Cyklistika Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Zprávy

Radní schválili tendr na novou lávku z Holešovic do Karlína. Hotovo má být za dva roky

Vítězný návrh lávky Holešovice - Karlín autorů Marek Blank a Petr Tej. Pramen: IPR Praha
Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice

Pražští radní dnes odsouhlasili vypsání tendru na stavební firmu, která zbuduje novou vltavskou lávku pro pěší a cyklisty. Přemostění spojí Holešovice, ostrov Štvanice a Karlín. Rozhodnutí rady zveřejnil na facebooku radní pro dopravu Adam Scheinherr. Podle něj má být hotovo do konce roku 2022.

Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice. Koryto řeky bude překlenovat mezi Karlínem a Štvanicí v délce 38 metrů a mezi Štvanicí a Holešovicemi 149 metrů.

„HolKa urychlí cestu i lidem ze Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park,“ uvedl Scheinherr. Podobu lávky určila v roce 2018 mezinárodní architektonická soutěž, ve které zvítězili Marek Blank a Petr Tej.

Budování mostku má být koordinováno s dalšími stavbami v okolí. Především jde o rekonstrukci křižovatky Bubenského nábřeží a Argentinské, chystá se i proměna Bubenského nábřeží. To se má změnit v širokou promenádu. „Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam se skoro nevejde maminka s kočárkem,“ doplnil radní.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

A kdy bude nějaká lávka mezi Barrandovským a Palackého mostem?

Leinad

Železniční most 😀

Bob

Na něm bývaly dokonce dvě lávky. Ani nevím, jestli tu severní už odepsali definitivně.

Jirka

V plánu je Dvorecký most.

David

Ten je pouze v plánu

Jirka

Ano, ale je to jedna z mála staveb v Praze, která se skutečně připravuje. Sice pomalu, ale posun tam je. Do pár let by se mohl začít stavět.

Oran Gutan

Ve svý podstatě navrhneme nějakej betonovej humus tak co s tim ajo dáme tomu hustohustej kůl název. CAJK, mise splněna, ještě ubrat pruh pro auta a hurá.

Mirek S

Nevěřím, že na lávku (vedoucí z navíc z kopce) bude PŘÍMO navazovat přechod. Takto to zcela jistě nikdo z odboru dopravy ani PČR neschválí. Před přechodem budou chtít minimálně zábradlí…..
Jinak lávka zcela určitě potřebná a nutná. Chůze nebo jízda na kole přes mosty na magistrále není opravdu nic příjemého.

provokatér

Vždyť tam přece občas pluje i přívoz!

mirek

Jo, nejbližší v dubnu 2021…

tondovo

To se sprejeři vyřáděj…

Kalanis

Moderní magistrát, vzhlídli se se streetartem v Berlíně a New Yorku. Že to některým z nás spíš vadí, se jaksi neřeší.

dopravák

Především bych očekával, že ta lávka bude regulérně sjízdná i pro vozidla záchranné služby!
Ta šílená betonová zábradlí jsou zvrhlost – má-li být lávka široká 4 metry, jak psal kdosi vpředu, tak podle té vizualizace budou zábradlí vysoká skoro 2 metry!

Bob

Pro vozidla záchranné služby sjízdná být může, pokud si záchranná služba pořídí bicykly a motocykly.

Jirka

Zakončení pravým úhlem na úzký chodník na Bubenském nábřeží je děsné. Pro cyklisty nepohodlné. Zábradlí mělo být alespoň částečně průhledné, aby řidiči jedoucí po silnici měli lepší přehled, jestli někdo jede na lávce. Ale lepší než nic. To zase jo.

Rossec

Já zas toho rozjetého cyklistu vidím pod koly tramvaje

Frantisek

Nepíšou, že se chodníky budou rozšiřovat? Jo, mohlo by to být i šikovnější, ale třeba tam ještě nějaká okénka dodělají.

Oran Gutan

Ve svý podstatě cyklisti nikoho nezajmaj sou to buzeranti.

Jaaa

Nj, holt když nějaký lidi nezajímají vás, tak nezajímají nikoho. Protože vy jste měříto všeho.

Jak typicky česky hospodské.

Bob

Tak v Praze asi jo, ale na venkově, v Hradci a podobně jezděj na kolech i normální lidi.

Jakub P

Dítě by nemuselo být vidět, respektive by bylo snadno přehlédnutelný i přes sebeprůhlednější zábradlí, zejména když je tam kombinace dvou zábradlí – kolem nábřeží + toho na lávce. A většinou je bezpečnější, když řidič někam nevidí a je mu na první pohled jasný, že tam nevidí, než když někam ve skutečnosti nevidí, ale připadá mu, že tam docela vidí… Každopádně tady taky doufám, že se to nábřeží bude upravovat a jen je vizualizace (celkem logicky, pokud se navrhovala jako první a nábřeží se bude upravovat v návaznosti na ní) naroubovaná do stávajícího stavu – minimálně by podle mě ten přechod… Číst vice »

Pavel Q

Tramvaj se časem přesune do Jateční a pro auta tam zbyde nanejvýš jeden pruh (jednosměrně).

J.D.

