Silnice Zprávy

RegioJet zruší u autobusů některé spoje, dvě linky nepojedou na Florenc

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Autobusový dopravce RegioJet seškrtá od září spojení mezi Brnem a Ostravou a Českými Budějovicemi. Důvodem je nedostatečné využití autobusů.

Firma změny už oznámila svým klientům, potvrdil je mluvčí firmy Aleš Ondrůj. „Je to reakce na vývoj poptávky,“ řekl Ondrůj. Z jízdního řádu mizí dva páry spojů mezi Ostravou a Brnem. Podle Ondrůje to souvisí s tím, že v části trasy využívají cestující z Brna do Ostravy přestupy na vlaky v Olomouci, což je pro cestujícího rychlejší a cenově výhodnější varianta a stále více cestujících ji využívá. „Část spojů je vedena jen v úseku Brno – Olomouc, právě s přestupy na vlaky RegioJet. Vedle toho budeme naopak posilovat kapacitu autobusových spojů ve špičkách,“ dodal Ondrůj.

Zatímco dosud RegioJet jezdí mezi Brnem a Ostravou přímým autobusem sedmkrát denně, nově jich pojede pět. V případě spojení Brno – Olomouc klesne počet spojů z jedenácti na devět denně každým směrem.

Z jízdního řádu zmizí od září také jeden spoj mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Jde o spoj v 15 hodin z Brna a v devět z Českých Budějovic, současně se mírně u ostatních posouvají časy odjezdu. Ze seznamu zastávek mizí Humpolec.

Dopravce od začátku září navýší naopak počty spojů mezi Prahou a Znojmem, přidává páteční a nedělní spoj.

Méně spojů na Florenc

Změnou prochází i jízdní řád jedné z nejnovějších linek RegioJetu, Praha – Klatovy. Firma přestane jezdit z pražského autobusové nádraží Florenc a v Praze bude linka začínat i končit na Zličíně. Stejně tak nebude linka Praha – Most / Chomutov jezdit na Florenc, ale začínat i končit bude na Hradčanské. Na trase přidal RegioJet některé spoje ve špičkových časech, naopak u jiných je zrušili či posunuli. Změnou projde i trasa do Špindlerova Mlýna, kde se přehodí časy odjezdů. První autobus pojede z Prahy do Krkonoš v 6.30 namísto stávající 10.00, naopak ze Špindlerova Mlýna pojede první až v 10 hodin. Firma tak bude mířit více na návštěvníky hor, než jejich obyvatele.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Je to ale nárůst ceny za přepravu, pokud je například cílem cesty přestup na vlak nebo prostor mimo koncovou stanici, pokud cestující nemá lítačku. Přece jen polovina turistické Prahy je v pěší docházkové vzdálenosti od Florence.

Tamara
Host
Tamara

Směr Brno bych dal z Roztyl, nikoli z Florence, je to zbytečné zdržování + neekologické.

Martin
Host
Martin

Ad Florenc: Je to vcelku dobré a logické rozhodnutí. Dost často se cestující dostane z okraje Prahy do centra rychleji metrem.

Newsletter