Rakušané dali zelenou dálnici S10 k hranicím, chtějí i lepší trať z Lince do Čech
Rychlostní silnice S10 z nadjezdu poblíž Manzenreithu. Autor: Miloš Hlávka – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=74446019
Novinkou je důraz Rakušanů na lepší trať z Lince do Čech. Cílem je cestovní doba na trase Linec - Praha 2,5 hodiny.
Pro doplnění současný stav přípravy D3: 1. Středočeský úsek – v nedohlednu, běží územní řízení, které už bylo několikrát přerušeno. Pokud bude vydáno územní rozhodnutí, je skoro jisté, že se proti němu někdo odvolá. 2. Obchvat Českých Budějovic (k Třebonínu) se staví, hotov by mělo být v roce 2023 (snad, termín už se posunul). 3. Úsek Třebonín-Kaplice má pravomocné stavební povolení, začít stavět by se mělo letos. 4. Úsek Kaplice-Nažidla má územní rozhodnutí, vykupuje se. Začátek stavby snad v roce 2023. 5. Úsek Nažidla-hranice – běží územní řízení. začátek stavby snad 2023. Nedá se vyloučit, že Rakušané budou na hranicích… Číst vice »
Obchvat ČB aktuálně 2024.
Už je to tady. Já to předvídal. Tak dlouho na to tady budeme dlabat, až si to sem přijdou okolní státy postavit sami. A možná bych jim ty pozemky i přenechal. Stejně jsme v EU a tak by k opuštění silnice nebo železnice stačila občanka. A těch pár km2 o co přijdeme nás nepoškodí.
Osobně bych byl pro to, aby parlament schválil zákon, který by deklaroval sebekritické si uvědomnění, že si Češi nejsou schopni sami vládnout. A pak by požídal nějakou civilizovanou zemi o mandátní správu.
Od toho máme EU, ne? …ironie…
Ano, ve světle některých událostí (a neudálostí) se rozpad Rakousko-Uherska zase nejeví tak pozitivně.
V dnešní době velmi ošemetné. Jednak takové pokusy činěny byly a spravidla nedopadly dobře (a Německo jistě civilizovaná země byla) a navíc v dnešní době je velká otázka která ze zemí (okolních, v Evropě …) je tím vzorem civilizovanosti.
Především Rakousko to myslím vážně s přemístěním dopravy a ekonomiky na železnici. Otázka kolik procent se podaří a kolik procent je jejich cíl. Budou to leadeři v EU. Bohužel málo státu v EU si to nedokáže představit. Jde to i jinak než dálniční levý pruh plný kamionů…. Pokud se vytvoří podmínky a možnosti a postaví se koleje. Poptávka a nabídka zafunguje. Bez nabídnutí možnosti žádná poptávka nebude :/ Viz extremní nárust zájmu cestjících na rekonstruovaných koridorech za krátkou dobu 😉 1 kolej do Lince. 1 kolej do Řezna i po modernizaci 1 kolej Plzeň-Cheb Nemám rád analýzy dopravy. Vždy najdu… Číst vice »
V Praze jsou skoro všechna auta Pražáci nebo Středočeši, kteří dojíždějí do Prahy za prací.
Rakušané, ať se nám to líbí nebo ne jsou prostě daleko dál než my. Musím se smát všem jednáním o propojením dálnic mezi ČR a Rakouskem. Co tam bylo slibů a termínů. Vůbec se nedivím, že už na nás přestali čekat a svoje dálnice/rychlostní silnice už k našim hranicím přivedli, či jako v tomto případě brzy přivedou.
Tipuju, že i když teď začnou s přípravou, budou na našich hranicích dříve. Smutné.
To samé se dá říct o propojení s Polskem přes Trutnov.
No já zase nevím jestli jste to četl, ale D3 má být na hranicích nastejno jako S10.
A k čemu to je, když nebude až do Prahy?
Svět není jenom Praha, není důvod zastavit veškerou infrastrukturu jenom proto, že se u Prahy vždycky někdo šprajcnul…
Svět není jen Praha, ale auta a kamiony od Lince pravděpodobně nemají za cíl Miličín.
Jedou na koňský trh? 🙂 Ty kamiony tam pojedou stejně , není důvod v pohraniční dálnici nemít, jenom proto že u Prahy se to vleče. Když je potřeba to zboží přepravit, tak se jede.
No jednak ne všichni jedou do Prahy a druhak … podle toho co si člověk přečte na fórech tak vlastně současná I/3 od Miličína do Mirošovic všem vyhovuje. No tak proti gustu …
Driv. D3 na hranicich 2025. S10 jen k Rainbach Nord 2027. Rainbach Nors
D k hranicim vunec neni planovano a tenhle clanek o tom nemluvil. Rajousko jen pokracuje s S10 k Rainback Nord, ne j hranicim.
Ale to bude čtyřproudovka, to je klíčové. Jestli S nebo A není až tak důležité.
No tak celkem důležité to je, jestli A nebo S. To tam taky můžem postavit nedělený čtyřpruh a tvářit se jak mistři světa.
To by možná taky stačilo.
Jel jsem tudy několikrát, za klíčové považuji, že se ta silnice vyhne několika obcím a že bude možné standardně předjet kamión.
Problém je v tom, že zatímci u Rakušanů se dá termínu věřit, u nás je každý takovýhle termín takový nezávazný návrh…
Samozřejmě četl, ale jelikož už dnes má D3 jižně od ČB zpoždění 10let (viz plány výstavby ŘSD z roku 2011), tak zopakuji svůj tip, že se Rakouská rychlostní silnice se bude po dokončení u nás napojovat provizorně na silnici 1/3 nebo budou s otevřením posledního úseku čekat. Což je další ostuda, stejná jako v případě propojení Brna a Vídně.
Modernizace tratě ČB-Linz. Jak si to představit? Prelozky jednotlivých oblouku nemají smysl. Jedině novostavba. Ale co převýšení? Budejice i Linec jsou v nížině a přechodový bod atakuje 800 mnm… bude pak trať použitelná pro nákladní dopravu?
Jinak by to byla pohádka, trať by se zkrátila skoro na polovinu a cestovní rychlost 2-3x vyšší. Ze dvou hodin by byla půlhodinka.
Ono to nebude takovy drama. Neni to 800, ale 700 a Linec je asi 250. To by snad na tech 50 km nemusel bejt takovej problem.
