Rakouské klimatické ministerstvo „zařízlo“ další dálnici. Klagenfurtská S37 na sever pokračovat nebude

Proti zastavení přípravy už se ozvala kritika. Podle ní ministerstvo nemá relevantní argumenty pro zrušení plánů.
Rakouské ministerstvo pro ochranu klimatu, pod které spadá i doprava, zastavilo přípravu další dálniční komunikace. Úřad, který řídí ministryně Leonore Gewesslerová (Zelení), rozhodl, že klagenfurtská rychlostní silnice S37 nebude pokračovat dále na sever.
V plánu přitom byla výstavba dalších 50 kilometrů S37 mezi Sankt Veit an der Glan v Korutanech a Scheiflingem ve Štýrsku. Díky tomu mělo vzniknout i napojení na rychlostní silnici S36, jehož příprava se rovněž zrušila. Rychlostní silnice se nebude stavět z ekologických důvodů. Informují o tom rakouská média, například Der Standard.

Rychlostní silnice S37, fialově chybějící část. Von Alexander Wagner – Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7763246
Podle ministerstva jsou plány na prodloužení S37 staré 15 let, během kterých se situace výrazně změnila. Údajně se prohloubila klimatická krize a výrazně ubylo volné půdy. Proměna dnešní silnice B317 na rychlostní silnici S37 by podle úřadu znamenala vznik nové tranzitní trasy s negativními dopady na obyvatele.
„Korutany a Štýrsko nepotřebují žádné nové tranzitní trasy, které znečišťují vzduch a trápí okolí hlukem. Nebylo by rozumné zalít betonem naši nejcennější půdu a dále poškozovat klima, a to za miliardové náklady,“ uvedla Gewesslerová. Rozhodnutí podle ní nebude mít vliv na chystané vylepšení stávající části S37 od Klagenfurtu (A2) k Sankt Veit an der Glan.
Proti rozhodnutí ministerstva už se ozvala kritika. Člen korutanské vlády a zmocněnec pro stavbu silnic Martin Gruber (ÖVP – lidovci) už oznámil, že se bude snažit o obnovení přípravy stavby. „Nemohu přijmout skutečnost, že zájmy obyvatel a podniků středních Korutan jsou ignorovány,“ uvedl. Podle něj ministerstvo nepřišlo s žádným relevantním argumentem pro zastavení stavby.
Nejde přitom o první dálniční komunikaci, jejíž stavbu ministerstvo zarazilo. Zhruba před rokem Gewesslerová učinila konec dohadům o budoucnosti chystané dálnice přes oblast Waldviertel nedaleko českých hranic. Plány zrušila. Místo do Waldviertel Autobahn mají putovat peníze do železnice.