RegioJetu přibývá cestujících v komerčních vlacích, v rychlících objednaných státem počty stagnují
Rychlík společnosti RegioJet. Foto: Aleš Petrovský
V komerční dopravě je firma počty cestujících už na úrovni před pandemií.
Regiojet na trati Brno – Ostrava velké špatné. Opakovaně neplní závazek veřejné služby a neřadí do vlaku vozy pro přepravu jízdních kol (minimálně dvě soupravy tento vůz nemají). Člověk pak nemá šanci se s kolem dostat v požadovanou dobu. Obvykle nemají kolovůz dva vlaky po sobě, což znamená minimálně dvouhodinové čekání na vhodný vlak.
K oznámení slouží e-mail posta@mdcr.cz, budou za to rádi. Bohužel si nikdo oficiálně nestěžuje a tak nemohou konat.
ROPID a IDSK reagují třeba na informace ze štěnic ve vozidlech (na oběh 123/45 přihlášenej 12m, ačkoliv má jet kloubák = zaplatit dopravci jenom km standardu. Má nezdůvodněný náskok = sankce. …)
Ono linka R23 (Kolín-ÚnL) není co se týče plnění závazku taky žádná sláva. Opakovaně jezdí pouze 2 vozy, čistota vně vozů nic moc…
Projevy některých příznivců tady a srovnání s realitou potvrzuje, že s RGJ používá poblázněný fanklub.
Poblazneny fanklub ma tady nodre silenstvi
Žiaľ.
A je to škoda, že práve dopravca ktorý priniesol renesanciu cestovania vlakom (a rozhýbal aspoň v česku štátny moloch menom ČD), tak strašne klesol a ľudia si ho budú brániť kvôli káve zadarmo a koláču za 10 kč ktorý prežil všetky krízy a inflácie.
Takže vážení (a klidně mě umínusujte je mi to jedno, jen dokážete, jak jste zaujatí), po mé víkendové zkušenosti s ZSSK a ČD musím s plným vědomím říct, že REGIOJET je o milion vesmíru jinde, než tyto zkostnatělé společnosti. ZSSK je naprostá hrůza a hnus a ČD tedy je na tom o něco lépe a RJ nedýchají ani na paty. No že stagnuje autobusová doprava? No bohužel když nevznikají nové spoje, nemůže se zvyšovat, ty autobusy jezdí plné a jezdili by lidé víc, protože to je )plná špička v Evropě, lepší autobusy nejsou.
Na kolejích se slunce třpytí, RegioJet se s úsměvem blíží, S moderními vagony se hrdě nese, Kdo jednou jede, už na něj nezapomene. České dráhy, s pohledem unaveným, Čekání na zpoždění, s nervy napjatými, Zašlé vlaky, co se ne a ne hnout, Kde je ta radost, co měla být součástí pout? RegioJet, ten ví, jak potěšit, Na palubě káva, úsměvy a smích, Služba, co hřeje, jak v zimě krb, V každé jízdě je touha, radost a klid. České dráhy, snaží se, ale jak, Překážek mnoho, stále v tom tak. Cestující zpívá: „Raději volím jet, Na palubě žluté, to je můj… Číst vice »
Tolik to muselo dát práce a přitom taková… 🙂
Jinak dnešní medicína již snad dokáže všelijaké obsese léčit, možná je čas pro vás se vydat tímto směrem, především pro vaše dobro.
Slysel jste uz o AI? Asi ne 😂😂😂
Slušný matroš, kde ho berete?? Chci taky 😀😀
Já radši ani ne… Xd
😂. Co je to za slátaninu?
Stejnou blbost dokážu přes AI vytvořit i já.
Souhlasím s autobusy, ty má RJ VELMI DOBRÉ ALE VLAKY!!!! Hrůza děs i na komerčních linkách hlavně na východ jezdí hrozny šrot, to je Bohužel smutná realityla i bez mínusů…..