Současná trať na území Rakouska – délka zhruba 50 km, převýšení z 250 m na 700 m, tj 450 m.
asi se nevyheme stavbě pár tunelů 🙂
Napadá mě jestli novostavby na zeleznici napadá Patrik, či někdo jemu podobný?
voda z tetcic
Panu Dvořákovi do Tetín nezbývá než poslat hezkou písničku
Rychlá trať z Lince do Č.Budějovic, to bude sousto pro Vodu z Tetčic, Děti země, Jihočeské matky a další skupiny. V navrhované trase se pak najde biotop se škvory, cenná lokalita s kuňkou žlutobřichou, čtyři chráněné skály, sedm pozemků s konopím a nevyjasněnými vlastnickými vztahy, jakož i etnicky památná vyřezávaná pastouška, registrovaná UNESCO. Místně příslušné soudy bude třeba již s předstihem personálně posílit.
Možná by bylo dobrý si ten článek přešíst opakovaně, nejlépe tolikrát, než vám dojde, že docela jasně popisuje, proč se v Rakousku, kde je na ekologii kladen asi tisíckrát větší důraz než u nás, dálnice stavět dají, aniž by bylo nutno s kýmkoli zatočit po bolševicku. A pak se kusit zamyslet, jestli je český problém opravdu v nějaký Vodě z Tetčic, nebo spíše v tom, jak u nás probíhá proces přípravy.
To jo. Kdyby v Tetčicích udělaly kulatej stůl a řekli jim, že tam dají TV, tak by to bylo v cajku. Takhle se to dozvěděli na obecní vývěsce a vziknul další profesionální blokátor dopravních staveb.
Možná kdyby ředitelé SŽ a ŘSD upekli bábovku a zajeli na elektrokolech do Tetčic na hrátky, mohlo by bejt ČR bez problémů což?
pozor, ta pani mluvila o summerauer bahn, coz je trat z lince do summerau.
Jó, mezi Rakouskem a ČR je propastný rozdíl i co se mentality obyvatelstva týče. Bohužel jste smutný příklad…
Odhad budoucího vývoje učiněný podle obdobných dosavadních zkušeností je důvodem ke kádrování odhadce? Inu, proč ne, jsme v ČR, pravda.
Přitom výchozí situace byla v roce 1918 ne stejná, ale všechny trumfy jsme měli v ruce my. Ale jsme holt Čížci a všechno víme nejlíp. Jen snad ta azbuka nám chybí, ale pak by nás asi okolní svět těžko rozpoznával od Rusáků.
Nechci byt poslem spatnych zprav, ale v Ceske republice rozhodne nehrozi, ze by byla cela dalnice D3 dokoncena do konce tohoto desetileti.
o tom nikdo nemluvi, mluvi se o useku cb-hranice
Pak 20 let nic, a po těch se to propojí…
Docela zvláštní Rakušáci na hranicích s S10 Poláci na hranicích s S3 a u nás se plácáme akorát s D1 a spojnice na hranice nic.
d3 se na hranice stavi.
Takže pak bude stačit vymyslet teleportaci mezi Meznem a Příbramí pro přímé dálníční spojení mezi Lincem a Prahou. A k tomu stroj času, aby se ty 3:15 z Prahy do Summerau aby se dojezd vlakem z Prahy do Lince dostal pod požadovaných 2:30…
Sorry, ale přijde mi to pravděpodobnější, než to, že ŘSD a SŽ začnou svou práci dělat opravdu pořádně…
hm, co takhle ohnout to od Mezna na D4 Skalku, třeba by to bylo dostavěné rychlejc
tak pravda, u pražského metra se chalupoida osvědčila, tak co ji neaplikovat ve větším měřítku, že? Každopádně nedržel bych se tak při zemi a D3 bych napojil na D52 u Pohořelic.
Celá D3 se dnes na hranice rozhodně nestaví. Staví se obchvat ČB, další úseky jsou v přípravě.
Jižní část D3 už nabrala takřka desetileté zpoždění oproti plánům. Okolním zemím musíme být pro smích s naší výstavbou k hranicím.
Úsek od ČB na jih se má začít stavět příští rok, pokud se nepletu.
A pro smích … no zase my budeme mít na hranicích dálnici a Rakušáci jen rychlostní silnici. Takže na hranicích si hezky uberete na 100.
Bohužel zatím vždy byli Rakušáci/Němci (a vlastně i Poláci) u našich hranic dříve, než mi z druhé strany… Že ŘSD, potažmo MD má nějaké termíny, tak na ty se nedá vůbec spolehnout – a eko spolky za to opravdu nemohou – v cizině je mají také a jde to. Je to o celkové přípravě stavby – na to u nás s- -e pes a pak je to schopný sestřelit kdokoliv/čímkoliv.
Jinak pořád lepších 100 km/ v Rakousku po kvalitní silnici mimo centra měst, než u nás po neexistující dálnici (plánované na 130 km/h)
O jedné výjimce bych věděl: Rozvadov. A vlastně i Pomezí n. O.
Ono by rovněž bylo vhodné uvažovat o souvislostech. Rakušáci a Němci mají dálniční síť hotovou a dělají jen propojky k nám. My máme díky vládě proletariátu prd a tak jsou prioritou spíše ty vytížené úseky na přestavbu, než ty „prestižní“.
Nemáte pravdu. Koukněte se třeba na Polsko. Měli taky málo dálnic a kde jsou dneska…neporovnatelné. Zatímco u nás se jen mluví a slibuje, v Polsku se už léta staví!
Trošku jste mi připomněl film Trhák, konkrétně scénu s castingem pana Kukury.
Aby nakonec alternativní nákladní spojení do Německa (alternativa za Děčín) nevedlo dřív přes ČB, Linz a dál na západ, než přes Plzeň a dál na západ 🙂
To je nerealne, pac u Domazlic uz plany mame a je to v procesu a tady se musi zacit od nuly
Ale pro změnu je problém v Německu, tady je ne obou stranách elektrifikovaná trať.
Podle me vidi ze to s modernizaci 4 koridoru myslime opravdu vazne, takze myslenka zlepseni trate Linec-Summerau dava konecne smysl.
