Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Radní Prahy 8 schválili návrh na zahloubení ulice V Holešovičkách do tunelu

Ulice V Holešovičkách v oblasti Bulovky. Pramen: Praha 8
Ulice V Holešovičkách v oblasti Bulovky. Pramen: Praha 8
Praha 8 chce kvůli tunelu V Holešovičkách změnit městský územní plán

Rada městské části Praha 8 ve středu schválila návrh na změnu územního plánu, která umožní zahloubení ulice V Holešovičkách do tunelu. Návrh změny územního plánu bude ještě projednávat zastupitelstvo Prahy 8, poté bude odeslán na pražský magistrát.

„Jsme v unikátní situaci, kdy si zahloubení této ulice přeje městská část i vedení Prahy. Takto velký projekt je ale v kompetenci hlavního města,“ uvedl radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek. Vedení velké pražské radnice si dalo tunel V Holešovičkách v roce 2018 do programového prohlášení.

Ulice V Holešovičkách plní úlohu radiály, která spojuje dálnici D8 s vnitřním městským okruhem (tunelovým komplexem Blanka). Zahloubení má výrazně zlepšit životní podmínky obyvatel v okolí frekventované tepny. Cílem je výstavba kapacitní radiály pod zemí a návrat obslužné komunikace městského charakteru na povrchu, s výhledem návratu tramvají do historické trasy v této ulici.

„Jsme již v polovině volebního období a zatím se nic v této věci nestalo. Náměstek primátora pro dopravu (Adam Shceinherr, pozn. red.) pouze v rozsáhlé studii prokázal, že stavbu tunelu není možné nahradit Libeňskou spojkou nebo částí městského okruhu. Ale tunel ve stopě V Holešovičkách možný je, to bylo prověřeno už v minulosti. Proto na něm musí Praha začít okamžitě pracovat,“ doplnil Martin Jedlička, předseda komise pro dopravu Rady městské části Praha 8.

Praha 8 chce vedle zanesení tunelu V Holešovičkách do celoměstského strategického dokumentu nechat prověřit i stavbu zcela nové Čimické radiály, která by vedla celá v tunelu.

O zahloubení frekventovaného silničního tahu usiluje například i Praha 4 v případě Spořilovské spojky. Ta je dál v přípravě, už má za sebou proces EIA. Půjde ale spíše o zastřešení než o tunel.

133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

A vrátí se tím pádem nahoru zase tramvaj? je to někde v plánu?

franzJosej

proc? vsude metro… cesky zaostaly zoatecnicky mysleni

mirek

Pro těch pár domků tam? Proč?

xyz

Náhradou za tu tramvajovou trať se přece stalo vybudování tramvajové tratě v Trojské ulici.

Martin

Cimicka radiala, k cemu? Vede do nikam… nenavazuje na nic,…?

franzJosej

neboj do 10let nebude ani jedno ani druhy

mirek

Je jasné, o kolik konkrétně by se po stavbě tunelu snížila kapacita komunikací na povrchu? Nebo to bude jako po stavbě Blanky, že místo 2+2 pruhy na povrchu máme 6 pruhů navíc v tunelu a na povrchu zklidnění vůbec žádné. Jen brutální dopravní indukci a 50 miliard v háji?

Jirka

U Blanky jsou 4 pruhy v tunelu ne 6 a Letné i Holešovičkám se ulevilo. Jsou normálně průjezdné. Zlepšil se průjezd sever-jih. Praha se rozrůstá a je třeba stavět infrastrukturní stavby. Nejvíce potřebný je vnější okruh a dále pak dokončení vnitřního okruhu a výjezdy z vnitřího okruhu na vnější (radiály alespoň ve směru z centra).

Zbyněk

Magistrále nebo Smetanově nábřeží se neulevilo. Holešovičkám, Dobříšské, Kulaťáku a Patočkově přitížilo. Za 42 miliard máme jen více aut.

Jirka

Jenže ono by přibylo aut tak jako tak, protože do Prahy a okolí se stěhují noví lidé.

Zbyněk

V oblasti Blanky by aut nepřibylo, protože nebýt Blanky by něměla kam přibýt, silniční síť byla na mnohých místech plně vytížena. A vlastně je na většině těch míst i nyní.

Jakub P

Ne, teď je v okolí Blanky silně přetížena, protože chybí adekvátní alternativy.

franzJosej

no kdyz ceska logika. zuzime nebo znicime pruhy a pak se divime exhalace kolony autohavarie. no narod co neumi matiku

Zbyněk

Takže se shodneme, že Blanka dopravní situaci jen zhoršila. A stejně by ji zhoršila jakákoli jiná kapacitní komunikace v intraviánu města. Ten jev se jmenuje dopravní indukce.

