Qantas spustil první přímý let z Austrálie do kontinentální Evropy

Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: QantasDreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas

Linka do Itálie zůstává zatím sezónní, Qantas očekává přesun poptávky po letech bez mezipřistání.

Letecká společnost Qantas zahájila tento týden provoz první přímé linky bez mezipřistání mezi Austrálií a kontinentální Evropou. Spojuje Perth v Západní Austrálii a italské hlavní město Řím.

Jde o již druhou přímou linku mezi Austrálií a Evropou, už dříve začal dopravce z Perthu létat do Londýna, kde došlo po pandemii koronaviru k obnovení provozu před několika týdny.

Nová linka je sezónní, v provozu bude třikrát týdně. První let trval 15 hodin a 45 minut, svoji délkou 13 355 km jde o šestnáctou nejdelší linku světa. Na trasu nasazuje Boeing 787-9 Dreamliner.

Dopravce chce využít velké poptávky po cestování zejména u australských občanů, které během pandemie nechala vláda prakticky doma a cestování do zahraničí bylo velmi komplikované. V Itálií má řada místních navíc své předky a příbuzenstvo. Tento týden dopravce oznámil start dalších dálkových linek: z Perthu do Johannesburgu a do Jakarty.

Qantas v tiskové zprávě uvedl, že poptávka po dálkových letech bez přestupu je ještě vyšší než před pandemií. Na ultradálkové lety dopravce sází i do budoucna, u Airbusu objednal nová letadla Airbus A350-1000 pro přímé spojení z východního pobřeží Austrálie do Evropy nebo východní pobřeží USA. „Lidé chtějí, aby byla dlouhá cesta z a do Austrálie co nejjednodušší. Očekáváme, že to bude trvalá změna v chování zákazníků,“ řekl šéf Qantas Alan Joyce.

Řím byl dlouho jedno z tradičních destinací australského dopravce, provoz linky ze Sydney do italské metropole začal už v roce 1948, kdy byl součástí linky do Londýna. Cestou muselo letadlo sedmkrát přistát pro dotankování. Od roku 2003 ale přímé spojení skončilo.

Tagy 787-9 Boeing 787 PER-FCO Qantas
8 komentářů