RegioJet nakoupil další dvoupodlažní autobusy, nově začne jezdit do Varšavy

Autobus Setra S 531 DT. Foto: RegioJetAutobus Setra S 531 DT. Foto: RegioJet

Nová linka spojí Prahu s Vratislaví, Lodží a Varšavou dvakrát denně.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Helena

On vlastně na téhle trase nedělá nic nového. Ještě před nástupem Flixbus tady jezdil polský dopravce, dokonce snad se stejným jízdním řádem. Jediná novinka jsou číslovaná místa (což bylo něco, co u předchozího chybělo) a rozdělení míst 2 + 1.

MirEgg

PolskiBus neměl číslovaná místa, ale to je daleká historie.
Flixbus na trasu nasazuje čím dál horší autobusy, ale číslovaná místa má.
RegioJet musí na začátek nasadit něco lepšího, aby nalákal klienty.
I když jsou tak dlouhé cesty busem martýrium, asi budu nucen RJ využít a vezmu ho teda raději, než flix.

alph

Škoda, že například spojení do Paříže bylo naopak snížené ze dvou spojů týdně na jeden, to už je docela náhoda, aby se do toho člověk trefil. Flix tam má čtyři spoje denně.

Petr

Tak. Byly doby, kdy platilo, že Student Agency = levné cestování po Evropě. Dneska kouknu na letenky, ČD a Flixbus a mám vybráno. Nemá cenu zdržovat se RegioJetem, když jezdí jednou za 4 dny.

Hans N.

Pohled do jízdního řádu RJ říká, že bus má v ČR jen výchozí zastávku v Praze a pak tři polské (Vratislav, Lodž, Varšava).
Flix má na stejné trase kromě takto „rychlé“ spoje, ale i „vymetáky“ se zastávkami MB, Jablonec, Harrachov atd., které dojedou do War zhruba o hodinu později. Nicméně sever nemusí do Prahy a v klidu si přistoupí po trase. Což jsou dvě ušetřené hodiny sezení v buse.

SYN

Hm, asi by chtělo vyvážený kompromis… nevím nevím jak se zastavováním v Harrachově, ale někde „okolo Liberce“ bych to považoval za rozumné…

Zbyněk

V rozhovoru pro seznam zprávy Jančura řekl, že plánuje zavést autobusy na letiště v katowicích a krakowě každé 2 hodiny, to by bylo super 🙂

mlokXCM

A odkud? Z Ostravy?

Zbyněk

Řekl že z Prahy, ale to mi přijde jako nesmysl, když vlakem do Ostravy a přestup na bus vychází tak o 2 hodiny rychleji, než kdyby to táhl autobus z Prahy. V Ostravě má navíc velkou základnu na přestupy ze svých linek.

Avoda

Nevím jak ostatní, ale já nemínusoval zprávu jako takovou ani nepopírám její obsah, ale jako vždy dávám mínus jakékoliv zmínce o Jančurovi s pozitivním vyzněním.

Toho pána znám od jeho začátků a na jeho osobě a hlavně osobnosti nevidím absolutně nic pozitivního.

Beny

To že máme v Česku jednoho z mála (asi tak ze 2) schopných konkurentů Flixu mě přijde hodně pozitivní.

Avoda

Nic z toho, co Jančura nabízí, k životu nepotřebuji.
Vlaky ČD jsem jezdil dávno před tím, než se na železnici objevil a autobusem jsem „dálkově“ jel poprvé a naposledy někdy kolem roku 2000 z Prahy do Jindřichova Hradce, protože mi tehdy ujel vlak.

Tuaer

Tak to jsme rádi, že jsme se dozvěděli, kdy jste jel naposledy autobusem. Já zase k životu nepotřebuju to, co tady v diskuzi nabízíte vy. Tak jsem vám dal taky dislike 🙂

Štefan

A vidíte, přesto existují cestující, kteří jeho služby velmi rádi a hojně využívají.

Zbyněk

Já jsem si říkal, že je tu někdo, kdo má to mínusování jako sport a má asi i více profilů. U obou příspěvků mi přibyly během dvou minut 4 mínusy, to nebude náhoda 😀

Avoda

Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.

FrantaM

ok, takže tragéd, co závidí, ….
Jančuru člověk nemusí mít zrovna bůhvíjak rád, ale pokud se podíváte na to, co dokázal, tak je to obdivuhodné. A to by se bez jeho odvahy a drzosti nestalo.

DavidS

Mně osobně se moc nelíbí to, jak neustále v rozhovorech vzpomíná ČD. Prostě vždy si do nich musí kopnout, mít tam zmínku, narážku, cokoliv. Kdyby se soustředil čistě na sebe a své firmy… Ale to mi rozhodně nebrání ho uznávat a obdivovat za to, co vše dokázal. Vybudoval cestovní agenturu a zprostředkování au-pair (pamatujete ještě Neváhej a toč!, kde měl hlavní cenu?:-), prodejce letenek, pak autobusovou dopravu s opravdu do té doby nevídaným komfortem na českých silnicích a udržet si vysoký podíl i oblíbenost i po mohutném nástupu FlixBbusu. No a nakonec přispěl svými vlaky ve výrazném zkvalitnění a zlevnění… Číst vice »

FrantaM

Já chápu, proč reje do ČD. Protože ČD po něm regulérně šlo podnákladovými cenami, když začal s vlaky na první komerční lince z Prahy do Ostravy. A tím ho mohli snadno zlikvidovat z pozice síly a do té doby monopolního dopravce. Dnešní ČD už jsou jiné a něco takového by si dnes už ani omylem nedovolily, ale v něm už ta pachuť zůstala.

DavidS

No a on dělal úplně to samé na autobusových linkách, jestli si dobře pamatuji.

Chápu, že je na ně naštvaný, ale cpát to neustále do každého rozhovoru? No jak říkám, mně se to nelíbí a kdyby ubral, tak by ty rozhovory byly lepší

Beny

Tak dneska už o ČD mluví i jako o „nejlepším státním dopravci bývalého komunistického bloku“ a druhém nejlepším ve střední Evropě po OBB.

DavidS

Jako je to výrazně lepší, než to bývalo, o tom žádná

VCHHA

A že jezdil Praha – Liberec, Praha – KV za 50,- možná i méně, pana Jančuru už netíží. Tam tu konkurenci opravdu do země zašlapal.

SYN

I kdyby, nedělal to s tou podporou státu/státních zakázek za zády…
To se to „ruší“ konkurenci když víte že 50% krajů vás tutově vybere „protože“ a kdyby šlo do tuhého, padnout vás nenechají…

Matt

Mohlo by to být zajímavé. Svého času jsem pracoval u Tiger Express (dodávky na letiště z Ostravy v kooperaci s Regiojetem). Provoz moc finančně nevycházel, odkoupil to Leo Express, ale ten to s příchodem covidu pohřbil a nevím, zda na letiště aktuálně zajíždí.

Tiger byl v dobách, kdy české spz měly 90 % slevu na parkovné. Dnes toto již dávno neplatí a parkovné zdražuje. Pro jednotlivce max dvojice by to mohlo být s Regiojetem finančně zajímavější. Operuje tam Flix, ale neatraktivních časech. Uvidíme.