Paja

Můžete dát podklady jak se přihoršilo Patočkově a Kulaťáku? Něco jiného než vyjádření starosty P6?
Já opravdu netuším jak se mohlo přitížit Kuláťáku. Kdo potřeboval jet od Suchdola nebo Ruzyně do Prahy, tak stejně musel jet přes Kulaťák, Blanka ne Blanka.
A Patočkově se přitížilo jak a proč? Lidi co jeli od Bílý Hory jezdili předtím kudy?

mirek

„Já opravdu netuším“ – Jo, to jsme si všimli…

Přitížilo se proto, že došlo k dopravní indukci. Autem teď „díky“ Blance jedou i lidi, kteří by dřív autem nejeli.

Jakub P

Ve spicce je prakticky denne (vetsinu dni v obou spickach) vjezd do obou tunelu na Malovance uzavrenej minimalne na hodinu a celou tu dobu je z Patockovy a okoli plny parkoviste vesmes s nastartovanymi motory. Se 180 busem uz tam nikdo z mistnich nepocita.

Jakub P

Podobne vjezd na Prasnaku smer Troja, coz zas ucpe Svatovitskou az na Kulatak a pak ulice kolem.

mirek

Máte pravdu, což petrolheads nemají rádi.

Y.K.

Já se obávám, že úlevou on myslel žitelnost ve městě, tedy auta by tam nebyla, resp. jen lokální obsluha a to ty komunikace stále nesjou, pořád je to intenzivně zatížený průtah. V Holešovičkách se ulevilo řidičům, trochu, ne místním. Hradčanská na povrchu je dost extrémní ukázka toho, za každou cenu nezavřít pro IAD nic, i když se jedná o významný terminál s převahou pěších. Tedy tunel pomohl řidičům, ostatním nijak (dojem završují semafory co nesnáší chodce a tramvaje).

mirek

„Jsou normálně průjezdné. Zlepšil se průjezd sever-jih.“ — No právě, jsou lépe průjezdné a natahují další a další auta. Což je přesný opak toho, co je potřeba a co se při stavbě Blanky slibovalo, že auta zmizí z povrchu do tunelů (jasně, byl to kec, existuje indukce, ale spousta lidí tomu věřila).

Kebab

Tu indukci ovšem způsobuje především nefunkčnost okruhu a systému radiál jako celku, teď se totiž nejezdí optimální trasou, ale tou jedinou, která je k dispozici a ta podle toho logicky vypadá. Žádná nová automobilová doprava kvůli Blance nevzniká, kdo doteď v Praze a okolí neměl auto, ten si ho opravdu nekoupí a nezačne jezdit jen kvůli zlepšení infrastruktury, všechna ostatní negativa totiž stále přetrvávají, především parkování.

Jakub P

Už z vaší první věty je dost jasné, že nemáte ani ponětí, co to ta indukce je a zbytek komentáře to jen potvrzuje. Zkuste si to zjistit, budete překvapenej.

Kebab

Teorie je mi dobře známa, praktické projevy dopravní indukce považuji v případě tunelu Blanka za zveličené, jakkoliv současné nulové změny na povrchu považuji z hlediska městského plánování za chybu. V situaci, kdy dálková mimoměstská tranzitní doprava nemá jinou reálnou možnost, než jet po čistě městském okruhu a dokonce jen po jedné jeho polovině, je vliv dopravní indukce naprosto marginální, protože zlepšení situace je příliš lokální a příliš malé. Pokud bychom hypoteticky při dokončených okruzích a radiálách postavili osmipruhovou dálnici na Staroměstské náměstí a zajistili dostatek parkovacích míst, pak rozhodně k indukci dojde. Funkční páteřní síť městských a především mimoměstských tranzitních… Číst vice »

Jakub P

Ok, tohle dává smysl. Ne, že bych s vámi souhlasil, ale není to apriori nesmysl jako indukce způsobená tím, že se nové kapacitní spojení nemá díky nedokončení ještě takovou kapacitu. Souhlasím, že v aktuálním stavu rozdělanosti okruhů není významná část těch problémů způsobena indukcí kvůli Blance, ale „jen“ přesunem z Letné, Veletržní, Argentinské, magistrály, atd. kde byly předtím do oblasti cca od Vypichu po Špejchar. Nicméně i Blanka samotná mimo špičku, kdy dopravu kolem v podstatě úplně zmrazí, jízdu autem na části tras zrychlila. A jde i o trasy, kde předtím byla rychlejší nebo stejně rychlá MHD a teď nemá… Číst vice »

Zbyněk

Cit: „…nefunkčnost okruhu a systému radiál…“
nemůže způsobit dopravní indukci. Naopak dochází k dopravní redukci. A to je v případě IAD dobře.

Možná nepoužívejte termíny, jejichž obsah vůbec netušíte. Já, když něco nevím, tak si nejdříve si nejdříve něco nastuduju a teprve až když věc pochopím, tak s ní polemizuji. Opačný přístup nepůsobí … kompetentně.

