lot
Silnice

Radary měří rychlost na čtyřech opravovaných úsecích D1

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

Na dalších dvou opravovaných úsecích dálnice D1 měří od dnešního dne povolenou rychlost radary. Zařízení jsou mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a také na obchvatu Velkého Meziříčí. Oznámilo to dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Od poloviny srpna jsou radary v provozu také na dalších dvou úsecích D1.

Rychlost, která je v opravovaných úsecích snížená na 80 km/h, budou radary měřit mezi 96. a 105. kilometrem trasy Humpolec-Větrný Jeníkov a mezi 141. a 145. kilometrem na obchvatu Velkého Meziříčí. Na dalších opravovaných úsecích, kde jsou radary v provozu od poloviny srpna, se měří mezi 56. a 64. kilometrem a mezi sedmým a 21. kilometrem dálnice D1.

Hlavním důvodem měření rychlosti v opravovaných úsecích je podle ministerstva dopravy snaha o zvýšení bezpečnosti. „Není to akce na výběr peněz. Odborné studie potvrdily snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti v měřených úsecích. Jeden neukázněný řidič v případě nehody zdrží tisíce ostatních,“ uvedl v minulých týdnech ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Radary by měly zvýšit plynulost dopravy a také zajistit bezpečnost pro stavaře.

Radary byly na opravované úseky dálnice instalovány i v minulých letech. Zjištěné přestupky řeší místně příslušně obecní úřady. Podle údajů Besipu se díky měření snížila míra překračování rychlosti na opravovaných úsecích ze 30 procent na 20 procent.

Opravy D1 jsou rozděleny do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na pěti se pracuje. Kompletní rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013. Dosud je hotovo 90 kilometrů. Akce měla být původně dokončena v příštím roce, nyní je však kvůli zpoždění plánováno ukončení prací až na rok 2021.

ČTK

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

A budou ty radary také měřit rychlost opravy?

SYN

Rychlosti pod 1mm/s tímto způsobem měřit nejde…

Leoš Konečný

No super a když už jste tam dali radary a značky, no a teď by to chtělo opravit, abychom neplatili poplatky za dálnici a jezdili jak po polňačce

Joža

Tak značky osazeny, radary zprovozněny – a teď už zbývá jediné – občas také pracovat. Vlastně občas se tam pracuje – chtělo by to pracovat nonstop… Někdo tady zmínil Rakousko a dodržování předpisů v této alpské zemi…. Já také zmíním Rakousko – minulý pátek ve 4:30 ráno jsem viděl mohutné pracovní nasazení na rekonstrukci jedné z vídeňských ulic….A to opravdu nemyslím ironicky. A nebyla to jednorázová noční uzávěrka. Tato ulice se rekonstruuje už několik týdnů, ale evidentně za několikanásobně menší čas než by podobná akce trvala v ČR…

SYN

Tak oni stavební firmy to občas i dokážou, ale mají tendenci si za to říct podstatně víc v tomto režimu… takže si asi budeme muset volit kompromis mezi rychlostí provádění a cenou… u novostavby vím co bych volil, u opravy je to docela na pováženou. Zatím má firma obvykle rozjetých několik staveb a pracovníky mezi nimi dost dynamicky přerozděluje podle toho jak vychází počasí, materiál, dostupnost techniky, no a pak taky jak která stavba „hoří“… Pokud si to investor zvládá častěji na místě kontrolovat, má naději že to bude mít dřív, i když u státní zakázky bych se ani nedivil… Číst vice »

Georg

v americe jsou za prestupky spachane za ekvivalentem znacky „chlap s lopatou“ automaticky dvojnasobne pokuty – a bez diskuse.
tady je vylepeni osmdesatky omezenim lidskych prav. 🙂 to me bavi.

AAA

a taky tam tu značku „chlap s lopatou“ házej kde se jim zachce a po skončení prací se ji často nikdo neobtěžuje uklidit?

Jen tak

ale nepovidej … a kde se to deje u nas?

SYN

Řekněme Brno, ulice Botanická, období zhruba 10.8.2019 – nyní? Jde o dva úseky, jeden (delší) byl uvolněn v řádku několika dní po skončení nejnutnějších dokončovaček, druhý (kratší) uvolněn částečně značkou „MHD vjezd povolen“ a to po dobu nejméně měsíc, přitom když jsem se tama procházel začátkem toho období (bylo pěkné počasí a já zrovna nikam nespěchal) cirka čtvrt hodiny tak se naprosto nedalo najít okem amatéra CO vlastně vadí zprovoznění alespoň pro průjezd (NIKOLIV pro parkování! ale ani tam nevypadalo nic nedokončeně) osobních automobilů, když trolejbusy MHD už tama dávno projížděly i zastavovaly, silnice nádherná rovná široká jak prase…. Nebo… Číst vice »

666

„Odborné studie potvrdily snížení rychlosti“

Citace?:-)

Jan Sůra

Zpráva ČTK a citace Kremlíka, dotazy prosím tam

666

Děkuji. Spíše bych čekal, že to bude zajímat specializovaný dopravní server. Mohl by z toho být pěkný článek.

Myslím velice pěkně ilustruje situaci tento článek – https://www.blokbezstarosti.cz/?p=469

Jan Sůra

Je to určitě zajímavé téma, nicméně i kdyby nebyla studie, zavedení kamer do těchto úseků má podle mého názor smysl.

