Dopravci Železnice

RegioJet je v Česku poprvé v integrovaném krajském systému, zapojil tři vlaky z Návsí

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

Soukromý železniční dopravce RegioJet poprvé zapojil své vlaky do tuzemského integrovaného systému. Od neděle mohou cestující s dlouhodobými časovými jízdenkami ODIS jezdit mezi Návsím a Ostravou třemi ranními vlaky. Zpět už ne.

Jedná se o spoje s odjezdem z Návsí ve směru Ostrava (a dále pak Praha) ve 4:24, 5:24 a 6:24 hodin a s příjezdem do Ostravy hlavního nádraží v 5:26, 6:26 a 7:26 hodin. Vlaky budou v rámci systému Esko Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS označeny jako linka R60. Využít je mohou majitelé čipových karet ODISka s nahranými dlouhodobými časovými jízdenkami (varianty dlouhodobých časových jízdenek: 7denní, 30denní, 90denní, 5měsíční, 180denní a 365 denní)

Jedná se o vítané doplnění ranních spojů vhodných zejména pro dojíždění za zaměstnáním či do škol do Ostravy a dalších významných center Moravskoslezského kraje. Počet cestujících, využívajících předplatní časové doklady v rámci Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS, neustále roste a doplnění tří spojů RegioJet v ranní dopravní špičce ještě dále zvýší nabídku možností pohodlného dojíždění vlakem,“ řekl Jakub Unucka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu.

Cestující s jízdenkou ODIS mají vyhrazeno čtyřicet míst ve voze třídy Low-cost. Po příjezdu do Ostravy či jiného místa v rámci systému ODIS mohou pak cestující na tu stejnou jízdenku pokračovat v cestě dále například MHD nebo jiným spojem, který je součástí ODIS.

29 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Regiojet nebyl z Ostravy nikdy vyhnán neboť tam ani neměl záměr vůbec nocovat…
    Otáčí v Ostravě pouze spoje, které jedou do Havířova v případě zpoždění…

    Je pravdou, že by mohly být klidně zaintegrovány i ty tři večerní a využití by našly byť ne tak velké jako ráno…

    Teď v návrhu JŘ od prosince sice došlo k navýšení vlakokilometrů v MS kraji, ale nikoliv u okrajových spojů zatím. Proto byly zatím zařazeny spoje Regiojetu do odis….
    Od prosince 2019 by měly být vyřešeny i tyto okrajové ranně večerní spoje…
    A také Regiojet prodlouží zřejmě minimálně ještě jeden z těch tří spojů do Žiliny či až Vrútek…

  • nebudu se zapojovat a jestli dole fakty co píší prostě komunistickou snůšku blbostí jsou zaměstnanci čd, tak by mně zajímalo jestli mají platný ty testy na hlavu.
    Uvědomte si, že za tohle můžete vy, pracovníci čd, že hážete klacky pod kola RJ a nejste schopni sehnat pro cestující(nebo jak jim v hantýrce říkáte) vagony. Kdybyste nevyhnali RJ z ostravy, tak by nemusel nocovat v návsi, ale už se to otáčí proti Vám a já vám říkám, že dopadnete blbě aji v praze, za ten smíchov.

    • Tolik očerňování ČD a chvály na regiojet jsem už dlouho nečetl.Pane Petře,proč stále kydáte špínu na ČD,že mají hnusné a nepohodlné vozy,zato regiojet je prostě luxus a jednička?Ty vozy,které jezdí do Ostravy,jsou na docela vysoké úrovni a relativně pohodlné.Kdy jste naposledy jel s ČD na hlavní trase?K regiojetu Vás táhne pouze zdarma voda,noviny a čaj,jinak vozy jsou dá se říct na stejné úrovni.ČD narozdíl od regiojetu nemá jiný příjem,např. z letenek atd,tak trochu soudnosti prosím.Nemám režijku a nepracuji u ČD,ale rozhodně vozy ČD nejsou o řád nižší,než má regiojet!

