Infrastruktura Železnice

Putin otevřel trať na Krym po novém mostě dlouhém 18 kilometru, první vlak dorazí ve středu

Vlak na mostě přes Kerčský průliv. Foto: Russia Today
Vlak na mostě přes Kerčský průliv. Foto: Russia Today

Přepravu po železniční trati na mostě mezi Ruskem a anektovaným ukrajinským poloostrovem Krym dnes osobně zahájil prezident Vladimir Putin. Při této příležitosti usedl do kabiny strojvedoucího ve spoji se třemi vagony vypraveném z krymského přístavu Kerč do nádraží Taman, uvedla televize Rossija 24.

Putinovu jízdu vysílala v přímém přenosu, podobně jako loni 15. května, kdy Putin za volantem oranžového kamionu otvíral silniční část Krymského mostu, „nejdelšího v Rusku a v Evropě“. Nyní se prezidentovi zdálo železniční spojení hladší než silniční. „Je to sametová cesta,“ poznamenala televize o trati položené na 19 kilometrů dlouhém mostě.

První běžný vlak s cestujícími, který přes most přejede, vyrazil dnes po poledni z Petrohradu. Rychlík z Moskvy má následovat o den později. Nový železniční most je dlouhý 18,1 kilometru.

Na Krym se prodalo už více než 57 000 jízdenek,“ oznámil při slavnostním vypravení prvního vlaku ředitel ruské dopravní společnosti Alexandr Ganov s tím, že jde o jízdenky prodávané až 60 dnů před odjezdem. Předprodej začal 8. listopadu. „Zpočátku jsme prodávali každou minutu tři jízdenky,“ dodal Ganov.

První vlak, vypravený z petrohradského Moskevského nádraží, má 17 vagonů s 530 cestujícími. Přes most má přejet v noci z úterka na středu. Do Sevastopolu dorazí po 43 hodinách a 25 minutách ráno 25. prosince. Cena jízdenky činí nejméně 3500 rublů (asi 1300 Kč). Cesta ze Simferopolu do Moskvy a zpět má stát nejméně 2966 rublů. V plánu jsou vlaky na Krym z celkem 11 ruských měst, poznamenal list Kommersant. Most stál podle odhadů 228 miliard rublů (asi 84 miliard Kč), dodal deník.

Krym Rusko anektovalo v březnu 2014, po útěku proruského prezidenta Viktora Janukovyče z Kyjeva. Evropská unie, Spojené státy i další země krok neuznávají, napětí kvůli Krymu i ruskému přístupu k dění na východě Ukrajiny trvá dodnes.

Vzhledem k problematickému spojení lodními trajekty, které narušovaly časté bouře v Kerčském průlivu, začalo Rusko v roce 2016 stavět most, vedoucí z Tamanského poloostrova na Kerčský poolostrov. Nákladní vlaky mají začít most využívat od léta příštího roku.

ČTK

305 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hen ten oný

Вот молодец

asdf

Jste vytrvalý, skvělý reportér!!!!!!

Kopr51

Napíšeš do titulku Putin a rekordní diskuzi máš zajištěnou.

Jiří Kocurek

Díky za věcný a objektivní koment.

Jan Sůra

Přesně takový titulek má zpráva ČTK, která opravdu rekordy neřeší. Upřímně by mě nikdy nenapadlo, kolik blbů se sem slétne řešit nedopravní témata.

Kopr51

Určitě jsem to nemyslel tak, že byste pane Sůro „nasadil“ nějakou návnadu. Jen konstatuji, co se zde seběhlo a co funguje i na jiných diskuzích. Nejsem psycholog a tak jsem se jen tak laicky po napsání svého příspěvku zamýšlel, proč se tak lidi v souvislosti s Ruskem a jeho představiteli rozšoupnou. Ona ta diskuze není jen technická; je o všem možném, včetně mých příspěvků, ať už souvisejících přímo nebo jen reagujících. Mám za to, že po historické zkušenosti je v našich lidech určitý strach z ruského medvěda. A strach lidé zahání různě – třeba větším povídáním, legráckami, ale také paralelní… Číst vice »

Xaver

Tak ono je to docela logické, že vše, co se týká Ruska lidi hodně aktivuje. Přeci jen fakt, že si jedna země zcela bezskrupulózně uzme kus jiné země tu od druhé světové války v Evropě nebyl.
A tento článek je zrovna o tomto kusu. A když už i Lukašenko prozřel, s kým má tu čest a má potřebu dokonce mluvit o válce s Ruskem, tak to jen dokládá vážnost situace.
https://globe24.cz/amp/svet/rusko-uz-nikdy-nebude-imperiem-lukasenko-se-rozjel-zminil-i-moznost-valky.02ea3285

Pepa

Ukrajinská prokuratura začala trestní stíhání kvůli nezákonnému překročení hranic.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-vlak-ukrajina-zeleznicni-most-vladimir-putin-krym_1912251408_kro

Jiří Kocurek

Zajímavosti k mostu: Přemostit Kerčskou úžinu plánoval již Car Mikuláš, zadal dokonce geotechnický průzkum v roce 1910. Nejprve byly zvažovány dvě varianty, severní přes polostrov Чушка a jižní přes ostrov Тузла. Car vybral tu jižní. Za druhé světové byl postaven železniční most ve variantě severní, ale moc dlouho nevydržel. Led a mořské proudy vedly k jeho kolapsu hned první zimu, vydržel od listopadu 44 do února 45. To už byli němci dávno na ústupu, ale SSSR a USA byli ještě kamarádi. To pro ty, co by snad hledali politické důvody namísto technických důvodů zhroucení. Dnešní dvojmostí využívá trasování z doby… Číst vice »

Kopr51

Díky za věcný a objektivní koment. 🙂

Georg

vy neznate azbuku, abyste to jednoduse prepsal? oba ostrovy zna i predpotopni ottuv slovnik naucny…
https://cs.wikisource.org/wiki/Ott%C5%AFv_slovn%C3%ADk_nau%C4%8Dn%C3%BD/Tama%C5%88sk%C3%BD_poloostrov

Leinad

Zdá se mi to akorát stavba, ani špatná ani dobrá.
Kam se poděly dráty z vizualizací, má to jenom nezávislou trakci? Nebo tohle byla Putinova jízda, na běžný provoz se to bude dodělávat?
Vážně je to celé jeden most, násep je součástí mostu?
Rychlost stavby techbicky taky vidím ani rychlou ani pomalou, jenom papírování rychlejší. (A to je zase politická otázka, o Vánocích se k Rusku nevyjadřuju)

Kylchap

Na fotce jsou vidět stožáry trakčního vedení.

Jiří Kocurek

1. Dráty tam ještě nejsou, podle wiki je ale most připravený na elektrickou trakci. Má se dodělávat „až bude potřeba“.
2. Stavebně to není jeden mostní objekt. Stavebně jsou to 2 mosty oddělené ostrovem. Letecký snímek je např. na wiki.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Kerch_Strait_Bridge%2C_2018-04-14.jpg

PS: Na Yutube jsou i videa, ale ostrovní a poloostrovní úseky jsou „mimo záběr“. Soudruh Potěmkin by byl jistě potěšen.

Kylchap

Zde je to přehlednější.
https://mapy.cz/zakladni?x=36.5500613&y=45.2467641&z=12&source=osm&id=13312278
P.S. O soudruhu Potěmkinovi je to mýtus. Na inspekční cestu Kateřiny II. nebyl pozván tehdy velmi mladý velvyslanec z Německa. Ten počkal až všichni zúčastnění zemřou a pak rozšiřoval story o Potěmkinovi.

Jiří Kocurek

Označení „Soudruh Potěmkin“ pochází z knížky Tankový Prapor (Černí Baroni?). Podobně jako Soudruh Žižka (s ľahkým gulometom!) jsou postavy alegorické. Grigorij Potěmkin nikdy soudruhem nebyl, a ani soudruhem být nemohl. Byl to $%^@! monarchista a dost možná i $%^@! buržoust.

Reálný Grigorij Potěmkin má ovšem velké zásluhy na tom, že se Krym (tehdy Taurida) stal součástí Ruska. A také nemalý podíl na tom, že Krymští tataři přestali být většinou ve své zemi.

Eduard

Dovolím si trošku oponovat. Krymští Tataři nebyli původní obyvatelé Krymu, ale členové Zlaté hordy, která roku 1243 vpadla na Krym. A pro Slovanské obyvatelstvo jistě nebyli požehnáním.

...

Přesně na to se přece ptal Putin v tom videu a odpovídají mu, že tam nejsou, protože nejsou ani na návazné části trati, protože je tam Ukrajinci neměli a že je v budoucnu dobují.

Kylchap

Nevím kam toto téma umístit, ale když se zde rozvinula „plodná diskuze“, tak sem. Ježíšek mi přinesl knihu: Lapáček, Ovsenák, Bosáček „Zmizelé koleje, zmizelá nádraží“ . Zatím jsem pročetl pouze část „Tratě zaniklé a přeložené v Podkrušnohoří“. Píše se, že BEB a ATE byly zestátněny k 1.1. 1923. Jiné prameny uvádějí, že k 1.1. 1924. Dle knihy jel po trati Třebušice – Chomutov první elektrický vlak 5. prosince 1989. Přeložka byla uvedena do provozu v červnu 1984, jak se píše dále. První elektrický vlak Ústí n/L – Chomutov projel se změnou GVD v červnu 1984 krátce po půlnoci (EM488). Byl… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Kniha nemá chybu. Jen mi v ní (až na jeden případ) chybí jména hrdinů, kteří si z rušení regionálek udělali živobytí.

Georg

dhaku, vyslov to magicke jmeno zemlicka, sam vis, ze se ti po tom ulevi vic nez po diazepamu.
zlocin neobjednani osobni dopravy do tyna nad vltavou nesmi zustat zapomenut. lide bdete!

jirka

pěkný most, a za jak krátkou dobu to celé vybudovali to smekám

Kopr51

Upřímně řečeno, mně se most moc nelíbí, ale to neznamená, že dílo jako takové neoceňuji. Respektuji stavitele i dělníky, kteří tu zbudovali něco, co spojuje a co může mít do budoucna i velmi důležitou roli jak civilní, tak vojensko-strategickou. Zatím má most jistou pachuť, ale kola dějin se otáčí.