Slusny drazdidlo pro modre maniaky 😂😂
Nechápu kdo tou hrůzou může jezdit …To s čím nastoupil RegioJet na české koleje dávno neplatí. Vlaky neskutečně špinavé, staré … no prostě děs a hrůza … České dráhy mají rychlíky naleštěné a RegioJet, to je prostě odpad na kolejích … Mluvím hlavně o lince R8 z Brna na Bohumín a rychlíky z Brna na Prahu … A dívám se na to jako cestující, který najede ročně 25 000 km vlakem …
A hlavně mně neskutečně štve, jak se na ten žlutej odpad všude čeká … všude mají přednost … platí si to u SprŽel … vůbec se mně nelíbí, že má někdo přednost … platíme snad daně stejné, tak proč má někdo mít přednost …
Tak to je ovšem spiknutí. Stálo by za to ho odhalit a udělat video na Tik Tok!
Mohu poprosit o tu fakturu a smlouvu, že si u SŽ platí přednost?
😂😂😂
Píšete, že se všude čeká, všude mají přednost. Opravdu? Zmíněna R8: rychliḱ přijede před hlavní nádraží v Brně a tam čeká. Musí pustit nějaký EC (ten má vyšší kategorii, tak budiž), pak dost často pouští i Moravie (to je teda osobák, nižší kategorie, takže tady moc tu prioritu nechápu, jestli je to kvůli tomu, že se jedná o vnitro-krajskyý spoj?). V opačném směru – rychlík přijede do Lipníku, rozjede se, ale zůstane stát za stanicí. Pouští tam totiž EC z Prahy, pak tam pouští jiný rychlík Regiojetu (opět z Prahy) a až pak jede. A poslední ukázka toho, že RJ… Číst vice »
Kdy například Spržel pustila vlaky v blbém pořadí a jak na to reagoval dospečer ČD?
Hrůzou!!! Takže po mém příšerném zážitku se slovenskými a českými drahami je Regiojet o tisíc vesmírů nad ostaními dopravci a pindejte si co chcete, tak to prostě je
Kdy skončí tenhle dvojí metr na dopravce? RJ není dokonalý a má trochu přemrštěné ceny, ale raději zaplatím vyšší cenu za průměrné služby, než platit za služby, které ani nedostanu. R8 vs S6 jsou učebnicový příklad.
A co za služby platíte na lince S6 IDS JMK ČD? Jestli myslíte jízdné, tak to platíte IDS JMK, tj. Jihomoravskému kraji. ČD z vašeho jízdného mají přesně 0,-.
Jinak srovnávat příměstskou linku s linkou dálkové dopravy je taky pěkná trefa vedle. Už jenom chybí zmínka, že ve vlaku linky S6 není kafe zdarma, zatímco v 1.třídě linky R8 ano.
S6 není příměstská, ale regionální trať. Ale bez ohledu na to, jako cestujícího mě nezajímá vzdálenost, ale čas strávený ve vlaku. Chápu, že v minulosti se tady všechno stavělo tak, aby to bylo co nejlevnější bez ohledu na to, jak stupidně to bude, ale za to dopravce nemůžu vinit. Za jejich služby však ano. A z Brna do Veselí se dostanu za srovnatelný čas (Os dokonce později) jak z Brna do Přerova, takže očekávám, že kvalita cestování bude srovnatelná. Realita je však taková, že rozdíly jsou brutální. Ano, možná si kupuji IDS JMK, ale to nemění nic na tom, jak… Číst vice »
Tak ještě jednou – v IDS JMK ČD nic neplatíte. Jízdné platíte IDS a s jeho výpočtem nemají ČD nic společného. Pokud vám vadí, že do Veselí nejezdí rychlíky, tak napište na MD požadavek na novou linku a nebo na JMK, aby vám zavedl ještě rychlejší Sp. Pokud JMK nepožaduje vlaky s klimatizací, budou vlaky bez ní. Když pojedete neklimatizovanou tramvají, budete také požadovat levnější jízdné (a netvrďte mi, že tramvají nejedete tak dlouho jako vlakem, tak to není důležité).
…a dopravce těžko ovlivní jízdní doby, když trať je taková, jaká je. Ale chápu, že ve vašich očích můžou ČD i za přemnožené medvědy na Slovensku.
Je to dobrý chaos a RJ na něm profituje.Čím asi mám jet když tam nic jiného nejede.Kraje v tom dělají zmatek a každý si hraje na svém písečku.
Za kávu zdarma a dortík za 10 kč klidně bez klimy a ve špíně.
A bez čehokoliv i bez klimy a ve špíně za draho s ČD
Chápu, že tento plátek čtou hlavně šotouši ČD.
