Dopravci Železnice

RegioJet začal prodávat jízdenky na vlak do Budapešti, ceny začínají na 399 Kč

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Soukromý železniční dopravce RegioJet začne od 31. července s přímým vlakovým spojením mezi Prahou a Budapeští. Do Maďarska začne jezdit za ceny od 399 Kč, o 149 korun levněji, než je aktuální nejnižší cena Českých drah.

RegioJet bude jezdit mezi oběma městy dvakrát denně. Na rozdíl od tradičního spojení Českých drah ale nepojede přes Bratislavu, ale Vídeň. Doba jízdy je o dvě minuty delší než přes Slovensko: 6 hodin a 46 minut. Nejnižší cena platí pro třídu Low-cost, v případě třídy Standard vyjde jízdenka na 539 Kč z Prahy, na 399 Kč z Brna. V případě nákupu přes kreditovou jízdenku je cena o pětikorunu nižší.

Kromě nových spojů RegioJet již naplno obnovil provoz svých vlaků mezi Prahou a Vídní, kde denně jezdí 4 vlakové spoje v každém směru. Na trase Praha – Budapešť a Vídeň – Budapešť doplní vlakové spoje také autobusy RegioJet, které zde jezdí 3x, respektive 2x denně v každém směru. Na trase nabídne standardní nabídku všech čtyř tříd. Dopravcem na maďarské straně bude soukromá společnosti Continental Railway Solution, s ní už RegioJet spolupracuje u vlaků do Rijeky.

Jízdní řád RegioJetu pro trasu Praha - Vídeň - Budapešť
Jízdní řád RegioJetu pro trasu Praha – Vídeň – Budapešť

„Přicházíme na další trasu, abychom výrazně zlevnili cestování vlakem a nabídli nejširší rozsah služeb,“ řekla Ivana Kašická, ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJet. „Jdeme rozhýbat nabídku železničního spojení tam, kde cestující zatím platí stávajícím dopravcům nesmyslně drahé jízdné,“ dodala. Podstatně levnější jízdné nabídne v porovnání s konkurencí zejména v relaci Vídeň – Budapešť, kde dosud nejlevnější jízdenky vycházejí na 19,90 euro.

Vlakové spoje do Budapešti budou součástí linky Praha – Brno – Vídeň a zpět a kromě Budapešti spojí Prahu, Brno nebo Vídeň s maďarskými městy Mosonmagyarovar či Györ, která jsou v České republice a Rakousku populární také díky svým známým termálním lázním. V Budapešti pak vlaky RegioJet zastaví na dvou klíčových nádražích – Budapest Kelenföld a Budapest Deli (jižní nádraží) s přímým přestupem na budapešťské metro.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karamel92

Tak myslím, že na https://jacestovatel.cz/media/tipy-jak-levne-cestovat-vlakem-po-evrope můžou připsat celkem dost levných spojů vlakem, což je rozhodně příznivé. Myslím, že regiojet v současné době do tohoto odvětví přináší svěží vítr, třeba tím opět české dráhy nějak nakopnou a taky doážou vyplodit nějaké rozumné jízdenky s cestou do zahraničí.

Karel

Omlouvam se, jestli uz nekde nize je vysvetleno, nicmene stanice Deli/Keleti v uvedenem JR je hloupost, bud jedno nebo druhe. Dle jizdni doby spise Deli, neb Keleti je cca 15 minut z Kelenfoldu…. Bylo by fajn opravit 😉

Zdravý sluch

To je King!!! U ČD si prosím postúpte v kanále o poschodie nižšie, ďakujeme.

Tomas

Vraťte se prosím na Slovensko 🙂 Ďakujeme!

kakov

idos ukazuje na příjezdu i odjezdu deli

Pavel

Tady bude zas chytrejch, jako když začal s chorvatskem. Modří se smáli a připomínali, jak tam pohořeli oni, už chystali popcorn, aby se mohli kochat selháním. Akorát že popcorn jim tím instantním sukcesem RJ zhořknul a stejně to bude i teď. Budapešť jsem několikrát odmítnul, když jsem viděl nabízené spoje, ceny a služby. Teď si výlet konečně bez auta udělám rád

Radek Janata

Vždyť ČD nabízí vlak každé 2h, jízdní doba je stejná, cena začíná na 548 Kč. To vám tolik šlo o těch 150 Kč?

