Autobusy Dopravci Letectví Letiště Železnice

RegioJet začal garantovat včasný příjezd na letiště, jinak zaplatí novou letenku

Letiště Praha. Autor: Letiště Praha
Letiště Praha. Autor: Letiště Praha

Společnost RegioJet začala u svých autobusových a vlakových linek nabízet novou službu, která by mohla vyřešit noční můru řady cestujících zejména před dovolenou. Nově jim za stokorunový příplatek bude garantovat, že letadlo stihnou a pokud autobus nebo vlak nedojede na letiště včas, postarají se o ně.

Cestující musí dodržet minimální rezervu mezi časem pravidelného příjezdu spoje RegioJetu a časem odletu leteckého spoje uvedeného na letence. Při odletech do zemí v rámci schengenského prostoru se jedná o 2,5 hodiny, mimo schengenský prostor to jsou 3,5 hodiny. Nabídka se týká celkem devíti letišť.

Garanci za sto korun si mohou cestující dokoupit 24 hodin před odjezdem. Podmínkou není nákup letenky přes Student Agency. Pokud se s dopravcem na letiště nedostanou včas, RegioJet jim uhradí náklady na propadlou letenku včetně poplatků, v případě přerezervace rozdíl a poplatky spojené s pořízením letenky na nový termín.

Naším cílem je, aby se zákazník, když jede s námi na letiště, nemusel obávat, že mu například kvůli nenadálým mimořádnostem během cesty na letiště uletí letadlo a letenka mu bez náhrady propadne,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet. Už loni začala firma na podzim automaticky vracet při zpoždění část peněz bez ohledu na to, kdo pozdní příjezd zavinil.

Garance se týká Letiště Václava Havla, Vídně, Drážďan, Frankfurt, Berlína- Schönefeldu, Krakova, Mnichova, Budapešti a Kolína nad Rýnem / Bonnu. V případě Prahy se týká například i jízdenky na vlak RegioJet v kombinaci s přepravou autobusovým spojem Airport Express mezi pražským hlavním nádražím a Ruzyní. Záruka odletu se dá použít i u partnerských dopravců, podmínkou je nákup celé cesty na jednu jízdenku v rámci rezervačního systému RegioJet.

RegioJet není na podobné situace pojištěn, případné náklad bude platit ze svého. „Služba se jistě vyplatí u dálkových či dražších letů, kde by případné náklady za propadlé letenky byly enormně vysoké. Na druhou stranu dopravce tímto stvrzuje dochvilnost svých spojů, jinak by garanci samozřejmě nespouštěl. Pokud tedy necestujete vyloženě v době dopravních špiček, ale třeba na nočních linkách, garance nemusí být nezbytnou položkou vaší jízdenky,“ míní David Eiselt z portálu Cestujlevne.com.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Další vylepšení služeb, který cenová válka s Flixem přináší, pro zákazníka není lepšího stavu!

  • Bude zajímavé pozorovat, jak se bude v praxi vyvíjet plnění. Protože se mi nezdá, že nerozlišují mezi cenou pojistného (stokoruna) a cenou letenky. U letu s nízkonákladovkou a byznysem u legacy aerolinky jistý rozdíl vnímám… 🙂 No a další nejasnost – třeba až někomu uletí letenka v byznys nebo první třídě třeba do Japonska – tak mu garantují, že mu koupí nějaký economy spoj s třemi přestupy nebo to samé co měl ? A co další náklady – objednaný hotel, taxi atp. Spíš se mi to jeví jako marketingová akce na to že mají dojezdy max. +- 1-2 hodiny zpožděné než něco použitelného, ale třeba se v Regiojetu poučí z prvních případů praxe a nabídnou v druhé vlně něco reálnějšího… Ale jinak úmysl dobrý…

    • U F, D, C a jiných tříd First/Business je většinou flexibilní tarif, tak předpokládám, že tito cestující se zase až tak netřesou kvůli zpoždění příjezdu na letiště, protože ještě v momentě odletu se dá let přebookovat. Navíc kdo z těch, co letí nejvyšší třídou, pojede na letiště autobusem? To bude pár kusů za století. U legacy zhola nikdo.
      Kdo to využije, bude cestující s economy light/LC koupeným dlouho dopředu za „pár korun“, který to na letiště odletu má dost daleko nebo po D1. Pro ně to bude mít zásadní význam, protože ač má letenku s FR v akci za 500 Kč RT, tak v den odletu už taková cena není k mání, ale musí za draho koupit zbytky kapacity nějakého letadla ve stejném směru nebo kombinovat přestupy za podobnou pálku.