Akorat by mne zajimalo, do jake miry je toto spojeni pouzitelne I pro naklad.
expresy by mohli jezdít do Vídně přes Budějky 🙂
Z Budějovic do Vídně je to ale úplně jiná trať než do Lince.
Právě proto…
To je sice pravda ale jízdní doba není o moc delší. Trocha snahy a bude to přes Linec rychlejší. Zajímalo by mě jak by se k tomu postavil Pinda s klopením, tam by to možná dopadlo i teď … Počítám že by to dal pod 5h až na HBf.
v případě spojení čb a lince novu stopou, by to bylo asi nejlepší spojení co by bylo pindolino mohlo s max rychylostí využívat ne? U nás 200 a z lince do vídně 230?
Než to bude z naší strany hotové, tak budou ty už dnes 30 let staré italské bazmeky v hutích a jeden možná v Lužné.
A superministr objíždí lokálky, aby zařídil dopravu tam, kde na to nemá kompetence. Naco druhá dvojkolejka do Německa.
No…na co…
Těch 16 párů Os se tam jistě vejde…
…a kvůli 1 páru MV („Notre Dame“, do Paříže) nebude mít smysl budovat cokoliv… 😀
S10 je vpodstatě jediná dálnice, která se pod zelenou hlupačkou bude stavět (nepočítám už probíhající projekty jako bypass mostu Niebelungů v Linci a dálniční spojky tamtéž. Leonore zařízla dostavbu A3 v Burgenlandu na čáru do Šoproně, prská kvůli tunelu pod Lobau, který by výrazně pomohl permanentně přetížené jihovýchodní tangentě a usnadnil přístup k letišti na Schwechatu a pohádala se se svým koaličním partnerem kvůli S19, která má ve Vorarlbergu spojit porýnské dálnice na rakouské a švýcarské straně.
Minus ode mě byl za to, že nazýváte člověka s odlišným názorem od toho Vašeho „hlupačkou“.
To není o odlišném názoru, ona skutečně tupá je, stejně jako všichni klimaalarmisti.
jakkoliv mi je proti srsti spousta nápadů jak šetřit emise, vč.způsobu jak jsou iracionálne tlaceny, tak mi přijde tvrzení, že o nic nejde…jak taktika hodně tupeho pstrosa.
No právě dostavba kousku rakouské A3 nebo vyražení tunelu pod Lobau by těch emisí díky plynulejší dopravě ušetřila víc než dost. Z toho jsem si udělal závěr, že kdo tyto projekty zastaví, jedná nemoudře.
A co indukce dopravy?
Nerad čtu takové „expertizy od stolu“, pokud nejsou podložené analýzami, kdy kde jak se bude jezdit méně, a proč ta úspora bude větší, než nově indukovaná doprava.
Indukci dopravy můžete sledovat v Plzni. Ty stojící kolony kamionů zkrz celé město …. zmizely po dostavbě obchvatu.
Jj, ale k indukci dopravy významně došlo.
Přesně tak. Postavila se dálnice a přes Plzeň teď jezdí daleko víc aut než předtím. Jen už tam nejsou kolony.
To přece dává smysl ne?
Rakouská A3 by se napojila na maďarskou M85. Projekt neznám dopodrobna, ale dost pochybuju, že by na těch 20 km byla uvažována líheň automobilů. Spojka mezi A13 a A14 ve Vorarlbergu by indukovala přesun dopravy z centra Feldkirchu, což by nejspíš většina místních ocenila.
toto je validni argument. doplnit infra dává smysl.
Třeba zavedením rozpočtové souvislosti mezi autobusy a výstavbou železnic.
Jen Flixbus a Regiojet by přispívali 20 milionů denně… 😀
Dobrý den, Vaše nápady mne přijdou poněkud přitažené za vlasy. Mohu se zeptat, kde čerpáte inspiraci/vzor? Pokud by jste něco takového zavedl, okamžitě dopravci přestanou jezdit. To jsou základní principy podnikání a celkově makroekonomie. Tuto problematiku zanedbáváte? Prosím o relevantní vajádření. Děkuji
To chápu. Tak menší inspiraci v tom Chorvatsku. A stav, že se ti dopravci buď nedoplatí, nebo zavřou krám je cíl. Protože cestování autem bude z téhož důvodu* rovněž velmi drahé **, přejdou do vlaků. A tak se vývoj obrátí ve znásobení tržeb z jízdného. Rovněž platí, že opravy silnic budou hrazeny pouze z výnosu „poplatku za ježdění“***. Dálnice nebudou opravovány vůbec (tedy 0,-Kč jakýchkoliv výdajů). *pro auto o hmotnosti 1,5 t to bude 2,25 Kč/km. Z Prahy do Brna tedy 450-470 Kč. **byť bude se zavedením tohoto zpoplatnění silničního provozu zároveň zrušena spotřební daň z PHM. *** 0,33 *… Číst vice »
Aha. Takže tím popíráte jakékoli ekonomické teorie a prognozy. Proč tedy vláy staví kapacitní silnice? Jste si vědom nerovnoměrné železniční sítě? V mnoha místech její nekonkurenceschopnosti? Či jste jen četl nějaké levicové tituly, a to ještě patrně ne úpln dobře? Ekonomika je provázaná celek. Tím, že utlumíte jednu část ne vždy povzbudíte část druhou. Bohužel asi žijete v jiném vesmíru, aspoň ve své mysli. Pokud takovéto změny přijdou, tak si je vynutí trh sám, třeba jako emisní povolenky v energetice, ne Vaše nápady na podporu jednoho druhu dopravy.
Jj, celý svět se spikl proti vám, nositeli jediné pravdy. 😀
Kde je ta velká myšlenka v náhradě existujících jaderných zdrojů elektřiny nově budovanou elektrárnou spalující zemní plyn (nedejbože uhlí), když je cílem snížit emise CO2?
Jenom hlupák si vleze pod okap, aby nezmoknul.
+1
D3 v jižních Čechách je na tom velmi dobře (na naše poměry) a je velká naděje dovedení dálnice v brzké době až na hranice. Horší to je ve středních Čechách, kde se jen tak stavět nezačne a třeba takoví Piráti plánují přípravu této části úplně zastavit a řešit situaci zkapacitněním stávající I/3.
Což chci tedy vidět…to zkapacitnění…
Až na několik málo úseků má I/3 vlastní těleso mimo zástavbu. Místa na rozšíření je tam dost.