Jiří Kocurek

Prefabrikáty odlévané do forem, po zatvrdnutí usazené na pilíře. Když jich potřebujete fakt hodně, tak si je naděláte do foroty, jako tybinky v Ejpovicích. A nebo jako u sedmimílového mostu (1908 až 1912), ten byl stavěn podobnou technologií. Umělé ostrovy, to je především holandská technologie. Používají ji také arabové i číňani. Potřebujete loď osazenou sacím bagrem na pravoboku i na levoboku. Loď si natěží písek z mořského dna v nedalekém okolí a doveze ho na stavbu, tam písek s pomocí tlakové vody vyčerpá. A pokud máte v blízkosti řeku/přístav, jejíž dno potřebujete tak jako tak vyhloubit, můžete si ty umělé… Číst vice »

La Chouffe

2016 zacatek, 2019uz se jezdi. To se muze stat jen v zaostalym Rusku. U nas by jeste ekologove zjistovali, co na trase zije za breberky.

Xaver

Jistě, jen v Rusku. Kam se na ně hrabe třeba taková Čína, která má už dnes v podstatě hotovou dálniční síť na rozdíl od Ruska… V Rusku vůbec všechno dělají velice rychle a kvalitně. To nám dokazují skoro každý den. Naposledy včera havarovaným Su-57, těsně před tím zničenou letadlovou lodí, dnes ani po 15 letech nedokočeným modulem Nauka,jehož start se opět odložil atd. apod.
To rusofilství je fakt diagnóza.

Ferenc Futurista

A to si teprv představte, jak rychle stavěl Hitler dálnice, když mu do toho nekecali žádný ekologisti, Židi, komunisti, sociiáldemokrati, homosexuálové, jehovisti, Cikáni, invalidi…
Opět, chápu, že pro zoufalce jako jste vy to bude zcela nepochopitelné, ale právě proto, že žijeme v té části světa, kde před zahájením staby probíhá stavební řízení, ve kterém mají svůj prostor a práva všicni dotčení, to tu nevypadá jak v Rusku (aspoň zatím, i když tam pod vedením toho ksindlu, co jste nám vy a vám podobná lůza posadili na Hrad a do Strakovky, mílovými kroky směřujeme).

sledovatel webu

Pro administraci: není tenhle rasismus a hulvátství už konečně na likvidaci?

Kopr51

Likvidací jinověrství svou víru si natřásáme, ale netříbíme.

Lovosičan

Ano, vskutku. Například rezidenti obcí kolem silnice I/8 zbožňují Miroslava Patrika. Když šel Patrik okolo plotu, někteří dokonce chtěli otevřít vrátka a poskytnout prostor k seberealizaci svému psovi. Ale když už jsme u toho pomyslně snazšího schvalování různých řízení v autoritářských režimech, marně hledám negativa na nové Минск-Пассажирский . Ta se Lukašenkovi bezesporu povedla. Račte porovnat plány, průběh a zejména výsledek hlaváku v Minsku a toho v osadě na soutoku Vltavy a Botiče. Do celkových nákladů se raději pouštět nebudeme.

Kopr51

Oni Slované, my Slované. Ale kdyby tak spadl, to bychom si užili škodolibé radosti, což?
(moje reakce na některé diskutující)

Xaver

Ach to zastydlé panslovanství…

Ferenc Futurista

Panslovanství a hejslovanství. Blbům stiženým těmito chorobami se již v první půli 19. století vysmíval Havlíček Borovský a měl svatou pravdu.

Kopr51

Někdo má rád Slovany, někdo urážky.

Ferenc Futurista

Někdo žije v 19. století a ještě s hlavou v řiti zaraženou. Proč bych jako měl mít rád kohokoli jen proto, že je SLovan? Notabene když je to Slovan provozující nablblou, primitivní a technologicky zaostávající diktaturu?

Kopr51

Vánoce jsou svátky pokoje, pojďme je prožít bez invektiv. Co třeba věta: Někdo žije v 19.století, respektuji to, i když jsem fanda přítomnosti s výhledem do budoucnosti. Mám rád všechny lidi, nerozhoduje o koho jde, zda je z toho či onoho kmene a rodu. Zdrženlivý jsem však k té kultuře, která doposud neobjevila radost ze svobodného a inovativního způsobu života.

Xaver

A někdo nemá rád urážky a nějaké Slovanství je mu zcela ukradené. Těch variací je ještě mnohem víc 😉

Kopr51

Yes, es ist möglich, дорогие друзя.

Jiří Kocurek

Ném tudom!

Kopr51

ഹ്രീ ഹരന നൂാ?

...

ეს არც ერთია

Kopr51

To jako vážně?

Xaver

Jak pravil K. H. Borovský:
„Dosvědčiti mohu, že Rusové s ostatními Slovany nikoli bratrsky, nýbrž nepoctivě a soběcky smýšlejí. To už jsou mi milejší Maďaři, kteří proti nám bojují otevřeně, než Rusové, přibližující se s jidášským polibkem, aby nás pak strčili do kapsy. Tito pánové počínají všude místo ruský říkati a psáti slovanský, aby pak místo slovanský zas také ruský říci mohli.“
Tolik k tomu společnému slovanství.

Kylchap

Zle matičko zle, Švarcenberci zde

Ferenc Futurista

Vhápu, že jsi tupé a zcela dementní bolšeevické hovado, ale možná by sis moh vcelku snadno zjistit, kdy naposledy byli „švarcenberci“ ve vládě.

Xaver

Ty nadávky tu diskuzi nijak nekultivují a jen nahrávají ruským trollům.

...

A? Vyrobit takovou obludu nebude představovat zásadní problém, nic co by nezvládl Siemens, Škoda, Bombardier nebo Pesa. Stejně tak asi nepředstavuje problém vyrobit největšího trpaslíka na světě. U nás je důležitější, aby TCO takové moderní lokomotivy bylo snesitelné i s nežebráckými platy mechaniků a s evropskou předraženou elektřinou.

Honza D.

Pro úplnost bych ještě dodal, že prestižní Něvský express mezi Moskvou a Lenin…., eh, čo to táram, Petrohradem stále tahají již čtyřicetileté stroje ČS200.

Kylchap

„Vhápu, že NEjsi tupé a zcela dementní bolšeevické hovado“, takže Vám došlo, že se jedná o citát K.H. Borovského

Jiří Kocurek

Tím „zde“ myslel v Praze, v (tehdejším) Německém Brodu, nebo v Tyrolsku?

Mimochodem: Vyhnám byl pro svá díla pojednávající o ekonomii, měl podobné názory jako Bastiat a později August von Hayek. A vyháněli by ho i dnešní socialisté.

Kopr51

Co se tady na zdopravy.cz člověk všechno nedoví.

Jan Sůra

Byl jste fakt varován.

Xaver

Nevím, co jste tím citátem chtěl říct, ale jestli to, že už se jedná o něco neaktuálního, tak s vámi nesouhlasím. Rusové se bohužel za těch 150 let nějak nezměnili, nakonec stačí jen sledovat vyjádření vrcholných ruských politiků, například zrovna aktuální vyjádření Žirinovského, který zcela bezostyšně tvrdil v ruské televizi, že se nikdy neměli ze střední Evropy vojensky stahovat a že nám měli navždy zavřít hubu. A to je jen jeden příklad z mnoha.

Georg

vite, rusove se s tim slovanstvim moc neserou. ukrajinci jsou taky slovane a vidite, rozpoutali jim tam obcanskou valku a jeste sebrali krym. polaci jsou taky slovane, nejdriv je okupovali, pak nechali nechali vykrvacet varsavu a nakonec jim sebrali 200 km siroky pas uzemi. cesi i slovaci jsou taky slovane a v osmasedesatym se rusti bratri slovane taky nejak nezinyrovali.
tak co kdybyste ten panslavismus sel hlasat na ruska internetova fora, taknejak tu osvetu zacit na strane, ktera ji vice potrebuje…

Dominik

Na Ukrajině to ale vůbec nerozpoutali Rusové, jen se někteří Ukrajinci nenechali zblbnout Majdanem.
Jo Poláci jsou strašní chudáci, zlý Rus si je s Hitlerem rozebral, ale jaksi už zapomínáte, že stejně tak chtěli bránit Rusům, v 38, aby nám přišli na pomoc. Naopak, spolčili se s Hitlerem a napadli Těšínsko. Takže zas buďte trochu objektivní, dohoda Molotov-Ribbentrop byla až poslední, ze série dohod, které různé státy s Hitlerem uzavřely. Ano Rusové mají svoje zápory, ale i klady, jako každá země světa.

Georg

jak to presne funguje? jste ukrajinec, nechate se zblbnout majdanem a najednou vam po pohranicnich oblastech behaji rusti vojaci „na dovolene“ a prijdete o krym? nezblbnul jste spis z toho cteni sputniku vy?

Alexandr Mikulka

Vidím, že vy nejste tupcem jen v oboru liberalizace drah ale tupcem obecným.

asdf

Doporučuji přečíst knihu od spisovatele a běžce Finna Adharananda: Cesta běžce. Pohled do bájného světa japonských běžců. Mimo hlavní téma popisuje svůj přesun s manželkou a dvěma dětmi vlakem z Londýna do Japonska vlakem. Rusko a zbytek světa jsou opravdu dva hodně rozdílné světy. Možná linka na Krym bude Putinem ostře sledovaná a dotovaná a ve vlaku nebude hlad jako na Transibiřské magistrále. Rodina přežila a Japonci jim už dali najíst.

Petr Zdobinský

Transibiřskou magistrálou jsem jel do Ulan Ude a zpátky a všechno v pohodě – hlady jsem neumřel. Jídla i vodky bylo dost. Taky jsem absolvoval cestu z Prahy do Petrohradu a Moskvy a to několikrát a všechno bylo v pohodě. Myslím, že na zdejší server trapná a ubohá rusofobie nepatří, od toho jsou jiné dezinformační weby – forum24, aktualne.cz

Jan Sůra

Zde panuje především blbofobie, takže přejeme klidnou a příjemnou diskuzi na serverech financovaných Kremlem.

Oldřich Sládek

Honzo👍

sledovatel webu

Blbofobie? Tak proč tedy ty příspěvky blbů nemažete, když z nich máte strach? Mně to někdy připadá spíše jako „blbománie“ a vytváření prostoru pro co největší hovadin a hulvátství, ale hlavně když to neobsahuje kritiku redakce.

Kopr51

Má-li něco býti autentické, neradno to korigovati.

Jirka B.

I ja se pridam, Honzo 👍👍👍👏

Obtloustlý Travolta

Hezké soumostí. Politiku do toho nepleťme, v obou krymských republikách kvůli připojení k Rusku udělali referendum. V bývalé ČSFR v případě rozdělení nebylo, všichni tehdy lezli do zadku klausovi. Zatímco Rusko stále roste, trpaslíci na něj dělají jen poraženecká a uražená gesta. Nemá cenu to dále komentovat.

