Rakouští strojvedoucí nechtějí jezdit na jih Čech, zmizí zřejmě zcela
Na mezinárodní relaci Linec – České Budějovice došlo s příchodem nového jízdního řádu k výrazné změně poměrů, pokud jde o
Na mezinárodní relaci Linec – České Budějovice došlo s příchodem nového jízdního řádu k výrazné změně poměrů, pokud jde o nasazování strojvedoucích. Téměř zmizely spoje, které po celé trase vede jeden strojvedoucí. Navíc dříve vyrovnané výkony Rakušanů a Čechů se překlápějí ve prospěch českých „fírů“.
„Při přípravě jízdního řádu 2019 došlo s ÖBB k dohodě na přeshraničních výkonech tak, že větší část zajišťují strojvedoucí ČD, kdy do Lince vedou dva páry vlaků. Rakouští strojvedoucí nadále jezdí jen na jednom páru vlaků do Českých Budějovic,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Mezi Lincem a Českými Budějovicemi jezdí denně osm párů přímých vlaků, u většiny tak nově dochází ke střídání strojvedoucích v pohraniční stanici Summerau. Podle informací deníku Zdopravy.cz chtějí Rakušané přestat jezdit do Budějovic od června úplně.
Důvodem mohou být podle některých informací mimo jiné nehody na přejezdech na české straně. To si však České dráhy nemyslí. „K vážným nehodám na železničních přejezdech dochází také v Rakousku. Důvodem bude spíše obecný nedostatek strojvedoucích u dopravců v celé Evropě a fakt, že pro provoz do ČR musejí splnit Rakušané stejné podmínky jako Češi – znalost českého jazyka, vykonání předepsaných zkoušek z dopravních předpisů, a to v národním, tedy českém jazyce. To představuje pro rakouskou stranu značné nároky v personální oblasti,“ doplnila Novotná.