Autobusy Cestovní ruch

RegioJet nakoupil nové autobusy, obnovil spojení do Krakova i další mezinárodní linky

Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
RegioJet modernizuje flotilu o šest nových autobusů, obnovil už provoz na většině mezinárodních linek.

Společnost RegioJet modernizovala svoji autobusovou flotilu o dalších šest nových autobusů Irizar i8. Nové vozy nasadil dopravce na linku z Prahy do Berlína.

Nové autobusy jsou upraveny pro možnost přepravy vozíčkářů nebo vybaveny samohasícím zařízením pro případ požáru. Mají celokožené sedačky, ve kterých jsou instalovány monitory s rozlišením SD HD. Kapacita autobusu je 61 cestujících. RegioJet aktuálně provozuje zhruba 150 autobusů.

Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet

RegioJet současně oznámil návrat na polský trh: opět spustil provoz na autobusové lince Ostrava – Krakov a zpět s přímým napojením na vlaky RegioJet ve stanici Ostrava-Svinov. Zároveň RegioJet také obnovil provoz na většině dalších mezinárodních a vnitrostátních autobusových linek.

Rychle se vracíme do původního rozsahu provozu naší dopravy. Vidíme, že cestující mají zájem s námi cestovat jak v rámci České republiky, tak do zahraničí. Naší strategií je co nejdříve překonat omezení způsobená COVIDEM-19 právě co nejrychlejším obnovením dopravy a také otevíráním nových linek nebo investicemi do nových autobusů a další železniční techniky,“ říká Ivana Kašická, ředitelka dopravy RegioJet.

Autobusová linka Ostrava – Krakov a zpět je v provozu denně v každém směru s odjezdem z Ostravy-Svinova ve 13.20 (přípojný vlak z Prahy hl. n. odjíždí v 9:50) a příjezdem do Krakova v 15:50 hodin. V opačném směru z Krakova odjíždí autobus v 8:00 s příjezdem do Ostravy-Svinova v 10:30 hodin s tím, že přípojný vlak RegioJet do Prahy odjíždí v 10:53 a do Prahy má příjezd ve 14.07 hodin. Z Ostravy-Svinova do Krakova jede autobus nonstop a za trasu Ostrava – Krakov začíná cena jízdenek na 149 Kč.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Jak to, že mají středočeské RZ?

Leoš Konečný

Podle me protoze jsou na leasing u Scania leasing, ta sidli v Modleticich, myslim ze to bude mit souvislost

Tomáš Gottschalk

Snad jich budou mít dost i na obnovení linky z cajzlova do šalingradu, až rozkopou koridor u Adamova a bude se jezdit přes Německý Brod min. o půl hoďky dýl.

Sitgestravel

A na trase Praha – Liberec uz taky obnovili predcovidovy jizdni rad?

Svojsin

Většinově určitě ano.

Leoš Konečný

Jsou nádherný ale pane Sůro, je to dosti stará informace, ty busy jsou nakoupený už před pár měsíci.

kakov

tomu se říká správné marketingové načasování, to víte načasovat zprávu do koronaviru, tak to prodej jízdenek nezvedne 😉

jakub (easydrink)

Tak hlavně aby poskytovali v těch autobusech lepší služby, jak rádi říkají pánové Ondrůj a Jančura.

Leoš Konečný

A znate autobusoveho dopravce, ktery poskytuje lepsi sluzby nez RJ?

Erik

Většina.

Urban Transport Lover

To nikoliv – dost jezdím busem nebo vlakem po naší krásné EU – a co se týká komfortu a hlavně služeb na palubě tak je Žlutý nedosažitelný – a to už vůbec nevzpomínám kritérium
cena x výkon…. tam to hoooodně daleko před ostatními 😀

Erik

A může mít někdo jiný názor? Nebo se musí ctít jediný správný. To je jak za totality, kdo nemá rád Jančuru, je proti nám.

Urban Transport Lover

Vám asi dělá problém porozumění textu, drahý Eriku..
Píšu, že je to všechno z vlastní zkušenosti…
Pokud by bylo cokoli dalšího nejasného, rád dovysvětlím…

kakov

no vidíte, a já mám z vlastní zkušenosti opačný názor (tj. Jančura není nejlepší), ono to totiž je hodně o tom, jaké má konkrétní člověk preference, pak klidně někomu může jiný dopravce připadat jako zajímavější , ale o tom snad tržní hospodářství je, ne?

bohužel mnoho lidí připouští pouze názor „Jančura je bůh“ a jakmile si někdo dovolí mít odlišný názor je hned osočován jako modrogumní a pod.

není to trochu zbytečné, proto postoj pana Erika chápu, tak jako Vám nikdo nezakazuje považovat Jančurovi služby za perfektní, není důvod komukoliv odepírat, že mu jiný dopravce vyhovuje více….