Jirka

Nejdříve postavit vnější okruh Prahy – alespoň D8-Čerňák, městský okruh Blanks – Jižní sponka a Vysočanskou radiálu. Pak lze teprve mluvit o nějakém zahloubení.

Horst

Je zvláštní, jak se Vysočanská radiála ztratila ze stolů plánovačů. Tahle přímá spojnice na městský okruh v oblasti Balabenky je přitom nutná a stále více její potřeba roste. Současné ulice Poděbradská a Kolbenova ji suplují a jsou denně na hraně kolapsu.

mirek

VR je zbytečná a naštěstí nepostavitelná.

Jirka

VR je potřebná pro spojení Blanky a Balabenky s D10 a D11. Ulevilo by se tak Vysočanům, ale i ulici k Holešovičkám a Kbelské. Bylo by to rychlejší spojení. Postavitelná je, má vést v podstatě celá v tunelu (zhruba 3km), kromě konce u Kbelské, dokonce je již tam připravená rampa. Minimálně směr z centra by byl hodně prospěšný. Něco typu akce ať mohou auta rychle vyjet z centra.

Martin

Uz byla 2x zamitnuta, zatizila by komunikace v okoli… a je temer nepostavitelna, navic by ji krizovaly dva zeleznicni tunely a vyrazne ovlivnila Klicovskou vilovou zastavbu… Ta postavena cast navazuje krasne na Prumyslovy polookruh a z nej jsou vedeny radialy na vnitrni okruh… Je trochu nepochopitelne, ze vychodni cast MO vede v mistech, kde je jen zastavba mestskeho charakteru, pomuze mistnimu provozu, ale privadet na nej dopravu, kterou odvadi dnes Sterboholska a Liberecka/V Holesovickach nedava uplne smysl,… To mate sejny jako D11, ta take nevede nikam do mesta, ale na sterboholskou (Jih) nebo na Kbelskou (Sever)… Jediny vyznam by mela… Číst vice »

mirek

„zahloubení“ – když chceš stavět tunel, ale bojíš se tomu říkat tunel, protože by každému bylo jasné, že to bude extrémně drahé a potrvá to roky…

Tomáš V.

Oceňuji české uvozovky a správnou pomlčku.

Ten zbytek je blbost. Každý tunel trvá dlouho a má komplikace, protože to je tunel. Vy umíte připravit projekt tunelu tak, aby nenastalo žádné výraznější překvapení? Pak jste milionář a nemáte potřebu tady plkat. 🙂

mirek

Ne, jen je vtipné, že se stavbě tunelu říká eufemisticky zahloubení, to je vše 🙂

Tomáš Gottschalk

Předpokládám, že už jste zaslechl něco o dvou technologiích výstavby tunelu – ražba a hloubení. Toto je ta druhá. Připouštím, že by se to mohlo jmenovat i překrytí komunikace.

Martin

V Holesovickach ma jit o zahloubeni pomoci milanske metody, tj. nejprve prelozky IS, pote vystavba sten, prekryti… pak uz za provozu se bude hloubit pod komunikaci…

Poudy

Pro všechny kdo si to neumí představit, doporučuji toto:
https://youtu.be/i7II8RHUfnY

Poudy

Samozřejmě od začátku, odkaz jsem pravděpodobně omylem poslal na časový úsek ve čtvrtině videa.

Jirka

Oni se tam snaží spojit zahloubení ulice v Holešovičkách s s městským okruhem. Výškově je to nesmysl a kapacitně taky.

Poudy

No jestli jste se na to podíval celé, tak vidíte že to úplný nesmysl není.

Jirka

Díval jsem se jen na část. Nicméně představa, že bych z Blanky jel do kopce na Vychovatelnu a pak zpět zkopce Libeňskou spojkou na Balabenku je nesmysl.

Poudy

Tak když vás to nezajímá, tak o tom nemluvte. Dávám vám tady odkaz na něco, kde by jste našel odpovědi na většinu svých otázek ale ne, by budete natvrdel jak vařený vejce i nadále.

Jakub P

Asi jako do kopce Blankou na Malovanku a pak Strahovskym dolu na Andel nebo naopak?

sladlu

Idea je krasna…
Rad bych vsak poukzal na neprilis reseny aspekt dopravy v tunelu. V miste vyjezdy z tunelu jsou nekolikanasobnr prekrocemy limity emisy :/ A projektanti nto neresi :/

Kdysi jsem videl napad umistit zde „pracky“ automobilovych emisy vyrobeny z morsky ras

mirek

Vytahuje se to na povrch… Všechny ty řeči, jak doprava pod zemí znamená čistý vzduch nahoře, jsou jen kecy.

sladlu

Maji aspon kominy a vetraci sachty nejaky filtry? …. u exitu a konce tunely jsou emise silene vysoke

mirek

Nejsou. Řeší se jen výška výdechu, ale rozptyl v okolí je samozřejmě značný.

Jirka

Než se to postaví, tak budou jen elektromobily a ty emise nemají.