Vy jste spadnul z hrušně pane. I/3 vede od Benešova na sever hustě zastavěným územím a často těsně kolem vesnic.
Úplně vidím, jak všichni budou nadšeně souhlasit a nebude žádný NIMBY. A to se to týká daleko víc lidí než D3 přes Sázavu.
No zatím je tam dost problém i s obchvatama těch vesnic, který se doteď projížděly. A že to v nich při té intenzitě provozu muselo a musí být pro místní velmi příjemné. A i ty obchvaty, co jsou, jsou často dost těsné, těsnější, než by bylo dobré pro dálnici. Třeba takovej obchvat Benešova vmáčknutej těsně mezi zástavbu a zámeckej park by byla pro rozšíření na dálniční parametry asi lahůdka.
Plus tu máme úsek Mirošovice-Praha. Je možný, že mu v budoucnu uleví dostavěná D35, nebo v ještě vzdálenější budoucnosti pořádná trať mezi Prahou a Brnem, ale stejně je otázka, o kolik.
Zkapacitneni to může napsat jen neuctivec k českému jazyku, fuj:-(
doufejme že lidi maj rozum a piráty hodí přes palubu :*)
Čím více, Vy babišovi psy budete štěkat, tím víc je budeme volit 😂
Jednak tam máte hrubku a chybí vám tam dvě čárky a jednak – máme jen dvě strany??! 🤔
Víte alo o tom, že za zlo považují Piráty nejen voliči ANO? Nikdy jsem nepochopil tady to nálepkování na základě nějaké kritického příspěvku.
to maji ve volebnim programu, marku?
Pořad o tom mluvi, zname názory hlavních Piratu a vidíme co dělají jinde v Cesku kde mají nakou moc. Tohle není něco na debatu a co ukazují nebo neukazuje v programu neni vůbec důležité.
I kdyby se dostali do vlády, rozhodně nebudou vládnout sami😉
raději estébák, co se už předvedl…než strach z migrantu, kteří sem ani nechtějí, natož aby je sem chtěl někdo vozit
S tím Markem to je trapné. Asi nemáte moc velkou fantazii, když si myslíte, že pouze voliči ANO kritizují Piráty. Pokud jde o tu D3, tak to opakovaně říkala O. Richterová.
Zkuste se na to podívat méně ideologicky a více prakticky. Statistiky ukazují, že většina dopravy, která přijede k Praze, je doprava cílová, tranzitu je jen asi 35%. A cílová obvykle znamená někam blíže k centru, alespoň na městský okruh. Otázka u D3 přes Posázaví je, kudy do centra. Za komunistů plánovaná Krčská radiála kolem IKEMu byla jako jedna z prvních vykšrtnuta. Varianty jsou tyto (doporučuji konzultovat s mapou): 1. Po stávající Vídeňské. Ta už je na dvojnásobku únosné kapacity teď, natož když se sem přivede nějakých dalších 15 000 aut. Pokud vím, tak žádný projekt na zkapacitnění Vídeňské neexistuje. 2.… Číst vice »
Už aby to bylo. Bohužel u nás vítězí silniční doprava. V Rakousku plánují na 100 let dopředu, u nás to nejde, každými volbami tam přijdou jiné zájmy nově zvolených zastupitelů. Potom to tak vypadá a na západě se nám smějou. Linz má napojení na dálnici a VRT, České Budějovice dálnici k předměstí a dost ! Fakt smutný.
Opakujeme chyby po Rakousku, čímž je zpětně vedeme k témuž. Nejprve dálnici a pak možná vylepšení stávající železnice. Vzhlížet dnes k „dobudování dálniční sítě“ znamená, že časem ještě klesne už tak snížený podíl železnice i v dálkové dopravě.
Je logické, že prioritu v investických musí mít silniční dopravní infrastruktura, na které je závislá celá ekonomika.
Alebo po zeleznici dokopy nic nejazdi, pretoze sa do nej sto rokov neinvestovalo…
Ne protože je pomalá, drahá a stejně to musíte dvakrát překládat, jednou na železnici a podruhé zase z železnice. Tedy první a poslední míle.
To nemusí být. Záleží na tom jakou regulaci máte kolem vleček a třeba přechodnosti vozů mezi dráhou a metrem/tramvajemi. Myslím že pokud se tato pravidla dost rozvolní a redukují na minimum toho co je opravdu potřeba (podívejte se s jakými zajímavými řešeními přicházeli v 19. století k tomu dostat vagony na potřebná místa), tak se podaří dráhu opět zatraktivnit. Ale pokud je situace taková že i fabriky v těsném sousedství dráhy se nepořídí vlečku, nebo ji ruší, tak je tu něco hodně špatně, protože konstrukčně to nemůže být nic složitého. Ale ten problém bude asi spíš v regulacích.
Cywe, nákladní šalina je ještě hloupější nápad než nákladní kolo….
ja vim, že v bastru jste to nikdy neměli, ale v Statlu to celkem frčelo. starobrnensky cukrovar, pivovar, textilky…poslední tramvajova nákladní velká byla zrušena až v 60.letech…
Právě na to narážím, v Brně to propojení bylo, ale do kdy opravdová nákladní doprava po tramvajové síti byla nevím. Do cukrovaru i pivovaru vedla vlečka, ale minimálně v Křížové musela být jedna kolej sjízdná pro vlaky.
Problém dnes vidím v tom že je to nesmyslně izolované a v tom že neexistují vhodné vozy které by zvládaly poloměry kolem 25m a měly přechodnost na dráhu a tramvaj zároveň.
Poslední míle autem není problém, protože se běžně vozí mlíko z kravína bez zastávky ke koncovému spotřebiteli?
Nebo se to překládá stejně – dodávka z posledního skladu do maloobchodu, osobák z marketu domů – zatímco do velkoskladu to klidně mohlo přijet vlakem či kamionem.
V dnešní době se drtivá většina věcí x-krát překládá i při dopravě čistě po silnici, takže tenhle důvod nepoužít na části cesty vlak dost mizí.