  • 2,5h předem v rámci Schengenu… to je fakt efektivní způsob dopravy

    • Tak mezi odbavením v rámci Schengenu nebo mimo je rozdíl jen v pasové kontrole, která zabere pár okamžiků…

    • No právě.. pan To tím chce asi říct, že tahle garance je tedy k ničemu. Protože jezdit 2,5 hodiny předem na letišti může jen naprostý jouda. A naopak zpoždění nad 2,5 hodiny má mizivé procento spojů, takže garance k ničemu.

    • Tak jasně, pokud pojedu na pražské letiště ze Stodůlek, tak tolik rezervy nepotřebuji, ale odněkud z Moravy, kde stačí jeden skokan a dvě hodiny jsou fuč, mi přijde 2,5 hodiny předem jako rozumná rezerva, u delších/dražších letů klidně víc.

    • Pokud jedu na dovolenou, tak mi 2,5h předem nevadí, ale pokud bych takto jezdil pravidelně každý týden (např. lety do Berlína, Bruselu apod.), tak 2,5 h je docela dost velká ztráta. To je ale holt nevýhoda letecké dopravy – letiště většinou mimo a ještě velká doba na odbavení

    • Asi tak, 2,5 hodiny mi nepřijde až tak extra rezerva, 3,5 hodiny už je dost, zvláště na kratší let třeba do Rumunska, ex-Jugoslávie,… Navíc není jasné, jestli to rozlišení Schengen/non-Schengen se týká jen prvního letu, nebo opravdu cílové destinace (z tohoto pohledu je při odletu z Prahy co se týče délky odbavení úplně jedno, jestli letíte do Paříže, nebo do USA s přestupem v Paříži).
      Druhá věc je, že je velmi odvážné mít fixní cenu garance vůči proměnné a pro Regiojet neznámé ceně „pojištěné“ letenky. Až kvůli nehodě na D1 neodletí nějaká rodinka 1. třídou na Maledivy, tak bude myslím rychle po garanci.

    • Vojta: „Až kvůli nehodě na D1 neodletí nějaká rodinka 1. třídou na Maledivy, tak bude myslím rychle po garanci.“
      Já jsem tomu textu rozuměl spíše tak, že se Jančurovi fámulusové v případě zpoždění spoje k letišti postarají co nejdříve po zjištění toho zpoždění (už cestou na letiště) o „přebookování“ letenky na jiný vhodný let a jedině v případě, že se jim to nepodaří, „uhradí náklady na propadlou letenku včetně poplatků, v případě přerezervace rozdíl a poplatky spojené s pořízením letenky na nový termín“ – vzhledem k tomu, že Jančurův podnik se zabývá i prodejem letenek, tak bych očekával, že asi ví dost dobře, co si v tomto směru může dovolit, aby na tom příliš netratil.

    • Vojta: Nejsem si tak úplně jistej, kolik rodin cestujících na Maledivy 1. třídou jezdi na Ruzyň vlakem nebo busem 🙂

    • @Raddie: s busem máte pravdu, ale tím vlakem bych být Váma si až tak jistý nebyl. Přece nepojedou po D1čce do Prahy nebo I/52 do Vídně den předem autem ? A přespí radši v hotelu ? Nebo to se ani na jedné z cest nehody a zácpy nedějí ? To si dokážu představit, že tahle smyšlená rodinka z Moravy si radši koupí lístek na vlak ve vyšší třídě a tuhle garanci. Škoda jen, že vlaky Regiojetu ani na jedno použitelné letiště zatím nejezdí, tak snad ta garance bude vlak+bus… Třeba vlak+bus do VIE Regiojet nabízí.

    • Když zákazník má byznys třidu, tak v tom je úbytování u letiště a doprava, ale ten příklad rodinky z moravy? oni poletí z brna nebo ostravy a achci se zeptat jakéj čas jdete na letiště vy? já vždy tak dvě hodiny.

Newsletter

Partneři


Výběr editora