Tento dvojí metr je už trapný. Zvláště teď se začínajícím vedrem. Že člověk chcípá v létě vedrem a dopravce mu ani nedá nic na pití, je naprosto v pohodě. Proč? Protože jsou to ČD a ty jsou svaté. 😡
První Vaši větu nechápu. Mluvil jsem spíš o kvalitě cestování jako takové. Když jedu do Brna po R8, tak i v nejnižší třídě dostanu víc než potřebuji. Ta cena je trochu vyšší, ale pořád tomu nějak odpovídá kvalita, což se o ježdění do S6, kudy bohužel jezdím do Brna primárně, říct nedá. A nefunkční klimatizace? Za celou dobu se mně to stalo pouze dvakrát. Jednou se mně stevardka omluvila minutu potom, co jsem si sedl (v podstatě postupně všem ve vagónu) a nabídla přesunutí do jiného vagónu. A podruhé mně to řekl dopředu SMS, tak jsem jízdenku zrušil a jel… Číst vice »
Zjednodušeně je to prostě v parném létě jet vlakem bez klimatizace. A učebnicovým příkladem dopravce, který tu pořád otravuje se šroty, pro které je klimatizace Španělská vesnice, je právě ČD.
To bude asi tím, že ČD je jediný dopravce, který jezdil v dobách, kdy klimatizace nebyla v žádném vagonu. Máte představu, kolik by stálo, kdyby se, řekněme, nejpozději před 5 lety vyřadily všechny neklimatizované vagony a jednotky a nahradily klimatizovanými? Bez ohledu na to, kteří dopravci by to zajistili.
Promiňte, ale mě nezajímá, co bylo v minulosti. Nevidím jediný důvod, proč někde jezdily vlaky s klimatizací ještě před Covidem a někde nejezdí doteď. (A to mluvím čistě o ČD) A cena tohle nijak nezohledňuje.
Hlavní důvod, který nevidíte, jsem vám sdělil otázkou: je to cena. Vyměnit během pár let většinu vozového parku. A neplatily by to ČD, ale stát. V komerčním režimu snad ČD bez klimy nejezdí.
Podívejte se na to obráceně, že za klimatizovaný vlak neplatíte žádnou přirážku.
Pokud dopravce nabízí dodatečnou službu zcela zdarma, ačkoliv není schopen ji poskytovat všem, tak to není normální (slušně řečeno). Buď by ji měl zpoplatnit nebo nějak jinak zvýhodnit cestující bez ní. Bohužel nic z toho nedělá. Hřebíček do rakve je fakt, že je schopný vrátit peníze, pokud pojedu vlakem s nefunkční klimatizací. Tohle už není nic víc než nechutná svi*árna.
Není to překvapení, ale je to pěkná nechuťárna. Ve vlaku, kde klimatizace vůbec není, člověk v létě chcípá vedrem a nedostane nic. To Vám přijde normální?
Myslíte, že by MD chtělo soutěžit nové vlaky na trať, která se bude několik (10) let rekonstruovat? Úsek Brno – Přerov minimálně do roku 2033 a VRT Moravská brána je ve hvězdách. Potom to bude na nové jednotky, ale do té doby určitě ne.
Ono 300 bude mnohem později než 2033. A chtit nove vlaky je nanejvýš vhodné. A jezdit dalších x let současným šrotem je plivanec do tvaře všem co tu linku ještě využívají.
Chápete, že to také něco stojí? A když MD vysoutěží nové vlaky (tj. dražší) a ty budou kvůli výlukám stát, tak jsou to vyhozené peníze, protože dopravce si započítá i to stání?
Navíc mezi novými vlaky a šrotem je celkem dost velká skupina vlaků starých 10-25 let nebo rekonstruovaných. Nemůžeme mít všude nové vlaky. Na to žádný objednavatel nemá peníze.
vzhledem k tomu v jak zpraseném stavu ty vlaky jezdí a všem to vyhovuje, bych předpokládal, že po obdržení sms „není bistro vůz“ cestující před nástupem vlaku zašátrá na perónu v odpadkovém koši a něco si vyloví. I tímhle činem si svůj mikrobiom obohatí méně než usednutím na zahnojenou sedačku R8
Pořád je to stav 1000x lepší než co na této lince před RJ předváděl náš „národní dopravce“. Možná proto jsme na této lince spokojení, protože si moc dobře uvědomujeme jak to bylo dřív.
Jo tak tohle je ten důvod. Jako taky by mohlo přijít upozornění do aplikace, že občerstvení nebude. Občas si kupuju jízdenku do Standartu právě kvůli občerstvení, které je tam levnější. Teď se mi dvakrát stalo, že samozřejmě občerstvení nebylo, tak jsem moc spokojený nebyl.
No – ne. Ve čtvrtek ráno do mailu nepřišlo vůbec, SMS doslova minutu před odjezdem.
Okoloidúci
1 měsíc
Nazývať vozne, kde je prerobené jedno kupé na zázemie pre servírovanie občerstvenia ako “bistrovozeň”, je nové pomerne odvážne a zníženie laťky kvality niekde na úroveň podlahy.
Jistě, kdybychom měli stejně kvalitní vlaky jako jezdí na trase Zvolen – Košice, kde jsou moderní vozy a teplé jídlo vám donesou až pod nos, tak to by byl samozřejmě jiný level.
Čo ste chceli týmto výlevom povedať? Nechcete sa nabudúce porovnávať s Balkánom – sme radi že vlak vôbec prišiel? Je zdravé chcieť čo možno najkvalitnejšie služby a nie si zakrývať oči tým, že “niekde je to horšie”.