Výborně je vidět, že lidé jezdí do zahraničí normálním dopravcem jen tak dál
Souhlas – pojďte modří šotoušci mínusovat
Tak málo? Ještě další modří šotouši, přidejte těch mínusů :)))
Ty máš asi nějaký mindrák, který si zajímavým způsobem léčíš.
Špína a humus
Jejich klientele stačí, že je to levné.
No pak nechápu kdo je na zahraničních linkách klientela ČD 1166 Kč ve 4.42 do Vídně. To už bych jel autem, v osobním prostoru nebudu mít cizí lidi a jako bonus mám sedačku nastavenou tak jak chci, v railjetu polohovací sedačky nejsou.
Přidejte stovku a jedete 1. třídou. 🙂 Jinak ta cena je daná prázdninami a tím, že lidi hodně cestujou. Stačí trochu změnit termín a jedete za 390 Kč.
Případně do Břeclavi za 400 Kč a pak e-shop OBB.
Tak jasně, dyť proč jet levně a jednoduše, když se dá složitě co?
Občas by stálo za to uvádět oba konce trasy. Já se třeba do Vídně dostanu za 443,-
No za to CD je hnus a bez služeb a drahé
Ano, Railjet je toho jistě zářným příkladem. Restaurační vůz také není služba?
Railjet? No to je hnus, jel jsem s ním, byla to špína, smrdělo to tam, jako kdyby tam byla parta bezďáků, cena předražená – ne děkuji.
V ČD že?
Přispěl jsem ke stagnaci, ale byl spokojen…
Jak to tady čtu, tak většinou kritika RJ. Kritizujte, máte na to právo, které Vám nikdo nebere, ale trocha objektivity by neuškodilo. To, že ČD jezdí létě s A a B, je v pořádku? RJ taky není ideální, to je fakt. Kdo za to může? Otázka do „pranice“. Děkuji za „-„.
Super, takže vám odpovím. Pokud to je Rychlík/EC vlak objednávaný MD kde musí být řazeny jen novější vozy (např. Bmz) a ČD zde nasadí starší vozy, tak to rozhodně v pořádku není. Rozdíl mezi ČD a RJ je možné ovšem ten, že RJ nejen že chybí ty vozy (které logicky nemůže nasadit) ale i ten zbytek má nějaké neduhy. Mnohdy je to čistota, ale i klimatizace, která zde může chybět, přitom si to MD objednalo. Na RJ ta kritika je poměrně logická a žádoucí, vzhledem k chování svého majitele který tvrdí, že jeho dopravce je to nejlepší na české železnici… Číst vice »
Pokud mají ČD něco určené ve smlouvě a nedodržují to, tak je to taky špatně. Osobně kritizuju RJ a především R8 proto, že s ní mám pravidelné zkušenosti každý týden v celé trase a to, že RJ nedodržuje smlouvu je fakt. Část viny ale leží i na MDČR, které provádí kontrolu průměrně na jednom spoji za měsíc (ročně čítá R8 cca 11 000 spojů). A abych byl trochu konkrétní, tak uvedu i pár příkladů co přesně RJ nedodržuje: – řazení posilových vozů, kdy špičkové vlaky v Pá/Ne mají být 8vozové, reálně jezdí se štěstím 6 vozů, – nejpozději od GVD22/23… Číst vice »
Jen do nich, ale věcně…
Kapacita neni ve smlouvě daná na vagóny, ale na sedačky.
Povinná rezervace neni nikde zakázaná, rezervace místa je součástí místejky a je bezplatná, takze proč označovat místa?
Zásuvky jsem zatím v R8 vždycky našel.
To, že se vám něco nelíbí, neznamená, že to není v souladu s pravidly.
Ano, kapacita je dána na sedačky a spičkové vlaky mají být posíleny o 180 míst, čemuž odpovídají 3 vozy, tedy s kmenovou soupravou celkem 8 vozů.
Povinná rezervace míst zakázána je, viz článek 12, odstavec 3i smlouvy.
Zásuvky nejsou v některých Bmpz.
Co to je vlastne za sprostotu ze na nekterych tratich stat objednava rychliky a na nekterych ne? Proc jsou cestujici na trati 270 trestani vyssim jizdnym za to, ze tato trat se uzivi komercnim provozem? Copak tito cestujici neplati stejne dane, ze kterych se sponzoruji vlaky objednavane statem na jinych tratich? Napriklad Praha-CB a Praha-CT je oboji 164 kilometru, zitra rano do Budejic 219-249 Kc a do Trebove 327 Kc.
