši 4 měsíce tvrdili, jak to nejde, aby to nakonec za 2 dny udělali aneb vítejte v pokrokovém úřadu s vizionářem v čele – Drážní úřad České republiky.
On je ten seznam navíc zjevně hodně nepřehledný i pro samotný DÚ ČR, protože se jim například podařilo zapracovat do něj třeba slovenského „Albatrosa“ dvakrát – vzhledem k tomu, že to zveřejnili ve formátu „PDF“, tak lze těžko nacházet případné chyby.
Proč je tam 240022-4 2x?
aj 498 104-9 (obidve HKV ani nie sú prevádzky schopné
Takový seznam přece není důvod tajit – maximálně tak neuvádět majitele historického vozidla, pokud si to nepřeje. Ale seznam samotný není nic citlivého, takže palec nahoru že je to veřejné.
Souhlasím. Konečně dávám pomyslný fakáč dolů a taktéž zvedám palec nahoru.
Oni asi dobře věděli, proč to chtějí tajit = aby se nemuseli stydět, že to po sobě ani nezkontrolovali. Navíc udělali vlastně jen to, co je jejich povinnost udělat (za naše peníze), protože tam žádné utajované údaje nejsou – takže si ten „nepodarok“ rozhodně žádný palec nahoru nezaslouží.