Jiří Kocurek

Zapomínáte na Mečiara, který za rozdělení federace bojoval nejvíc, byla to jeho iniciativa, postavil si na tom volební program.

Jiří Kocurek

Copak? HZDS už se vykouřilo z paměti, pomlčková válka taky? Mečiar na Slovensku 2x vyhrál volby. Před rozdělením a po rozdělení.
Že by se to nehodilo do doktríny říkající „za všecko může Klaus“? (Dříve čarodějnice, když se odul baran nakrmený chlebem?)

Jiří Kocurek

PS: Pro ty, kteří nevědí: Přežvýkavci netráví lepek. Proto ani srnky v lese nekrmte chlebem. I kdybyste to mysleli sebelíp.

Jarda

Ze zápisu XX. sjezdu komunistické strany Sovětského svazu: do 10 let dostaneme prvního člověka do vesmíru a do 20 let bude mít každý občan sovětského svazu alespoň jeden pár bot.

Marian Kechlibar

Tož, podobně funguje i demokratická a dnes už kapitalistická Indie.
Robotické vozítko na Měsíci, jaderné zbraně a zároveň kampaň o zavedení toalet do každé vesnice.
Je ale fakt, že Indové se z toho poslední dobou očividně rychle vyhrabávají.

Ferenc Futurista

Jojo, krymský referendum, zřejmě to nejdemokratičtější referendum v dějinách hned po rakouským plebiscitu o anšlusu.
Ptám, se, jak velký kretén musí být někdo na to, aby se oháněl výsledky referenda konaného na pozadí hlavní okuopačních tanků.

Zdeněk

To v takovém Kosovu se s žádným referendem ani nezdržovali. Referendum nahradilo humanitárrrní bombarrdování v Srbsku.

Ferenc Futurista

Nojo, A vy jste se historii učil z nápisů na hajzlech ruský ambasády…

Zdeněk

Á, pán je gentleman každým coulem, už podle vybrané mluvy. Nejste z Chánova nebo z Řeporyjí?

Jiří Kocurek

Jojo, měli nechat Srby vystřílet Srebrenici do posledního a Sarajevo taky. Pak byste amíkům mohl nadávat, že s tím nic neudělali, že za tu genocidu můžou oni.

Zdeněk

Kdo asi tak může za genocidu Srbů v Kosovu? Z uloupeného historického srbského území se stal díky agresi jisté zaoceánské velmoci a jeho evropských vazalů mafiánský pastát, muslimský vřed na těle Evropy, odkud se mafie rozlézá do celé Evropy. Ale tuším, že toto je diskuze o dopravě, ne o politice. Omlouvám se proto všem za odchýlení se od tématu, ale nemohl jsem nereagovat na váš blábol.

Obtloustlý Travolta

To nevim, ale u nich bylo, zatímco u nás, v baště skutečné demokracie nikoli. Ostatní jsou jen domněnky, propaganda a sny, asi ještě reminiscence na Letnou z června, tam si hezky zařičeli. A dojdou li vám argumenty, začínáte o kreténech, což je rovněž vypovídající. K mostu – jsem překvapen, že tam nemají el. trakci, na vizualizacích nechyběla – nebo se mýlím? .

Georg

vek, pivo a koralka, nejvetsi nepratele pameti…

podstatou pribehu nebylo „rozdeleni csfr“, ale osamostatneni slovenska. v teto veci prevzala iniciativu cerstve zvolena slovenska narodni rada, ktera dne 17. cervence 1992 vyhlasila deklaraci o svrchovanosti.

takze nevim, o cem presne byste chtel v budejovicich hlasovat…

Dominik

Jistě, referendum nedopadlo dle představ USA, tak je hned nedemokratické a se samopaly v zádech, kdyby to bylo naopak tak by to samozřejmě bylo v pořádku.

Georg

ano, kdyby nebylo se samopaly v zadech, tak by mozna mohlo byt i legitimni. vidite, ze i agent ruskeho ministerstva propagandy dokaze tvorit pravdive vyroky.
(referendum neuznala cela eu, krome usa i kanada, jinak jednomyslnou rezoluci rady bezpecnosti osn vetovali rusaci a cinani se zdrzeli). to neni o americe a ne-americe, ale o zakladech mezinarodniho prava.

Dominik

A jak víte, že to bylo se samopaly v zádech? Ale je, kdo dal právo USA určovat co je a není demokratické? Všude křičí demokracie, ale jakmile není dle jejich mínění, tak jde veškerá demokracie stranou. O základech mezinárodního práva? Kam Američan vkročil, tam to obhajoval svými zájmy, tak co se divíme, že se teď do toho vměšuje i Rus, když je tam má také? Že nikdo neprošetřuje, kde Ukrajinská armáda přišla k zakázaným kazetovým bombám (které ve výzbroji opravdu neměla)? O chování Američanů na základně Guantánama (kterou mimochodem užívají neprávem) k vězňům bylo napsáno již dosti. Zajímavý je i… Číst vice »

Georg

samosebou, ze se samopaly v zadech – cele to referendum byla jedna velka sarada. dost se divim, ze to rusakum bastite – to jako vsude muzou vlezt, tam udelat nejake fake referendum a najednou je vsechno v cajku? proste tezko muze neco byt legitimni referendum, pokud mu predchazi vojenska invaze, politicke cistky a cenzura medii s jinym nazorem. vy hosi ze zeme sovetu tomu myslim rikate „demokraticky centralismus“. a mozna bych pripomenul, ze american vkrocil roku 1945 mj. do plzne a strakonic. taky hvezdnymi valkami uzbrojil brezneva a jeho svinsky rezim, v jehoz policejnich strukturach pracoval i jeden sikovny lovec… Číst vice »

Dominik

Já se Vás jen ptal, zda pro své tvrzení máte důkaz, nebo to je jen, to řeklo USA a EU, tak to bude pravda?
Když už jste u té Plzně? Proč Američané bombardovali Škodovku ve chvíli, kdy už stejně nemohla dodávat na frontu?
Proč Američané vzteky stříleli do oken, když český odboj se defacto osvobodil sám? Prchající nacistická vojska (tak se báli Sovětů) spíš brzdila postup spojeneckých vojsk. Proč Američané odzbrojili český odboj a zakázali jim odjet pomoct bojující Praze?
O společných výletech důstojníků USA a Třetí říše netřeba psát. A tak by se dalo pokračovat.

Jiří Kocurek

Ať měřím jak měřím, tak délka toho mostu je cca 6 km, pak následuje umělý ostrov. Poté 1,4 km dlouhý mostní objekt a umělý poloostrov délky asi 3 km.

Pro srovnání: Oresundský most má délku 7,8 km a umělý Pepřový ostrov (dánsky Peberholm) se do délky mostu nazapočítává. Inu někde považují násep za most, jinde nikoliv.

Otmar

Pokud jde o stavbu samotnou pak ta rychlost je stejná možná u nás vyšší než tam. Delší jsou průtahy při přípravě stavby u nás což vyplývá z podstaty demokracie neboť každý účastník stavebního řízení se může vyjádřit. To v autoritářských a totalitních zemích nelze. Tudíž se může začít stavět téměř okamžitě.

Kylchap

Pravda, žraloků, delfínů a medúz se nikdo neptal.

Jiří Kocurek

Už asi tak 100+ roků. Nicméně na příkladu Oresundského mostu a přilehlého umělého ostrova se ukazuje, že takový umělý ostrov je pravé požehnání pro okolní život. A nikoliv totální destrukce, kterou strašili alarmisté. Dnes by zastřelili každého, kdo by se pokusil Pepřový ostrov zrušit, tzv. rekultivovat ho.

Jirka B.

Ano, neco podobneho jsem o tom take cetl. Asi to tak ma byt no … zivot prinasi i paradoxy. Jinak po moste jsem jel a je to neskutecna stavba.

Bumbál

Takže Německo je autoritářská a totalitní země. SAE taky… Člověk se pořád učí…

Ferenc Futurista

SAE je autoritářská země, což by vás asi nepřekvapilo, kdybyste ve škole dával víc pozor. Nu, a o Německu víte exidentně kulový, protože Němci dokážou stavět i v situaci, kdy probíhá stavební řízení, ve kterém mají účastníci svá práva a rozhodně se tam nstaví „okamžitě“. Jen holt Němci nemaj v hlavách vymeteno a dokážou včas zahájit přípravu.

Lovosičan

Je zde nějaká naděje, že by se diskuze věnovala pouze technické stránce věci, podobně jako v případě trati 格尔木 – ལྷ་ས་?
https://www.fdb.cz/film/zeleznice-na-strechu-sveta-man-made-marvels-the-world-s-highest-railway/56933

K.S.

Bohužel není.

Kopr51

Rozmanitost je poučná, zábavná, provokující i povzbuzující. Ne tak prefabrikace.

BoH

Nejsem si jistý, jestli je vhodné u tohoto typu článku mít diskusi. Pod články ČD vs. ostatní jsou drsné diskuse. Ale když jde o politiku, tak je potřeba vzájemného urážení ještě vyšší (pokud tedy nemáte ten jediný správný politický názor).

Kopr51

Za socíku se nikdo v diskuzích neurážel a všichni jsme byli šťastní. Opravdu šťastní?

Spravedlnost

BoH… presne tak, hadky mezi priznivci a odpurci liberalizace sice nic neresi, ale aspon zapadaji na dopravni web. Diskuze pod clanky jako tento vede jen k tomu, ze odpurci a priznivci Ruska/Havla/Srbska/Bosny/ja nevim ceho/proti cemu se zacnou masivne urazet, pricemz autor webu strani jedne ze stran a tim to jeste vic hroti. Protistrana pak na neadekvatne silne protiutoky a… asi fakt takove diskuzi nerozumim. Most na Krym nikdo bourat nebude, stejne tak se CR na 99% nestane clenem SNS, takze co je cilem takovych debat? Vylit si frustraci? Vydelat na reklamach diky lidem co tu diskutuji? No, kdyz nevite co… Číst vice »

Georg

no je to dane tim, ze se tu zcela necekane objevila skvadra ruskych trollu se vsemi hovadinami, kterymi ruska propaganda pohlizi jak na sebe, tak na vojenskou okupaci krymu.
a nepodlehal bych falesnemu klidu, prsty maji sakra dlouhe – od akce radar v brdech, pres nakoupeni klause i zemana az po posledni hysterii ruske propagandy okolo magora novotneho.