Zdravý sluch

4 ľudí o 600 Kč drahšie? Prečo? Keď je to rodina. Radšej rodičia pozvem na kávu ako na bezdôvodne drahšie vlak ČD. K tomu u ČD sú lacné len vlaky v pojebané časy. Do teraz si pamätám minuloročný návrat vlakom z Udine, kedy za 3 ľudí z Viedne chceli ČD snáď 1800, -. Regiojet bus kúpený z vlaku cez Rakúsko vyšiel z Viedne do Prahy na 800. Regiojet dáva seniorom zľavy aj za čiarou. Takže ČD choďte do rite. Cez Rakúsko sme išli na Einfach Raus Tiket. Od Villachu po Viedeň. Nenakupovali sme vopred. To je buzerácia.

Pavel

Tak znova, „nabízené spoje, ceny a služby“. Kombinace těchto faktorů mi znechutila možnost cestovat do této destinace. Silně subjektivní, ale tak to u těchto faktorů funguje u všech. Stejně jako rj do rakouska. Ne, nechci jet tam s cd a zpět s obb.s nefungující wifi a mizernymi službami

Jindra

Jel jsem Metropolitanem ČD několikrát. Vlak v úseku Brno-Blava opakovaně narvaný tak, že se nešlo dostat ze sedadla k wc. O cestě do Jídelního vozu ani nemluvím. Patrně efekt závazkové dopravy. A právě proto ocením volné uličky v Regiojetu. Žádná tlačenka nebo souboj s těmi co se mi cpali na místo při každém pohnutí se.

Erik

Ja vidim jizdni rad CD 6 hod 36 min, RJ 6 hod 54 min.. to neni o dve minuty.. muzute uvest, jak jste k tomuto dosel? dekuji

kakov

jednoduše, od RGJ si odečtěte 8 minut (Kelen-Deli) a hned je ten rozdíl jen 10 minut, pak stačí vymyslet další podobnou vobezličku a reklamní dvě minuty jsou na cestě 😉

Viktor

Jenom krátký dotaz: Takže RJ neplánuje nakonec jezdit do Budějovic, ale až se vystaví nová trať nebo ví někdo něco o tom?

Avlaky

Co tak slyším, tak až bude nová trať, ale nemám to nikým povrzene

Vojta

Ještě lepší by to mohlo být až Rakousko postaví plánovanou spojku Schwechat – Bruck an der Leitha, pak by ten vlak mohl jezdit přes vídeňské letiště. Akorát nevím, v jakém stavu přípravy tato spojka je.

Jiří Kocurek
D.S.

Ty PR kecy o výrazném zlevnění je nutné brát s rezervou. Pro cesty z ČR do Budapešti toto spojení nic moc navíc oproti současnému stavu nepřinese. Ale věřím, že nové přímé destinace v Maďarsku si pár cestujících najdou.

Jiří Kocurek

EC 281 Metropolitan
15:44 Praha hl.n.
22:20 Budapest-Nyugati pu
Cena 1 869 Kč

Jiří Kocurek

Jinak řečeno: Ikdyby Jančura zdražil neljevnější lístek 4x (slovy: čytřikrát!), tak bude stále levnější, než to, co člověku nabídne Eshop ČD.

PS: Praha-Kúty: 564 Kč, Praha-Břeclav 343 Kč, Břeclav-Kúty 49 Kč (Os) a 93 Kč (EC)
Takže se dá jet za 436 Kč, tedy tím samým vlakem o 120 Kč levněji, než nabízí tarif ČD napřímo.
Ať žije TR10! Ať žije TR10! Ať žije TR10 a drážní logika!

kakov

na zítra v podstatě vše za 795 Kč, 28.7. téměř vše za 548 Kč, děláte žluté PR? 😀

M19

A nebo také zítra stejný vlak za 795 Kč… dynamická cena se tomu říká… RJ používá také 😉

Jiří Kocurek

Což je o kus víc než 400 stovky. Takže ikdyby Jančura zdražil na dvojnásobek…

M19

z Prahy je to šest stovek… trochu zavádějící… níže zase píšete jinak 😉 kvalita je zase jinde… vozy RJ jsou přeci jen hlučnější… plně porovnatelné to není, je to i o preferencích…

Jiří Kocurek

Pravdad, spletl jsem se. Je to 539 vs 795 Kč.