666

Omlouvám se, přehlédl jsem, že ŘSD je partnerem webu, berte mé dozazy jako bezpředmětné.

Jan Sůra

To na to nemá absolutně vliv. Ale pokud vám vadí, že někdo kontroluje rychlost v místech, kde se má dodržovat a kde svoji jízdou nad limit ještě ohrožujete stavební dělníky, považuji další komunikaci za bezpředmětnou.

666

Bylo by celkem pochopitelné, kdyby se měřila bezpečná vzdálenost mezi vozidly. Máte pravdu dělníci jsouv ohrožení, protože ŘSD nedostavělo D35 před rekonstrukcí D1, jak deklarovalo.

Vít

Bezvadný. To si namastíme zase kapsy na radnici. To zas bude vánoční večírek, a ty odměny. Už se těším 🤔😜🍺

Cikcak

?? , pokud pojedu 80, nikdo si z mých peněz nic mastit nebude.

noerf

Cikcak: Ono i snížení rychlosti na 100 km/hod u parkoviště u Měřína je zábavné, zejména pokud vozidlo před Vámi brzdí na poslední chvíli preventivně na 80 – 90 km/hod. To mi přijde mnohem nebezpečnější než pokud jede někdo rychlostí 85 místo 80 km/hod.

Jen tak

vzdycky me pobavi, kdyz nejaky zaryty odpurce radaru zacne vymyslet teorie, kterymi se snazi obhajit, ze jsou radary nebezpecne 😀

noerf

Jen tak: Samozřejmě, pokud tam někdo jede 100 km/hod a více, tak je to nebezpečné. Otázkou je, kolik je těch aut, co jedou takovou rychlostí v opravovaných úsecích, neboť šířka levého pruhu je 2,2 m, a pokud ji část zabírá kamion z pravého pruhu je hodně omezená.
Neprotestuji proti radarům, spíše upozorňuji na místo, kde je podle mého názoru zbytečně omezená rychlost a kdy to omezení dle mého laického názoru působí více problémů než užitku.

liposh

Jel jsem po D1 v létě na dovolenou a z dovolené a schválně jsem jel uplně přesně (můj tachometr ukazuje 84 kmh, to je v praxi 80 kmh) Kolik lidí si myslíte, že se za mnou drželo? Ano, přesně tak, vůbec nikdo. Nikdo v žádném z těch mnoha zůžení neprojel celé zůžení za mnou, všichni mě vždy předjížděli. A musím vám říct, uhýbat BMW X5, co si v tom 2,2m pruhu sviští 110 kmh a nevleze se tam, takže vám půlkou auta čučí do vašeho, to je chuťovka.

Slota

Ty pruhy samozřejmě nejsou široké 2,2 m, to je maximální povolená šířka vozidla v tomto pruhu, pruh je široký 2,5 m.

SYN

To jste jel kamionem? Normálnímu osobáku i dodávce pokud se aspoň trochu drží pravého okraje (jak má v Pravidlech, uznávám že jsou místa kde to nejde ale většinou to jde docela dobře) se tam i X5 s kouskem přečuhování vejde k velkou rezervou…

IGCT

Noerf: sorry jako, ale přečtěte si zákon o provozu na pozemnich komunikacich. Pak nemůžete z pohledu řidiče brzdícího za vozidlem nic říct. Řidič má dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, aby v případě náhlé změny rychlosti nebo zastavení vozidla před ním byl schopný bezpečně zastavit. Takže váš argument je čistý alibismus.

Vít

A pročpak by jsme nemohli? Řekněme, že jste jel na šedesátce 80 a je to😁 dokažte to, že tam nebyla.

Marek

Asi tak. Klidně by to mohli rozházet po celé republice i s fotopastma na semaforech.

Miras

A vy jste Víte nezaměstnaný, že závidíte i vánoční večírek? Nejezděte jako prase a žádný večírek nebude… Já jim ty večírky přeju, protože jiný bič na piráty nefunguje. Všichni jedou pěkně reálných 80 km/h (což odpovídá cca 84 dle tachometru) a zůstanou pak už jen ti, kterým je nějaká pokuta u zadku. A těm zabavit auto…

Vít

Nedělám na radnici, večírek máme a na 80 jezdím radši 70. Stačí vám to? 😂

Jen tak

kdyz budes jezdit podle předpisů, a ne jako prase, tak nikomu nic sponzorovat nebudeš.

Jiří Kocurek

Pozor! Ono se dá jezdit jako prase a přitom nepřekročit maximání dovolenou rychlost. Vybržďování či rovnou vytláčení z jízdního pruhu radar neměří.

Lukas

V Rakusku bezna vec, ze ked opravuju cesty a znizia rychlost tak ako prve postavia radar. A len to blika potom…

micek

Rakousko je v kultuře silniční dopravy trošku někde jinde: Omezí si klidně rychlost i na úplně rovné a poloprázdné dálnici, jen kvůli emisím (hledej „Immissionsschutzgesetz-Luft“ či „IG-L zóny“). V těchto zónách jsou navíc drsnější i postihy (vyšší pokuty, zákaz jizdy…), protože nejde jen o dopravní přestupek, ale i znečišťování životního prostředí.
Nedokážu si představit, že by něco podobného mohlo někdy být i v ČR…

Jackub

Pevně doufám, že v tomto se na jejich úroveň nikdy nedostaneme!