Jste uz trapny, pane Jablonecky. Uz mesice koukam na ty Vase komentare a pamatuju si, jak jste dokonce jednou soudil me, aniz byste me osobne znal… Ten komentar slovensky je podle me nahodou naprosto trefny.
Ale jen náhodou, že?
Opravdu nevím, čím je slovenský komentář tak skvělý, když stejný názor měli i Češi před ním. Nepotřebujeme v Česku slovenské komentátory, svých kverulantů máme dost. Jestli má tak skvělé nápady, ať je nejdříve aplikuje u nich doma na Slovensku. Ovšem, od takového Švýcara bych si poradit nechal. 🙂
Hele, kamaráde, promiň, ale jako Slovák by ses mohl v českých diskusích o české železnici chovat trochu slušnějc. Ne že bys neměl právo mít názor, ale přijít sem a hned začít rozdávat rozumy, shazovat všechno, co tu máme, a tvářit se jako největší odborník, to fakt není úplně košer. Já osobně bych si třeba nikdy nedovolil vlítnout na slovenské fórum a začít tam poučovat, co všechno máte rozbitý, jak vám nic nefunguje a že to máte celé dělat jinak. Proč? Protože vím, že jsem tam host, a proto mám trochu respekt k domácím. Tohle není o žádné falešné národní hrdosti,… Číst vice »
Opäť, niečo k téme, ako len šovinistické žvásty by neboli?
Taktiež poctivo pracujem a odvádzam do českej štátnej pokladne. Ak vám vadí len jazyk, to je skutočne to najmenej zmeniť. Hlavne ak začneme produkovať nejaké zmysluplné príspevky a nie prvoplánové dristy.
Danielu, ono je to dost naprd i v Německu či Francii. V TGV je nabídka ala croissant za 8-10 Eur a presso. V ICE, které jede přes cele Německo celou noc, tak je od 21 bistro zavřeno….. jako zlaté JLV. Popř regiojet, když funguje, tak třeba svíčková je levnější, koláč a kafe občas stejně občas levnější. Když to funguje a jede a není vyprodané, tak je to super. Ćervený railjet znamena, že jsi jdu koupit salát a potí do vlaku na nádraží, modrý znamená, že jdu do jídelnaku a u žlutého jak kdy.
Tak – z expresů rychlíky, z rychlíků spěšné vlaky, z lůžek lehátka, z restaurací bistra a z bister pojízdný vozík nebo statický automat. Inflace všeho, abychom měli domněle pořád více. 🙂 Nepřekvapí.
To neni předělané kupe, je to normálně prostor pro chystaní občerstvení (celý vůz je původně lehátkový a prave ve zmíněném prostoru se chystaly snídaně)
Technicky to není Bistro vůz (BRmz), ale vůz s bistrem jen Bmz
Spousta rychlíků je nemá vůbec a pokud tu laťku takto nízko nastavil ten co to platí, tedy ministerstvo jako objednatel, je vše jak má být. Za svý by nikdo nic víc nedělal napříč všema dopravci.
Pesimista
1 měsíc
„Cestujícím se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení“
Ne nemám pro to pochopení. Po situaci co se děla před měsícem, kdy Jančura měl ostré obraty na Bohumíně, aby ušetřil jednu soupravu, pro toto nemám sebemenší pochopení.
Nepochopitelné je také to, že uhnilé zbytečné politické mrtvoly, napsaly soutěž tak jak ji napsaly a neexistuje zde možnost řádně trestat porušení smlouvy (to co tam je, je ubohý výsměch) a odebráním linky.
Ještě to ale není vše. V květnu vyjedou buldozery na první úsek přeložek trati 300 a ta původní trať kříží několikrát. Takže bude ještě více NAD, než obvykle.
Fuh. To bude pre mňa asi konečná a prejdem na auto.
Jančurove NAD na R8 sú pomerne legendárne – akože 110 po diaľnici tlačiac sa v chodbičke autobusu. Keby niekde ten autobus narazí, tak polovica ľudí preletí čelné sklo ako šípy.
Co potřebujete jako cestující od personálu vědět? Přemýšlím, jestli jsem po personálu ve vlaku někdy něco chtěl? Leda tak slevenky za nedodržení standardů, ale ty RJ asi nedává?
Zajistit přípoje, teplotní pohodu, problémy s místenkama… těch věcí co můžete řešit je hafo
Miroslav
1 měsíc
A ono je velkým problémem se najíst před cestou / po cestě? Ono je nutné jíst ausgezeichnet v jejím průběhu?
Kdyby bylo všechno v dokonalém technickém stavu, čisté, funkční toalety s tekoucí teplou vodou, fungující individuálně regulovatelná (teplota+intenzita) klimatizace, nepřítomnou občerstvovnu bych pravděpodobně ani nezaznamenal.
1. Zámena vinníka a obeti je jeden zo znakov psychopatie.
2. MD platí za tie služby, a teda RJ je povinný ich poskytovať
3. RJ nedokáže zabezpečiť ani ten technicky stav. Vo vozňoch je konštantný bordel, klimatizácia v lete je priam utópia, v zime prekúrené ako v pekle, a informačný systém funguje na dobré slovo.
MD mě nutí platit za služby, které nepotřebuji.
Vlak je tu od toho, aby mě přepravil z místa A na místo B, ideálně rychle a spolehlivě (tj. v čase podle jízdního řádu). Cokoli navíc nechť je poskytováno v čistě komerčním režimu.
MD Vám umožňuje alternativu cesty vlakem za poměrně konkurenceschopné jízdné, jinak byste jel autem či autobusem, který by jel na základě poptávky cestujících bez potřeby dotací.
Vlakem jezdím za konkurenceschopné jízdné na trati Praha – Ostrava, kde se jezdí komerčně. A jediné co po ministerstvu v tomto směru požaduji je, aby do toho dotacemi nezasahovalo.