M19

A těch 539 Kč berte jako zaváděcí, časem se zvýší i ta nejnižší úroveň, stejně tak u RJ bude s vyprodaností růst cena… u ČD se zase cena dá ještě snížit vlastnictvím IN-karty… je to jak u letadel… za cenu od cestuje malá část…

M19

Pardon, to nejste vy, kdo píše níže jinak, omylem jsem zaměnil dva podobné nicky…

Iveta

Ano ,dobrý počin ,snad to přiláká cestující.Je to ovšem trochu časově nevýhodné,pokud nejsem Pražák tak v 5.20 je mě to na dvě věci,ani od Děčína,Turnova,nebo třeba Plzně se na to nedostanu a jed na večer tak v Budapesti 20.14 je už pozdě.Stejně tak ten dopolední příjezd do Budapešti ,hotel mě ubytuje cca od 14 hod a odj v 7.45 zase moc brzy .Ale nelze vyhovět všem ,klienti budou z Prahy,Pardubic,Brna a to pro naplnění vlaku stačí,jinak chápu ,že to není jednoduché něco takhle vyjednat,ale už bych se snažil zajíždet až k Balatonu od 31.7 tak do konce září by to… Číst vice »

David

Jed na večer se hodí. Člověk líp usne. Navždy. Temető.

Jackub

😂😂👍

Urban Transport Lover

Dotaz na autora:
vždy jsou uváděna nádraží v Budě (na levém břehu Dunaje) Kelenföld a Déli(Jižní) – no ale v přidanbém obrázku jízdního řádu je jako koncové nádraží Déli(Jižní) / Keleti (Východní) – Keleti (Východní) je ale na pravém břehu v Pešti…. Znamená to tedy jednou tak a jednou tak??? Je to matoucí…
Pro neznalé místních poměrů – názvy nádraží mají pootočené o 45 stupňů – neodpovídají tedy světovým stranám.
Ta hlavní 4 nádraží tvoří pomyslný čtverec:
Levý břeh (Buda):
Déli (jižní) – severozápad
Keleti (východní) – jihovýchod
Pravý břeh (Pešť):
Kelenföld – jihozápad
Nugati (západní) – severovýchod

Urban Transport Lover

oprava:
levý břeh – Déli(Jižní) – severozápad a Kelenföld – jihozápad
pravý břeh – Keleti (východní) – jihovýchod a Nugati (západní) – severovýchod

NFF

Máš ty břehy přesně naopak: břehy řeky se určují podle směru toku řeky, ne podle toho, jak jsou zobrazeny na mapě. Dunaj Budapeští protéká od severu k jihu, takže pravý břeh je Buda s nádražími Kelénfold a Déli; a levý pak Pešť s Keleti a Nyugati.

Osobně by mne ale na základě zveřejněného JŘ zajímalo spíše to, jestli ten vlak vyjíždí z Déli pu. nebo z Keleti? Na příjezdu mi to může být tak nějak jedno, nicméně na odjezdu je to dost zásadní informace?

David

Ty si magor. Pro neznalé: blázen.

Pe.tr

Možná se jen chystá na druhý břeh .

Jarek

Děkujeme za opravdu dojemné vysvětlení místních poměrů od člověka znalého…

Martin Hanzal

V systému se mi dva obraty denně objevují jen 31.7. do 10.8., pak už lze zakoupit jízdenka jen na ten večerní spoj do Budapešti. Dělám něco špatně já, nebo rezervační systém? Jinak počin dobrý, i přes vyhlídkovou trasu kolem Vídně – na druhou stranu projede úsek, kam se teď osobní doprava nepodívá…

Jan Kocourek

Do Maďarska začne jezdit za ceny od 399 Kč, o 149 korun levněji, než je aktuální nejnižší cena Českých drah.
No se nedivím když je to třetí třída… však jeho druhá třída bude za stejnou cenu jako u ČD nebo dražší.

Jan Kocourek

Jo a také by šlo napsat že RJ bude jezdit do Maďarska o 111Kč dráž než ČD 😛

Rossec

To by nebyla senzace a nikdo by to nečetl 🙂

Urban Transport Lover

Kocourku – to je odpověď ve stylu: totální „tropický palmový ořech“ …..