Frantisek

A elektřina do nich se bude získávat kde? Ono v silnějším přepravním proudu vozit s každou osobou přes tunu materiálu není úplně efektivní… Chápu, že některými tunely už se jen hasí dřívější indukce, ale proč ještě přidělávat další pohodlné trasy k opuštění hromadné dopravy, nějak moc z dlouhodobého hlediska nechápu.

Jirka

Elektřina se do nich dostane normálně nabíjením. Tuto trasu bych s hromadnou dopravou příliš nesrovával. Ulicí v Holešovičkách jezdí často tranzit hodně daleko – směr Liberec a Ústí. MHD je použitelná v Praze. V obcích, kde jezdí bus ve všední den 3x denně a o víkendu nic je člověk bez auta ztracený.

ušatá

A proč se to nezmění? Jak k tomu ty obce přijdou? A autobusy budeme raději cpát tam, kde je železnice?

Jakub P

No temer jiste se nebude ziskavat uvnitr velkych mest, kde je znecisteni automobily nejvetsi problem. Muzeme taky doufat ze i nasim, dosud k uhlobaronum velmi vstricnejm vladam, nezbyde nez do ty doby uhelny elektrarny aspon zacit omezovat.

sladlu

Drive dojdou kovy na vyrobu baterii nez nafta 😀

vitapb

Toho bych se nebal, existuje mnoho typu baterii s různým složením. A hlavně elektromobily nejsou na vzestupu kvůli tomu, že by docházela nafta, ale protože je to od teď do budoucna prostě technologicky daleko lepší řešení.

Jan

Než se tohle postaví, tak už bude v Praze jezdit většina elektroaut, tohle se časem vyřeší samo, s českou rychlostí výstavby obzvlášť.

Paja

Vidíte, já si naopak myslím, že tlak EU na „nulové“ emise a s tím spojené ukončení výroby aut se spalovacím motorem povede jen ke značnému navýšení průměrného stáří vozového parku a s tím spojených negativ, jako je horší údržba u starších vozů.
Pokud samozřejme EU nezakáže autům se spalovacím motorem jezdit úplně. Ale to si myslím by bylo značně riskantní.

Jirka

Jenže ty staré auta nevydrží – rezivý, bourají, mají neopravitelné závady, … auta nevydrží, pokud se s nimi jezdí.

Paja

Protože se v určité chvíli nevyplatí je dál držet při životě. Ale když nebudete mít na výběr? Auto (spalovací) už nebude spotřební zboží.

Poudy

Pamatujete, jak všichni nadávali na úsporné žárovky? Teď už si to klasickou namontuje leda šílenec.. No nejhorší na změně je změna, samozřejmě.

xyz

Mimoběžné přirovnání k úsporným žárovkám, které spotřebovávají TU SAMOU elektřinu jako ty běžné + jsou namontovatelné na TA SAMÁ svítidla jako ty běžné.

Zato elektroauta nespotřebovávají TO SAMÉ (velmi dostupné a výkonné) palivo jako běžná auta. A jejich poměr „cena přepočtená vůči životnosti“ není stejná jako u běžných aut.

Poudy

Snažil jsem se tím jen naznačit, že nemá cenu přemýšlet tmářsky a jít hlavou proti zdi. EU nechce po lidech elektroauta ze dne na den, samozřejmě i to jednou přijde ale určitě ne v tomto desetiletí. Nějaké zdanění stylem Norsko také není na pořadu dne, zatím se snaží náklady přenášet pouze na výrobce a jak vidíte, nepoložilo je to. Nejdražší věcí na elektroautu je baterie, náklady na servis a „palivo“ jsou u EV příznivější. Pokud sledujete vývoj baterií a jejich technologie, tak tušíte, že za 10 let bude jejich cena trošku někde jinde, že to nejsou jen kecy ukázal nedávno… Číst vice »

Milan

Blbost

Frantisek

A alternativa pro převážení celého vozidla s každým jedním člověkem je jaká? Jen další jaderné reaktory? Nebo hustší lesy těžko rozložitelných vrtulníků? Nebo intenzivnější těžba materiálů na sluneční panely? Cestu bych viděl spíše v úsporách, ale při naší současné rozežranosti zvláště některých a plýtvacími návyky to bude velice složité.

vitapb

Ale pane, ono elektromobilita je cestou k úsporám. O tom to vpodstatě celé je. Koloběh přeměny pohonných hmot na pohybovou energii má daleko víc ztrát, než přeměna elektrické na pohybovou. Rozdíl je o to markantnější, když se započte dobývání, výroba a distribuce pohonných hmot.
Chápu Vaši reakci jako podporu hromadné dopravy, ta ale není použitelná všude a ve výsledku její efektivita jako celku možná nebude o tolik vyšší než dopravy individuální.

