Dopravci Železnice

RegioJet upravil plány s vlaky na jih, umožní přímou cestu z Brna přes Prahu

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Společnost RegioJet zpřesnila své plány s nástupem na další železniční trasu. Na trať mezi Prahou a Českými Budějovicemi vyjede 14. dubna příštího roku. Oproti původním plánům nepojede přímo až do Českého Krumlova.

Vyplývá to z definitivní podoby jízdních řádů. Podle nich bude jezdit RegioJet na jih Čech zatím jednou denně. Z Prahy vyjede v 9:01, v Českých Budějovicích bude po zastávce v Táboře v 11:06. Zpět odjede ve 12:55 s příjezdem ve 14:56.

RegioJet start naplánoval na 14. dubna. „Na trase Praha – České Budějovice začneme jezdit od dubna zejména s ohledem na výluky, které zde aktuálně probíhají, kdy by spoje musely být z části vedeny náhradní autobusovou dopravou a v úsecích s jednokolejným provozem by bylo provozně komplikované křižování s dalšími vlaky,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Dopravce také ustoupil od plánů jet přímo až do Českého Krumlova. V Českých Budějovicích bude zajištěn jen návazný autobusový spoj.

Pro cestující současně vznikne zajímavá alternativa spojení mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Vlak je už v jízdním řádu označen jako pokračující spoj z Brna s odjezdem v 6.07 a osmnáctiminutovým pobytem na pražském hlavním nádraží. Cestu tak zvládne za 4 hodiny a 59 minut. Přímý rychlík Rožmberk podle nového jízdního řádu pojede z Brna do Českých Budějovic 4 hodiny a 20 minut. RegioJet plánuje prodávat pro nové spojení Brna s Českými Budějovicemi speciální jízdenku. Autobusové spojení mezi Budějovicemi a Brnem nedávno zrušil.

88 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jestli mu jde o lidi, tak by mohl ze své vlastní iniciativy oživit např. železniční dopravu z Bruntálu do Malé Morávky. Nebo převezme jako lidumil čím dál ubožejší JHMD?

  • ČB – Praha jezdím často a co ČD nasadili jižní express pohodlné rychlé cestování (líbí se mi velkoprostorové vozy i když v exponovaných časech volím oddílovou 1.třídu).
    Osobně nevidím důvod proč bych měl měnit za Regiojet !

    • k.m.: regiojet šikovně doplňuje časy. Ráno z Prahy jsou odjezdy v 8:31 a 9:31, Regiojet nabízí jízdu v 9:01. A také pojedou expresem. To znamená zastávka jen ve velkých městech Tábor a Budějice.
      Regiojet tedy zahušťuj eprakticky dopravuje a to je dobžře, navíc to bude konkurence pro pohodlné ČD, které se mi zdá, furt nepochopopili, že v roce 2018 furt mohou jezdit jako v roce 1998. 🙁

    • k.m. exprasy od ČD jsou fajn, ale postrádám jídelní vozy. jen jezdí studenti s vozíčkem a nabízí základní občerstvení do ruky. regiojet bude přeci jen lepší servis a bude to změna. 🙂 jen škoda, že nejezdí rychleji. prostor na zkrácení jízdní doby je.

        • Zrovna včera jsem viděl v MT jednoho známého náhodně neúmyslně pořízenou fotografii spokojeného Jančury, cestujícího z Prahy (asi) do Brna „Slovenskou strelou“ v jídelním voze („státního“ dotovaného vlaku) – ale sám ten obrázek nemám, takže bohužel nemohu posloužit: asi se ten nejdokonalejší český privátní dopravce chtěl cestou dobře najíst v restauračním voze, takže svým vlastním vlakem cestovat nemohl …

  • Regiojet nahrazuje v úseku Praha Tábor Budějice zrušenou Arrivu, která už jen jezdí do Benešova. Myslím, že Regiojet se má šanci udržet, ale bude záležet na cenách. Přeci jen mají jen jeden spoj denně a kdo bude chtít, klidně si zvolí levnější ČD. Tipuji, že Regiojet nasadí ceny 69Kč v nákupu předčasně.

  • Predátor útočí………

    Našel 2 linky, kde je dost cestujících. Stát cáluje dopravní obslužnost.

    Výsledek – stát a kraj přidají penízky na neobsazené (prázdné) vlaky nasmlouvaného přepravce.

    A doufám, že na to mají „vatu“ v rozpočtu 2019 !

    My jsme ale bohatí…………….. děkuji úředníkům, že to dovolí.

    O kolik jim mají zvýšit plat? To si přece nezaslouží!