Miloň

Ono jet na těch prknech á la Desiro vhodných max. do osobního vlaku 7 hodin bude za trest i zadarmo…

David

Koukám, že modré gumy tu už zase piští. Jen se vztekejte hysterky 🙂

Miloň

Vážený pane, za prvé nejsem modrá guma s režijkou, takže nevím co si to dovolujete mě takto nazývat a za druhé sem low-costem RJ jel Praha-Břeclav a sedět se v tom tak dlouho nedalo, takže do Pešti si to nedovedu moc představit.

Marťas

Regiojet nebude jezdit do Pešti.

Pe.tr

Správný vlak je z venku modrý , disponuje léty prověřenou a nepřekonatelnou koženou sedačkou , otvíracími okny , příjemnou obsluhou a čistým , voňavým záchodem. A s režijkou za pasem je i prkno krásně pružné .

kakov

máte tam chybu, správný vlak disponuje koženkovou sedačkou 😀

Pe.tr

Koženková samozřejmě . Díky . Kožení jsme z toho všichni .

Ketchup1970

Správný vlak může být bílý s červenou linkou , může být stříbrný s modrým pruhem, může být bordó . To by mne zajímalo jak Francouské státní SNCF dokázaly vybudovat TGV včetně OuiGo bez svého Radima? A co Japonci, dokonce i Číňani . Budeme všichni šťastní až po České pojišťovně, která už není česká , po České spořitelně a po aeroklubu omylem nazývaným ČSA zmizí i ČD ? Vlaky pana R nemají zpoždění , jenom je zdržuje modrý šrot … dvě krabičky zápalek …😀

Twix

A má 2. třída u ČD svým vybavením a službami blíž ke nějaké vyšší třídě u RJ nebo právě k té low cost? Myslím že zvlášť pokud jede Bpee nebo exÖBB Bmz, odpověď je zcela zřejmá.

Dalibor

Ona ČD už má nějaké funkční služby? Teď jsem jel vysočinou ažádný jsem si nestihl všinmout…

Pe.tr

Od nového jízdního řádu by mohli přejmenovávat své třídy i ČD . Většinu neplatících režijkářů do třídy Profi VIP a pro platící Hard a Brutus .
U RJ má třída i svůj styl . Ve smyslu otevřeného vagonu nebo kupé . Všechno je dvojka kromě bussines . Podle mě . Vybavení srovnávat můžeš , to je podobné ale služby musí ČD dopracovat vlastně od začátku . Prodat lístek není služba. A s JLV to úplně nevytrhnou .

xxx

z brna jede o 19minut dele a jeste je drazsi (ve srovnatelne tride). samozrejme je ale fajn, ze je dalsi spojeni

Dalibor

jakže to bylo? nevíte? Do švestek?

Jiří Kocurek

Hmm kontrola pohledem z okna: Už se začínají vybarvovat mezi tím listím. 😀

Karel Brno

Že by se Správa železnic ve tvorbě jízdních řádů spletla? Aktualizované vydání JŘ od 14.6. pro trať 002 počítá, že RJ vlaky do Budapešti již jezdí! Přitom Regiojet začíná na konci července… Nebo mi něco uniklo? Odkaz na jízdní řád: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/77921601/k002_od_2020-06-14.pdf/caa76802-c527-405d-b7e0-599e5e450b5e

Avlaky

Měli jezdit dříve ale kvůli kovidu to posunuli

David

Že vy v Brně víte vždycky všechno nejlíp. A při tom už 100 let posouváte nádražím sem tam. Vy jste fakt všem k smíchu.

Liboros

Dycky v centru!

Lech Malý

Myslíte v ČD centru?

Petr

Tak tohle absolutně nemá chybu!! Jízdní doba lepší, než jsem čekal. Za pětistovku lístek do Astry, zkouknu dva filmy a jsem tam. Achjo, kde byl Regiojet pár let zpátky, kdy jsem musel někdy i dvakrát do měsíce trpět v chronicky zpožděném Metropolitanu. Teď už to bohužel využiju jen příležitostně.

Martin K.

Nechval dne před večerem… Tu trasu bude lepší vyhodnotit po pár měsících provozu, kdy se bude jezdit za standardní ceny. Tak jako tak je to ale pozitivní krok a OBB z toho opravdu nebude mít radost.