Jakub P

Jenže elektromobilita zdaleka neřeší všechny problémy dopravy, jen lokální emise (i to je samozřejmě dobrý a záslužný, jen to nestačí). Problémy s množstvím prostoru (x desítek metrů čtverečních) zabranýho na dopravu 1,2 člověka (nebo kolik že je průměrná obsazenost auta), který jsou zejména ve městech obrovský, související nároky na obří infrastrukturu, kterou pak jde jen obtížně překonat bez auta, s nebezpečností pro ty lidi kolem, který zrovna nejsou chráněný tunou a víc plechu, s energeticky a materiálově náročnou výrobou atd. maj elektromobily úplně stejný jako auta se spalovacími motory (v něčem i horší). Pokud chceme být stále mobilnější a mobilnější… Číst vice »

Paja

Promiňte ale zásadní pokroky v oblasti akumulátorů se ohlašují 40 let a zatím se toho stalo velmi málo. To že svět přestane být dobře vydíratelný OPECem a stane se totálně vydíratelný Činou rovněž není žádná výhry (resp. z toho může mít radost jen prezident a hlupák)

Jakub P

A Li-on aku nejsou zásadní pokrok proti olověnejm (se kterejma taky spousta elektrickejch strojů včetně pár elektromobilů jezdila a nebylo to jen před 40 lety a ještě dřív)?

Paja

Hloupé. Já jsem někde i psal o tom, že v mnohém byl tlak EU na inovace v pořádku. Ale auta s nulovými emisemi to v současné době opravdu nejsou.
Když už jste načal ty úsporné žárovky. Nemáte pravdu, úsporné žárovky si dobrobolně pořídil málokdo. Situaci významně zlepšují až LED žárovky. A jsou stále využití, kde jsou žárovky nutné. A to je právě ten kámen úrazu, pokud něco chcete direktivně ze dne na den zakázat. V tu chvíli se chováte jako totalita.

A. Mikulka

Co je to ta emisa?

David

Návrat tramvají? A přes Vltavu pak kudy?

Poudy

Tak dole by mohla uhnout doprava okolo kolejí UK, pak po Povltavské a napojila by se na trať vedoucí z Trojské. Tím by dostal i Trojský most o něco větší smysl, je škoda že ho využívá jediná linka i když jde zrovna o linku 17.

Kubrt

Přes Vltavu jedině po Trojském mostě. Ale – nejprve bychom si měli ujasnit, jaký účel by ta trať mela mít. Byly by to třetí koleje mezi Holešovicema a Kobylisama/Horní Líbní. Jak TT Trojskou, tak Holešovickama, by si našly své klienty, každá na jednu ne moc vytízenou linku (viz 17 v úseku Holešovice- Kobylisy). Jsou v Praze potřebnější místa pro stavbu TT. I když představa tramvaje v Holesovickach je líbiva 🙂

Jakub P

To mi nepřijde zdaleka jednoznačný – pokud by v tý době byl dostavěnej MO, takže by to tím pádem skutečně byla hlavně radiála mezi MO a velkým okruhem, bylo by záhodno zmenšit počet pruhů pro auta i na Mostě Barikádníků a zklidnit Argentinskou. Podél Argentinský se chystá velká výstavba, kde by se tramvaj určitě hodila. Část cestujících by se taky určitě našla na kolejích a ve fakultní budově MFF (další budovy maj v Karlíně, na Malostranským náměstí a na Karlově, přejíždět MHD mezi přednáškama jsou víc než zvyklí) hned na břehu na začátku Holešoviček.

Poudy

To máte pravdu, to nezní vůbec špatně. A pokud se podaří zrealizovat most mezi Karlínem a Holešovicemi, tak by bylo v Holešovicích 5 mostů, z toho 5 s tramvajovým provozem.

Jakub P

Ještě Negrelliho s vlakem. Nicméně ten mezi Holešovicema a Karlínem mi nepříjde moc pravděpodobnej, pokud by se podařilo líp s tou čtvrtí propojit Vltavskou, nepřišel by mi důležitej. Lávka pro pěší jo, ale tramvajovej most by tam imo stačil Hlávkův a Libeňák. A je to holt úzkej poloostrov, voda tvoří převážnou většinu jeho hranice.

Poudy

No myslel jsem silniční mosty, protože jinak by jich bylo 7, zapomněl jste na železniční most z Pelc-Tyrolky no vlastně 6, negrelák je viadukt. Lávka je trochu jinde než plánovaný most, ten se Štvanice ani nedotkne. Ono se to teď nezdá, ale až se zastaví celý Karlín a Holešovice (a tím nemyslím nové Bubny), tak potřeba bude. Oni ty kuci na ipr docela vědí co dělají, když zrovna nevymýšlí úplně cypoviny. Nevím o jaké čtvrti se ve spojení s Vltavskou bavíte, ale Hlávkův most mi nepřijde nějak nenapojený na Holešovice a nebo Prahu.