Vlaky ještě v pohodě, Rain Mane.
Ale proč neobjednají autobus tam, kam nejede vlak?
Není náhodou rychlík do ČT taky v objednávce státu, nebo se pletu?
A kolik platíte na těch daních, že se s nimi pořád oháníte?
„Obsazení vlaku RegioJet je 100 % a nadále stoupá.“ Radim Jančura
Neříkal to náhodou mistr propagandy Ondrůj?😂
Tihle hoši řeknou za peníze cokoli.
To je blbý co, že RJ má kšefty a lidi s ním rádi jezdí co? To se vám modrým šotoušům nelíbí co? Dyť přece dráha tady není pro lidi, co si to ty soukromí dopravci dovolují dělat služby pro lidi.
Blbé je hlavně hlavně to, jak mizerně udržované má vlaky a že se ani tenhle dopravce zdaleka ještě nevymotal z velmi citelného nedostatku vagónů a jak neplní smlouvu. Ale reálné argumenty jsou vám ukradené, já vím.
Tak hlavně, že v ČD je vše 100%
Jejda, to je překvapení. Nárůst provozu o 30 %, nárůst cestujících o 30 %. Jsem v šoku.
RJ je ostuda české železnice
Běžte to vysvětlit nedělním cestujícím do Mnichova 🙂
Stačí do Bohumína a odřeknutí desítky vlaků za minulý měsíc.
Nebo jakým stylem organizuje náhradní dopravu na stejné lince.
A nejen na ní!
Pan Juraj, mistr whataboutismu 😂
Jakože sa raz ČD zachovali podobne ako je na bohumínskych rýchlikoch realita všedného dňa?
Raz? Vy vůbec mlčte, ty vaše ostudný socialistický ZSSK
ČD je ostuda tohoto státu a vaše příspěvky jsou vaše ostuda
Ono to spíš vypadá tak, že se tady snažíte za každou cenu svými mnohačetnými a monotematickými příspěvky zostudit vy…
Tak ono proti bandě zatuchlých modrých šotoušů to není lehké
Na rychlíkoch sa ani nečudujem že je stagnácia.
RJ si na R8 robí zo zmluvy trhací kalendár – radenie je nepravidelné; posilové vozy len keď je Slnko a Mars v správnej kozmickej pozícií; medzi štandardom a business je prakticky nulový rozdiel; doteraz sa neunúvali prelepiť tých pár post-db vozňov; NAD je pre nich skratka “Náhodná” Autobusová Doprava ako “Náhradná”; čistota kupé asi ako na priemernej univerzitnej koleji (nič moc)
Dobře, dělají si ze smluv trhací kalendář, tak proč hergot protistrana něco nedělá a nezprdne je jak malý fracky? A jestli je ta smlouva tak blbě postavená, že nemají nástroje jak to po něm vymáhat, tak mají máslo na hlavě oba. V každé smlouvě bývají podmínky sankcí a zároveň podmínky, jak od smlouvy odstoupit.
Protože z cizího krev neteče, MD je to úplně jedno
protože český stát je slabý
Hlavně že vy slováci máte cestování na úrovni, z Popradu s ZSSK hnus fuj už nikdy více
Dobre. A niečo k veci by nebolo?
Takéto trápne whataboutisms si nechajte pre pomocnú skupinu.
Nechápu jak jim můžou přibývat zákazníci, když podle místním modrých degenů stojí RJ za nic. Jestli spíš ČD nestojí za houno.
Mistenku jako součást lístku, v 1. třídě čtyři místa v kupé to ještě ČD nenabízejí. A definované služby v dané kategorii vlaků IC.
U rychlíků objednávaných MD je problém ve stavu uklidu a počtu nasazovaných vagónů.
A pak záleží co porovnávate, zda-li vlaky IC s pendolinem nebo rychlíky R8 a R11? Někteří porovnávání vlaky na R8 s první třídou pendolina, což jsou rozdílné případy.
Jojo furt jen R11 😀 umíte i něco jiného? Asi ne co. Protože porovnání třeba s R15 či R18 by nedopadlo tak dobře pro RJ že? :)))
A nebo s R9, kde budou jezdit dle požadavků MD nové vlaky. Záleží na požadavcích MD.