Bohužel zůstává cena, pomalost a nespolehlivost. Což je ale dost způsobeno tím, že se do ceny silniční dopravy nedostatečně promítaj její externality a stavem, přetížením (v částech vhodnejch pro náklady) a nekoncepčností železniční infrastruktury.
no, kdyz vyhlížime elektrizaci silniční dopravy, která bude dost drahá a zvýší její náklady poměrně značně, čili sníží se její rozsah, pak mi přijde spoléhání se na ni jako ukázka myšlenkové zaostalosti. prostě společnost se musí stát méně závislou na dopravě lidí i materiálů. v objemu jakékoliv hmoty budeme muset spotřebovávat méně a větší část bude muset být z lokálních zdrojů. co je třeba převézt, bude v ideálním případě převezeno kontejnerem na vlaku. jídlo se musí přestat vozit autem přes celou evropu, kde jen to jde. stejně tak byci z čech do turecka atp. vozit zbytecne nesmysly z číny, množství… Číst vice »
A taková malá, povinně zavedená krabička to pak ještě dorazí…
tím myslíte vaše prohibitivni myto
Argumentační faul: Falešná stopa.
Závislost ekonomiky na jediném dopravním módu může velebit jen někdo, kdo netuší co je diversifikace a k čemu je v ekonomice dobrá.
Prakticky denně jsme svědky, že business skutečně nelze stavět na už z principu lehce zranitelné a neflexibilní kolejové dopravě.
Pokud je kolejová doprava (záměrně?) učiněna neflexibilní a zranitelnou, tak pak ano, nelze to na tom zakládat. Otázka je jiná, jaké kroky je třeba učinit k tomu aby byly největší problémy odstraněny.
Přesně.
Až bude D1 samý výmol a někde nebude vůbec, tak bude v R narváno…
No…a za 30 let bude mít dálnici v nedohlednu, ale spojení do Prahy vlakem 19x denně za příjemných 270,-Kč (v současných penězích).
Z toho 3x denně Ex s jízdní dobou cca 1:00 😉
Kdyby v Rakousku mysleli na 100 let dopředu a měli tak rádi železnici, tak by s tratí na Summerau udělali něco už dávno. A asi by nesundali jednu kolej z trati Gmund – Wien.
Netřeba si myslet že jinde je tráva zelenější.
Zachránit Kozinu, Moldavu a Vejprty je důležitější, stejně jako hodinový takt do Mšena a do Dobříše.
Než dálnice do Rakouska? Pro mě tedy určitě. I do Rakouska bych radši pořádný vlak, pokud tam někdy pojedu. A určitě pak pro náklady, které teď přetěžují silnice i jejich okolí.
Že by Frantiśek raději pošel hlady i s celou rodinou, než zastavit 2km lokálky někde u Straškova, o tom tu asi pochybuje málokdo…..
Kdyby kvůlit tomu vznihl hladomor jak za Stalina na Ukrajině, tak by mu to asi nevadilo.
Stalin totiž sebral veškeré osivo a nebylo čím zasít. Srovnej s příapdem, kdy osivo na pole nedovezeš, protože tam nevedou koleje.
No kdyby se ten hladomor týkal jen „lokálkářů“, tak by ubylo nesmyslných diskusí.😉
Já vím. A až bude Regiojet a Jančura přemýšlet, kde každý vezme 10 milionů denně na mýto, tak…
…víte kolik bude místa na dálnicích? 😀
Moc busů teď po D1 nejezdí, přitom by se při vopruz několikanásobné vlakové výluce dost hodily.
Při současném vývoji inflace to nemusí dlouho trvat a budou to „normální“ peníze…
On radši zastaví provoz vozby vzduchu autobusy…
S přáním vlaků do Rakouska se pak budete muset dotazovat ÖBB.
A nezapomeňte na dotaz týkající se ceny – ÖBB to totiž budou jezdit na komerční riziko… 😀
Ale z Prahy do Č. Budějovic to budete mít dobrý. Na rychlících budou jezdit Ampz, Bmz241/245 a Bdmpee…
tohle není jakkoliv konkurencni projekt. kdyby podobní jako vy přestali štvát s tímhle, lokální by se nechaly žít svým životem, být trochu plýtvavym, tak by bylo více času třeba i ministra insomniaka…řešit jiné…
Argumentační faul: Falešné dilema.
Bez dalšího komentáře, tohle už tu bylo stokrát. Ale budou to zkoušet znovu a znovu, snad ve víře, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou.
Jako by nevěděli, že z nepravdy se dá vyvodit cokoli. Ale možná to vědí a proto si hrají – to je typický trollí přístup.
Uz jsem to psal v minulém příspěvku a byl jsem oznaceny komunistickým budovatele, ale znovu si stojim za svym. Problém ostrova CR, je ze se nestavelo do roku 2010 do 2016 téměř nic a taky to, že se jasne neurčili priority např. mají absolutní přednost a prioritu dálnice před obchvaty, případně koridory a VRT. Předražené opravy lokalek, které nezrychluji dopravu a nic nepřináší je stále obrovské kvantum. Nechápu jak je možné, že napr nestaví tunel v údolí Tiché Orlice – už měla začátek stavby 2022, či 23 a nyní je 2028 – tohle není stavba na 2 roky, tak už… Číst vice »
On ale není problém v penězích, ale v nekonečné přípravné fázi.
Tak u nás probíhají procesy primárně tak, aby se dalo minimálně 30 – 50 procent veřejných peněz rozkrást na všech úrovních procesu…v Rakousku bude ten podíl peněz, které nakonec slouží široké veřejnosti významně vyšší…
Nu, ani těm lokálkám se za ty miliardy většinou nedostává o moc lepších parametrů, a že by to leckdy šlo.
Tak nějak.
Z Prahy do Vraného by mohlo být 60-115 km/h jen po integraci V150.
A když už by v tom byli, tak by mohli některé zastávky posunout blíže k vesnicím.
Problém není v penězích, ale v dost velké neschopnosti úředníků ty stavby vypapírovat a k tomu přidané magalomanii u některých. Pak to blokuje jiné větší stavby. Nebo se čeká na godota a jede se podle třeba 20 let starých plánů a odhadů, které ale byly nedostatečné už před deseti lety. Ve finále to končí tak že se ty prostředky z EU investují raději do lokálky kde není nějaký velký konflikt s ničím a na dokumentaci není co zkazit. To stejné platí u dálnic. navíc dost komplikací způsobuje tvrdohlavost úředníků proti které se pak postaví různá sdružení. Ono trvat na 80… Číst vice »
Zato zmenit trasovani do mista, kde nikdy nic nemelo byt, prestoze v tom puvodnim se s tim davno pocita a vsichni to vedi a mohli se na to pripravit, je urcite reseni..
