Třeba by to šlo po trase Wien Linz Salzburg Insbruck Zurich, pak Geneve/Lyon nebo Basel/Strasbourg… Otázka je, jak by to bylo s noční dopravou po regionálních tratích ve Francii…
Miroslav
4 měsíců
„Pro cestující, kteří chtějí cestovat z Vídně do Paříže klimaticky šetrným způsobem“
Sice to je hezké ale docela drahé, pokud chcete cestovat takovým způsobem za přijatelné podmínky.
Omlouvám se ale raději Ryanair nebo WizzAir než vlak.
Na NJ do paříže se dají/daly koupit lístky od €29, ale měl jsem pocit že spíš nejezdí než jezdí (když jezdil, tak 3x týdně). A rušení vlaků tohoto typu je národním sportem nejen rakouských drah (české ho zrušili někdy před koncem minulého století). Ještě by lidi mohli objevit kouzlo cestování vlakem a nedejbože by to využívali. Já třeba do května čekal, jak to bude s vlakem do Říma (vloni ho jen přesměrovali z Boloni do Riminni, ale letos se střídavě tvářil, že neexistuje a střídavě jízdenky nejsou k dispozici) až jsem zarezervoval Flixbus. Přímý spoj z Prahy, který Flixbus zrušil,… Číst vice »
Ekologie něco stojí – ale i tady je to o úhlu pohledu – je to s jednou spací nocí – a zrovna v Paříži by něco na úrovni i lehátka v NightJetu nestálo úplně málo. K tomu ten vlak nestaví jen ve Vídni a Paříži a kdo to má 20 kilometrů na nádraží, kde zastavuje a nebo 250 kilometrů na letiště, tak už to má taky úplně jinak. Ale já osobně mám někdy pocit, že se lekli, že jim tím začali jezdit lidi a docela dost, tak se snaží je z těch vlaků zase vyhnat.
Metro
4 měsíců
To musí být teda terno, být tím moderním člověkem s kolem bez auta, který na dovolenou do Paříže jede ekologicky nočním vlakem🤣
Resp. jakýmkoliv jiným když jsou očividně zavřeny všechny přechody mezi Francií a Německem a vlak není možné poslat odklonem…
Prechody zavreny nejsou, ale je denni vyluka u Epernay (po-pa 9:00-18:00). Jedina smysluplna objizdna trasa je po VRTce, ale tam ve FR nesmi klasiky s vozy, takze smula…
Do Strasbourgu se nedojede, protoze je vyluka v Rastattu (konecne se bude vytahovat zabetonovany razici stit) a do Forbachu nema moc smysl jezdit. Jinak nyni se jezdi dvakrat tydne jen do Strasburku a ten vlak je poloprazdny, takze to taky nedava moc smysl. Holt poptavka je po Parizi a dokud nedokaze SNCF zajistit nahradni prepravu TGV (v cene nocni jizdenky), tak Strasburk/Forbach/Mety nikoho moc nenalakaji.
Ale, jak by mohla byt pokryta? Do Strasburku se nedostanete, Alleo je z Nemecka tak jako tak plne, takze prestup v Mannheimu nedava smysl a Mety SNCF zavrhlo (protoze tam maji svoje 2 ranni pary taky vyprodane).
My takhle občas jedeme. Jeden kufr není ve vlaku problém, v nočním už vůbec. Do Paříže ale až za rok, letos kvůli olympiádě tam bude miliarda lidí navíc a ceny dvojnásobné.
Matěj
4 měsíců
Nezvyklému kroku? Na lince Vídeň – Řím se toto realizuje již druhým rokem (je odkláněna do Ancony), rovněž v nejvyšší sezóně.
Bohuzel a bude to (z Nemecka) jeste horsi, behem vyluky Tauernskeho tunelu (17.11.2024-14.7.2025) nebude jezdit skupina vozu Stuttgart-Benatky a ani Mnichov-La Spezia/Rim (protoze RFI ma nocni vyluky pres Brenner, coz byla planovana objizdna trasa).