R9 od 2026 … to bude asi jen spoj v představě jízdního řádu … ale reálně jezdit nebude nic … Pesa to určitě nestihne vyrobit …
Můžu se zeptat kolik dopravních firem jste už založil a kolik nakoupil vozidel a zaměstnal lidí? Že tomu tak rozumíte
Navštivte prosím lékaře, jednak Váš sloh psaní odpovídá základní škole a potom nelžete – dnes třeba na vlaku IC 511 je vůz 1. třídy, kde polovina vozu má kupé po 4 a samozřejmě pokud si koupíte jízdenku na e-shopu, máte místenku zdarma.. mohu Vám to napsat ještě jednou, pokud jste napoprvé nepochopil..
Je čtyřmístné kupé standard dopravce? A když si koupím jízdenku na pokladně či v automatu tak co?
Když je na IC 511 místenka přes eshop zdarma tak proč za ní chce eshop extra 35 korun? Ať se podívám na zítřejší spoj či spoj za týden… 🙂
Ono by stálo za to rozlišovat „včetně rezervace“ a „místenka zdarma“… (y) 🙂
Vy už jste si založil a řídil nějakou dopravní firmu?
I ČD mají jedničku se čtyřmístným kupé. Nedávno jsem v ní jel.
R8 je tak katastrofálna, že ju možno porovnať tak maximálne s Bčkami od ČD
Propad úrovně služeb je u RegioJetu doslova střemhlavý…
Ty toho nechapes…
Napr. co se tyce mezinarodniho spojeni, vlaky UK-CZ je slusna suma cestujicich. Na domacim trhu cestujici stagnuji, jak je v clanku uvedeno.
Tvuj prispevek je opravdu mimon
Který vlak jezdí Lamanšským tunelem z Británie až do ČR? Udělal bych si výlet.
Bohužel žádný, ale ES má slušně našlápnuto. 😀
Jo no, preto mali zisk 4 mld. kč. Pretože sú tak strašne zlé. To dáva predsa perfektný zmysel.
Když tu byla zpráva o půlmiliardovém zisku RJ, tak se z modrého tábora ozývaly výkřiky, že je to jen díky tomu, že dlabe na úklid a údržbu. U ČD je samozřejmě zisk výhradně výsledkem skvělé práce.
Aby nedošlo k omylu, jsem samozřejmě rád, že ČD jsou v zisku. Jen k tomu doplním, že matka k němu přispěla asi 3 mld, zbytek jde na cargem a dalšími aktivitami.
Ten komentár nehovoril nič o tom či RJ je dobrá firma (a áno je – môžme si myslieť o klesajúcej kvalite čo chceme, ale čisto pohľadom čísel ide o úspešnú a zdravú firmu).
Rovnako tak ČD nie je tragická firma ako spoludiskutujúci naznačoval – má pekný zisk, čísla idú hore hoci prehrali veľa objednávanej dopravy.
Napriek tomu ste mali nejaké podivné nutkanie tu brániť RJ hoci som v tom príspevku o ňom nenapísal ani čiarku. Mali ste potrebu použiť whataboutism. Nerobí to práve z vás “žltogumu”?
Co se týká mojí orientace, můžu říct jen to, že s RJ jsem jel jednou v životě 🙂
Zdravá firma nedluží kam se podívá. Včetně advokátní kanceláře, která je roky zastupovala.
Kdyby dlužili kam se podívali a neměli to pod kontrolou tak banky nestojí frontu, aby jim mohli půjčit 🙂
Nevím jestli ČD dluží kam advokátní kanceláři, ale jinak dluží kam se podívají, doslova. A to jsme je bohužel už jednou v roce 2003 z našich daní oddlužili a pak stihli nasekat další miliardy dluhů.
Ty stojí za hivno ČD a dělají akorát ostudu a myslejí i lidi tady jaký jsou dokonalý 😀
A věčný argument by byl nebo jen kopeme?A jako vždycky bez důkazů.
stojí za hovno, podívejte jak jste ty CD sotouse nastval, to jste dostal dislajku :)))))
Linka z Vídně do Budapešti je trefa do černého. Státní dopravce tu jezdí jednou za hodinu a vlaky jsou věčně plné. Tady by se uživil i celodenní půlhodinový takt.