Trasování by se mělo aktualizovat průběžně podle toho jak se mění využívání krajiny a to co lidé chtějí s ní a v ní dělat. Ona i změna kilometr od budoucí dálnice může nakonec vést k tomu že její schválená podoba je dále již nepřípustná. Stejně tak je tu problém že třeba dálnice rakouského malíře (pokojů) Byla navržena podle názorů a ideí lidí před 5-6 generacemi, přitom už jedna až dvě stačí k zásadním změnám myšlení ve společnosti. A navíc se mění situace v krajině a poznatky o ní a je klidně možné že po 80 letech je v trase jedno… Číst vice »
Absolutní přednost dálnice před obchvaty? Tak chcete aspoň tu dálkovku na kolejích, nebo i tam vlaky pro parádu? Krajská spojení by mohla být při pořádných parametrech využívána mnohem silněji, to chcete také na silnicích? Já bych zase ocenil, kdyby dálnice naopak neměly přednost před VRT, o „koridorech“ ani nemluvě; tak jste to sice asi nemyslel, ale ono slovo „případně“ jasně prozrazuje Vaši fixaci na ještě větší podíl silnic a ještě nižší železnic (pokud to vůbec jde – no asi jde…).
Tohle jsem nepsal přečtěte si příspěvek znovu prosím.
Je důležité si určit priority a budovat pater a to jak v zeleznici tak na silnicích. Jakmile bude pater, můžeme to řešit větve a rozvetveni. Nicméně utracené miliardy v lokalkách, které jsou vedené v původních stopách bez žádného zrychlení mi a troufnu si říct jinym nedává smysl. Určitě bych tratě za ty peníze více narovnat, zvětšit oblouky a zrychlit. Jedním typickým dobrým projektem je trať Šumperk-Unicov-Olomouc. Více takových!
Pekny progres. S dodelanim S10 se cekalo urcite na D3… poslednich 16km bude tez sami tunel :/
Vypada to na stejny cas dojezdu zeleznice vs. dalnice.
Po dokonceni dalnice D3 bude dojezd pod take pod 2,5h.
Cca aktualni stope Praha(centrum)-Linz 250km.
Vlakem Praha-CB 150km za 1,5h
CB-Linz 100km…
Dle vseho 100km za 1h.
Doufam ze se brzy zacne projektovat dvojkolejni vyjezd z CB na jih 😉 200km/h se ekonomicky vyplati. Vzdyt trat vede do pristavu na Dunaji v Linci. A dale do Italie. Neznam rovnice ale vysledkum se smeji :/
Prej je rozdil velmi maly mezi novou trati projektovanou na 130 a na 200km/h…
Jak to je?
Napr. rozumim ze vetsi polomer zatecek komplikuje umisteni do krajiny atd. Ale od CB na jih vede velka siroka uzemni rezerva.
Také by bylo dobré, aby zastávky (pokud půjde o přeložku stávající tratě) byly přisunuty k městečkům, protože na rozdíl od auta k nim ten vlak z kolejí nesjede. A silnější denní dojížďka bude spíše z nich do Budějovic než z Budějovic do Lince.
https://kariera.spravazeleznic.cz/go/PripravaARealizaceStaveb/8558102/
frantisek nesplnuje pozadavky na vzdelani.
Dobrej stěr 😀😀😀
No spíše než z vesnic do Budějovic, tak z vesnic do Lince, už teď půlka Kaplice dělá ve Freistadtu nebo i v Linci.
A nebo dál od nich, protože obyvatelé budou protestovat, že vlak je zlo.
No a co varianta Krumlov? Aby mohli turisti (především ti co už 2 roky do Evropy nejezdí) jezdit vlakem a ne busem?
Malé upozornění – na železnici neexistují zatáčky 😉
Ale existují.
Vaše vyjádření implikuje, že na zeleznici ne, ale jinde ano. A já s vámi asi nemohu souhlasit. Buď neexistují nikde, anebo i na železnici.
PS: Ale je to samozřejmě jen oblíbené OT na dopravních serverech, když už se není o čem jiném hádat.
Rozdíl je v ceně zemní stavby a tunelů, pokud tedy chcete zachovat nejvyšší rozhodný sklon do 1 %.
Na 130 budete mít ten basistunel pod sedlem mnohem kratší nebo možná bude tunel jen vrcholový.
U 200 bude dlouhý a kombinovaný s další sérií tunelů, viz 4. TK.
Na co chcete železnici, když současně vzhlížíte k luxusní dálnici? Kdo tím bude při stejném čase jezdit? Pro náklad už těch 200 km/h nevyužijete…
Františku silniční a železniční doprava se navzájem doplňují. Je spousta věcí, které vlak nezvládne.
Nebo raději nestavět ani vodovod, stačí železnice?
Ne. Ale když vezmu, že z Vršovic do Benešova nebude víc než 115 párů osobních vlaků, tak se tam ty náklady pohodlně vejdou…
Studie proveditelnosti přestavby uzlu České Budějovice běží a obsahuje dvojkolejný výjezd tratě na Summerau pro rychlost 200 km/h.
Už jsem se lekl že tohle:
https://mapy.cz/s/raparekuho
Je dobře že tu aspoň někdo upozornil na to, že napojení modernizované trati ČB-Linz, resp. Praha-Linz na nám nejbližší dunajský přístav a tím i na vodní cesty deseti dalších evropských zemí by bylo velmi užitečné pro nákladní dopravu.
Skvělý, fandím. 👍👍
Dvě a půl hodiny Linec-Praha, to chce hodinu Linec-ČB, tedy v podstatě novou trať, částečně ve stávající stopě. Při zastávkách Velešín, Rybník, Freistadt, Pregarten asi nebude stačit Vmax 160 km/h. https://mapy.cz/s/beposazere
K tomu ještě odbočka z Velešína do Krumlova https://mapy.cz/s/nonoholosa
Rakzsaci toho jsou schopni. Bohužel u Nemanic se nekopne ještě dlouho. Možná v příštím volebním období, podle toho, jak dopadnou volby
Kaplici vynecháte? 🙂 Když už novou stopu, tak přiblížit všem větším sídlům, pokud neuděláte dálkovou trať zvlášť a nepřiblížíte regionálku.