Jakub

Astra je hrozný vergl. Ale co chtít od rumunské tvorby 😀

Petr

Je to tiché, klimatizované, sedí se po dvou, spousta místa na nohy a každá sedačka má monitor, se kterým se dá zabíjet čas. Proti tomu Metropolitan má jen tu klimatizaci, která v půlce případů nefunguje. A prosím, opravdu nemíním nadávat paušálně na České dráhy. Mluvím jen a pouze o Metropolitanu.

Tomas

Já bych rad podotknul ze funkčnost klimatizace je srovnatelná všude. A ze sem se najezdil do Bratislavy jak s nima, tak s Metropolitanem. Astra je na jeden vlak tak jedna, maximálně dvě, zbytek taky kupé. Na metropolitanech poměrně kvalitní jídelní vozy od JLV. Nevím. Za mě pořád ale asi vedou ČD. I když každá konkurence dobrá, pořad je co zlepšovat…

Twix

Škoda že od vozů 2. třídy je ten jídelák „oddělen“ už pořádně vyčochtaným polohytlákem, kde jsou 5x vnitřní posuvné dveře s nápisem, že se prý otevřou automaticky. To by bylo aby nebylo třeba aspoň dvoje z nich manuálně rvát ke straně, protože se neotevírají.

Vladimír Bílý

Nevím, kolik měříte, ale velkoprostorová Astra mě přijde dosti stísněná. Co se týká prostoru nevidím proti Low-cost zásadní rozdíl. Zlaté staré přebarvené OBB!:-) Dobré jsou také téměř 30 let staré MAV velkoprostory. P. S. Obrazovku nepotřebuji. Mám vlastní notebook a mobil.

Pavel

Dva metry a astra naprosto v pohodě.

Jiří 24

Stejně jako Ampz, Bmz a WRmz co prošly modernizací Parsu 😃

Marcel Štancl

Ještě bych to vylepšil zatavil bych Komarom a a osobáky Regiojetu Bratislava – Komárno bych protahl na přestup do Komaromu. Z té Budapešti bych poslal kurzovní vozy EX204 Agram do Splitu na relaci Budapest – Zagreb – Split.

David

S tou zastávkou v Komárom souhlasím. Ta by se hodila. Co je v Mosonmagyárováru netuším, přijde mi to jako díra, ale nepochybuju, že RJ ví co dělá, když tam bude zastavovat.

Tom

Jsou tam poměrně hojně navštěvované termální koupaliště.

Marcel Štancl

Koukni sem http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/hungary/hungary.gif

Železniční mapa Maďarska včetně elektrifikovaných tratí bohužel stará! Hegyeshalom – Csorna – Zalaszentivan je nově elektrizovaná trať a mělo by být časem celé propojení Zalaszentiván – Chorvatská Koprivnica. Pak by bylo krásné spojení Regiojetem z Prahy do Hegyeshalomu a pak podle potřeby i na Chorvatsko, ale byl jsem v Zalaszentivánu před lety a nemám nikde nové informace.

Jiří Kocurek

To můžete dírou po granátu nazvat i Mariánské Lázně nebo Luhačovice.

Samo

RJ samozrejme nevie co robi, len odkopiroval zastavky od MAV. To iste robili pri vstupe na Slovensko, kedy napr. nezmyselne zastavovali v Kutoch lebo tam stala ZSSK. Potom sa to revidovalo a to zastavovanie tam zrusili.

Urban Transport Lover

RegioJet nemá povolenou vnitrostátní přepravu – na přepravu do do blavy jedzdí RegioJet po severní straně Dunaje regionálním spojem. Spojení přes most zajišťuje místní mhd, spojení Komárno/KOmárom – Budapest zajišťují místní vlaky..

Marcel Štancl

Spojení Komárno/ Komárom zajišťují taxiky za 4 Euro nebo vlastní nohy s ruksakem na zádech. Někomu by to přineslo velké starosti kdyby měl Jančura povolení Komárno/Komárom? Místní mhd tu stojí za howno.

Samo

Uz sa na to zabudlo, ale ked RJ zacinal jazdit BA-KN, avizovali ze to na komercne riziko potiahnu do Komaromu. Zial k tomu nikdy nedoslo.

Marcel Štancl

Mám starou mapu http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/hungary/hungary.gif

Možná je tam někde možnost přípoje i na Balaton, nemáte informace?