Přesně tak. Ještě začátkem května to vypadalo, jakože nepojede nic. Pak mě to přestalo zajímat, na cestu tam jsem zarezervoval Flix, na cestu zpátky taky, ale po jeho zrušení Regiojet (nevím proč RGJ neprodával ještě v květnu jízdenky na sezonu), a když jsem se asi v půlce června podíval, tak jízdenky už dostupné byly (no ale už mám zarezervováno jinak). Myslím, že jen na jednu větev – Boloňa>Riminni; Miláno>Ancona se asi nekoná. (Zrovna to miláno, když si odmyslím, že na zastávce Rogoredo vůbec nic není, vycházelo na dovolenou velmi dobře, rudým šípem (Frecciarossa)přímým spojem až do letoviska (Scalea), v Miláně… Číst vice »
Pako
4 měsíců
Njn. Takhle ten přesun z letadel na železnici asi nepůjde.
No jo. První prázdninová dekáda a Karlštejn bez vlaků. Náhradní bus z Řevnic BEZ GARANCE přestupu. To nevymyslíš… Ale co, stejně by tam poslali jednoešus, …s nástupem léta kapacitní problémy už i v prac. dny dopoledne :/
Dostat se na olympiádu možná bude snazší, i klimaticky šetrným způsobem, nebo co to používají za newspeak 😛
Tolik staveb a oprav, co nyní probíhají po celém Německu, si nedokážeš představit. Ve dne i v noci se maká. Bundestág do dráhy rve neskutečné miliardy eur.
Není jízdy do Německa abych neměl už dopředu objízdý Fahrplan. Dost často to vytuní ještě dalšími. Takže s trasy do Hamburku, která má normálně 550 km, mám v cíli klidně i přes 800km.
Halle a Eisenach fakt neni relevantni, protoze v tomto obdobi seplanovalo jezdit pres Hannover a po rychlodrae do Fuldy (casove jeste pred „zavrenim“ pro osobku a tudiz s pomerne velkou stabilitou, bo tam nebudou „prekazet“ naklady).
Vždyť NJ jsou dlouho dopředu vyprodaný kasovní trhák, na který se stojí fronty. Aspoň to tu furt čteme, tak jaké vyrovnání zisku, když to je ziskové permanentně.
Třeba by to šlo po trase Wien Linz Salzburg Insbruck Zurich, pak Geneve/Lyon nebo Basel/Strasbourg… Otázka je, jak by to bylo s noční dopravou po regionálních tratích ve Francii…
„Pro cestující, kteří chtějí cestovat z Vídně do Paříže klimaticky šetrným způsobem“
Sice to je hezké ale docela drahé, pokud chcete cestovat takovým způsobem za přijatelné podmínky.
Omlouvám se ale raději Ryanair nebo WizzAir než vlak.
Nebo AF, když si sebou chcete vzít i kufr.
Na NJ do paříže se dají/daly koupit lístky od €29, ale měl jsem pocit že spíš nejezdí než jezdí (když jezdil, tak 3x týdně). A rušení vlaků tohoto typu je národním sportem nejen rakouských drah (české ho zrušili někdy před koncem minulého století). Ještě by lidi mohli objevit kouzlo cestování vlakem a nedejbože by to využívali. Já třeba do května čekal, jak to bude s vlakem do Říma (vloni ho jen přesměrovali z Boloni do Riminni, ale letos se střídavě tvářil, že neexistuje a střídavě jízdenky nejsou k dispozici) až jsem zarezervoval Flixbus. Přímý spoj z Prahy, který Flixbus zrušil,… Číst vice »
Ekologie něco stojí – ale i tady je to o úhlu pohledu – je to s jednou spací nocí – a zrovna v Paříži by něco na úrovni i lehátka v NightJetu nestálo úplně málo. K tomu ten vlak nestaví jen ve Vídni a Paříži a kdo to má 20 kilometrů na nádraží, kde zastavuje a nebo 250 kilometrů na letiště, tak už to má taky úplně jinak. Ale já osobně mám někdy pocit, že se lekli, že jim tím začali jezdit lidi a docela dost, tak se snaží je z těch vlaků zase vyhnat.