Vzhledem ke konfiguraci terénu je to obtížné. https://mapy.cz/s/bufubogehu by mělo třicetipromilové stoupání. (Leda v tomto úseku nechat starou trať pro nákladku, podobně uvažuji i mezi ČB a Kamenným Újezdem)
Jsem Vám to trošku domaloval: https://mapy.cz/s/pudukecego
Je potřeba si uvědomit, že zdejší výškový profil je skutečný terén bez umělých staveb, které dovedou reálný sklon snížit. A náběhy do stoupání již taky nejsou pro projekci sprostým slovem. Důležité je stavět výškově trať tak, aby udržela kinetickou energii vlaků.
Challenge accepted…
kristeboze…
mapy. cz/s/lodazutepe
A co třeba ten jeden úsek takto?
A za Kaplicí bude 1 km ozubnice se spádem 100 promile aby se těch 100 m výšky nabralo. To bude pro dálkovou dopravu skvělé. Nebo se tam udělá 10km smyčka? To bude rovněž skvělé.
ozubnicovy Vectron. to chci, to bude unikát.
PS: ale nešla by lanovka z kaplice na nádraží na kopci?
J. Kocurek, jestli je to na mě, tak tam mám necelých 100 m na více než tři kilometry.
Ale pořád je to moc pro nákladní vlaky…
Udělají se tam dvě smyčky. Jednou klesnete do Kaplice od ČB a druhou vystoupáte na Dvořiště. A s poloměrem pro rychlost 200 km/h a dvakrát objedete celou Kaplici 🙂
No jenže si musíte vybrat jestli novou tratí obsloužíte Kaplici nebo Krumlov.
Dobrý. Ale zkuste to na rychlost 250 km/h.
Expres by to pak z Prahy do Budějovic zajel za hodinu…
Nová moderní dvoukolejná trať ČB – Linec(200 km/h) s odbočkou do Krumlova, kapacitou pro nákladní dopravu a se zastávkami, co nejblíže Velešínu, Kaplici a D. Dvořišti by byl projekt sice velký a drahý, zato byl měl velkou přínos nejen pro celý kraj – turisticky, přeshraniční vazby, náklad. doprava, zásadně lepší spojení do Kaplice, Velešína, Krumlova. Přínos rozhodně větší než letiště v ČB;)
Nojo, ale podle našich odborníků tam nikdy nevyjde ekonomika.
Možná jako jednokolejka na 90 díky ŽESNADu.
No tak vždycky záleží z jakých předpokladů vychází. Chápu, že když jsou ty předpoklady hodně konzervativní, tak to nevyjde. Ale zeptám se řečnicky, neměl by stát řešit u důležitých dopravních staveb nejenom ekonomický přínos? Vždyť peníze třeba do sociální péče také nikdy nebudou vycházet ekonomicky, ale potřebujeme je víc než dost.
Po výstavbě dálnice (jejíž ekonomika se rovnou předpokládá – bodejť ne, když už se nám podařilo na silnice převést většinu dopravy a její množství dále posilovat) nevyjde dost pravděpodobně žádná lepší železnice. I při zahlcení dálnice napadne každého nejprve postavit další dálnici (opět, ta už se nepočítá, jen předpokládá).
Na silnici nikdo nic převádět nemusel, to byl přirozený a nevyhnutelný proces. V životě jde o peníze až v první řadě, o proti silnici (naložím-odvezu-vyložím) je dráha (naložím na nákladní auto-odvezu na nádraží-naložím na vlak-sestavím vlak-vezu vlakem-naložím na nákladní auto-odvezu-vyložím v cíli) drahá a pomalá. Tedy vhodná jen pro něco.
To, že je nějaké řešení jen pro něco, vůbec nemusí být problém. Pokud je to něco dost velká část celku a pokud má to řešení výrazně menší externality, než to „univerzální“, může být takové řešení velmi prospěšné, i když vyřeší jen část přeprav…
Budou tím nakonec jezdit všichni, co z Benešova, Olbramovic, Tábora, Veselí nebo Budějovic jezdili autem.
Už je to lepší?
Tak ono i cestování dál na jih Rakouska, případně k Jadranu by to hrozně moc ulehčilo
Přesně!…vlaky k Jadranu, do Itálie, v zimě do Alp…řekl bych, že nějaký dopravce, by do toho určitě šel + rozvoj nákladní dopravy např. tranzitní doprava S-J Evropy
Jak komu, mně do Alp bohatě stačí kombinace D52, A5, S1, A1, A12 a A13
V rámci klubu fanoušků železnice na to může založit sbírku, nechtějte však od daňových poplatníků dotaci na vaše šoto sny.
😀 Naprosto upřímně říkám, že jste mi zlepšil dnešní dopoledne:) Takže děkuju.
…Můžu se zeptat, jak byste si železnici v ČR představoval vy?
Takhle určitě ne…
https://mapy.cz/s/jejavopavo
Mrkněte, co se děje ve Všejanech kvůli Všejanské spojce, to co jste nastínil je podle mne neprůchodné. Já se už smířil, že se vlaku LBC PHA hodného 21. století nedožiji.
U rakouské S10 to problém nebude,tam stačí dostavět 16km a podle článku to je na dobré cestě. U české D3 velký problém-úsek k hranicím je sice plánován na rok 2025,ale zbytek 60km ku Praze až v roce 2029. Jinak to bude jen fragment dálnice.
Rakušané chtějí začít stavět 2023 a otevírat 2027. To znamená, že v roce 2027 bude otevřeno.
U nás se plánuje začít stavět 2023 a otevírat 2025. To znamená, že není vůbec nic jisté.
Maximálně to bude 2040. Pak bude ta dostavba spočívat v něčem úplně jiném…
Na každý nájezd a na každý sjezd bránu…místo známky krabička…
Tak to je na tom ta S10 stejně jako naše D52, akorát zrcadlově. Na jedné straně staví skoro k hranicím, zatímco na druhé pomalu ani nevědí, jestli vůbec chtějí stavět.
Ale nakonec budou na hranici hotové 3 rakouské A/S (Mikulov, Dvořiště, Hatě) a my budeme vydávat stavební povolení a vykupovat pozemky…
A Bureš bude z televize vysvětlovat, že stavíme rychleji než v Rakousku. Dejte si ho 4x vedle sebe na 4 televizorech, aby to byla 4x pravda.