Ferenc Futurista

Bezva článek a zejména diskuse pod ním. Člověk aspoň vidí, kolik místních trotlů blábolících nesmysly k jakémukoli tématu jsou rudí bolševičtí noci.

Kopr51

Rudí bolševičtí noci… jak je ta čeština libozvučná!

Lovosičan

Krym je úžasné a jedinečné místo bez ohledu na to, kdo si tam zrovna hraje na celou, jedinou a nic než pravdu. I v rámci černomořského pobřeží se odlišuje od jiných lokalit. Znáte film Kolonie Lanfieri? Z valné části se točil právě na Krymu. Kdysi dávno jsem viděl ukrajinský film Снайпер (1992), ten byl dokonce natočen v bývalém letním sídle Ljoni Brežněva, kousek od Jalty. Céčková akční kravina, ovšem s úchvatnými exteriéry. Těhotné obočí dobře vědělo, proč si vyhřívat kosti právě tam.

Kubrt

Tak hlavně tam je Sevastopol, o ten jde Putinovi především. Blaho obyvatelstva a rekreantů jsou podpůrné argumenty.

Franta Jouda

Soudruhu, soudruhu…

erik

Ruský průměrný příjem je zhruba 50% toho českého, nicméně lze z toho nakoupit zboží zhruba 75% co si Čech nakoupí ze svého průměrného příjmu! P.S. Pražáci 10 km za Prahou je už jiný svět, to už není Praha, ale zbytek ČR!

Lukeez

Koho zi zajímá ty tvoje kecy?

Panda

To, co průměrný Pražák vydělá navíc oproti zbytku ČR, tak plně vydá na rozdíl v nájmu/hypotéze…

Franta Jouda

Za to, že si se špatně učil a teď jsi někde u lopaty Ti ale nikdo nemůže 😉

Leinad

10 km za Prahou, to je blíž než Milovice. I lidi z Milovic smí jezdit pracovat do Prahy, pokud chtějí.

...

Bohužel.

Dan

Úžasné sledovat, v jakou žumpu se promění diskuze pod článkem, když se publikuje zpráva z Ruska. Teda i pod jinými články je to občas radost sledovat, ale tohle je pecka. Docela by mě zajímalo, jestli ti diskutéři zarytě obhajující Rusko se tu vynořili zničeho nic jen kvůli tomuhle článku, nebo jestli už tu komentáře psávali i předtím 🙂 Ví o tom něco víc @Redakce? (nebo nějaký pravidelný čtenář?)

Jan Sůra

Jeden již zablokovaný se tu objevil dříve i v diskuzi o dopravcích, kde řešil kvalitu produktů Hamé.

erik

Z vlastní zkušenosti vím, že mnoho lidí ve vlaku konzumují produkty Hamé, takže osobně bych ho nebanoval. Nicméně je to vaše hřiště a vaše pravidla, takže respektuji vaše rozhodnutí. Pane Sůro, pěkné Vánoce a šťastný nový rok!

Xaver

Z vlastní zkušenosti musím říct, že jsem se s tím tady ještě v takové míře nesetkal. Ale možná že i zde začala trollit ruská web brigáda 😉
Kdyby náhodou někdo nevěděl, o co jde, tak zde je popis:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rusk%C3%A1_arm%C3%A1da_troll%C5%AF

Par

Tak stačí aby se v nadpise objevilo jedno klíčové jméno na 5… potom se členům farmy odešle pokyn k útoku. Kolik vlastně platí?

Jarek

Jo, oni na to musí mít nastavený monitoring, kde by se tu jinak ve vechtrovně vzali… 🙂

Ferenc Futurista

Tak i tak. Jsou tu evidentně trollové, kteří se sem slétli kvůli tomuto článku, ale profláklí místní idioti typu noerfa či Flakyho se mezi nima neztratěj.

Jarek

Zprávy ze země sovětů potěší díky diskusi dvojnásob – jen tu diskusi prostě berte read-only, nebo ani to ne. 🙂

Bumbál

No mě by spíš zajímalo, jestli ti kritici Ruska tam aspoň jednou byli…

svojsin

Bumbál: A když byli, tak můžem psát?
A co masakry civilních obyvatel různě v Africe apd. můžem se vyjadřovat, i když jsme tam nebyli?

Pedro72

Tak treba já ano. Poprvé před 40 lety v SSSR, naposled předloni v Rusku, postsovětskė země nespočetně. A život tam bych si nezvolil ani zlitý jak mužík.

Ferenc Futurista

Mě by spíš zajímalo, esli tam někdy byl někdo z těch trotlů, co tu Puťku a jeho nemocné samoděržaví tak vehementně bráněj. A taky by mě zajímalo, kdo z těch hajzlů má doma aspoň jednu věc ruské výroby.

Eduard

Rychlost výstavby je úchvatná stejně jako technické řešení. Za to jednoznačně palec nahoru. Bez ohledu na politiku přeji mostu hodně spokojených uživatelů.

Zdeněk

Jistě jste si podle mnoha příspěvků před vámi povšiml, že most má jednu vadu: je ruský. Tudíž rychlost výstavby nemůže a nesmí být úchvatná, rovněž tak ani technické řešení.

Xaver

Vzhledem k tomu, že most na Krym byl hlavní ruský infrastrukturní projekt posledních let, který měl zpečetit anexi Krymu a konečně dodat ten slibovaný blahobyt Krymanům, tak ani není s podivem, že ho tak rychle potřebovali dokončit. Ale jinak nikdo neříká, že ta rychlost nebyla úchvatná.

Ferenc Futurista

No technické řešení je fakt úchvatný, kdyby to vyšvihli z Baileyho dílů, vypadalo by to líp…

Kubrt

Nejsem mostař a o této stavbě moc nevím, tak se ptám – co je tom mostu technicky úchvatného? Takhle na první pohled tam nic inženýrsky dech beroucího nevidím. Děkuji. A od politiky, v tomto dotazu, zcela odhlížím.

Eduard

Mě přijde docela zajímavé, že se za zhruba 4 roky se postavil nejdelší evropský most, který má cca 19 km. A řekněme, že na přípravu celé stavby měli rok, neberu-li v potaz dřívější pokusy a plány o stavbu. Ta rychlost je pro člověka sledující rychlost výstavby české dálniční sítě prostě fascinující. A co se týče techniky, tak snad je tu nějaký mostař, který by nám o tom mohl říci více. Jistě se tam požili nějaká technická řešení, která by se v nějaké míře mohla využít i u nás.

Otmar

Pokud jde o stavbu samotnou pak ta rychlost je stejná možná u nás vyšší než tam. Delší jsou průtahy při přípravě stavby u nás což vyplývá z podstaty demokracie neboť každý účastník stavebního řízení se může vyjádřit. To v autoritářských a totalitních zemích nelze. Tudíž se může začít stavět téměř okamžitě.

Xaver

Tak on ten Putinův plán vojensky obsadit a anektovat Krym také jistě nebyl připraven ze dne na den.

Ondra L.

Když je někdo tak „prozíravý“, že v rámci svý hry na velmoc anektuje kus cizího státu, na který se pak nemůže kvůli moři a bouřím spolehlivě dostat, tak holt se pak musí v šibeničním termínu stavět most.

Ferenc Futurista

19 nemá, jak prozradí měření na gůglu. a z technického hlediska je to primitivní ž-betonová trámová konstrukce na pilotech pár metrů od sebe, klasická konstrukce z rozvojovýho světa, oproti níž je i ženijní most smělým inženýrským dílem. A jasně, je tam určitě spousta řešení, která bychom mohli využít i u nás, kdybysme tedy z nějakého nejasného důvodu chtěli stavět jak před 50 lety.

Ondra L.

Dalsi veci je, ze pod mostem nemohou proplouvat velke nakladni lode, ktere uzinou predtim normalne proplouvaly

Honza D.

Průplavná výška pod mostem? Faktem je, že v Azovském moři jsou velká UA města Mariupol (železárny) a Berdiansk. Námořní spojení je pro průmysl důležité a Josif Iljič to Ukrajině podvázal jaK bejkovi koule.

pozorovatel

Možná to byl i jeden z cílů …

Ferenc Futurista

To je právě to úžasné technické řešení!

Honza D.

Viz příspěvek Jirky Kocoura:
Jiří Kocurek

Ať měřím jak měřím, tak délka toho mostu je cca 6 km, pak následuje umělý ostrov. Poté 1,4 km dlouhý mostní objekt a umělý poloostrov délky asi 3 km.

Pro srovnání: Oresundský most má délku 7,8 km a umělý Pepřový ostrov (dánsky Peberholm) se do délky mostu nazapočítává. Inu někde považují násep za most, jinde nikoliv.

LWQ

Zajimavy clanek, ale neni to spis nez o doprave o politice? O ukradenem uzemi a poruseni mezinarodnich pravidel, kdy SSSR ma jedine sesti, ze zbytek sveta neni schopen reagovat pro paralyzu jinymi „problemy“.

Tomáš V.

To není SSSR… To je jen benzínka, co si hraje na stát. 🙂

Nekdo

Bohuzel ta benzinka je ponekud agresivnejsi nez by nam bylo mile…

BoH

Toto je článek o dopravě. Článek o politice z toho bohužel dělají místní diskutující…

Honza D.

Ač je nám to milé či nemilé, doprava a politika spolu úzce souvisí……..

Nicky

To je docela monkey byznys anektovat Krym a pak tam ještě financovat infrastrukturu. To je jako kdyby mi soused ukradnul auto a nechal na něm udělat generálku motoru.

pozorovatel

Minimálně z vašeho pohledu to špinavost asi je, ale on v tom autu přece chce (spolehlivě) jezdit a ne vám je vrátit, takže se není co divit, že si ten motor nechá zgenerálkovat.

Džamel

Jede do Simferepolu, nikoliv Sevastopolu….. A ještě by za zmínku stálo, že oba vlaky, jak z Moskvy, tak z SP provozuje Grand Servis Expres, nikoliv RŽD

Jarek

V roce 2021 by nám to mohlo vyjít:Vlakem Moskva pak na Krym a letecky zpět.Rok 2020 jedeme Viseu de Sus.Porovnáme realitu s propagandou.

Flaky

Já jedu na Krym 2022 a to autem. Bohužel z Ukrajiny to nejde, takže musím Ukrajinu objet a na Krym dojet z východu.

Modré zábradlí

A vracíte se nebo zůstáváte?

Pepa

Proč to nejde jet na Krym z Ukrajiny? Ukrajinci nepouštějí na Krym auta z Ukrajiny? Nebo nepouštějí auta z Ukrajiny na Krym Rusové?