To že vy ich nepotrebujete ešte neznamená, že ich nikto nechce. Z tohto prístupu „já, já, jenom já“ idem do kolien – hlavne pri zdieľanej veci ako je hromadná doprava. Druhá veta je opäť v realitou vyvrátený blábol. Vlaky potrebujú nejakú minimálnu kultúru cestovania. Vaším bizarným prístupom by sme mohli napr. spoplatniť WC vo vlaku – rovnaká metrika. A nebojte sa – RJ a MD na tom občerstvení fakt netratia. Radšej nech tú klazulu hodia do zmluvy, akoby sa tam mal prihlásiť nejaký klon FlixTrainu, kde nie je ani klíma. Inak ohadzovať sa slovom „komerčné“ na linke, ktorá je vozená… Číst vice »
Že to já nepotřebuju ještě přece neznamená, že to budu někomu jinému zakazovat. Kdo chce restaurační služby ve vlaku, ať si je zaplatí.
Stejně tak i s tím WC. Nechal bych to na rozhodnutí provozovatele, jestli to bude služba placená extra nebo jestli je pro něj výhodnější s ohledem na transakční náklady zahrnut ji do ceny jízdného.
A ano, problém této linky je, že dotované spoje vyžírají kapacitu trati a pro konkurující si komerci už tam není volné místo.
Když člověk s jídlem ve vlaku počítá a ono tam není, tak hladový až minimálně do jeho cílové stanice. Pokud by Vám zavřeli jediné potraviny v okolí a také byste hladověl, nebude se vám to stejně tak líbit.
Ausgezeichnet? No to by musel být restaurační vůz. 🙂 Ausgerechnet bych si občerstvení ve vlaku naplánoval, kdyby bylo inzerováno; ale také raději někde bokem, než aby při tom na mě nechtěně civěli a zápachy čichali lidé okolo…
Koupil jsem si business ci co na R8. Protoze jsem jel cca v sedm a chtel jsem se tam nasnidat. Soudruzka vlakuska mi po nastupu sdelila, ze maji malo personalu, tak smolik. Takze jsem nasr*ny a hladovy dojel do Hranic, kde jsem misto programu zacal shanet snidani.
Tolik asi k tomu, proc ne pred ani po.
Pokud mate rad nabidku sluzeb, za ktere zaplatite a nejsou, vase vec.
Avlaky
1 měsíc
To nejsou jen bistro vozy, běžně chybí vozy pro kola, na Zličíně je tolik odstavených vozů, ani na koleje se tam už nevlezou
No když si přečtete přepravní řád RJ, tak je tam jasně uvedeno že na kolo potřebujete specialni místenku, takže žádné spoluzavazadlo.
Roman G.
1 měsíc
Prst nahoru Jurajovi. Z 10 cest s vlaken ČD se 9 krát stalo, že sice mělo být bistro ale nějak se nedostalo na to, že jsem měl tu čest si něco objednat.. Děláte z mravence slona jen proto, že je to RJ. Nejsem jeho příznivcem, ale ani ČD. A otázku vozů 1. třídy u vlaků ČD bych raději nerozebíral, škoda slov.
No celej vtip je v tom, že to byl právě Radim kdo se chvástal jak pozvedne a zkvalitní dopravu, jak čd stojej za starou belu a jak on je ve všem mistr světa a všichni by měli být rádi že existuje.
Svou přítomností na kolejích Jančura nepochybně pozvedl kulturu cestování napříč všemi. To , že to oproti předchozí špíně z Brna na Ostravvu mohl pozvednout více je taky pravda. Buďme rádi že tu je.
Ano, to že Jančura před lety dloubnul do zatuchlého rybníčka českých drah je pravda, to ovšem neznamená že se mu bude doživotně vše odpouštět a tolerovat, navíc v případě že je to služba placená a ne charita.
Zas taková hruza to tehdy nebyla. Vesmes tam jezdily Bee/Aee s modernim servisakem jako posily B. Dneska spina na borcadech, vecne nefunkcni toaleta, sekery na vyjezdu už z Ostravy… Jančura úroveň teto linky poslal na dno.
Vzhledem k tomu, že Regiojet je v zisku a úspěšně funguje i na trase Vídeň – Budapešť tak jeho koncept evidentně funguje. To, že na R8 je s vagóny dlouhodobě problém je známo, otázky zni, zda-li to vadí objednateli a většině cestujících, kteří provoz této linky platí. A přiznejme si, že MD kontroluje kapacitu souprav, možná čistotu a u některých smluv nízkopodlažnost. Druhá věc je, že Regiojet má aktuálně dvě smlouvy s MD, na R8 smlouvu víceméně plní, na R23 díky nasazení nových jednotek 665 nabízejí větších komfort i kapacitu než požaduje smlouva. Sice trvalo nějaký čas, než dorazila třetí… Číst vice »
Až na to, že je verejným tajomstvom, že R8 je len dojná krava pre RJ. Jančura absolútne prdí na pravidlá (napr. doteraz nemajú vozne stranového/smerové blokovanie dverí, veľa z nich ani vizuálny informačný systém, vozne si radí ako sa mu zapáči, bordel jak v tanku), pretože MD to reálne nijak nepostihuje a tých pár pokút sa mi stále viac oplatí zaplatiť, akokeby mal reálne odstrániť problémy.
Radši plesnivé jídlo zdarma, permanentní zpoždění, smradlavé hajzly a špinavé vozy. Ale o 2 koruny levnější jízdenka než ČD, takže si může za tyto ušetřené love dát obyčejný Čech kaťák a 8 škopků. To by u ČD nešlo.
Jo, groó businessu se dělá na ně úplně chytrých lidech. RegioJet je toho krásným důkazem.