To tam je asi nejaka dalnice, o ktery nevim. Protoze ta D3, kterou znam ja, je hotova sotva z poloviny a konci nejakejch 50 km od hranic.
Jenže dalších 29 sestaví a na další kus je výběrové řízení a ty zbylé se snad začnou stavět v roce 23( spíše tedy 24 jak je u nás zvykem)
Délka dálnice: 172 km (70 km v provozu, 19 km ve výstavbě, 83 km v přípravě)
To proste neni hotova dalnice (coz se tu snazil predrecnik naznacit) a jeste hezky dlouho nebude.
Tak to že se nepostaví D3 ve Stc je jasné, ale ten zbytek hodně pomůže.
To nebude no…
Z hlediska traťové rychlosti je na TOM rakouský úsek „koněspřežky“ poněkud hůře než ten na české straně ….
Zatímco česká část byla stavěna draze, na rakouské straně se šetřilo … drahý stavbyvedoucí by nahrazen levnějším …. lze se o tom dočíst v literatuře popisující historii trati i přestavbu koněspřežky na klasickou parostrojní železnici …
Tak tak, co je ale smutne, ze jsme se z toho dodnes nepoucili. vzdy je nakonec levnejsi zeleznici nadimenzovat, nez po chvili zjistit, ze kapacita, rychlost… nestaci a cele to cyklicky a draze prestavovat s velkymi omezenimi jiz existujici dopravy. Bohuzel takto se u nas prakticky bez vyjimky stavi na zeleznici vse.
Také by se kromě toho naddimenzování mělo přemýšlet o dostupnosti. Dobrá železnice se vzdálenými zastávkami v polích nikdy nebude využitá tak, jak by mohla, kdyby byla blíže uživatelům a negenerovala zbytné přestupy/překládky.
Reálně je to ovšem na obou stranách cca. stejné, tj. 70-80 km/h (a hodně jiného vedení oproti původní koněspřežce).
Jenže rakouský úsek byl při přechod na parní provoz právě z tohoto důvodu zásadně přetrasován, zatímco na české straně se víceméně držel Gerstnerovy původní stopy – proto taky u nás máme na animální provoz jen minimum hmotných památek.
Na animální provoz máme Sebevraždu Železnic… 😀
To nevím jestli je na tom výrazně hůře. Byl sice stavěn úsporněji, ale právě proto byly později ty nejpomalejší úseky přeloženy do nové trasy. Takže je to teď spíš nastejno.
Podle mě je větším problémem než traťová rychlost ta jednokolejnost, což znamená čekat pořád někde na křižování, a při výlukách přerušení dopravy. Těch výluk je na obou stranách hranice dost, pak ujíždějí přípoje, lůžko se často ruší, a někteří zákazníci nákladní dopravy už to vzdali a utekli třeba na přechod Břeclav.
Není to také tím že na úseku hranice-Linz je větší spád než na ČB-hranice?
Takže se nemůžeme vymlouvat, že u sousedů se trať nestaví a proto my nestavíme?
No, tahle jednokolejka je alespoň po rekonstrukci a v elektrice.
Ne jako Domažlice.
Ten z Bíliny asi myslel železnici trasovanou přes Krumlov, dálnice se už na půl cesty k hranici od Budějc staví :))
Škoda, že to u nás nebude trasované přes Krumlov
Obávám se, že Krumlovem a těsně přilehlým okolím by nebylo kudy táhnout moderní dálnici evrpoského stylu. Je tam dost kopcovato, takže pokud nechceme průtah přímo v podzámčí (ne, nechceme!), moc jiných (ekonomicky schůdných) variant tam není
I kdyby to nebylo přímo v podzámčí, lomoz by nebyl příjemný. Navíc většina aut by dále byla tranzitem. Autem není problém z dálnice sjet, na rozdíl od kolejí…
Špatně jsem se vyjádřil. Dálnice je jedno, to si člověk sjede. Myslel jsem železnici.
Myslím že zhruba desetikilometrová odbočka z D3 bude pro okresní město Český Krumlov naprosto vyhovující. A s tou železnici, Linec Budějovice osobakem (REX) tak nějak ke dvou hodinám, do Prahy další dvě (po dokončení koridoru v roce asi 2035 to bude tak 1:35-1:40) tak si myslím že pokratit jízdní dobu v úseku linec-CB na polovinu bude velmi ale velmi obtížné a nákladné, ale je pravdou že nedávny kolaps Děčínského přechodu do SRN by druhý podobný koridor asi finančně opodstatnil, ale i kdyby tak to bude v době kdy většina zde přispívajících nebude mezi živými.
Tím směrem do SRN se snad dělá trať přes Domažlice, ne?
Pro náhradu Elbtallu v případě nesjízdnosti by to moc nefungovalo. Přidáte si do objízdné trasy třetí zemi (strojvedoucí, vozidla, další dopravce) a hlavně se podívejte do mapy, kde vyjedete, když máte gró přeprav na sever a západ Německa…
I teď, když byl Elbtall nesjízdný hodně dlouho jsem si nevšiml, že by byla přes Summerau odklonová vozba…
Mám za to že tam probíhala nějaká výluka na Rakouské straně ale nejsem si jist. Ale nějaký Metrans jsem zaznamenal, nevím zda plánovaný nebo to byl objezd to fakt netuším. neříkám že to za Elbe bude náhrada ale určitě se tu najde poté finální využití. Když nic jiného odlehčí to tahu na Vídeň přes Brno kde to bude zhruba za stejny čas jako přes Třebovou nebo HavlBrod. A jen tam mimochodem kdyby se fakt povedlo dostat EC z Prahy do Konce za 2,5h je to ve Vídni nebo Salzburgu pod 4mi a to už za zamyšlení stojí.
Výluka tam je až nyní od pondělka. Metrans tam jezdí pravidelně s vlaky 41500, 501, 503 a na odklony tuto trasu nevyužil.
Elb(e)tal je s jedním „l“. 😉
Jenže ten Děčín je úplně opačným směrem a cíle ležící za Děčínem jsou taky na jinou stranu než Linec. Jóo Benátky… to je jiné moře.
nene, to je karel nemec… jdu na sever… jdu na jih…