    Bohužel tradiční spojení ČB-JH – Jihlava – Brno vypadlo z důležitých dopravních tepen a tak nikdo nemá potřebu trať modernizovat . Potom by cestující byli.

    Ale zatím vedou autobusy a auta. Platí za infrastrukturu méně než železnice, jsou určitě ekologičtější a stát tím podporuje železnici.

    ANO nebo NE ?

    Doufám, že se zákonodárce chytne za nos a tento nešvar zakáže.

    Od ledna bude přece královsky přeplacen ……..

    • Mně se líbí, jak Jančura kvičí, že stát se má chovat jako řádný hospodář a měl by mu automaticky předat veškerou dopravu v ČR (myšleno s nadsázkou) a na druhou stranu, kdyby se stát choval jako řádný hospodář, nikdy by nemohla na koleje vstoupit konkurence, neboť stát/kraje/obce buď hradí ZDO nebo poté musí státnímu – svému dopravci uhradit větší ztrátu, protože cestující mu odveze jiný dopravce. Jinak řečeno stát ani soukromník se jako řádní hospodáři rozhodně nechovají. Nevíte, jak mají toto ošetřeno v jiných zemích – např. Švýcarsko, Německo? K čemu je regulátor železnice, když stejně musí pustit všechny dopravce na trať, jinak budou kvičet, že ČR znemožňuje podnikání v této nehostinné zemi?

    • A auta byste třeba zakázat nechtěl? A jízdní kola? Neodčerpávají také náhodou cestující dotované ZDO?

    • Pane vy jste ale nechci rikat hloupy az to boli. Prectete si ten clanek jeste jednou a oznacte tu pasaz, kde je uvedeno, ze Regionet bude dostavat dotace. Zkuste nejdriv cist, potom premyslet a nakonec psat at se tady zbytecne neztrapnujete

    • medvěde- víš vůbec kolik jančura dává lidem práci a druhým vedlejší zisky? Tvoje diskuze je zmatená i těma odstavcama i nadáváš a my tomu nerozumíme, copak čd tam má jenom dvě linky?

    • Z Budějovic do Brna už autobusy prakticky nejezdí, tahle trasa už v je v části zmodernizovaná, staví se na ní a ještě stavět bude..

        • Pokud někdo odkazuje na 10 let starý rozhovor, v kterém RJ mluví o ZÁMĚRU, nikoliv hotové transakci a z něj začne vyvozovat, že už se stalo, je to šíření nesmyslů a lží. V případě pana Valalíka opakované, byl opakovaně vyzýván, aby si ověřoval informace, než je začne do diskuzí vypouštět.

          • A ty vaše soustavné úvahy nejsou nesmysly? Asi ne, protože si to myslíte vy, tak je to zaručeně správné…

      • A jestli je to lež nebo ne předpokládám rozhoduje redakce… proč tedy nezřídka zveřejňujete články, ve kterých máte obsahové chyby a poté je musíte opravovat? Chybný text není nesmysl a možná i lež? Chtělo by to trochu respektu.

          • Právě proto také nemohu respektovat ani já Vás – a jak jsem zjistil, tak zdaleka nejen já.
            Bohužel jiná použitelná debatní platforma k zajímavým tématům u nás momentálně k dispozici není, tak nezbývá než se občas zapojit zde …

            • na koridory.cz je mnohdy celkem slušná diskuze – resp. diskuze na poněkud vyšší úrovni, která odpovídá kvalitě zpracování článků. Koridory.cz sice nabízejí jen sem tam nový článek, ale za to obsáhlý a kvalitně zpracovaný.

              • Otázkou pak zůstává, když se Vám tak líbí slušná diskuze, proč sem Vy osobně vkládáte vulgární slova.

                • A už jste konečně připravil ten (svůj) seznam slov, která Vy považujete za „vulgární“, o jehož zveřejnění jsem Vás nedávno žádal, abychom se jim mohli vyhýbat?

  • Brno – ČB přes Prahu, Plzeň – Brno přes ČB, to nevymyslíš… Líbí se mi, jak RJ si vždy počká, až se pěkně zmodernizuje trať, skončí výluky a jiné nepříjemnosti, které stávajícím dopravcům, byť v závazku, nutně ubírají cestující a pak přijde jako spasitel a bude ukazovat, jak je to správně… zajímalo by mě, kolik by jezdilo lidí s RJ, když by lidé museli jezdit NAD. Už samotná NAD u Havířova způsobovala zpoždění vlaků RJ 30 a více min.