To musí být teda terno, být tím moderním člověkem s kolem bez auta, který na dovolenou do Paříže jede ekologicky nočním vlakem🤣
Resp. jakýmkoliv jiným když jsou očividně zavřeny všechny přechody mezi Francií a Německem a vlak není možné poslat odklonem…
Jo, zvlášť na takovou pitomost jako je Olympiáda – v té vysněné budoucnosti bez aut a bez letadel by se tam prostě nedostal nikdo jinak. 🙂
Myslím, že lidem, kterým záleží na životním prostředí, jsou monstr akce typu Olympiáda buď ukradené, nebo spíš jim přímo vadí.
Oni mají svoje klimatické summity, např. na Novém Zélandu.
a pak jsou tady skuteční ekologové, nikoliv aktivisté.
To nejsou ti samí. Lidi co se z nějakého přesvědčení snaží více jezdit vlakem místo létání to řeší jen sami za sebe a nejezdí na summity.
“ lidem, kterým záleží na životním prostředí, “ – tak proč reagujete, že ti lidé pořádají klimatické summity?
Strčte si tu svou hejtovskou generalizaci někam..
Plachetnicí a pak pěšky. Jen teda pokud nebude vadit, že je laminátová, šetříme lesy.
Viz svého času Greta?
Jinak to odřeknutí pařížských nočních vlaků začíná skutečně přesně ve chvíli, kdy zhasne olympijský oheň.
Plachetnicí z Vídně do Paříže?
Prechody zavreny nejsou, ale je denni vyluka u Epernay (po-pa 9:00-18:00). Jedina smysluplna objizdna trasa je po VRTce, ale tam ve FR nesmi klasiky s vozy, takze smula…
I tak se dal noční vlak vést aspoň do Štrasburku či kam. A ne ho zrušit celý bez náhrady.
Do Strasbourgu se nedojede, protoze je vyluka v Rastattu (konecne se bude vytahovat zabetonovany razici stit) a do Forbachu nema moc smysl jezdit. Jinak nyni se jezdi dvakrat tydne jen do Strasburku a ten vlak je poloprazdny, takze to taky nedava moc smysl. Holt poptavka je po Parizi a dokud nedokaze SNCF zajistit nahradni prepravu TGV (v cene nocni jizdenky), tak Strasburk/Forbach/Mety nikoho moc nenalakaji.
Joj, na tu 3týdenní výluku (o které jsem přitom našel na stránkách DB zmínku už před pár měsíci) bych málem zapomněl.
Hm, tam je to celkově špatné s objížděním toho úseku.
Nicméně pokud „poptávka je po Paříži“, tak i tak je celkově špatné, když nebude pokryta vůbec.
Ale, jak by mohla byt pokryta? Do Strasburku se nedostanete, Alleo je z Nemecka tak jako tak plne, takze prestup v Mannheimu nedava smysl a Mety SNCF zavrhlo (protoze tam maji svoje 2 ranni pary taky vyprodane).
No asi nijak (vždyť píšu, že to je technicky složité – i když ne neřešitelné, nicméně co už, když „SNCF zavrhne“).
Nicméně ani tato skutečnost se nevylučuje s tím, když souběžně napíšu, že je celkově špatně, když tím pádem ta poptávka nebude vlakem pokryta vůbec.
My takhle občas jedeme. Jeden kufr není ve vlaku problém, v nočním už vůbec. Do Paříže ale až za rok, letos kvůli olympiádě tam bude miliarda lidí navíc a ceny dvojnásobné.
Nezvyklému kroku? Na lince Vídeň – Řím se toto realizuje již druhým rokem (je odkláněna do Ancony), rovněž v nejvyšší sezóně.