K.S.

Nevím, podle google mapy tam koleje ještě jsou, podle letecké mapy také, ale je možné že tam jsou reálně na nějakém místě snesené, nebo v takovém stavu že jsou nesjízdné.

Alibaba

Nevytrhali, jen to spíš vypadá, že jsou neprovozované. Zazůmujte na větší rozlišení a tratě se objeví.

Ferenc Futurista

Proč nejde jet dnes na Krym z Ukrajiny je otázka zhruba tak debilní, jako ptát se v létě 1940, proč nejde jet z Calais do Doveru.

Alex

Příspěvek smazán pro porušení diskuzních pravidel. Čtenáři nabídnuty kontakty na psychiatrické ambulance.

Xaver

„fašistická ukrajina“, „zrádce Havel“.
tohle je skoro na ban.

David

A na psychiatrii.

Martynick

Kvůli čemu? 😀

K.S.

Protože to nedává vůbec smysl a člověk, který takové věty používá to velmi často nemá v hlavě úplně v pořádku.

Xaver

Protože je to silně v rozporu se zdravým rozumem a objektivními fakty. 😉

Jan Sůra

už tam je:)

Xaver

Bod pro Vás 🙂

Spravedlnost

Spis je to dukaz cenzury. Mimo weby s koncovkou .cz je mozne se o lidech jako Havel a o statech jako Ukrajina vyjadrovat bez iluzi. Tady bohuzel vladne ruka cenzora. Kdovi, zda vubec vydrzi tenhle prispevek a to v nem nic konkretniho neni.

Xaver

Ten komentář jste nečetl, takže ani nevíte na co reagujete. Dedukujete jen z dvou slovních spojení mnou vytažených z kontextu.
Navíc je potřeba rozlišovat, co to znamená vyjadřovat se „bez „iluzí“ a co znamená vyjadřovat se prokazatelně lživě.

K.S.

Weby jako? Jaké mají koncovky?

Víte jestli píšete na cizojazyčné weby v češtině, tak se nedivte. A jestli jsou to různé aeronety, tak se nedivte taky, tam se nejspíš zase maže to kde se o nich píše v dobrém.

Ale objektivně? Tahat do článku o mostě Havla je volovina.

Jan Sůra

Vy lhaní a urážení říkáte vyjadřování bez iluzí?

Jan Sůra

Ruka cenzora zde vládnout bude, protože podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka, je trestným činem a nehodlám policii vysvětlovat, proč jsme tu takové příspěvky nechali. Konkrétně § 260.

Jarek

A dokonce bych považoval za užitečné poskytnout BIS IP adresy všech těch náhle se objevivších členů Svazu československo-sovětského přátelství…

K.S.

Ne, to není tak snadné, polovička [ajpin] je jenom [ajpina] nějakého stroje u providera, který pak požadavky přeposílá dále. Holt IPv4 nebyl nejlepší nápad, respektive byl super pokud by se tam myslelo dost dopředu. A přechod na šestkové se taky neděje tak moc jak by mohl a měl.

sledovatel webu

Bonzák zůstane bonzákem kdykoli a kdekoli – upřímnou soustrast vaší bonzácké duši.

Honza D.

Honzo, dal bych 20 lajků kdyby to šlo.

Kopr51

Nejvíce se odlišných názorů druhých bojí mocní.

Jarek

Ono to vypadá jako prdel dělat Putinovi agenta po fórech a ještě za nějaké děngy, ale dneska se dá všechno celkem dobře vysledovat a vaše chování má rysy vlastizrady. Takhle se v ČSR chovali heinleinovi agenti. Já jen abyste se nedivil, až jednou půjdete do lochu…

Jinak chápu, že Havel vám agentům ruského ministerstva propagandy leží v žaludku i 8 let po smrti. Kdyby byl naživu, určitě by u něj vyvolalo radostný, byť mírně poťouchlý úsměv. 🙂

Spravedlnost

Tak urcite… 🙂 Uz jet do Ruska projet transsibirskou nese znaky vlastizrady. Tohle me vzdy fascinovalo… lide co v Cine nebo Rusku nikdy nebyli, nestoji jim za to venovat svou dovolenou ceste do tehle zemi, protoze radsi pojedou nekam ke stredozemnimu mori, ale maji plnou hubu moralizovani o nich. 🙂 To zavirani vam asi moc nevyjde. Sice chapu, ze spolecnym znakem demokratu je touha zavrit vsechny, co jim demokracii ohrozuji a nechat je zcernat, ale k tomu potrebujete v tomto state trosku konkretnejsi dukazy. Zatim se vam ani nepodarilo sebrat volebni pravo tem, co dle demokratu voli spatne. 😀 Co… Číst vice »

Flaky

Přesně tak. Akorát opakují nesmyslnou protiruskou propagandu. Rusko už dávno není zaostalá země, ale je moderní, vyspělá a neustále se vyvíjí.

eLKá

Jsem si jist, že např. Naama Issachar má teď 7,5 důvodů, proč Rusko není ani moderní, ani vyspělá země. Stejně tak si to nemyslí desetitisíce Rusů, kteří každý rok opouštějí svoji rodnou zemi.

Flaky

Všichni v dnešní době opuštějí svojí rodnou zemi. To je v dnešní době normální. Když mají mladí lidé možnost, tak jdou do světa. To není jenom Rusko, ale i ČR, Německo, USA.

Xaver

Jasně, není nad to si okecat prostý fakt, že mladí lidé v Rusku nevidí žádnou budoucnost a chtějí z něj utéct.

Flaky

Stejně jako mladí v ČR taky nevidí svojí budoucnost. To jsou fakta. Kdybych byl mladý a uměl rusky, tak se odstěhuju do Ruska.

Xaver

Fakta jo? Tak mi dajte nějaký odkaz na průzkum, kde se tohle tvrdí. Nebo Vy jste s těmi mladými tady mluvil? Já s nimi přicházím do kontaktu docela často a nic takového nepozoruji. Ale je fakt, že jestli si bude Babiš stále víc tuhle zemi přisvojovat a dělat si z ní vlastní podnik, tak k tomu opravdu může dojít, že odtud budou utíkat stejně jako z Ruska. Ale do Ruska utíkat opravdu nebudou, to je jen vaše zbožné přání.

Flaky

Jsem v kontaktu s mladými, kteří si myslí, že v ČR nemají žádnou budoucnost. Mladí Němci zase prchají do Švýcarska nebo Británie kvůli ekonomickým důvodům a hlavně ze strachu z islámu.

Xaver

Nevím, jaká je vaše sociální bublina, ale mladí v ČR opravdu žádnou masovou emigraci neplánují.
MImochodem v Británii má být dle prognóz za 30 let procentuálně víc muslimů než v Německu. Nějak se Vám ta islámem generovaná emigrační teorie hroutí )

Jarek

Tak to se radši nechte vyšetřit.

Dalibor

No v Rusku jem byl pracovně celkem 8x ( v post „socialisticiké“ době). Teda asi v jiným Rusku, než popisujete vy. Zvláště jídlo bylo velmi moderní a vyspělé, rovněž ubytování bylo na mnohohvězdičkové úrovni. Domů jsme se dostali sice o den pozdeji, protože proste let byl zpožděn (důvod nebyl sdělen) a „přípoj“ v Moskně nečekal, jinak vcelku na pohodu. Ubytování skvělé… na nějaký 60. léta, není nad to spát na jednom pokoji s dalšími 4. lidmi, který neznáš, z toho 2 mluvili turkotatarsky a Ruštinu vedli pouze lámanou…Škoda že jsem nejdou vkládat obrázky… Třeba topení ve vlacích mají vyřešený skvěle.… Číst vice »

Martin

…moderni, vyspela… no tvl., hdp na hlavu mensi nez CR, platy tretinove i nekde horsi, … mozna tak Moskva, a nejake dalsi potemkinovy vesnice typu Soci…

Andrej

Podľa žiadnych použiteľných kritérií: reálne HDP na hlavu, HDI, priemerný príjem, primerná dĺžka dožitia a podobne, vyspelým štátom rozhodne nie je. Dĺžka dožitia mužov je na úrovni niektorých afrických štátov. Žiadna organizácia ho za vyspelý štát nepovažuje. Pravdepodobne ani samotní Rusi. Takisto nie je pravda, že by sa neustále rozvíjalo. Kríza v roku 2008-2009 ho zasiahla mimoriadne tvrdo. A potomto po znížení cien ropy v roku 2014 je až doteraz v stave tzv. crawling stagnation, kde opotrebenie fixného kapitálu je mierne vyššie než jeho obnova. Takže nenastáva žiadny rozvoj, prinajlepšiom nula, najpravdepodobnejšie dokonca mierna degresia (opak progresu – rozvoju). Takže… Číst vice »

Milan

Ano je pravdou ze to co jsem videl v rusku a na ukrajne tak to je proste peklo BanDa totalne neschopnych lidi bez jakekoliv discipliny Schopnost neco vytvorit=0 Ale co jim slo vyborne bylo se chvastat v nejake drahe restauraci a predhanet se kdo je vetsi frajer Neco koupit a nekomu prodat to by slo Ale neco vyrobi udelat postavi? To vazne ne myslete si o me co chcete ale opravdu neverim ze tenhle narod ma nejakou budoucnost Je to ta sama banda zaostalych troubu stejne jako arabaci tezit ropu a plyn a to jeste na zapadnich technologiich za doprovodu… Číst vice »

pozorovatel

Nepřehánějte tu „zglajchšaltovanou“ kritiku: naprostá většina prostých Rusů vůbec nemůže za to, jak byli svými vůdci po mnoho desetiletí vychováváni, ani za to, že jsou v tom zaostalém stavu udržováni i současnou „elitou“, protože by to jinak reálně hrozilo občanskou válkou, které bych se hodně bál i jako člověk nemající s Ruskem nic společného: následky VŘSR a nedávné a dosud trvající války na pomezí Ukrajiny a Ruska jsou pro mě dostatečným varováním před tím, abych s vaším zjednodušujícím pohledem odpovídajícím vidění v dobách před dopadem internetového boomu a jeho vlivu mohl souhlasit.

Martin K.

Tak Ti přeji Alexi pěkné Vánoce! 😀

Jarek

Alex je slaví až později, po novym gódu.

ene bene

Tak tohle byl politickej úkol. Most musel stát, i kdyby nebylo co žrát. Za pár let ze Rusko zase zhroutí, pak si každej bude moci svoje okupovaný území zase rozebrat, jak v samoobsluze. Jen se nedá předpovědět, jestli to bude za rok a půl, nebo za 40 let.