      • podívejte se dolů, já jsem nezačal a ještě vy píšete za sebe, nebo za čd? Jestli za sebe, tak jančura mně naučil jezdit vlakem i když už sem nejezdí, ale rozjetý vlak v podobě půjčených vozů ze slovenska nešel hned zastavit a chci se zeptat, proč čd nenabídli kordisu vlaky? Proč se staral jančura, ale zase vás nerad zpovídám a tak mně řekněte konkrétně jak na čd hážu špínu. Musíte se naučit diskutovat, proč nenapíšete, že v ostravě čd RJ nechcou umývat vlaky? Stačí napsat, že vlaky už umývají, že chcou peníze Proč píšete, že v RJ mně táhne zdarma voda a noviny a nevidíte to co je ve skutečnosti, že i když dává ten rájec a noviny, tak má levnější jízdné. Když někdo bude kydat špína na vás, tak se vás zastanu, chápete to už vůbec, že když je tady článek o RJ, tak je 75% příspěvků pomlouvačných-viz dole. Budte spravedlivý a zeptejte se i v jiných diskuzí proč nenávidí tak RJ.

        • Pročetl jsem si komentáře a z (doposud) 24 by se 3 daly označit jako pomlouvačné. To jistě není 75%.
          Nevím jak ČD vyhnali Jančuru z Ostravy (nádraží patří snad SŽDC nebo ne?), ale teď se mu to hodí, když se domluvil z KORDIS, ne?

    • Petr.R:
      Drtivá většina zde diskutujících jsou zaměstnanci davno vysloužilý nebo prave dosluhující. Jinymy slovy je to banda zapšklejch starců co jejich uvažování zamrzlo na urovni klikaticich se lokalek 19. Století.. .
      No a podle toho to tady taky bohuzel tak vypadá.. viz „Mimoň“ a jemu podobný individua..

    • Petr.R:
      Drtivá většina zde diskutujících jedinců jsou bývalí nebo prave dosluhující zaměstnaců ČD. Jinými slovy banda starců ktera zamrzla myšlenkově na úrovni urovni klikaticich se šnečích lokalek v 19.století.
      No a.podle.toho to tady pak taky vypadá.. když tu je „Mimoň“ a jemu podobní který sem porad cmaraj samy totalni bludy…

  • Odpovědi:
    Stevard(ka) v určeném voze má k dispozici čtečku ODISek, tj. dokáže zkontrolovat platnost jízdenky a tuto i zaevidovat pro účely dělby tržeb. Právě příprava čteček pro tyto účely trvala déle než se předpokládalo a proto to zpoždění oproti původně zamýšlenému termínu.
    Žádné Jančurovo šméčko, žádný podvod. Lidi, nehledejte pořád ve všem něco podezřelého nebo špatného. Míst je zatím 40 po dohodě KODIS a dopravce, podle vývoje a po dohodě se může toto číslo zvýšit. Byly zatím vybrány tyto tři vlaky, protože jsou pro cesty z Jablunkovska do Ostravy využívány nejvíce. Při pohledu do jízdního řádu lze snadno zjistit, proč zatím nejsou zařazeny žádné vlaky zpět, prostě v odpoledních hodinách takové, které jsou ukončeny v Návsí, nejsou. A záměrně nejsou zařazeny vlaky do/z Košic kvůli obsazenosti.
    Samozřejmě se nejedná o plnohodnotné zapojení do IDS, smyslem tohoto kroku je rozšířit pravidelným cestujícím nabídku vlaků v ranní špičce využitím relativně volné kapacity v předmětném úseku. Nic víc, nic míň.

    • „smyslem tohoto kroku je rozšířit pravidelným cestujícím nabídku vlaků v ranní špičce využitím relativně volné kapacity v předmětném úseku. Nic víc, nic míň.“
      Z pohledu cestujícího souhlas a dobré řešení, jinak ale rozhodně nikoli „Nic víc, nic míň.“ – aspoň ne pro Jančuru, který tím dostane zaplacenu i jinak nevyužitou (resp. lépe nevyužitelnou) kapacitu, za kterou mu jízdné zaplatí KODIS.

      • Vždyť není sám! IC Opava v úseku Opava-Ostrava má odhadem 70-80% cestujících právě jako cestující z Odiskou. Co je na tom špatného, že vlak nekončí v první ostravské stanici (aby to bylo „levné“), jezdí i dál a volná místa umožní obsadit regionálním cestujícím?