Jenže tentokrát se nekoná ani ta Ancona.
Bohuzel a bude to (z Nemecka) jeste horsi, behem vyluky Tauernskeho tunelu (17.11.2024-14.7.2025) nebude jezdit skupina vozu Stuttgart-Benatky a ani Mnichov-La Spezia/Rim (protoze RFI ma nocni vyluky pres Brenner, coz byla planovana objizdna trasa).
Přesně tak. Ještě začátkem května to vypadalo, jakože nepojede nic. Pak mě to přestalo zajímat, na cestu tam jsem zarezervoval Flix, na cestu zpátky taky, ale po jeho zrušení Regiojet (nevím proč RGJ neprodával ještě v květnu jízdenky na sezonu), a když jsem se asi v půlce června podíval, tak jízdenky už dostupné byly (no ale už mám zarezervováno jinak). Myslím, že jen na jednu větev – Boloňa>Riminni; Miláno>Ancona se asi nekoná. (Zrovna to miláno, když si odmyslím, že na zastávce Rogoredo vůbec nic není, vycházelo na dovolenou velmi dobře, rudým šípem (Frecciarossa)přímým spojem až do letoviska (Scalea), v Miláně… Číst vice »
Njn. Takhle ten přesun z letadel na železnici asi nepůjde.
To ani nikdo neplanoval… Abyste presunul cestujici z letadel do vlaku, tak by musely v lete odjizdet nocni vlaky z velkych mest v hodinovem taktu 😉
Musela by být vytvořena kombinace dostatku příhodných kolejí a maxima kapacity vlaků, což se zatím moc nechce.
Zrovna v sezóně, která má vyrovnat hospodaření. To je jako by zavřeli letiště dejmetomu v Hurghadě zrovna na léto…
To skoro vypadá že naše Dobrá správa ve spolupráci s naším MD intervenuje v zahraničí v oblasti koordinace a délky výluk.
No jo. První prázdninová dekáda a Karlštejn bez vlaků. Náhradní bus z Řevnic BEZ GARANCE přestupu. To nevymyslíš… Ale co, stejně by tam poslali jednoešus, …s nástupem léta kapacitní problémy už i v prac. dny dopoledne :/
Dostat se na olympiádu možná bude snazší, i klimaticky šetrným způsobem, nebo co to používají za newspeak 😛
Mezi Halle a Eisechanchem je trať na 120-160 km/h a takové tratě se mimo ČR neopravují, mimo ČR se stavějí tratě na 300 km/h!
Samozřejmě. S olympiádou nám můžete políbit šos.
Mezi Halle a Eisenachem, tedy po Erfurt, je od roku 2015 v provozu také VRT. Předpokládám ale že nightjet po ní nejezdí.
Kde jste na to přišel, že se neopravují? No, v Německu skutečně ne, ale to není, že by to nechtěli, ale že nemají za co. 😀
Pokd každým článkem o větší výluce čteme, že jinde by postavili trať na 300 km/h. Tak si z nich dělám srandu.
Tolik staveb a oprav, co nyní probíhají po celém Německu, si nedokážeš představit. Ve dne i v noci se maká. Bundestág do dráhy rve neskutečné miliardy eur.
Není jízdy do Německa abych neměl už dopředu objízdý Fahrplan. Dost často to vytuní ještě dalšími. Takže s trasy do Hamburku, která má normálně 550 km, mám v cíli klidně i přes 800km.
Halle a Eisenach fakt neni relevantni, protoze v tomto obdobi seplanovalo jezdit pres Hannover a po rychlodrae do Fuldy (casove jeste pred „zavrenim“ pro osobku a tudiz s pomerne velkou stabilitou, bo tam nebudou „prekazet“ naklady).
Vždyť NJ jsou dlouho dopředu vyprodaný kasovní trhák, na který se stojí fronty. Aspoň to tu furt čteme, tak jaké vyrovnání zisku, když to je ziskové permanentně.
v létě jsou totiž vyprodaný 2x