Vzdálenost mezi těmito několika miliónovými metropolemi je 255 km (pro srovnání Praha – Brno 256 km) a rychlíky tu cesty dávají od 2:20 výše.Škoda jen, že infrastruktura na maďarské straně je v tak hrozném stavu. To se nemusíte ani dávat na nápisy na nádražích, abyste podle drncání hned poznali, že už jste v Maďarsku.
Trať Budapest – Hegyeshalom bola svojho času zrekonštruovaná na 160km/h, bohužiaľ, už sa rozpadá. Na niektorých miestach je nekvalitné podložie, jazdí sa tam pomaly. Na opravu trate a revitalizáciu staníc by boli nutné vysoké investície čo vzhľadom zadlženosti Maďarska momentálne nie je možné. Číňania skôr investujú do smeru na Belehrad, Orbán by im musel niečo sľúbiť aby dali ďalšie peniaze…… To „drncanie“ v Maďarsku zasa nie je všade, dosť sa investovalo aj do regionálnych tratí, aby voliči videli že sa niečo robí. Na druhej strane, riziková je aj trať na Szob/Štúrovo – tam stačí nejaká intenzívna búrka a zosunie sa… Číst vice »
Maďarsko má jiné priority než je stav železniční infrastruktury.
Podle drncání se pozná, že jste dojel ze západu na východ 😉
Tím pádem je Česko západní stát.
Při přejezdu hraničního přechodu Čadca-Mosty u Jablunkova mi to tak přišlo
No tak Slovensko, u toho státu mám pocit že se zasekl v roce 2010 a ani mu to nevadí.
Čím by to asi mohlo být…Čistotou vozů, které jezdí ve strašném stavu, ikdyž je minimálně na R8 při každém obratu v Bohumíně rádoby uklízí, kdy se v podstatě jenom vysypou koše? Nebo tím, že si člověk nemůže být jistý, jestli dojede včas, pokud vůbec dojede, protože zrovna bude chybět v oběhu jedna lokomotiva a nebudou se stíhat obraty a vlaky se budou odříkat? Nebo tím, že při NAD u plánované výluky si člověk nemůže být jistý, jestli bude dostatek autobusů (minulý týden na R8 zase autobusy nestačily, ikdyž jsou prázdniny)? A nemůže to být tím, že v případě mimořádnosti se… Číst vice »
Potvrzuji – třeba minulý týden přistavil RJ v Kojetíně k 5vozovému rychlíku celé 2 autobusy NAD.
Túto konkrétnu výluku som nezažil, ale vo všeobecnosti je RJ katastrofa čo sa týka NAD (nehovoriac o tom, že nepoznajú mimoriadnu NAD pri nehodách, niekoľkohodinových neplánovaých obmedzeniach – tam len poodriekajú vlaky a tvária sa ako super to poriešili).
Najväčší bizár bol keď nás nasukali do nejakého starého meststkého nízkopodlažného autobusu a ľudia stáli všade v uličkách.
Nebolo mi všetko jedno keď to išlo cez D1.
Jak by taky počty cestujicich mohli růst, když RJ stabilně ve špičkách nepřidava posilove vozy (které jsou vázány smlouvou) a místo toho ty stejne vozy jezdí jako posily na IC
na R8 má pravidelné řazení jen 2 soupravy ze 7
(Na všech ostatních je menší počet držáků kol, než má být)
Pocty cestujicich na R spojích mam na mysli
Kdyby šlo jen o posilové vozy.. Na R23 máme opět v oběhu soupravu se dvěma vozy. (po 2-3 týdnech, když až nezvykle dlouho jezdily dvě třívozové a dokonce jedna čtyřvozová souprava).
Přesně tak .. MD ušetřilo a že by to byla nějaká sláva.. je mi jedno, jestli to vozí Franta nebo Jarda, ale za svoje peníze požaduji nějakou kvalitu a té se mi mezi Kolínem a Ústím nedostává…
Mezi Brnem a Ostravou taky ne, a místo aby za předvedené výkony byla firma vyloučena z dalších tendrů na dlouhou dobu, tak ještě z vesela dostavají jednu zakazku za druhou…
Koupili si kolo, aby mohli jezdit vlakem 🤦🏼♀️😁
Tak pokud je cíl zajímavé trasy 150 km od domova, tak je logické, že se tam člověk nějak dopravit musí.