Jako dobrý, RJ není úplně etalon provozní preciznosti, nicméně takový výplod kvůli chybějícímu bistru?
Včera jsem jel delší trasu s ČD a notifikace o změně řazení mi přišly čtyři, z toho poslední až během jízdy. V jednu chvíli to dokonce vypadalo na úplně chybějící první třídu, než se povedlo nějaké Amz najít.
Raději jídlo z jídeláku,síce si člověk zaplatí,ale má teplou stravu,než něco ohřívané z mikrovlnky
ale chápu,že lidi RJ jezdí spíše kvůli dortu za 10 kč a kafe zdarma
Vozy byly čisté, vlak měl doststečnou kapacitu (až 9 vozů, dnes jede v patek s bídou 6). Když někam přijede RJ tak si člověk říká z které žumpy to vylezlo.
Tento falešný argument se zde objevuje velmi často. Přitom je logické, že v minulosti jezdily soupravy, které odpovídaly té minulosti. „Stojí to za houby, ale aspoň to má klimu a wifi“, je mimo mísu. To není zlepšení díky změně dopravce, ale kvůli změně požadavků ve smlouvě. Před 20 lety klima a wifi v požadavcích nebyly, že. ČD těžko mohly zavádět vylepšená vozidla na vlastní náklady a ztrácet na tom. Mohl to chtít objednavatel a zaplatit za to. Ale chtěl až od nové smlouvy. Jezdil jsem občas za ČD a nyní jednou za RJ. Všechny cesty v pohodě dle standardu své… Číst vice »
Nejezdil, ale to ani lehatka že srotiste se rzi v interiéru, nebo s kapacitou pod potřebou linky, o Velikonocích tu totiž jezdilo maximálních 8, 9 vozu běžné
Někdy v květnu dorazí 7 trojkových Traxxů, čtyři stojí hotové v Kasselu. Čeká se zřejmě na správnou aktualizaci ETCS, aby mohli do Rakouska. Budoucí esa budou pro nákladní dopravu.
Ferda Vomáčka
1 měsíc
Požaduje to tam objednavatel nebo je to služba dopravce?
Tento dvojí metr je už trapný. Zvláště teď se začínajícím vedrem. Že člověk chcípá v létě vedrem a dopravce mu ani nedá nic na pití, je naprosto v pohodě. Proč? Protože jsou to ČD a ty jsou svaté. 😡
Však RJ v lowcostu taky ne.
Pokud jedete na delší vzdálenost, tak i v low cost si můžete něco objednat? A to taky dost podstatné, že tam je klimatizace.
Psal jste o dání, nikoliv objednání. A klimatizace obvykle vypadává v největších vedrech. Pár jízd v R8 s otevřenými okny už jsem taky zažil.
První Vaši větu nechápu. Mluvil jsem spíš o kvalitě cestování jako takové. Když jedu do Brna po R8, tak i v nejnižší třídě dostanu víc než potřebuji. Ta cena je trochu vyšší, ale pořád tomu nějak odpovídá kvalita, což se o ježdění do S6, kudy bohužel jezdím do Brna primárně, říct nedá. A nefunkční klimatizace? Za celou dobu se mně to stalo pouze dvakrát. Jednou se mně stevardka omluvila minutu potom, co jsem si sedl (v podstatě postupně všem ve vagónu) a nabídla přesunutí do jiného vagónu. A podruhé mně to řekl dopředu SMS, tak jsem jízdenku zrušil a jel… Číst vice »
Promiňte, mohl byste nějak popsat okolnosti chcípání vedrem ve vlacích ČD?
Zjednodušeně je to prostě v parném létě jet vlakem bez klimatizace. A učebnicovým příkladem dopravce, který tu pořád otravuje se šroty, pro které je klimatizace Španělská vesnice, je právě ČD.
To bude asi tím, že ČD je jediný dopravce, který jezdil v dobách, kdy klimatizace nebyla v žádném vagonu. Máte představu, kolik by stálo, kdyby se, řekněme, nejpozději před 5 lety vyřadily všechny neklimatizované vagony a jednotky a nahradily klimatizovanými? Bez ohledu na to, kteří dopravci by to zajistili.
Promiňte, ale mě nezajímá, co bylo v minulosti. Nevidím jediný důvod, proč někde jezdily vlaky s klimatizací ještě před Covidem a někde nejezdí doteď. (A to mluvím čistě o ČD) A cena tohle nijak nezohledňuje.
Hlavní důvod, který nevidíte, jsem vám sdělil otázkou: je to cena. Vyměnit během pár let většinu vozového parku. A neplatily by to ČD, ale stát. V komerčním režimu snad ČD bez klimy nejezdí.
Podívejte se na to obráceně, že za klimatizovaný vlak neplatíte žádnou přirážku.
Pokud dopravce nabízí dodatečnou službu zcela zdarma, ačkoliv není schopen ji poskytovat všem, tak to není normální (slušně řečeno). Buď by ji měl zpoplatnit nebo nějak jinak zvýhodnit cestující bez ní. Bohužel nic z toho nedělá. Hřebíček do rakve je fakt, že je schopný vrátit peníze, pokud pojedu vlakem s nefunkční klimatizací. Tohle už není nic víc než nechutná svi*árna.
Wow, no to je fakt překvapení, že kompenzaci za chybějící službu dostanete jen tam, kde chybí, kdo by to byl řekl…
Není to překvapení, ale je to pěkná nechuťárna. Ve vlaku, kde klimatizace vůbec není, člověk v létě chcípá vedrem a nedostane nic. To Vám přijde normální?
Ano, je naprosto normální žádnou kompenzaci nedostat, když žádná služba nechybí.