    • Dík za dolňují cí nfo o čtení ODISKy, která v článku nebyla.

  • Jak se cestující prokáže, že má časový kupón?? Je stevard schopen zkontolovat (přečíst) kartu ODIS, nebo je to na důvěru?

  • Tak to bude od Jančury nějaké šméčko neb ve vlacích zapojených do integrovaného systému se jezdí ve druhé třídě a jak už se tu psalo tak je to i Relax. Třeba nám p.Sůra zjistí něco blíž proč jen 40 míst a jen v Lowcost jinak to není zapojení do ODIS ale nějaký podvod a už také že nelze jet zpět.

    • Low-cost třída je bez nutnosti rezervace, to je ten důvod. Je to jediný vagón.

    • „Tak to bude od Jančury nějaké šméčko“
      No, tipuji, že Jančura díky té dohodě (a díky Unuckovi) od „kraje“ získá denně „kompenzaci“ (abych zase nebyl nařčen za údajně nesprávné použití termínu „dotace“) v hodnotě 40 plnocenných jízdenek ve své „Lowcost“ 2. třídě za celou trasu Návsí – Ostrava …

      • U ČD kde kdo píše že to jsou dotace i p.Sůra to nějakou dobu psal. Tak se dá říci že už i Jančura pobírá dotace.

  • Ono je to sice krásné. Nicméně V současnosti jezdím s in 50 do práce za 33 Kč cestu. 42 Km. S krajským tarifem tedy 9 Kč nástup plus 1 Kč km by mě to vyšlo na 50 Kč.
    Tedy pokud by měl někdo tendence třeba jako v Brně zakazovat jízdné dopravce. Tak tím vlakem pravděpodobně jezdit nebudu. Protože poměr cena čas by asi neobstála.
    A měsíční kupóny pro mě nejsou zajimavé.

    • Poznámka. jezdím na jiné lince než této. Ale věřím, že nějací cestující to přivítají.

    • Samozřejmě s IN50 nebo IN100 je odpovídající jízdné ČD ve více případech výhodnější. Třeba mně se zase vzhledem ke krajskému tarifu a cenám včasných jízdenek nevyplatí si pořizovat ani IN25.

      • To je v pořádku. Ať si cestující vybere. Nicméně v Brně přišli s tím, že bude povinně jen krajský tarif.

        • Povinný krajský tarif – jakože když si koupím českou celodenní jízdenku, dojedu do Blanska, zajdu do jeskyně, tak pak ten „ČD NET“ nebudu moci použít na cestu Blansko-Brno? Snad ne. To by byl fail.
          Dokážu si představit vynucení krajského tarifu pro jednotlivou jízdu Blansko – Brno, ideálně ale s uznáním předplacené slevy (např IN50)

  • Přiznávám, že se mi to nechce hledat, tak jen hodin pár otázek do éteru. Třeba to někdo ví.
    Co bude, když se obsadí těch 40 míst? Mohou další jet na stojáka nebo mají smůlu?
    Proč je vyhrazen jen low-cost? Študáci a důchodci mohou jet od září skoro zadarmo relaxem a platící ODIS jen low-cost?

    Dotaz na autora. V posledním článku o slevách pro studenty a důchodce tisková mluvčí MD Lenka Rezková uvedla, že Relax, low-cost jsou různé TARIFY v rámci 2.třìdy, tak by bylo dobré se toho držet, ať v tom nemáme zmatek.

    • Také jsem napsal na MD dotaz že když u Jančury je to od Relaxu vše jako 2 třída a rozdíl je ve službách tak proč by se kompenzace měli platit za služby. Zatím čekám na odpověď.

      • coudy: protože cena za km je u tříd Relax, Standard, Low cost nižší nebo stejná než standartní cena za druhou třídu u ČD nebo cena u autobusů MD se pravděpodobně bude držet dle obvyklé ceny/km bez ohledu na služby.
        Pak je otázka aplikace pro ostatní kraje, protože některé kraje mají své vlastní tarify, které jsou nastavené úplně jinak.

    • Low-cost je jediný vagón ve vlaku RJ, kde není nutná rezervace. Mohou jet klidně na stojáka. Proč jen low-cost? Taková je dohoda mezi RJ a krajem.

Newsletter

Partneři


Výběr editora