Qantas představil A380 s novým interiérem, výměna probíhala v Drážďanech
Australský letecký dopravce Qantas zveřejnil snímky prvního Airbusu A380 po velké modernizaci interiéru. Poprvé ho nasadil včera na let z
Australský letecký dopravce Qantas zveřejnil snímky prvního Airbusu A380 po velké modernizaci interiéru. Poprvé ho nasadil včera na let z Londýna do Singapuru a dál do Sydney. V letadle přibylo v součtu po modernizaci jedno místo.
Nákladná modernizace proběhla v zázemí Airbusu v Drážďanech, kde bylo letadlo odstavené od poloviny července. Další dva stroje čeká modernizace ještě do konce roku, všech 12 strojů má být hotových do konce příštího roku.
✈️ Am Dienstagmittag landete ein weiterer #A380 von Qantas auf dem Flughafen #Dresden. Es ist bereits der vierte Superjumbo, den die australische Fluggesellschaft zu den Elbe Flugzeugwerken schickt. Dort wird der Megaliner nun gewartet. #dresdenairport #sogehtsächsisch pic.twitter.com/zcYXcpYvfW
— Dresden_Airport (@dresden_airport) October 1, 2019
Qantas, který se chce A380 postupně zbavit, vyměnil interiér zatím v osm let starém letadle registrace VH-OQK. Cestujícíc se v letadle dočkají nových sedaček i uspořádání ve všech čtyřech třídách, úpravami prošel i salonek. Nově je celá horní paluba vyhrazena pouze pro prémiové třídy. Souvisí to s největší změnou: počet míst v ekonomické třídě klesl o třicet sedaček, naopak ve třídě premium economy je nově namísto 35 celkem 60 míst.
V letadle je po modernizaci 14 míst v první třídě, 70 v byznys třídě (o šest navíc), 60 v premium economy + 25) a 341 v ekonomické třídě (-30). Celkově tak letadlo přepraví 485 cestujících, před modernizací to bylo 484.
Podle šéfa Qantasu Alana Joyce modernizace zajistí, aby byly mezi cestujícími A380 stále tak oblíbené. „Jde stále o jeden z hlavních typů naší dálkové flotily. Díky spolupráci s Airbusem se nám podařilo uspořádat nově celou palubu efektivněji než dosud a využili jsme lépe prostor celého letadla,“ uvedl Joyce. Ten už dříve ale uvedl, že i když jsou letadla oblíbená, jejich provoz je drahý. Pro firmu je levnější provoz dvou dreamlinerů na stejné trase, kde nasadí jednu A380.
Qantas nasazuje A380 na linky do Londýna, Los Angeles, Dallasu a v sezóně do Hongkongu.