Nechybí? Takže poskytování služeb zcela zdarma pouze některým cestujícím, je OK? Spravedlnost Vám asi nic neříká.
Samozřejmě, u každé jednotlivé služby máte nárok jen na to, co je smluvně poskytováno.
Vypadávauca klíma v Standard bez možnosti otvoriť okno je pomerne bežný jav na R8. A nie, nie je to ok ani u ČD.
Nevadí, skúsili ste.
Kéž by to byl jediný nedostatek na R8. Totální nezájem objednatele je skandální.
Už by to chtělo nový tendr na R8. Jenže ministerstvo spí a smlouva RJ končí 12/27.
Nejvyšší čas začít soutěžit
Pokud by se mělo soutěžit na nové vlaky, tak už je tak 3 roky pozdě. Takže se dá už soutěžit jen „co v depu zbylo“.
Myslíte, že by MD chtělo soutěžit nové vlaky na trať, která se bude několik (10) let rekonstruovat? Úsek Brno – Přerov minimálně do roku 2033 a VRT Moravská brána je ve hvězdách. Potom to bude na nové jednotky, ale do té doby určitě ne.
Problém je, že to platí už o všech dalších soutěžích. A nebo že se začne starými ležáky a nové přijdou až časem.
Ono 300 bude mnohem později než 2033. A chtit nove vlaky je nanejvýš vhodné. A jezdit dalších x let současným šrotem je plivanec do tvaře všem co tu linku ještě využívají.
Chápete, že to také něco stojí? A když MD vysoutěží nové vlaky (tj. dražší) a ty budou kvůli výlukám stát, tak jsou to vyhozené peníze, protože dopravce si započítá i to stání?
Navíc mezi novými vlaky a šrotem je celkem dost velká skupina vlaků starých 10-25 let nebo rekonstruovaných. Nemůžeme mít všude nové vlaky. Na to žádný objednavatel nemá peníze.
Těch nedostatků u vlaků a personálu je více
vzhledem k tomu v jak zpraseném stavu ty vlaky jezdí a všem to vyhovuje, bych předpokládal, že po obdržení sms „není bistro vůz“ cestující před nástupem vlaku zašátrá na perónu v odpadkovém koši a něco si vyloví. I tímhle činem si svůj mikrobiom obohatí méně než usednutím na zahnojenou sedačku R8
Pořád je to stav 1000x lepší než co na této lince před RJ předváděl náš „národní dopravce“. Možná proto jsme na této lince spokojení, protože si moc dobře uvědomujeme jak to bylo dřív.
Včera RJ dovezl cca dalších 9 vagonu od DB
Nejsou určeny pro Flix?
Jo tak tohle je ten důvod. Jako taky by mohlo přijít upozornění do aplikace, že občerstvení nebude. Občas si kupuju jízdenku do Standartu právě kvůli občerstvení, které je tam levnější. Teď se mi dvakrát stalo, že samozřejmě občerstvení nebylo, tak jsem moc spokojený nebyl.
Upozornění chodí všem cestujícím na mail a do SMS hodinu před odjezdem vlaku.
No – ne. Ve čtvrtek ráno do mailu nepřišlo vůbec, SMS doslova minutu před odjezdem.
Nazývať vozne, kde je prerobené jedno kupé na zázemie pre servírovanie občerstvenia ako “bistrovozeň”, je nové pomerne odvážne a zníženie laťky kvality niekde na úroveň podlahy.
Jistě, kdybychom měli stejně kvalitní vlaky jako jezdí na trase Zvolen – Košice, kde jsou moderní vozy a teplé jídlo vám donesou až pod nos, tak to by byl samozřejmě jiný level.
Áno, Slovensko je na tom nahovno s vlakmi.
Rovnako tak je nahovno R8.
Čo ste chceli týmto výlevom povedať? Nechcete sa nabudúce porovnávať s Balkánom – sme radi že vlak vôbec prišiel? Je zdravé chcieť čo možno najkvalitnejšie služby a nie si zakrývať oči tým, že “niekde je to horšie”.
Chtěl jsem tím říct, že miluju tyhle slovenský rady na téma, jak se má dělat železnice.
Jste uz trapny, pane Jablonecky. Uz mesice koukam na ty Vase komentare a pamatuju si, jak jste dokonce jednou soudil me, aniz byste me osobne znal… Ten komentar slovensky je podle me nahodou naprosto trefny.
Co trochu soudnosti? 🙂
Ale jen náhodou, že?
Opravdu nevím, čím je slovenský komentář tak skvělý, když stejný názor měli i Češi před ním. Nepotřebujeme v Česku slovenské komentátory, svých kverulantů máme dost. Jestli má tak skvělé nápady, ať je nejdříve aplikuje u nich doma na Slovensku. Ovšem, od takového Švýcara bych si poradit nechal. 🙂
Souhlasím s vámi. Soudnost je přesně to, po čem u pana/paní Okoloidúci volám.
Aha, takže len šovinstické dristy. Tie určite vyriešia tu kvalitu vozňov :))
Hele, kamaráde, promiň, ale jako Slovák by ses mohl v českých diskusích o české železnici chovat trochu slušnějc. Ne že bys neměl právo mít názor, ale přijít sem a hned začít rozdávat rozumy, shazovat všechno, co tu máme, a tvářit se jako největší odborník, to fakt není úplně košer. Já osobně bych si třeba nikdy nedovolil vlítnout na slovenské fórum a začít tam poučovat, co všechno máte rozbitý, jak vám nic nefunguje a že to máte celé dělat jinak. Proč? Protože vím, že jsem tam host, a proto mám trochu respekt k domácím. Tohle není o žádné falešné národní hrdosti,… Číst vice »
Kovářova kobyla chodí bosa. 😄
To jste fakt vystihl. Můžete radit i železničářům v Japonsku. 😉
Opäť, niečo k téme, ako len šovinistické žvásty by neboli?