Xaver

No, jsem zvědavý, jak se např. stále sílící Čína v budoucnosti postaví vůču tzv. Vnějšímu Mandžusku (dnešní Chabarovskij a Primorskij kraj – cca 1 milion km2), které Rusko Číně uzmulo na základě Ajgunské smlouvy, kterou dodnes Čína pokládá za tvz. nerovnou a Číně vnucenou.

Kylchap

Rusko se z dovozce stalo největším vývozcem obilí. Račte rozumět při Vašem vzdělání.

mgr.pavel

Jo, to je úspěch hodný buď 19.století, anebo zemí třetího světa.

Jak je Rusko úspěšné třeba v inovacích, IT a pod.?

K.S.

Co vím, tak jsou celkem dobří v šifrování a snad antivirech. Jestli se nepletu, tak Kaspersky by měla být ruská firma.

Xaver

Tak není divu, když si Rusko samo na sebe uvalilo embargo na dovoz západních potravin a z Ukrajiny z politických důvodů dovážet nechtělo. Tak holt museli rozjet vlastní produkci. Nakonec přírodní podmínky mají pro to vynikající, snad jen úplně neschopná země by se mohla stát s takovými podmínkami největším dovozcem (jako byla SSSR za Brežněva)

Kubrt

Rusko největším vývozcem obilí není, to jsou USA. Rusku se zatím jednou (2017) podařilo být největším čistým vývozcem pšenice, předtím to byly léta na střídačku USA a Kanada. Ono se to dost mění, v závislosti na místních klimatických podmínkách, situaci na světovém trhu atd. Obecně pohled na ruské exportní portfolio je dost tristní, výrobků s nějakou zajímavou přidanou hodnotou je tam minimum.

Honza D.

Snad jen ten taxik na ISS. Tuším, že se jmenuje Sojuz. 🙂

noerf

ene bene: Ropa se prodává za cenu významně vyšší než 40 dolarů za barel, rezevní ropné fondu jsou plné, takže Rusové řeší co s volným cashflow, rozpočet zpravidla vyrovnaný. Zatímco evropská centrální banka skupuje dluhopisy (Itálie, Framcie, Španělska), které nikdo jiný nekoupí, protože zhlediska rizika by byl úrok na úrovní 15 – 20 %, růst hospodářství dlouhodobě blízko 0 %. Problém Ruska je málo efektivní ekonomika, což se velmi pozvolna mění a velký vliv státního aparátu, kdežto eu přežívá tisknutím peněz a kupudivu jde přesně opačným směrem, k tedy dominanci nadnárodního vedení unie a omezováním trhu dotacemi, granty, skupováním dluhopisů… Číst vice »

Xaver

Aha, nikdo je nechce a proto už i Řecko prodává dluhopisy se záporným úrokem. Radši si nejdřív zjistěte fakta, než zase napíšete nějakou blbost 😉
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/uz-i-recko-prodalo-dluhopis-se-zapornym-vynosem-40299302

noerf

Xaver: Přečtěte si kdo ty dluhopisy kupuje. A koupil by jste si vy osobně dluhopis, u kterého není jistota splacení a ještě zaplatil někomu, že jste mu půjčil? Pokud by jste nespekuloval na kurzové rozdíly, nebo nezískával peníze s ještě vyšším záporným úrokem, tak by jste pravděpodobně prodělal.

Xaver

Tak státní dluhopisy jsou v podstatě vždy jistota, nakonec penzijní fondy mají zákonem stanovenou tuším třetinu portfolia v dluhopisech. Zatím bankrot ani jedné z evropských ekonomik nějak akutně nehrozí. To, že je světový trh s dluhopisy pokřivený je fakt, jiný fakt je ten, že i za těchto pokřivených podmínek se je vyplácí za určitých okolností kupovat a dokonce se ani nemusí na nich prodělat.
Já do dluhopisů neinvestuji vůbec, mám jiné investiční „produkty“ 😉

noerf

Xaver: Pokud investujete, tak předpokládám, že chcete z toho mít zisk, stejně jako z podnikání.
To, že někdo nakoupí dluhopisy se ztrátou by nemělo mít dlouhého trvání, bohužel se to děje čím dál častěji. Stejně jako moc nechápu akcionáře Tesly (stabilni ztráta již několik let), či provoz Flixbusu v ČR (každoroční ztráta, výhled nevypadá na zlepšení, ale řešení žádné).

Radek Janata

Všechny tři případy jsou spekulace. Že se vám to podaří později prodat dráž. I dluhopisy se záporným výnosem lze totiž porda dráže než jste je koupil. U Tesly a Flixbusu kupci veří, že cena půjde nahoru, že se firmě bude dařit lépe. Tesla teď sice prodělává, ale technologicky je nejdál a můžýe to zůročit. Flixbus teď sice prodělává, ale až vytlačí konkurenty, může začít vydělávat.

K.S.

I když nebudou vědět co s penězi, neznamená to že se nezhroutí, jejich ekonomika není zrovna příkladná a asi měsíc dozadu jsem četl o vytunelování jedné poměrně velké fabriky, takže tu je problém, otázka co bude rychlejší, jestli reforma, nebo kolaps. O něco se tam pokouší, konkrétně o velké rušení norem z dob SSSR, otázka jaké si pak napíší, přes sankce by se jim mohlo hodit opsat některé normy EU. Problém Evropských ekonomik je možná v populační struktuře, ten má ale Rusko ještě větší a Ukrajina ještě větší. Granty a dotace by samy o sobě asi problém nebyly, ale problém… Číst vice »

Ferenc Futurista

Rusové tak moc řešej, co s volnym cashflow, až tam z toho půlka škol nemá splachovací záchod a půlka silnic asfalt. Jak moc nasráno v hlavě musí člověk mít, aby byl schopen vypouštět do éteru takové nesmysly?

Flaky

No jo Rusko. To je skvělá země nejen v oblasti dopravy. Cestování ruskými vlaky je super. Je to rychlé cestování ve velmi levné. Škoda, že z Prahy nejezdí na Krym vlak. Své zákazníky by si našel.

svojsin

Ovčáčku, jsi to ty?

Ferenc Futurista

Né, to je náš Flaky, jeden z největších místních pitomců.

Dushan

Přímé spojení Praha-Moskva existuje, takže by to mohlo být se zajíďkou na jeden přestup;) To je celkem komfortní, zvlášť když srovnáme s prakticky nepoužitelným vlakovým spojením v rámci EU, k mnohem bližšímu Jaderskému moři.

Radek Janata

K jaderskému moři (Benátky, v sezoně i Rijeka a Split) to máte z Prahy taky na jeden přestup 🙂

Xaver

„To je skvělá země nejen v oblasti dopravy.“
Tak doufám, že je to myšleno jako ironie, ale nezdá se mi… Jen je mi záhadou, že se z tak „skvělé země“ hodlá dle posledního průzkumu ruské agentura Levada vystěhovat skoro polovina mladých lidí do 25 let.

Flaky

A proč z tak skvělé země jako je Německo za poslední 4 roky odešlo na východ více jak 25 tisíc lidí, z toho 60% lidé s věkem do 40 let…….Proč v roce 2019 odešlo 2500 Švédů do Polska …..

Xaver

Tak zaprvé mi dejte odkaz na tyto údaje, odkud čerpáte, za druhé co to znamená „východ“ a za třetí 25 tisíc není ani půl promile Německé populace. Takže s oním údajem z Ruska neporovnatelné.

Flaky

Východ znamená země jako ČR, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, ale i Rusko. Zdroj oficiální průzkumy pro Frankfurter allgemeine. Což je znepokojující, protože islamizace Německa pokročila do další fáze. Těste ze v příštích letech na uprchlíky ze západu.

Xaver

Tak jestli se stěhují do Ruska, tak si tedy moc nepomohou s ohledem na to, že v Rusku je jejich největší podíl na populaci v Evropě a jejich počet se do 15 let pravděpodobně zdvojnásobí.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/muslimove-rusko-pravoslavna-cirkev-demografie-porodnost-islam-mufti_1903070648_pj

K.S.

25k není moc a není to ani znepokojující. Co jsem četl pár rozhovorů, ať už to byly Němci, Francouzi, nebo kdokoliv ze starých zemí EU a ve věku do 40 let, tak důvodem byly vyšší mzdy, než by dostali tam, o něco nižší ceny a rychlejší kariérní postup, než u nich. Otázka je jestli tu není něco trochu špatně, jestli formy cizince nepřeplácí a pod. To jsem také někde zahlédl, že firmy často cizince zaplatí až příliš. Další věc, která nemusí být dobře patrná z celkových čísel, že nezaměstnanost mladých může být podstatně vyšší, než je průměr, pak tam může… Číst vice »

Xaver

Lidé s velmi zjednodušeným pohledem na svět jako Flaky bohužel vyvozují důsledky z údajů spolu nijak nesouvisejících.

Andrej

To je tak malé číslo že sa dá viac než pohodlne vysvetliť či už sťahovaním za partnerom/partnerkou alebo pár dobrodrumi alebo navrátilcami (napr. Poliakmi s nemeckým občianstvom vracajúcimi sa späť do Poľska).

Tak a teraz skúste dať čísla opačným smerom.

pozorovatel

„Své zákazníky by si našel.“
Možná v dobách, kdy byl Krym ukrajinský – teď asi dost těžko, a zejména ne tou oklikou přes Rusko.

Flaky

Všechno by bylo snažší, kdyby Ukrajina neblokovala hraniční přechody s Krymem pro cizince. Z naprosto nepochopitelného důvodu. Nicméně je úsměvné zažít žebrající ukrajinské policajty o peníze.

Jen tak

Co vám na tom proboha přijde nepochopitelné?

Xaver

Lidem, co jsou ovládáni ruskou propagandu a nepoužívají zdravý rozum a neznají slovo empatie, může přijít leccos nepochopitelné 😉

Ferenc Futurista

,Hele, ty jelito, co nechápeš na tom, že Ukrajina neuznává (a ani z principu uznávat nemůže) hranici vzniklou okupací části jejího území a mezinárodně neuznanou?

Max

Jsem občan Ruska, naše země se stává stejně chudá jako SSSR, moc ničí podnikání a ekonomiku. Průměrná mzda v Rusku je 8 000 kroonů za vaši měnu. Železnice jsou velmi špatné, mnohem horší než české, ruské železnice nikdy nebudou tak dobré jako české.

Flaky

To jste ještě nejel s ČD, to je horší dopravce jak ten ruský.