Lávka určitě potřebná, ale jinak teda esteticky nazajímavé a podle mě necitlivé a mohutné :-(. Škoda.

Hasler

A na tohle jako byla architektonická soutěž? A malovaly to 5 leté děti? Jako sorry, ale já si pod pojmem architektonická soutěž představuju teda něco jinýho i u věci co má být v podstatě je chodník.

Jan

Zdá se to jenom mně, že architekti poslední dobou postrádají invenci a projekt vypadá jako kdyby to spíchli za víkend? Tady to máme hranaté betonové účko bez jakýchkoli prvků, bez povrhcové úpravy. Zaústění tupé jak výstup z metra a nejlepší je ten konec co vede rovnou do silnice, hned po metrovém chodníku. Beru, že podle článku tam bude nějaká promenáda místo úzkého chodníku, ale steně, nebudou se tam lidi štosovat, hned u přechodu? No, kdyby aspoň cena odpovídala návrhu, tedy pod sto milionů, když to srovnám s trojskou lávku, která má extravagantní dřevo a sklápěcí zábradlí. Tady ta nemá na… Číst vice »

Martin V.

Tak zrovna ten minimalismus, či jak to nazvat, který lávce vyčítáte – tedy nosné betonové zábradlí, se mi právě líbí. Co mě ale vyděsilo stejně jako vás je vyústění z kopce do silnice. To je předplatné na smrťáky! Když si představím, že rodiči na té lávce ujede třeba dítě na odrážedle a vlítne rovnou pod auto… Sice na přechodu, ale v situaci, kdy řidič skrz neprůhledné zábradlí neměl šanci ho zavčas spatřit. Brrr…

Kubrt

Mě se to taky líbí, uvidíme, jak to dopadne. Beton nakonec může vypadat jinak, bude stárnout atd. To vyústění u tržnice bych nebral vážně, bude to tam vypadat jinak, tak snad to bude vyřešené lépe.

David

Těžko takhle z vizualizace soudit, zda to nemá žádnou povrchovou úpravu, zdá se mi to ale nepravděpodobné. To že to je čisté, neznamená že to bude surový beton.
Zaústění podle mě problematické není. Spousty chodníků končí křižovatkou s přechodem a žádný problém to netvoří. To že je chodník na lávce na tom nic nemění. Navíc bude zaústěn do široké promenády, takže tady problém nevidím už vůbec.

Kubrt

Surový beton to bude. A proč ne, je to bezudrzbova záležitost.

ngthrn

Na pohodlné soužití pěších a cyklistů vypadá (aspoň podle vizualizace) relativně úzká…

Kubrt

Maj to být 4 m.

Jakub P

To by bylo stejně jako nová Trojská lávka. Přes tu jsem jel zatím na kole jednou a šlo to – nebylo to vzhledem k množství chodců a cyklistů na rychlý průjezd, ale ani to nebylo nijak nepříjemné nebo dokonce nebezpečné.

FRX

No màme listopad a pandemii. Pěší làvka v Paříži Pont des Arts mà 11 metrů a nikomu nepřipadà přeširočenà….

Jakub P

Jasně, na druhou stranu je nově otevřená, bylo hezky a v parcích je o pandemii lidí spíš víc, protože téměř každej potřebuje občas vytáhnout paty z bytu, aby se nezbláznil a parky jsou pro to ideální. Každopádně proto jsem taky psal, že je to první zkušenost, bez nároku na zobecňování. Jak to bude fungovat na jaře a v létě se teprv uvidí příští rok. Je fakt, že kdyby mi šlo o rychlost, asi pojedu spíš přes Trojskej most, než přes lávku, pokud pojedu proti proudu, a Podbabským přívozem, pokud bych jel po proudu. Ale zas chápu, že se ta lávka… Číst vice »

FRX

No třeba Most Legií i Mánesův most mají na dnešní provoz úzké chodníky. Kdo jesdí na kole ví jak nevyhovující je cyklostezka na Zbraslav kde jezdí nadupaní sprinteři a do toho chodci a matky s kočàrky.. To co je na obràzku je làvka do Pikovic ! Ne pěší most který by měl být promenàdou mezi Hradem Letnou Karlínem Vítkovem….
Prostě tím zeleným pàsem okolo Prahy o kterém psal Čapek !!!

Jakub P

Sorry, já kromě Čapka uznávám i Pratchetta a ten jasně radí nepouštět se do dlouhé diskuse s člověkem, kterému nestačí za větou jeden vykřičník. Most Legií i Mánesův jsou narozdíl od této lávky úplně v historickým centru, souseděj s Karlovým, takže je z nich na Karlův most dobře vidět. Je na nich tedy (pokud zrovna není pandemie) nesrovnatelně větší provoz turistů. Který tam navíc často vysazujou a nabíraj jejich busy, který víc do historickýho centra často nesměj. Navíc jejich chodníky jsou co do šířky degradovaný tím rušným provozem aut – vedle toho se málokomu chce jít těsně po okraji chodníku… Číst vice »

FRX

Přesně !! Pražské mosty mívají 2 x 3 metry chodníku ! Bez stezky pro kola. !!