Taktiež poctivo pracujem a odvádzam do českej štátnej pokladne. Ak vám vadí len jazyk, to je skutočne to najmenej zmeniť. Hlavne ak začneme produkovať nejaké zmysluplné príspevky a nie prvoplánové dristy.
A co s tim má společnýho trasa Zvolen-Košice? Vaše reakce je na úrovni 3- letého dítěte. Ale on taky, on to taky dělá 😀
Danielu, ono je to dost naprd i v Německu či Francii. V TGV je nabídka ala croissant za 8-10 Eur a presso. V ICE, které jede přes cele Německo celou noc, tak je od 21 bistro zavřeno….. jako zlaté JLV. Popř regiojet, když funguje, tak třeba svíčková je levnější, koláč a kafe občas stejně občas levnější. Když to funguje a jede a není vyprodané, tak je to super. Ćervený railjet znamena, že jsi jdu koupit salát a potí do vlaku na nádraží, modrý znamená, že jdu do jídelnaku a u žlutého jak kdy.
Tak – z expresů rychlíky, z rychlíků spěšné vlaky, z lůžek lehátka, z restaurací bistra a z bister pojízdný vozík nebo statický automat. Inflace všeho, abychom měli domněle pořád více. 🙂 Nepřekvapí.
To neni předělané kupe, je to normálně prostor pro chystaní občerstvení (celý vůz je původně lehátkový a prave ve zmíněném prostoru se chystaly snídaně)
Technicky to není Bistro vůz (BRmz), ale vůz s bistrem jen Bmz
Spousta rychlíků je nemá vůbec a pokud tu laťku takto nízko nastavil ten co to platí, tedy ministerstvo jako objednatel, je vše jak má být. Za svý by nikdo nic víc nedělal napříč všema dopravci.
„Cestujícím se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení“
Ne nemám pro to pochopení. Po situaci co se děla před měsícem, kdy Jančura měl ostré obraty na Bohumíně, aby ušetřil jednu soupravu, pro toto nemám sebemenší pochopení.
Nepochopitelné je také to, že uhnilé zbytečné politické mrtvoly, napsaly soutěž tak jak ji napsaly a neexistuje zde možnost řádně trestat porušení smlouvy (to co tam je, je ubohý výsměch) a odebráním linky.
Ještě to ale není vše. V květnu vyjedou buldozery na první úsek přeložek trati 300 a ta původní trať kříží několikrát. Takže bude ještě více NAD, než obvykle.
NAD je tady rychlejší než vlak 😀 horší je že RJ ve špičku má malo busů
No právě.
To by bylo ještě v pohodě, ale na Kojetín-Přerov má být roční NAD.
Oni tu modernizaci ještě odloží nebojte 😀
To by musel nastat zásadní administrativní problém. 4. stavba už je podepsaná a bez 5. ji nelze zprovoznit.
Fuh. To bude pre mňa asi konečná a prejdem na auto.
Jančurove NAD na R8 sú pomerne legendárne – akože 110 po diaľnici tlačiac sa v chodbičke autobusu. Keby niekde ten autobus narazí, tak polovica ľudí preletí čelné sklo ako šípy.
Co vás přivedlo do Česka?
Zase jezdili na ostro? Že mě to nepřekvapuje.
On stále skúša jazdenie na ostro? To mu nič nehovorí definícia šialenstva?
Mu je to u zadnice. Cestující jsou mu ukradeni, MD má evidentě pošéfený tak co by se snažil.
Tahle linka je v současnosti dnem na naší železnici. RJ R8 dlouhodobě nezvládá a MD které to financuje z našich daní je to jedno.
Vážně? A já myslel, že tím dnem jsou R14, R21, R22, R24 a R26.
Tím dnem je například R11 a některé další, kdd jsou nasazovány vagóny B či AB.
Oproti šrotoidním vozum RJ je R11 zlatá
Mínusy za pravdu? 😀 ABpee, Bpee a Bbdgmee jsou fakt šrot 😀
ABpee a Bpee ani tolik ne, i když taky nejsou věkem nijak zánovní, ale na R11 jsou v pravidelném řazení B209 a v mimořádném skoro denně B249.
Regiojetu chybí víc věcí než jen vozy, např. kvalitní personál a ne, to co zaměstnává třeba na lince Kolín-Ústí… personál nic neví, nezná.
Tak za 30 hrubýho nelze čekat žádný zázraky.
No a to jsou právě ty drobné detaily, které se bohužel v soutěžích zaměřených cenu neřeší.
Co potřebujete jako cestující od personálu vědět? Přemýšlím, jestli jsem po personálu ve vlaku někdy něco chtěl? Leda tak slevenky za nedodržení standardů, ale ty RJ asi nedává?
Zajistit přípoje, teplotní pohodu, problémy s místenkama… těch věcí co můžete řešit je hafo
A ono je velkým problémem se najíst před cestou / po cestě? Ono je nutné jíst ausgezeichnet v jejím průběhu?
Kdyby bylo všechno v dokonalém technickém stavu, čisté, funkční toalety s tekoucí teplou vodou, fungující individuálně regulovatelná (teplota+intenzita) klimatizace, nepřítomnou občerstvovnu bych pravděpodobně ani nezaznamenal.
1. Za občerstevení ve vlaku MD platí penize.
2. Ani před, ani po cestě můžete nemít čas
1. Zámena vinníka a obeti je jeden zo znakov psychopatie.
2. MD platí za tie služby, a teda RJ je povinný ich poskytovať
3. RJ nedokáže zabezpečiť ani ten technicky stav. Vo vozňoch je konštantný bordel, klimatizácia v lete je priam utópia, v zime prekúrené ako v pekle, a informačný systém funguje na dobré slovo.
