egoe-plus
Autobusy

RegioJet otevře noční spojení Vídně a Berlína přes Prahu

Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet

RegioJet od 15. března otevře nové autobusové spojení mezi Vídní a Berlínem. Díky nočnímu spoji současně rozšíří i počet nabízených míst mezi Prahou a Berlínem.

Nové spojení je už v prodeji, cena začíná na 490 korunách za celou trasu. Ve Vídni začíná na mezinárodním letišti Schwechat, dále pak zastavuje u vídeňského hlavního vlakového nádraží. V Brně autobusy zastaví u Grandu, v Praze na Florenci, v Drážďanech u hlavního vlakového nádraží a na letišti. V Berlíně autobusy zastavují na letišti Berlín – Schönefeld, na železničním nádraží Berlín Südkreuz a na centrálním autobusovém nádraží ZOB.

V obou směrech jde o noční spoj – z Vídně ve směru do Berlína odjíždí autobus ve 23:35 hodin z vídeňského letiště, resp. ve 23:55 od hlavního vlakového nádraží; v opačném směru je odjezd z autobusového nádraží Berlín ZOB ve 23:00 hodin. V cíli jsou autobusy po deseti hodinách jízdy.

Přímé spojení Vídně a Berlína přes Prahu nabízí dlouhodobě FlixBus. Dříve jezdil přes Prahu i noční vlak z Vídně do Berlína, ten ale skončil. Od současného jízdního řádu zavedly rakouské dráhy ÖBB noční vlak Vídeň – Berlín přes Ostravu a Vratislav.

Z Prahy do Berlína se díky nové frekvenci zvýší počet spojů na 9 denně v každém směru. Počet autobusů mezi Vídní a Brnem zůstane stejný, nový spoj je protažením stávajícího z Vídně do Brna.

RegioJet od dubna současně u mezinárodních autobusů chystá další změnu: u své linky do Londýna nově začne zastavovat i v Bruggách v Belgii. V obou směrech bude autobus RegioJet zastavovat v Bruggách 3x týdně – vždy v pondělí, čtvrtek a sobotu. Ve směru z Prahy je čas příjezdu / odjezdu v Bruggách v 6:45 hodin; v opačném směru je to pak 17:15 hodin. Přímé spojení bez přestupu do Brug nabízí dosud z Prahy v FlixBus dvakrát denně.

tagy
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Je to super, jen se trošku obávám, aby to ty busy vydržely, na tuto linku nesmí být nasazeny nové i8 ale pouze starší pb, které mají už dost nalítáno, ale tak vzhledem k tomu, že jezdí pb 245 až do Rumunska, tak asi OK

Petr

Paráda! Na Schönefeld v téhle časové poloze nějaké rozumné spojení z Prahy dost chybělo.

železničář v důchodu

No, pokud tam ten autobus bude až někdy okolo 9. hodiny, tak mi to připadá stejně už dost pozdě.

Petr

Já měl zrovna v poslední době několik odletů okolo poledne a musel jsem to řešit noclehem v Berlíně. Jinak tam připadal v úvahu jedině vlak s příjezdem na letiště v 11, ale spoléhat se na včasnost mezinárodního vlaku, takový šílenec nejsem.

železničář v důchodu

Tak právě v případě tohoto spoje bych se nebál – a stejný problém se zpožděním může mít i autobus. Ale s názorem, že před cestou letadlem je lepší mít nějakou „spolehlivější“ časovou rezervu, samozřejmě souhlasím, A časnější vlakové spojení s Německem rovněž chybí.

Ic540

Jojo. Ty noční vlaky se podceňují. Obecně vlastně i okrajové ranně večerní spoje. Tak je jen dobře že alespoň někteří budou moci z toho profitovat a nebudou muset hledat nutně nocleh…
Mě se u čtení tohoto článku zase opětovně vyrojily vzpomínky na Excelsior…

železničář v důchodu

A nejen Excelsior – i když ten byl pro spojení Čech především se severem Slovenska dost zásadní.

Pavel

Super, zkusil jsem náhodné březnové datum a ve 2:10 z Brna směr Praha jsou volné už jen tři místa. Dříve jsem využíval noční vlak do Prahy, ale když jej přesměrovali přes Vratislav, autobus dobrý

petr766

To je fajn, když se chce člověk ve Vídni zdržet ale nechce platit hotel jen kvůli tomu, že ráno stejně hned pojede zpět. Kdysi jsme tak jezdívali z Prahy do Brna po akcích byl ten spoj okolo půnoci optimální, většinou z půlky plný turistů do Vídně na letiště. A na začátku i se zajížďkou v Bíteši přes myčku, to turisti docela hleděli 😀 😀