    • A comje na tom divneho? I kdyby – RJ za tu trat plati tak nema pravo, aby jezdil po zrekonstruovane a bez vyluk? Nechapu oo vas na tom tak rozciluje

    • Koridor se bude ještě hodně zastavovat v úseku Votice Sudoměřice. Teď jen 15.3.-13.4.2019 (zhruba tak nějak), ale pak určitě ještě v roce 2020 a 21 budou další. Když Regiojet bude chtít, pro dané termíny prostě nenasadí vlaky. Myslím, že spoje měli nasadit už tedď od prosince a na jaře během výluky prostě nejezdit.

  • kolik měls let před 9 lety? Třeba já jsem vůbec ani nepomyslel, že budu mět chytrý mobil s neomezeným volání, internetem a benzínovou bramboru. At te to neklepne.

  • Cesta RJ z Brna do Č.Budějovic která je o cca půl hodiny delší než rychlíky přes Jihlavu mi přijde jako určitá forma sebepoškozování.

        • Záleží jestli cesta je cíl. Pokud do Brna jedete za zážitkem, může být taková malá zážitková cesta už toto. Pokud tam ale jedete pracovně, určitě nechcete být cestou naklepaný jak řízek, notebook do elektriky připojíte v každém voze, práci začnete/dokončíte ve vlaku a ještě to máte i s občerstvením.

          Ne každý je na retro chvilky zvědav, zvlášť jezdí-li častěji než jednou za rok.

      • Tak všichni víme, že na rychlicich z Brna do Budějovice jezdí i vůz Bbdgmee236…s výjimkou wi-fi má ten vůz všechno.

        • šak každý zvolí po čem touží, jak tam nahoře psal, že to pojede přímo na bratislavu, tak ta půlhodina se ztratí.

        • To samozrejme maji, napr. vecne nefunkcni vnitrni dvere, s kterymi draha za x let nedovedla nic udelat. Schvalne zkuste najit ve voze jedny, ktere funguji.

        • jasně a kolik je tam míst co nejsou vyhrazené pro nějakou privilegovanou skupinu (rodiče s dětmi, dámský oddíl, místa přednostně pro cyklisty….)

        • Tak všichni víme, že jeden vůz nestačí, protože kdyby se do něj vešli všichni, postačí tahat jenom ten. Normální zdravý muž bez jízdního kola tam stejně nemá k sezení co pohledávat, protože je celý vyhrazen pro matky s dětmi, samostatně cestující ženy, invalidy a cyklisty, na vyžádání je musí pustit sednout. Od nového grafikonu tam přibudou alespoň Bdtee, ale to taky není žádná výhra, to zase s výjimkou zásuvek (ovšem jen v půlce vozu), předsuvných dveří a rozhlasu nemá téměř nic co moderní vůz (ale i tak jsem si ho docela oblíbil, neboť je relativně pohodlný a v noci není přesvícen a osvětlení se dá zhasnout).

      • Možná lepší 4 hodiny ve voze B přes Vysočinu, kde není takový nával a cestující se poměrně rychle střídají než 5 hodin v zatuchlým kupé se 6 lidma… zvlášť dobrodrůžo je, když vám spolucestující vytáhne hned po nástupu řízky nebo uležený sýr a zasmradí s tím kupé na další hodinu. Bohužel u vlaku s povinnou rezervací nemáte moc možností, kam se přestěhovat.

        • Jak jistě víte, RJ má velkou část vozů velkoprostor a je pouze na vás, do kterého vozu si jízdenku koupíte.

          • Velkou část? nevím úplně přesně kolik je velká část, ale přijde mi, že velkoprostorů moc není, když od OBB to byly kupé…

            • Praha – Brno nejbližší odjezd. Pět vozů, čtyři z toho velkoprostor. Od ÖBB to byly nejen kupé, také jsou nové Astry, také jsou vozy od SBB.

    • Roman Svačina: Ovšem Z Brna do Prahy relativně plný a z Prahy do Budějovic může být vcelku také a relativně konkurenceschopný i autům, takže je to lepší pro vytížení souprav a příjmy z cestovného než na trati Brno – České Budějovice, kde vlak je pomalejší než autobus a počet cestujících nevelký. Standard na trase Brno – České Budějovice – Plzeň je lokomotiva a čtyři vagony.

    • To je otázka, spíš je tu vidět problém naší infrastruktury kdy kilometricky výrazně delší cesta trvá jen o +-30 minut déle. Za takových okolností bych třeba já uvažoval jestli pojedu kratší cestou za kratší čas, ale pocitově pomalu, nebo to objedu, vezme to o 30 minut dýl, ale pocitově to bude rychlejší. Ano, roli bude hrát i cena, ale ne zase tak velkou.