Čo ste chceli týmto svojim blábolom dosiahnuť?
MD mě nutí platit za služby, které nepotřebuji.
Vlak je tu od toho, aby mě přepravil z místa A na místo B, ideálně rychle a spolehlivě (tj. v čase podle jízdního řádu). Cokoli navíc nechť je poskytováno v čistě komerčním režimu.
To je argument na úrovni „proč mám z daní platit výstavbu železnic, když jezdim autem“.
No a vlastně proč mám z daní platit výstavbu železnic, když jezdim autem?
MD Vám umožňuje alternativu cesty vlakem za poměrně konkurenceschopné jízdné, jinak byste jel autem či autobusem, který by jel na základě poptávky cestujících bez potřeby dotací.
Vlakem jezdím za konkurenceschopné jízdné na trati Praha – Ostrava, kde se jezdí komerčně. A jediné co po ministerstvu v tomto směru požaduji je, aby do toho dotacemi nezasahovalo.
To že vy ich nepotrebujete ešte neznamená, že ich nikto nechce. Z tohto prístupu „já, já, jenom já“ idem do kolien – hlavne pri zdieľanej veci ako je hromadná doprava. Druhá veta je opäť v realitou vyvrátený blábol. Vlaky potrebujú nejakú minimálnu kultúru cestovania. Vaším bizarným prístupom by sme mohli napr. spoplatniť WC vo vlaku – rovnaká metrika. A nebojte sa – RJ a MD na tom občerstvení fakt netratia. Radšej nech tú klazulu hodia do zmluvy, akoby sa tam mal prihlásiť nejaký klon FlixTrainu, kde nie je ani klíma. Inak ohadzovať sa slovom „komerčné“ na linke, ktorá je vozená… Číst vice »
Že to já nepotřebuju ještě přece neznamená, že to budu někomu jinému zakazovat. Kdo chce restaurační služby ve vlaku, ať si je zaplatí.
Stejně tak i s tím WC. Nechal bych to na rozhodnutí provozovatele, jestli to bude služba placená extra nebo jestli je pro něj výhodnější s ohledem na transakční náklady zahrnut ji do ceny jízdného.
A ano, problém této linky je, že dotované spoje vyžírají kapacitu trati a pro konkurující si komerci už tam není volné místo.
Kdyz už to jede delší čas než autobus nebo auto, tak je tohle jedna z věcí, kterým ten vlak konkuruje, ušetřením casu za oběd, večeři.
Když člověk s jídlem ve vlaku počítá a ono tam není, tak hladový až minimálně do jeho cílové stanice. Pokud by Vám zavřeli jediné potraviny v okolí a také byste hladověl, nebude se vám to stejně tak líbit.
Ausgezeichnet? No to by musel být restaurační vůz. 🙂 Ausgerechnet bych si občerstvení ve vlaku naplánoval, kdyby bylo inzerováno; ale také raději někde bokem, než aby při tom na mě nechtěně civěli a zápachy čichali lidé okolo…
Koupil jsem si business ci co na R8. Protoze jsem jel cca v sedm a chtel jsem se tam nasnidat. Soudruzka vlakuska mi po nastupu sdelila, ze maji malo personalu, tak smolik. Takze jsem nasr*ny a hladovy dojel do Hranic, kde jsem misto programu zacal shanet snidani.
Tolik asi k tomu, proc ne pred ani po.
Pokud mate rad nabidku sluzeb, za ktere zaplatite a nejsou, vase vec.
To nejsou jen bistro vozy, běžně chybí vozy pro kola, na Zličíně je tolik odstavených vozů, ani na koleje se tam už nevlezou
Včera jsem chtěl použít RJ s kolem – cyklovůz byl pouze na 1000 a pak až 1008. Tady nejde o bistro ale o to, že ten vlak ani nemůžete použít.
Bicykl není batoh.
To se nenosí na zádech (= není to spoluzavazadlo), na tom se jezdí.
„Ve vlaku je povolená rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol“
Tj. kolo je spoluzavazadlo
No když si přečtete přepravní řád RJ, tak je tam jasně uvedeno že na kolo potřebujete specialni místenku, takže žádné spoluzavazadlo.
Prst nahoru Jurajovi. Z 10 cest s vlaken ČD se 9 krát stalo, že sice mělo být bistro ale nějak se nedostalo na to, že jsem měl tu čest si něco objednat.. Děláte z mravence slona jen proto, že je to RJ. Nejsem jeho příznivcem, ale ani ČD. A otázku vozů 1. třídy u vlaků ČD bych raději nerozebíral, škoda slov.
Tak určitě 🙂
No celej vtip je v tom, že to byl právě Radim kdo se chvástal jak pozvedne a zkvalitní dopravu, jak čd stojej za starou belu a jak on je ve všem mistr světa a všichni by měli být rádi že existuje.
Tak jako pozvedl. Akorát ne jaksi ve svých vlacích, no.
No tenkrát to ale byla svatá pravda, co a za kolik jezdilo u ČD byla hrůza hrůz, až na těch pár lepších vlaků.
Svou přítomností na kolejích Jančura nepochybně pozvedl kulturu cestování napříč všemi. To , že to oproti předchozí špíně z Brna na Ostravvu mohl pozvednout více je taky pravda. Buďme rádi že tu je.
Ano, to že Jančura před lety dloubnul do zatuchlého rybníčka českých drah je pravda, to ovšem neznamená že se mu bude doživotně vše odpouštět a tolerovat, navíc v případě že je to služba placená a ne charita.