Jakub P

To je fakt, ten železniční jsem zapomněl. Nicméně viadukt taky most. Napojení jsem myslel Vltavská-Holešovice. To je úsek, kterej je pro pěší docela divnej. Není to daleko, dá se to v pohodě dojít, ale zkrátka tam mám furt pocit, že Evropu odděluje viadukt (i když to v té písničce bylo o Karlínu).
Co se týče mostu, nepochybuju, že po kompletní dostavbě Karlína a Holešovic by užitečnej být mohl, jen nevím, jestli nutnej. Ale to se uvidí.

Poudy

Ono to stejně pravděpodobně neprojde přes místní, ono to totiž asi dopadne tak, že se nejdřív oba břehy zastaví s územní rezervou a poté je v plánu most. No a kolik tam asi najednou bude nimbyček v tu chvíli je jasné asi každému.. 😀 takže jak říkáte, uvidíme

David

Přesně tak, proto ten můj dotaz. Smysluplnost této potenciální staronové tramvajové trati mi uniká. Jaká by tam měla jezdit linka? Něco co pojede od metra Nádraží Holešovice na Bulovku a pak se stočí dolů do Libně na Palmovku? Nebo alternativa k dnešní lince číslo 17, ale jinými ulicemi (pomaleji) od Vltavy do Kobylis?

Frantisek

Rychlé spojení je metrem, zástavba podél Trojské minimální. Tamní trať byla stavěna hlavně jako rychlé propojení nahoru, když nebylo jiné spojení. Takže logičtější by – když už – bylo převést tramvaje zpátky do Holešoviček, než tam držet autobus a periferii obsluhovat tramvají. Jen úvaha. 🙂

Poudy

No na mapě to vypadá tak krásně.. když pomineme fakt že se to vyhne metru C, tudíž to postrádá jako doprava do zoo smysl, tak si nedovedu představit jak by to prošlo přes Trojské mimby, to leda tak v paralelním vesmíru.

2084

K ZOO má jezdit trolejbus

Jakub P

A v hodně dlouhým výhledu tramvaj z druhý strany z Podbaby

Havel

Haha, dobrej joke a teď tu vo Karkulce. KDe by se na to asi vzaly peníze?? Absolutní priorita by měli být okruhy a ne tyhle nesmysli.

mirek

*vzali
*měly
*nesmysly

češtinář

*vzaly – podmětem jsou TY peníze

Kubrt

To vzaly měl dobře:-)

Frantisek

Tak jistě, především další dálnice pro auta a pak až městský prostor. Zajímavé priority. Asi městem spíše projíždíte, než abyste v něm žil…

Havel

Asi jste nepochopil ze okruh kolem prahy odvede spoustu aut a tranzit, tudiz se ulevi i mestu.

ušatá

A ne že naopak přivede, protože opět více kapacit pro silniční dopravu? Myslím, že je to dost sporné. Zatím má silniční doprava takovou kapacitu, investice, podporu a minimum plateb, že už je toho víc než dost.

Paja

Odkud přivede? Když tranzit pojede po okruhu tak kde se vezmou ty auta která budou jezdit do Prahy? Indukce není perpetum mobile byť o tom Automati nevědí.

Jakub P

Uvnitř v Praze je spousta lidí, kterým se dneska časově vyplatí jet MHD spíš než autem. Byť to tak při pohledu na ulice, kde trčí mnoho aut a mezi nima sem tam nějakej autobus nebo tramvaj na první pohled nevypadá, ta MHD dneska v průměru převeze oproti autům dvojnásobek lidí. To může okruh, zejména vedenej hodně těsně kolem města, což je prosazovaná varianta, a radiály snadno změnit. Takže pro řadu lidí bude najednou auto rychlejší i pro každodenní dojíždění a začnou ho tak používat namísto toho, jak ho dřív používali hlavně na cesty směrem z města a směrem do centra… Číst vice »

looking4bucho

„Jsme v unikátní situaci, kdy si zahloubení této ulice přeje městská část i vedení Prahy“ – to me docela rozesmalo, na zadnych jinych projektech tuto schodu nemaji? Jako ze Praha 4 nechce metro D? Dalsi unikatni vykor je „Jsme již v polovině volebního období a zatím se nic v této věci nestalo“ – tak ono tech volebnich obdobi kdy se v teto veci nic nestalo jiz uplynulo nekolik, ne jenom polovina tohoto:-) Ale vazne – ja jsem pro zahloubeni a klidne na te zmene uzemniho planu zacnete pracovat, nicmene drive nez v r. 2040 se tam asi do zeme nekopne.… Číst vice »

Obyvatel zlínského pralesa

treba takova Praha 6 je ukazkovym prikladem (vlak na letiste). A takto to dost casto byva v cele Praze.

Paja

To si nemyslím, že je dobrý příklad. Stavba státní dráhy a silničního tunelu budovaného Prahou jsou si dost vzdálené entity z mnoha pohledů.