Max

Vypadá to, že jste v Rusku neviděli osobni vlaky

Jen tak

Aha… už to chápu .. další proruský troll.

Sasi

Jo už jsme tu měli expres Milovice – Moskva, tak že by jsme to oprášili v podobě Karlovy Vary – Sevastopol? Aby varský oligarchové měli přímé spojení na své dači?

pozorovatel

Pro ty jsou dnes už snad (téměř výhradně) letadla, vlak je příliš pomalý a vozit nějaké „nedostatkové zboží“ už není třeba, protože to si už mohou snadno pořídit přímo tam.

Placebo

Flaky , to máte marný. Některým jedincům už ta protiruská histerie úplně znemožňuje vidět svět normálně. Podle nich je prostě v Rusku všechno špatně.

Xaver

Mně naopak připadá, že mnohým ta masivní ruská propaganda už znemožňuje vidět svět normálně. Podlě nich je prostě všechno v Rusku dobře a na západě špatně 😉

pozorovatel

Špatně je obojí = extrémně a výhradně pro i proti. Dobrý je jedině vlastní rozum a sledování a vyhodnocování nezavádějících a co nejméně zkreslených informací (úplně objektivní nebudou asi nikdy žádné)

Jarek

Tak to možná nemusíme brát takhle zeširoka: tento článek je o megalomanském mostě z Ruska na Rusy okupovaný Krym. Obě tyto věci špatné jsou.

K.S.

Ten most zase taková ptákovina není, mezi Dánskem a Švédskem je podobný, ale to co je v té politice kolem je prasárna non plus ultra.

Ferenc Futurista

Ta podobnost tkví v čem, krom toho, že je to most přes moře? Švédsko okupuje kus Dánska a postavilo si technicky směšný most k zásobování předmostí? Nebo Dánsko okupuje kus Švédska? A fakt vypadá Oresundskej most jako rozvojový projekt ve spřátelný lidivědemokratický diktatuře někde v Africe kolem roku 1965?
Samé otázky.

K.S.

Ano, oba mosty překlenují moře a šetří poměrně značným způsobem cestovní dobu. Pokud by v tom projektu nebyla politika, o které píši že je to dost velký hnus, tak by s tím snad nebyl problém. Ten most zkracuje cestu mezi Chersonem a Krasnodarem asi o 250km, při cestě dále na Kavkaz by to bylo ještě více. Bohužel politika.

Jinak ano, architektonicky je to ne moc podařené. Myslím že design udělali někde v Cities Sky Lines.

Par

Ruské vlaky jsou čisté uklizene. Většinou spací ve 3 třídách. Na 2 vagóny jsou 3 děžurné. Jedná štípě lístky, druhá topí v kotli i když je venku +35C, nebo v zimě pouští klimu. Třetí poskytuje sexuální služby cestujícím. Kam se hrabe Jančura… Jinak ty vlaky jsou neskutečně pomalé. Většinou bez zpoždění. Na jednokolejkach se cca po 50km křižují. A tak tam dávají velkou vatu. Ve stanici stoji cca 30 min tak na cestující čas si na peróně koupit psí šašlik, nebo shnilou rybu od babušek.. Co mě překvapilo tak že v některých stanicích nebyly peróny.. Vlak zastavil na naspu. U… Číst vice »

Jarek

V nabídce peronního gastra jste zapomněl na kvas a kukuřičná semínka. 😀

Dalibor

a klikvu v cukru – ta jediná byla poživatelná „bezpodmínečně“

Kylchap

Rusko má již VRT. Moskva i Sankt Peterburg mají silniční okruhy. V SPB přes Finský záliv.
Kdy v Kotlince, kdy v Praze?

...

Kdyby Praha měla 14 milionů obyvatel a Brno 5, tak věřte tomu, že by byly jako okruhy, tak i skutečná VRT (výrazně rychlejší, než ta ruská, limitovaná na 250 km/h). Zkuste Prahu srovnávat s velikostně srovnatelnými ruskými městy, to už pak vůbec nevyzní pro takový Jekaterinburg, Nižnyj Novgorod nebo Novosibirsk dobře.

Kylchap

Kdyby, kdyby …. Tohle se Vám moc nepovedlo. Znovu a lépe! Srovnávám hlavní město s hlavním městem a druhé největší město s druhým největším. Jekatěrinburg – Nižnyj Novgorod spojuje jaká železnice?

Xaver

Aha, takže když tedy nehraje roli počet obyvatel, tak proč už dávno není VRT třeba mezi Bratislavou a Košicemi? Nebo Lublaní a Mariborem? Je to přeci hlavní město a druhé největší město 😉

Kylchap

Takže i silniční okruh v Praze je zbytečný, není-liž pravda?

Xaver

Co je to zase za nesmyslnou dedukci?

Kylchap

Ano, Vaše dedukce ohledně VRT a silničních městských okruhů je nesmyslná.

Xaver

PRoč používáte argumentční klam? Protože se na jiný argument nezmůžete?

Kylchap

Váš argumentační klam je, že Praha a Brno jsou příliš malé na VRT.

Xaver

Nic takového jsem nepsal. A i kdybych něco takového psal, tak to není žádný argumentační klam a jen prostý názor.

Dalibor

proč není VRT mezi Woshingtonem DC a New Yorkem?

Radek Janata

USA je specifická země, tam by mohly VRT být už dávno, ale holt mají auto přirostlé k zadní části těla.

pozorovatel

Dost podobně ovšem přirostlo za posledních asi 25 roků i Čechům.
A propos: jak z tohoto pohledu okomentujete třeba Itálii?

Xaver

No, ona tam v podstatě je. Acela Express mezi DC a NY jezdí na některých úsecích 240 km/h, to už je skoro VRT 😉

K.S.

Tak ta (V)RT tam je už nějaký pátek, jmenuje se to severovýchodní koridor. Pár let zpátky se jim tam skrz to vymlel vlak když vletěl do osmdesátkového oblouku asi 140 v hodině. Jinak 160 (Ha, dle EU a Izraele VRT!) se tam jezdilo když u nás byla maximálka 120.

Jen tak

No, to ale srovnávate blbě. Fakt blbě.

K.S.

Boha jeho! Vždyť Moskva má tolik lidí co ČR! To nejde srovnávat, přepravní proudy a vůbec celá infrastruktura bude někde jinde. Hlavní město Marshallových Ostrovů asi s Prahou taky nebudete srovnávat, ne?

...

„Jekatěrinburg – Nižnyj Novgorod spojuje jaká železnice?“

Pomalá. Širokorozchodná. Elektrifikovaná. A taky dlouhá.

Jinak jsem navštívil mnoho hlavních (i jiných měst) a taky mě nikdy nenapadlo srovnávat Prahu s Rejkjavíkem nebo dokonce s Grand Cayman.

noerf

Rusko po připojení Krymu v roce 2014 začalo stavět v roce 2016 železniční most dlouhý 18 km a v roce 2019 postaveno. U nás jsme v někdy v roce 2016 začali stavět na D3 úsek Ševětín – Borek delky 11 km a dokončení v roce 2019 také, bohužel příprava trvala nějakých 15 let. Tak mě napadá, že v Rusku určitě nedělají x studií na každý kousek silnice či železnice ale prostě staví, protože to potřebují. Na druhou stranu určitě neřešili nějak extra vlastnická práva. Možná by mohli redaktoři srovnat postup při výkopu pozemků v Rusku, ČR, Německu a USA při… Číst vice »

VL3

to bude tím, že nejsou v Evropské Unii

Juraj

To bude tým, že keď niekto zaberie kus cudzieho územia, tak nejaké vlastnícke práva a dopad na životné prostredie ho fakt netrápia.

noerf

Juraj: Občané Krymu si připojení odhlasovali v referendu (při složení obyvatelsktva cca 65 % Rusové, 34 % tuším Tataři, 1 % Ukrajinci se není čemu divit), stejně jako občané Velké Británie vystoupení z eu.
Mimochodem Katalánci by si rádi v referendu odhlasovali odtržení od Španělska, což je podle Španělů nezákoné. Ve Švýcarsku je referendum v podstatě nejdůležitější právo a názor občanů v referendu je pro politiky vždy směrodatný.
Při logickém předpokladu, že železnice je ekologicky čistší doprava než silniční doprava, tak EIA je trochu zbytečné dělat.

Lukáš F.

Když se ve Švýcarsku koná referendum, tak na jejich území nejsou ruští vojáci, jako onehdá na Krymu.

Radek Janata

Podobné referendum se na Krymu konalo už 2x předtím, ale Ukrajina ho neuznala.

Xaver

Není pravda. Jediné referendum se tam konalo r. 1991, kdy ještě tehdejší Nejvyšší sovět Ukrajiny na základě něj rozhodl, že bude utvořena Autonomní republika Krym. Ta se ale po rozpadu SSR stala součástí Ukrajiny.

Radek Janata

Ještě 1994.

Xaver

Není pravda. A když to tedy tvrdíte, tak sem dejte nějaký odkaz na relevantní zdroj, že v r. 1994 bylo na Krymu referendum.

K.S.

To referendum nemělo formu, kterou by bylo třeba aby se dalo uznat mezinárodně. to je jedna věc. druhá je že referendum bylo o nezávislosti, to by se dalo brát jako celkem OK, Krym by pak nějakou dobu levitoval v mezinárodním prostředí a nikdo nic moc nevěděl co s ním a pak by si to sedlo, jenže tam do 24 hodin bylo již bez referenda, nebo voleb jakousi revoluční radou vyhlášeno připojení k Rusku. A to je právě dost velký problém toho celého.

Xaver

Vaše údaje jsou zcela mylné a zřejmě i záměrně manipulativní. V době před anexí Krymu na něm žilo 58 % Rusů, cca 27 % Ukrajinců a zbytek Tataři. A že referendum za těchto podmínek dopadne 97 % procent k připojení k Rusku, je naprosto nepravděpodobné. Stejně jako když se (opět) 97 % Čečenců někdy v r. 2003 vyjádřilo v referendu o setrvání v Ruské federaci.
Jen úplný naiva nebo nekritický obdivovatel putinova režimu může těmto číslům uvěřit.

Jen tak

Hmm… to krymské referendum bylo asi tak stejné, jako když se u nás volila národní fronta … 🙂

Blábolíš.

Xaver

Ano, nejlepší jsou zjednodušující prohlášení…
Hlavně to bude tím pane diskutére, že v Rusku si moc nelámou hlavu s nějakou ochranou přírody, posudky EIA, připomínkami místních samospráv atd, jelikož je to v podstatě diktatura, kde má stát hlavní a konečné slovo.

