Qantas oznámil postupné vyřazení všech Boeingů 717, zůstanou dva provozovatelé
Qantas postupně letadla nahradí Airbusy A220-300.
Poslední ze tří provozovatelů letadel Boeing 717 začíná v těchto týdnech s vyřazováním tohoto typu ze své flotily. Po více než dvaceti letech služby ho nahradí postupně novými letadly.
Dopravce jich měl ještě na počátku roku 20, nyní už jen 18. Po světě tak zůstanou jen už dva provozovatelé letadla, které původně vyvinula společnost McDonell Douglas jako letoun MD-95: Hawaiian Airlines a Delta Air Lines.
Nyní se zbavuje letadla VH-NXI, které má pro dopravce zvláštní význam. Šlo o první letadlo pro nízkonákladovou odnož JetStar. Aktuálně má Qantas v provozu letadla Boeing 717 ve stáří 17–23 let. Létají pod značkou QantasLink na vnitrostátních trasách.
Provoz vyřazeného letadla má dál pokračovat, firma v tiskové zprávě uvedla, že letadlo bude prodáno „významnému dopravci“ v Severní Americe. Lze předpokládat, že půjde o jednoho ze dvou zbývajících provozovatelů. Qantas Boeingy 717 používá od roku 2000.
Místo Boeingu 717 firma začne přebírat postupně 29 nových letadel Airbus A220-300. “Je to konec jedné éry,“ řekl šéf Qantas Alan Joyce. A220 mají téměř dvojnásobný dolet, dopravce je může použít i na mezinárodní lety. I proto není dosud rozhodnuto, zda budou létat pod značkou Qantas nebo Qantas Link. Nová letadla mají i větší kapacitu (137 míst místo 110) a o 28 procent nižší spotřebu na sedačku.
Boeing 717-200 byl vyvinut jako menší verze letadla MD-80. Vyráběl se od roku 1998 do roku 2006, za celou dobu se ho vyrobilo 156 kusů.