Frantisek

Jenže státní dráha tam být mohla a řešila by situaci efektivněji. Navíc stát – město, město – městská část jsou poměrně slušné analogie, byť s rozdíly.

Paja

Jenže o tom to není. Vy chcete řešit situaci lidí, kteří tam nebydlí ale jen tudy jezdí a chcete aby se to líbilo těm, kteří tam bydlí. A proto vám nikdo z Ořechovky nebude jásat nad dráhou, protože mu nikdy k ničemu nebude.
Silniční tunel mu může odvést část dopravy z pod oken.

Tomáš

K Barrandovu ať je další. Dnes rozsekává sídliště na dvě, o kus dál tvoří hradby dalšímu rozvoji. Vzhledem k tomu, že nikdo nebojuje pro úmyslně zničeným tlumičům výfuku aut a motorek, tak se ze všech těchto radiál šíří nesnesitelný hluk každých cca 5 minut. Pokud si budou řvát pod zemí, sídliště bude dále spát.

Frantisek

Čili místo řešení problému jen jeho schování? 🙂 Navíc pekelně drahé pro všechny… Myslím si, že by se mělo investovat primárně spíše do efektivního dopravního systému jako celku.

Adolf

Zahloubit radiálu, zahloubit železnici na letiště….
Vybírají se ta nejdražší řešení v době kdy chybí základní věci jako oba městské okruhy Prahy, nebo dokončená dálniční síť a snižují se i veřejné finance na ty to akce.

-TR-

Než se dokončí příprava, bude to trvat nejméně 10 let. Není problém připravovat projekty i během krize, až peníze budou, mohou se realizovat.

mirek

Peníze už nebudou, Babiš je rozhází důchodcům, aby se udržel u koryta co nejdéle a dotace z veřejných rozpočtů dojily jeho „bývalé“ firmy…

ušatá

Lépe než je rozhazovat do silniční dopravy. Navíc ti lidé si na ně vydělali a také si je zaplatili než někdo ty peníze rozkradl a rozkrádá.

Jakub P

Radši to stavět úrovňově nebo na náspech i když už dávno víme, že je to blbě? A zakonzervovat tím ten blbej stav na dalších X desítek let? Když už konečně po těch desítkách let i na ŘSD a Spržel jako jedni z posledních v republice pochopili, že bez důkladnejch protihlukovejch opatření a opatření snižujících další negativní dopady na města, jako jsou například jejich rozdělování koridory v podstatě nepřekonatelnými bez auta, to nepůjde?

Paja

No tak to teď postavíme v tunelu aby se za pár let zase říkalo, že to je blbě. Protože tunel má hlavně z dopravního hlediska dost nevýhod a skvěle to je vidět právě na Blance.

Jakub P

Mám blízké příbuzné kus od Malovanky, takže o tom, jakej je v tý oblasti Blanka průšvih, mám slušnou představu. I přes to mi přijde, že kdyby to byl „povrchovej dálniční koridor s MÚK“ typu Holešoviček místo tunelu, bylo by to ještě o hodně horší.

Samozřejmě bych byl radši, kdyby se daly Holešovičky zklidnit i bez toho zakopání radiály pod zem pod nima, ale pokud to nepůjde, tak radši zahrabat než co je tam teď.

Frantisek

Ono je to těžké, když se k propagaci vytahují údajné přínosy nových silnic ke zlepšení dopravní situace i životního prostředí, zatímco už v základu se počítá s tím, že naopak podnítí více cest auty a budou vyžadovat další silnice. To vše na pozadí uměle utlumované a znevýhodňované železnice, která mohla část zátěže převzít. Plus pochopitelně nějaká racionalita vizí a snaha o takové využití území, které nebude zbytečně vyvolávat další potřebu dopravy.

Paja

Já jsem jezdil přes Malovanku spoustu let denně. Začal jsem před stavbou Blanky a skončil po otevření. A opravdu nevidím že by to dneska bylo horší než předtím. To že tam teď auta pořád jezdí není vina Blanky, to asi někteří špatně pochopili, že po otevření Blanky bude provoz po povrchu 0.
Průšvih Blanky je to zavírání tunelu z důvodu špuntu v Troji. Tím se pak ucpává okolí Malovanky, Prašného mostu a Letné.
A to je právě ta velká nevýhoda tunelu.

Jakub P

Pokud jezdíte kolem Malovanky a nevidíte tam od otevření Blanky brutální zhoršení, tak byste měl vrátit papíry, slepci za volant nepatří.

mirek

Zrovna vnitřní okruh je zcela zbytný, ten dopravu akorát naindukuje a přivede blíž k centru. Zvlášť dokud nebude dostavěný vnější okruh.

Paja

To jo, protože každej Jožin si cestou z Vizovic do Chomutova rád zajede na kochačku do Blanky (spojenou s 20 minutovým postáváním buď na Povltavský nebo přes Mrázovkou).
To že ten tunel přitáhne dopravu která by jinak jela po povrchu je zcela žádoucí, kvůli tomu se stavěl. A čemu přesně vadí, že auta jedou tunelem blíž centru?