Zas taková hruza to tehdy nebyla. Vesmes tam jezdily Bee/Aee s modernim servisakem jako posily B. Dneska spina na borcadech, vecne nefunkcni toaleta, sekery na vyjezdu už z Ostravy… Jančura úroveň teto linky poslal na dno.
To on ji výrazně pozvedl, o tom není sporu, jenže už je to 14 let a od té doby se hodně změnilo.
Vzhledem k tomu, že Regiojet je v zisku a úspěšně funguje i na trase Vídeň – Budapešť tak jeho koncept evidentně funguje. To, že na R8 je s vagóny dlouhodobě problém je známo, otázky zni, zda-li to vadí objednateli a většině cestujících, kteří provoz této linky platí. A přiznejme si, že MD kontroluje kapacitu souprav, možná čistotu a u některých smluv nízkopodlažnost. Druhá věc je, že Regiojet má aktuálně dvě smlouvy s MD, na R8 smlouvu víceméně plní, na R23 díky nasazení nových jednotek 665 nabízejí větších komfort i kapacitu než požaduje smlouva. Sice trvalo nějaký čas, než dorazila třetí… Číst vice »
Až na to, že je verejným tajomstvom, že R8 je len dojná krava pre RJ. Jančura absolútne prdí na pravidlá (napr. doteraz nemajú vozne stranového/smerové blokovanie dverí, veľa z nich ani vizuálny informačný systém, vozne si radí ako sa mu zapáči, bordel jak v tanku), pretože MD to reálne nijak nepostihuje a tých pár pokút sa mi stále viac oplatí zaplatiť, akokeby mal reálne odstrániť problémy.
Slibem nezarmoutíš
RJ 2019
A MD mu to z nějákých záhadných důvodů toleruje…
Radši plesnivé jídlo zdarma, permanentní zpoždění, smradlavé hajzly a špinavé vozy. Ale o 2 koruny levnější jízdenka než ČD, takže si může za tyto ušetřené love dát obyčejný Čech kaťák a 8 škopků. To by u ČD nešlo.
Jo, groó businessu se dělá na ně úplně chytrých lidech. RegioJet je toho krásným důkazem.
Jako dobrý, RJ není úplně etalon provozní preciznosti, nicméně takový výplod kvůli chybějícímu bistru?
Včera jsem jel delší trasu s ČD a notifikace o změně řazení mi přišly čtyři, z toho poslední až během jízdy. V jednu chvíli to dokonce vypadalo na úplně chybějící první třídu, než se povedlo nějaké Amz najít.
Raději jídlo z jídeláku,síce si člověk zaplatí,ale má teplou stravu,než něco ohřívané z mikrovlnky
ale chápu,že lidi RJ jezdí spíše kvůli dortu za 10 kč a kafe zdarma
Jezdil snad na R8 jídelní vůz před RegioJetem?
Nejezdil! A ta kvalita vozů? V tom případě příznivci ČD na lince Bohumin – Brno raději pomlčte.
Kvalita vozů? Jak za ČD tak za RJ jezdí špinavé a někdy i rozpadlé sedačky takže vlastně stejná. Ale jo jasně …. má to wifi…
Klimatizace?
Která v polovině případů vůbec nefunguje 😀
Myslíte tá klíma, ktorá podľa personálu nefunguje pretože, citujem: “je příliš velké vedro”?
Panečku, to mi je posun.
Vozy byly čisté, vlak měl doststečnou kapacitu (až 9 vozů, dnes jede v patek s bídou 6). Když někam přijede RJ tak si člověk říká z které žumpy to vylezlo.
Posledních pár měsíců jezdí posily o trochu víc, dneska má pár spojů dokonce 7 vozů (asi si nevšimli, co je za den).
Tento falešný argument se zde objevuje velmi často. Přitom je logické, že v minulosti jezdily soupravy, které odpovídaly té minulosti. „Stojí to za houby, ale aspoň to má klimu a wifi“, je mimo mísu. To není zlepšení díky změně dopravce, ale kvůli změně požadavků ve smlouvě. Před 20 lety klima a wifi v požadavcích nebyly, že. ČD těžko mohly zavádět vylepšená vozidla na vlastní náklady a ztrácet na tom. Mohl to chtít objednavatel a zaplatit za to. Ale chtěl až od nové smlouvy. Jezdil jsem občas za ČD a nyní jednou za RJ. Všechny cesty v pohodě dle standardu své… Číst vice »
Ja narážím na servis
Nejezdil, ale to ani lehatka že srotiste se rzi v interiéru, nebo s kapacitou pod potřebou linky, o Velikonocích tu totiž jezdilo maximálních 8, 9 vozu běžné
Ano, to je pochopitelné. Zákusek a káva za 10 korun je bezkonkurenční nabídka.
Jejich švestkový koláč je top
Jasně, a tím se všechno řeší, i kdyby to byly vagóny na brambory. 😀
Plánuje Regiojet k nákupu nových lokomotiv, které jsou některé hotové v Německu i nákup nových vagónů?
Ne.
Včera přijela další várka od db, nevim kolik
Várka čeho že přesněji?
RJ je low cost firma založená na levných omlacených vozech. U nich nové vozy čekat nelze.
Jak, hotové v Německu? Vzhledem k tomu že za dotace dualizuje persingy, tak bych ani neřekl.
Tento rok má 6 nebo 7 loko ještě dorazit
Někdy v květnu dorazí 7 trojkových Traxxů, čtyři stojí hotové v Kasselu. Čeká se zřejmě na správnou aktualizaci ETCS, aby mohli do Rakouska. Budoucí esa budou pro nákladní dopravu.
Požaduje to tam objednavatel nebo je to služba dopravce?
Objednatel požaduje zajištění občerstvení formou automatu nebo minibaru.