Ono je někde přikázáno, že jezdit na kole se smí jen tak daleko od domova, aby se cyklista zase na kole vrátil? Takový příkaz nevymysleli ani komančové a že jinak zakazovali/přikazovali kde co….
Ne má dovoleno cestou použít k přenocování ubytovnu nebo penzion. 🤦🏼♀️
Narostly vám nohy, abyste mohl jezdit vlakem.
Minuty tady davaji zaměstnanci RJ kteří ani neví jaké má byt pravidelné řazení?
V minulých týdnech se stalo běžnou praxí, že souprava na R8 neměla zařazený žádný vůz pro cestující s jízdními koly. Když jsme k večeru dojeli z Beskyd do Hranic, nešel rezervovat vůz pro cestující s koly, a tak jsem se šel zeptat paní na pokladnu RegioJetu, v čem je problém. Paní o mičem nevěděla, tak jsme počkali na vlak, kde nám stevardka sdělila, že mají málo vozů, že ten pro cestující s koly chybí a že nás tudíž vzít nemůže. Od RJ jsem sice dostal zpátky jízdné, i omluvu poslali, ale pachuť zůstala.
interní nařízení RJ je posílat cestující s koly na soupravě bez stojanů na jízdní kola pryč, ať si jedou dalším spojem,
nikoli využití prvního / posledního představku, nebo volné kupé pro invalidy, kde by se kola také daly dát,
prostě poslat cestující do pr**** (a to si platíme z našich daní)
To celkem dává smysl vzhlefem k tomu že ty objednávané rychlíky jezdí v otřesném stavu.
Asi tak. Těžko mohou počty v objednávaných rychlících růst, když tuhle chybí vagon, tuhle chybí lokomotivy takže se jezdí celé dny se zpožděním apod.
Ty komerční spoje ale taky nic moc, u některých by se dalo napsat „zlaté ČD“ a to i když tam zařadí jako posilu jedno-dvě B-čka
Jo jako RJ 1003 z pátku 9. srpna, když jsem to viděl stát na pražském hlaváku, tak jsem měl podezření, že ¾ soupravy jeví známky koroze vozů, nafotil jsem si to a uchovávám, kdyby něco, tak aby jim dali kontrolní orgány zahulit, upřímně ta nehoda v pardubicích dopadla tak jak dopadla kvůli zanedbané údržbě, just když ten samý typ prošel deformačními zkouškami ve zkušebně VUKV na výbornou
To, ze na ty rekonstruovany trati za nekolik mld nebyl lepsi zabezpecovak nez za CK Vam tolik nevadi?
stále stejná písnička….
Za CK tam bylo zabezpečení stejné plus výpravčí.
Jojo jen si to uchovej 🙂
Jistě, a pak bych Vám přišil spoluvinu – o podivném stavu jste věděl, ale nekonal. Aspoň dotazem na dopravce.
Že vůz onoho typu ČD prošel normovou stlačovací zkouškou „na výbornou“ neznamená, že by při té nehodě obstál lépe (při nehodě na vůz působilo jiné zatížení, než při zkoušce), ani že vůz RJ dopadl jak dopadl kvůli korozi nějakých konstrukčních prvků. Zkrátka namáhání vozu při statické stlačovací zkoušce a při konkrétní nehodě jsou rozlišná.
To máte pravdu, na druhou stranu koroze žádné konstrukci neprospívá. A dost pochybuju, že by u RJ koroze žrala pouze oplechování skříně a nosným částem se vyhnula.
Ano, koroze žádné konstrukci neprospívá. Ve zprávě DI se jistě dočteme, v jakém stavu konstrukce vozu byla. Rovněž DU deklaroval, že se na problematiku koroze zaměří.
Ovšem Mirek napsal (kopíruji v původním znění) „upřímně ta nehoda v pardubicích dopadla tak jak dopadla kvůli zanedbané údržbě, just když ten samý typ prošel deformačními zkouškami ve zkušebně VUKV na výbornou“. A to je zkrátka blbost, dojmologie, munice do kulturní války modří versus žlutí, nic víc.
Do toho je předražené jízdné a řešit přípoje s RJ je očistec, neumíme nemaji nas rádi …