Twix

Ten ne, ale Jožin jedoucí ze směru od D5 na D8 tou Blankou často jede. Navigace mu ukáže že je to o 2 minuty rychlejší než přes Slaný. Taková tranzitující auta jsou na křižovatce u Ladronky celkem nežádoucí ale dokud nebude okruh, nic moc se asi nedá dělat. (Ale celkově zaplať pánbůh za tu Blanku)

Frantisek

Přesto tvoří tranzit pořád minimum aut, která do Prahy směřují… Jinak, kdyby se skutečně využilo toho, k čemu se ten tunel stavěl, totiž ke zklidnění povrchových průtahů, bylo by to celkem fajn. Daří se to však jen někde, dokonce není vůle vrátit uvolněný prostor něčemu jinému…

Paja

Chcete říct, že před stavbou Blanky jezdil tranzit D5-D8 přes D7 a Slaný a teď jezdí Blankou?
Co znám já mimopražské řidiče tak se dělí na 2 skupiny, ti kteří do Prahy nejedou když nemusí (protože provoz) a ti kterým to nevadí. A žádného většího přesunu mezi skupinami po otevření Blanky jsem si nevšiml.

Frantisek

Se začátkem souhlas, ale co je prosím základního zrovna na dálnicích všemi směry? Je to opět to celkově nejméně efektivní řešení ze všech.

Jarda Š.

Rozumný nápad, ale napřed je potřeba vybudovat chybějící část MO a Libeňskou spojku. Bez toho by nebyla možná objížďka po dobu výstavby.

Horst

A dodělat Vysočanskou radiálu ke Kbelský. To by pak už nebyl důvod k nějakýmu zahlubování Holešoviček. Jenže do tý doby se z Blanky na D10 jinak nedostanete.

Beekee

To by bylo tak hezké… a drahé. Je to nějakých 650 m. Reálně tak vysázet dvě aleje stromů, zahustit keříky, dát tam na 50 úsekové měření, ve směru do centra dát světelnou bránu aby se tam netvořila kolona.. asi tak.

Havel

Ona se tam ta rychlost teď asi neměří co ,,,

leviathan

Problém vidím v nivelitě. Současná nivelita vozovky odpovídá výjezdo a vjezdu vozidel z a do okolní zástavby a místních komunikací. Most nad Zenklovou je ve zvýšeném profilů vůči Liberecké a V Holešovičkách. Zahloubení by znamenalo značné zvýšení sklonu vozovky při vjezdu do tunelu. Navíc údolí pod vozovkou může skrývat kdejaké překvapení. Bez zahloubení tunelu by nebyly možní pobočné obslužné komunikace. Podotýkám, že jsem žádný projektový záměr neviděl.

cikcak

Zenklovu pravděpodobně půjde zvednout snad i o polovinu podjezdné výšky. S tím si projektant poradí. Klesá i ve směru od nám. Na Stráži. Přínos by byl tak velký, že to za nějaké to namáhání makovice stojí.

Kalanis

Zenklova původně výš i byla. Celé to zmizelo při dobudování MÚK Vychovatelna a likvidace tamní tramvajové smyčky v 80. letech.

Poudy

Tak jasně, když se tam pokusili zbavit toho Lucifera, tak tam byla klasická městská křižovatka..

-TR-

Správný krok. To, co tam je teď, je naprosto šílené.

MildaIV

To se dá říct prakticky o každé významné tepně v kterémkoliv městě. Asi se shodneme na tom, že jediným dúvodem, proč nejsou všechny v tunelech, jsou peníze. Teď jde o to, jak peníze co máme rozdělit mezi všechny tyto potencionální tunely.

Jan

Pozvat Muskovu Boring Company. Sice bude mít každý pruh svůj malý tunel, ale bude to výrazně rychlejší a levnější.

Frantisek

Nebylo by přeci jen lepší začít přemýšlet, jak část té dopravy buď provádět efektivněji anebo nemuset provádět? Už teď je zřejmé, že pouhé zahrabání silnic do tunelů neřeší příčiny ani velkou část následků, je extrémně drahé na stavbu i provoz, přičemž přispívá k indukci dopravy a jejímu přechodu z šetrnějších způsobů, které se svých investic buď nedočkají vůbec, nebo dočkají pozdě, případně v nepříliš použitelné podobě.

zdeva

Šílené je to také proto, že většina aut (tak 7 z 10ti) jsou jednoválce…

Tomáš V.

Co znamená ten výraz „10ti“? Myslel jste deseti? To se ale píše „10“.

zdeva

To znamená, že sedm aut z deseti řídí jenom řidič.

Pražec

No ještě aby se s ním o to řízení někdo přetahoval… 🙂

Frantisek

😀