Urban Transport Lover

Nikdo netvrdí, že Jančura je bůh – byl to chudej kluk z Ostravy kterej studoval v Brně a začal podnikat s „ópérkama“ . A založil si k tomu dopravní autobusovou divizi, která měla obrovskej úspěch a celkově překopala trh nejenom v ČR -ale krůček po krůčku se tak děje v celé evropě. Pak si koupil pár starších vagonů i lokomotiv a začal jezdit i vlakem – a paradoxně byl zas lepší než 99% spojů ČD – tam měl a má zase úspěch.. Ty vlaky jsou low costovej model podnikání – tj. za mále peněz co nejvíc muziky – a to… Číst vice »

Leoš Konečný

Máte zvláštní názor Eriku, já třeba neznám lepšího dopravce, ale vy nemáte rád vlastně jančuru (nevím sice proč – asi že naučil lidi cestovat důstojně) takže neobjektivně je nejhorší. No jo on se vlastně úspěch v ČR neodpouští

Vencl

Většina? Myslíš ty naše soukromé přepravce co mají strojový park v dezolátu? Myslíte ty dopravce, co mají bordel v celém autobuse a sedáte mezi papíry a prázdné Pet lahve, nebo myslíte ty dopravce kteří neprojedou ani myčkou a přijedou špinavou hajtrou?
Těmito dopravci fakt jezdit nechci!

Jiří 24

No, pokud jste nastupoval někde po trase, tak co s tím může řidič dělat? Má procházet bus, uklízet a zdržovat? Nebo snad má uklízet za jízdy? 🙄

Leoš Konečný

A jakto že ve žlutých to není????

Aleš

To je právě to, že žlutý má nejen řidiče, ale i stevardku, která to uklidí.

Leoš Konečný

Ahaaa, takze vlastne je to dopravce s lepsimi sluzbami a jsme zase tam

Urban Transport Lover

stewardka chodí průběžně s pytlem – a to je právě to co má Jančura jinak a co co lidi oceňujou – má hezkou stewardku – je to nákladová položka navíc – ale rozmazluje a stará se – a člověk si připadá hezky, dostane horkou čokošku a kouká na hezkou stewardku a na filmy…. A to je to co mu zapříčinilo úspěch – a samozřejmě nové velmi pohodlné autobusy (teď už mají sice něco najeto – ale pořád dobrý)

LiborV

Znám dopravce, kteří mají mezi sedadly větší rozestupy než RJ. Pokud je na trase alternativa vybírám radši je.

Surio Mario

Tenhle design je prostě divnej. Zepředu to vypadá jak vzteklej číňan. 🙂

Leoš Konečný

Jsou nadherny

Bergham

A tvoje přezdívka zase odkazuje na herní postavičku. Očividně nejsou jediný, kdo trpí nedostatek předtavivosti.

Martin

Surio Mario je herní postavička odkdy?

X 1

Surio Mário Martinéz Ferdinando.
Alias Jiří Krampol s mistrem Miroslavem Šimkem.
Jó to bylo dobrý. I s tím ukulele. 🙂 😉 🙂

Jiří Kocurek

„s rozlišením SD HD“
Pardon, ale jenom jedno z toho. Buď SD nebo HD, navzájem se vylučují.

Jiří 24

Já bych spíše řekl HD rozlišení, ovšem bylo by lepší kdyby měli alespoň FHD.

Leoš Konečný

Je to autobus víte?

Víťa

Rád bych viděl i interiér 🙂

Radim

Tak si kup jízdenku.

Leoš Konečný

😂😂😂😂

Martin V.

Před dvěma lety se řešily rozestupy sedadel (i na tomto webu – https://zdopravy.cz/jancura-si-rozmyslel-upravy-autobusu-jednu-radu-sedacek-nevymontuje-16309/ ), ale pak to nějak vyšumělo. Jak jsou na tom tyhle nové autobusy?

Jiří 24

Maj o 2 místa míň, standartní Irizary u RJ mají 63 míst, a asi jim dali i ty sedačky co jsou v Irizar PB, když píšou že jsou celokožený 🙂

Jiří 24

Pro porovnání zde plánky rozmístění sedadel https://photos.app.goo.gl/8CkyGP3ZRGZ1VeG58

V. K.

U Regiojetu jsem s roztečí sedaček nikdy neměl problém. To takové ČSAD Česká Lípa, co jezdí na některých linkách PID, to je jiný příběh. Tam se ztěží vejdu i se svými 170 cm.

Urban Transport Lover

…a hlavně ta zima v těch busech – díky nastavení klimatizace těch polostudenejch nerudnejch starců, co to říděj ty busy – linky 388 a 389 – to i v mrazáku je teplejc… OMG..

Leoš Konečný

Stejně

Leoš Konečný

nechápu proč mám mínusy za to, že napíšu, že rozteče jsou stejně jako v předchozích busech????? To už šotouši mínusujete ze zvyku????