lot
Letecké společnosti Letectví Letiště

Qatar Airways přidávají v Praze, od konce října začnou létat čtyřikrát týdně

Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček
Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček
Katarský dopravce je jedním z mála, který v Praze v této době navyšuje počty letů.

Letecká společnost Qatar Airways od konce října s příchodem zimního letového řádu navýší počet letů z Prahy. Nově začne létat čtyřikrát týdně do katarského Dauhá. Do Prahy se má vrátit také letecká společnost flydubai.

Vyplývá to z dnes zveřejněného zimního letového řádu, informaci potvrdil mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň. „Letecká společnost Qatar Airways navyšuje počty frekvencí na lince mezi Prahou a Dauhá. Navýšení je v tuto chvíli zohledněno v letovém řádu, nicméně vše se ještě může operativně měnit v závislosti na vývoji situace, zejména poptávky ze strany cestujících,“ řekl Pacvoň.

Qatar Airways aktuálně létají přímo z Prahy v pátek, neděli a ve středu, vždy s Boeingem 787-8. Od 1. listopadu přibude ještě pondělní let. I v zimním letovém řádu budou do Prahy létat s dreamlinerem.

Katarský dopravce je jedním ze tří dopravců v Praze s dálkovými letadly. Emirates létají do Dubaje třikrát týdně, Korean Air do Soulu jednou týdně. V rezervačním systému Emirates je od listopadu uvedeno navýšení na šest letů týdně, tato informace ale není potvrzena. Může jít o lety s flydubai, který začne létat opět na konci října.

Qatar Airways dnes v tiskové zprávě uvedly, že v zimním letovém řádu počítají s obnovením spojení až do celkem 124 destinací po celém světě.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Walker

hmm.. a ja mel za to, ze pridavaj na 5x tydne a to ve dnech Po, Ut, St, Pa, So…;-)

poletucha15

Kdyz to trochu prezenu… 4×0 je porad nula.

Dovolit pridavat si spoje muzou jen diky penezum od vlady co dostali 🙂

DrFj

Ale no tak, opravdu si myslite, ze letaji s prazdnymi 787 jenom aby se nereklo a meli vic letadel na radaru?

Katarska vlada investovala penize do sve vlastni statni spolecnosti. Investovat a verit svemu businessu neni nic neobvykleho.

Myšpul

Qatar a Emirates mají i dost carga, takže ten let se zaplatí i když mají těch cestujích málo.

GPGP

Oni sem létají i s čistě Cargo letadlem, teď A330, tzn. kdyby chtěli přidat více Carga mohou nasadit B 777 nebo B 747,ten taky mají 🙂

poletucha15

Nemyslim si ze litaj prazdny aby se nereklo.
Nekolik lidi co tam litaj znam a rozhodne se o plnejch masinach neda mluvit. A dava to smysl, kdyz je zbytek dopravcu na pokraji krachu tak ani qatar nebude litat s plnej a letadlama.
To ze si to muzou dovolit je jina vec.

RHood

Co to píšete za nesmysl. Katar je typická arabská monarchie (emirát), kde hlavní slovo má emír. V Kataru neexistují politické strany a ani parlament. Emír se radí s radou, která se jmenuje Madžlis aš-šúrá. Žádná vláda. A jestli by jste si našel na internetu, tak 50% vlastní emirát , tedy emír a 50% vlastní soukromí investoři. Takže když něco tato letecká společnost dostala, tak dostala od majitelů.

poletucha15

Muj prispevek nebyl o tom jestli ty penize dostala od majitelu nebo ne, ale o tom ze kdyz na to ma penize muze si dovolit litat 4x tejdne s polo-prazdnejma letadlama a prodelavat na tom. Ale rikat tu jak to ma Qatar vydelecny kdyz 99,8% aerolinek bojuje o preziti s vyhledem roku mi prijde tezce mimo. Qatar tohle samozrejme díky svoji pozici v emiratu nemusi az tak resit, protoze do nich nasypou tolik penez kolik bude potreba. Stejne tak jako to dela kazda jina velka aerolinka ktera dostala penize na svuj dalsi provoz – a je docela jedno od koho… Číst vice »

Lukáš

jj, on s tím nikdo nelítá, proto jsou skoro vyprodaní.
PRG DOH16/ 1600 2235 QR 292 JL CL DL IC RC Y9 B9 H9 K9 788 C*E
MC LC VC SC NC QC TC OC WC

poletucha15

skoro cely vyprodani bych si dovolil rozporovat kdyz maj dost casto v letadle okolo 40 lidi 😉