Marian Kechlibar

Dánsko je taky v EU a má stavební řízení cca 10x rychlejší než u nás. To fakt není vina Brusele, a to nejsem žádný eurofil.

Petr

Jak můžeš srovrávat vlastnická nebo lidská práva v rusku nebo číně s námi , němci nebo američany ??? Leda že by Andrej s Miloušem zvedli telefon a zase někam zavolali. Ale toho snad bohdá nebude.
Jinak stavitelský počin dobrý , ale okolnosti kolem to nevyváží . Nikdy .

noerf

Petr: ohledně řešení vlastnických práv by to bylo zajímavé porovnání. Mimochodem i proti Německu trvá příprava staveb v ČR dvaapůlkrát déle.

Dushan

Prakticky jste sám odpověděl, jedná o stavbu, která je potřebná ve veřejném zájmu, takže se postaví. Diskuze se spolky obdobou „Voda z Tetčic“ se v takovém případě nepřipouští.

Modré zábradlí

A když má nějaký Dushan připomínky, tak poprvé dostane obuškem a podruhé prostě zmizí.

Ferenc Futurista

né, že bych to zrovna jemu ze srdce nepřál….

súdružka Kolesárová

No a to je dobře nebo špatně, že se diskuze nepřipouští? V CR nas ceka v pristich letech spousta velkych projektu (D35, VRT, uloziste jader.odpadu s dostavbou Dukovan,…), ktere proste drive ci pozdeji budou muset prijit. Takze, jak moc se nechame sikanovat pseudosdruzenimi jako je voda z Tetcic VS. statni sikana beznych obcanu ve stylu „tady postavime dalnici a vam, kterejm se to nelibi, nam …“. Najdete vhodny kompromis. Probehly novely stavebniho zakona, nove plati i zakon o liniovych stavbach. Soudy ale rozhoduji pomalu a kolikrat dost nevypocitatelne.

Dushan

Stavby ve veřejně prospěšném zájmu nesmí ohrozit jednotlivec i pokud by tím byl dotčen jeho majetek. Náleží mu však odškodnění v přiměřené výši. Případné spory o výši náhrady nemají vliv na přípravu nebo harmonogram realizace stavby.

K.S.

To možná tak v nějaké zemi kde buď je polototalitní režim, nebo úřady a všechno šlape jak má a dodržuje to pravidla, které si sami stanovili, to není ale případ ČR. Kde se první udělá čára do mapy, nic se s nikým neřeší a pak se to snaží za každou cenu prosadit. Stavbu dálnic, přehrad, vlastně čehokoliv k čemu potřebujete něčí pozemky a tato se vážně dotkne okolí, musíte od prvního záměru konzultovat s dotčenými obyvateli a spolu s nimi hledat vhodné řešení. Ne se jim to snažit vnutit, pak to zbytečně trvá. O něčem jiném to bude až se… Číst vice »

Dushan

Ne, takhle se stát doprošoval doteď a nefungovalo to, viz důchodce z Tetčic, Havránková atp. Stavba, která je prospěšná pro společnost musí mít jednoznačnou přednost před jednotlivcem (tomu však náleží kompenzace, je-li stavbou dotčen).

K.S.

Stát se nikoho doteď nedoprošoval! Nadělal si čáry jak se mu zlíbilo a vynucuje je. Podívejte se jak se plánuje VRT, udělalo se X čar, nic moc extra se nekonzultovalo a pak se zničeho nic prdla VRT do původní severní trasy. Co to je? Konzultoval to někdo s místními? Pokud vím ne. A ještě se schvaluje celá trasa naráz, ne po úsecích mezi invariantními body, kterých tam je dost. Konkrétně: km 205 (z*), km 190 (z), km 175 (z), km 152 (č) km 115 (č), km 65 (č), km 50 č, km 22 (č). vysokorychlostni-zeleznice. cz/wp-content/uploads/2014/10/Přehledná-situace_VRT_Praha_Brno_SUDOP_2010. pdf (* kódování barev… Číst vice »

dopravák

Máte v tom dost velký „guláš“, takže, bohužel, zasloužíte „palec dolů“, byť je ve vašem horlšní i dost pravdy – jen namátkou: do modernizace úseku Choceň – Ústí nad Orlicí „házelo největší vidle“ právě město Brandýs nad Orlicí a jeho vedení, když se s ním o možných variantách trasy debatovalo, kvůli čemuž byla nakonec vybrána ta nejhorší, nejdražší a nejproblematičtější – a podobně tomu bylo i v případě rekonstrukce žst. Ústí nad Orlicí a úseku do České Třebové, kde zase „zaperlilo“ Ústí nad Orlicí a následné trucy SŽDC v duchu „uděláme to nejhorší, co si zasloužíte, když jste to tak… Číst vice »

K.S.

Já Vám ten palec nezazlívám 🙂 Máte něco víc k těm obstrukcím Brandýsa a Ústí v případě trasy z nádraží do Třebové? O nádraží a nádražním naschválu jsem slyšel a přijde i z obou stran dost hloupý, Co Brandýsu přesně vadilo? Oblouky u města jsou někde kolem R500m, musela by se udělat jenom přeložka, pokud by se dělalo povrchově a jeden krátký tunel u Mítkova a pak jeden pod Sudislaví. A bylo by to na 120-160km/h Nicméně to myslím pořád nemění nic na tom že se v momentě přechodu na maximální variantu mělo to celé znovu, ještě jednou přehodnotit právě… Číst vice »

dizgrafyq

Proč pořád nemají plnohodnotné dálniční spojení mezi 12 milionovou Moskvou a 6 milionovým Petrohradem? Protože ho nepotřebují?

Kylchap

Protože ho mají. Probuďte se.

Xaver

Jj, to je opravdu velký úspěch, že konečně postavili dálnici mezi svými největšími městy. Já bych to spíš hodnotil, jako velkou ostudu, že ji zprovoznili teprve letos.

Kylchap

Já vidím jako velkou ostudu když Praha ještě nemá silniční městský okruh na rozdíl od SPB.
https://mapy.cz/zakladni?x=30.2928948&y=59.9614681&z=10&source=osm&id=91759327

Xaver

Nikdo taky netvrdí, že nedobudovaný okruh kolem Prahy není ostuda. Každopádně opět srovnávat Prahu s Petěrburgem, který má 5,3 milionu obyvatel, je poněkud mimo. Zvlášť za situace, kdy v Rusku v podstatě stát diktuje a nějaké odvolávání se místních samospráv a pod. není potřeba vůbec řešit.
Jinak okruhy kolem měst jsou v západní Evropě i kolem mnohem menších měst než Praha. Viz. např. již zmíněná Lublaň 😉
A otázka zní: jaké ruské město velikostí srovnatelné s Prahou má dálniční okruh? Odpoveď zni žádné.

Kylchap

Vaše poslední věta je Vámi zmiňovaný argumentační faul. Musíte brát i hustotu obyvatelstva v okolí měst. Ale můžete se podívat na toto:
https://mapy.cz/zakladni?x=60.6214032&y=56.8264970&z=10&source=osm&id=106023723
Vaše neznalosti se snažíte zakrýt „politickou uvědomělostí“, což mne přestalo bavit.

Xaver

Ne není. Zcela evidentně nevíte, co je to argumentační klam. Nastudujte si to.
A nechápu, proč sem dáváte odkaz na Jekatěrinburg. Já kolem něj žádnou dálnici nevidím, jen obyčejnou dvouproudou silnici. A navíc to ani není ucelený okruh.
Už jednou jsem vám doporučoval, ať se podíváte na letecké snímky. Příště to už opravdu udělejte, než se zase ztrapníte 😉

Kylchap

Dálnice už tam byla (M10) ta nová je M11. Probuďte se.

Xaver

Já jsem probuzený a hlavně informovaný dost. Probuďte se hlavně vy z toho vašeho ruského snu a podívejte se třeba na letecké snímky. Silnice M10 má ve většině trasy charakter 2+1, tedy žádná dálnice.

Ferenc Futurista

Putin říkal, že je to dálnice, tak je to i pro český bolševiky dálnice!

sledovatel webu

Hloupá řeč (jako od vás ostatně naprostá většina příspěvků): na ruské poměry to „dálnice“ skutečně byla, protože ještě před asi 20 roky tam leckteré „dálkové“ silnice byly pouze prašné a nesfaltované.

Ferenc Futurista

Bezva, takže si definujem, že I/3 na Budějce je dálnice a je postaveno. Případně si můžem definovat, že brambora je avokádo a gothaj z Kostelce že je ve skutečnosti prosciutto San Daniele a máme mávnutím proutku životní úroveň jak v Monaku. Jak prosté. I když, jak koukám, vy už jste tuhle logiku asi přijal.

Jen tak

No jo .. to je tak, když někam vtrhnete, pošlete tam vlastní armádu, zemi obsadíte, a pak stavíte. K tomu rusko i tak je země, kde nějaká lidská a majetková práva jsou jen .. cárem papíru, a když Putin řekne, že se bude stavět, tak se bude stavět, i kdyby tam stálo sídliště. Takže se prostě staví, a nebere se ohledu. Raději budu žít v té (někdy až neskutečné) byrokratické evropě, kde i postavit psí boudu je občas problém, protože mám jistotu, že nemůže jen tak někdo přijít a začít stavět. Což ale neznamená, že by se to u nás… Číst vice »

náhodný kolemjdoucí

To, že v Rusku nedělají žádné studie a „prostě staví“, nejlépe ilustruje raketový nosič N-1…

Jarek

Redaktoři určitě nemají nic jiného na práci než někomu dělat složité rešerše zadarmo…

_Pavel_

Jak rychle mohou vlaky po mostě jezdit?

Jarek

Když je za kontrolerem báťuška Putin, tak 350 km/h není problém. (V RT trochu zrychlí film.)

Kubrt

My jsme marfusama před lety pohrdali a tady s nima zahajujou provoz na nové trati:-)

jip

…nerikalo se marfusam tady taky „ingot“ ? Ale to na tom moste je asi nejaka lepsi verze, celo ma hezci, ale nastup do vagonu uzkymi dvermi po zebriku vzhuru asi zustal zachovan.

Kylchap

Tak se říkalo lůžkovým vozům vyrobeným v Ammersdorfu.

Kubrt

Ta vagonka byla v Halle-Ammendorfu

Tony

Tak minimálně zahájení provozu jim půjde lépe než tady 😀

Placebo

Blahopřání do Ruska. Dobrá práce.