    • Já v tom hlavně vidím dva vlaky. Jeden do Prahy, druhý z Prahy. A pokud se najde někdo, kdo chce jet skrz, ať si klidně jede 🙂

      • Já žasnu, jak je naprostá většina zdejších „mudrlantů“ téměř naprosto prosta téměř jakéhokoli logického uvažování: Jančura ani jeho nohsledi rozhodně nejsou takoví hlupáci, aby předpokládali, že tím vlakem v celé jeho trase pojedou víc než maximálně řádově desítky lidí týdně – ale třeba z Pardubic do Tábora, i když těch lidí také nebudou stovky denně, se to už může někomu hodit víc, takže platí úplně přesně to, že jsou to dva vlaky s předpokládanou téměř úplnou výměnou frekvence v Praze, ale zajišťující zároveň i přímé spojení přes Prahu pro ty, kdo tam nechtějí riskovat přestup (což je v podstatě výborný marketingový tah), ale kteří pro dopravce vlastně vůbec nejsou výhradní cílovou skupinou cestujících. Navíc: než by Jančura musel ty náležitosti pracně procpávat na Smíchov a zpět a bojovat o přidělení kapacity v tom hrdle, mnohem snáze si zajistí úklid soupravy a její dozbrojení v Českých Budějovicích.

    • Pokud by mezi Brnem a ČB přes Jihlavu jezdily pohodlné a rychlé vlaky, tak by to bylo nejlepší řešení. Bohužel to dnes vychází lépe zejména z východu a severu Moravy rychleji až o 2 hodiny přes Prahu, akorát s přestupem. S dokončenou modernizací na jihu Čech by to i z Brna mělo vycházet na 4h přes Prahu, ale vše zde je jasné, že i je to moc a mělo by to být ideálně kolem 2 h díky části VRT Brno-Praha :
      1. Brno – Jihlava – (Benešov?) – Tábor – VnL – ČB
      2. Brno – Jihlava – JH – VnL – ČB (z Jihlavy po stávající zmodernizované trati)

    • Daniel: Pravděpodobně Regiojet počítal s pronájmem nejaké lokomotivy od KDS. Ale provoz lokomotivy na dvě hodiny denně je dlouhodobě cenově neúnosný. Navíc mám pocit, že kromě ČD a ČD Cargo na jihu Čech nikdo jiný dieslove lokomotivy nemá. Leda by táhly hektora z Prahy sebou.

      • Nejsem si jist ale Vectrona přece v hybridu jde pořídit ne? myslím elektro a diesel/plyn…myslím že už ho někde takhle SIEMENS předváděl….Nebo třeba ta mašina na baterky…tenhle úsek by zvládla si myslím…..určitě by byla blbost mít na jeden vlak dvě lokomotivy….ale to právě šlo řešit i jinak si myslím

          • Zatím u vícesystémových čtyřnápravových lokomotiv existuje pouze BombardierTRAXX MS3. Zatím meschválen v ČR a výkon dieselu je 250 kW. Potřebnou rychlostí do Krumlova to utáhne tak sebe sama 🙁 Je to určené pro posun, ne na traťové výkony, byť si je někde dovedu představit…

    • Nesmíte ty novinářské zprávy o moderní technice zase tak „žrát“ 🙂

      Obrat do ČB z Prahy místo toho, aby lokomotiva i souprava stála Praze na Společném má svou logiku.

      Trasa ČB – ČK vlakem s přepřahem a pouze jednou denně logiku nemá, ekonomika je neúprosná a autobusový přípoj je ideální.

  • Spojení ČB – Brno je nyní velmi špatné, ať bych jel čímkoliv (Vlak / Bus) a vstával ráno kdykoliv, nedostanu se do Brna dříve než 9:46 hod. Pokud mám jednou za 14 dní poradu na 10:00 hod. nebude mi stačit ani příjezd 9:46, reálně dorazím 9:50 + cesta po Brně 20 min. Škoda toho Railjetu z Prahy který ujede o 10 minut.

    • Přinejmenším v pondělí máte první příjezd do Brna v 8:30 h (rychlíkem č. 651). Do 30. 6. 2013 tomu tak bývalo v každý pracovní den. Bohužel, pak přišly škrty, které dosud nebyly napraveny (na to „nejsou peníze“, zato na 75%ní slevy „jsou peníze“).

  • A má někdo nějaké info o RegioJetu na trase Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Dresden – Berlin?

Newsletter

Partneři