Pokud si dobře vzpomínám, tak v roce 1997 se taky říkalo, že dálnice je z letištního betonu a vydrží nejméně 30 let. A teď po rekonstrukci, která začala 21 let po stavbě, se říká, že vydrží 30 let …..
A přitom D5 rozhodně nepatří k nejvytíženějším dálnicím u nás.
Franta Chcípák
6 hodin
„Vozovka má vydržet nejméně 30 let.“. Hmmm… sázka?
Helena
8 hodin
Tušíte prosím někdo, zda se plánuje taky udělat něco s těmi „příčnými prahy“ v kopci mezi Zdicemi a Hořovicemi ve směru od Prahy na Plzeň? Především levý pruh je o vyražení zubů.
Radiátor
8 hodin
Oprava super. Ten stav tam byl opravdu neúnosný.
Teď hlavně aby správně fungovali vysokorychlostní váhy a do vážení se zapojil i INSID, tak aby se nám to za pár let opět nerozpadlo.
owl
16 hodin
Soudím jen podle fotogalerie, ale působí to trochu jako kdyby před uvedením do provozu rovnou provedli grinding, je tomu tak? Jaký by to mělo případně důvod?
Grinding je technolgie budoucnosti, v západních zemích a v USA již tato technologie převažuje – je velký rozdíl mezi lokálním broušením když se u finišeru něco nepovede a cílenou přípravou kompletně broušeného povrchu. Povrch lépe odvádí vodu, lépe tlumí hluk, a díky odstranění povrchové malty lépe odolává CHRL. Pokud o věci nic nevíte, zkuste si něco přečíst, než napíšete takový nesmysl
J.K.
18 hodin
No kdyby ŘSD v Plz kraji opravovalo od nejhoršího, tak ta D5 už je hotová a naopak do toho roku 2028 by počkala Plaská nebo Úněšov a spol… Ale co naděláme, holt některé původní spáry na D5 musí dát ještě 3 zimy…
David
18 hodin
No ten úsek 110-100 ve směru od hranic je podle mě už několik let nejhorším úsekem celé D5 (krom teda ještě toho kusu v Loděnici ve směru od Prahy). Trochu se divím že je jeho oprava naplánována až na příští rok když už je tam nějakou dobu i doporučená omezená rychlost kvůli špatně zalátaným výtlukům, ale zaplať pánbůh za to, že se to do toho plánu dostalo.
Pajik
19 hodin
Samozrejme dobra zprava, ale je tam porad jeste asi 20 km usek zhruba od krizeni s I/21 (u Boru) ve smeru na Prahu, kde auta prejizdi do levyho pruhu kvuli vytlukum a „schodum“ na stare vozovce.
Nevite nekdo jestli to RDS planuje v dohledny dobe opravit?
Úsek kolem exitu 127 (Bor / Planá) je už opravený, ale je pravda, že pak je stav až po Nýřany hodně zoufalý (nejhorší od konce opraveného úseku po Shellku u Málkovic a pak před Ostrovem u Stříbra). Nedokážu posoudit, jestli mez Rozvadovem a Borem ještě nezůstalo něco horšího a nemělo by to dostat přednost, ale výše uvedené by měla být priorita – u Sulkova (88-94) to po provedených opravách celkem jde a dokonce ani vydrolený asfalt u Nýřan, jakkoli nepříjemný, v tak hrozném stavu, jako tohle, zdaleka není (nemohu posoudit z pohledu konstrukce, ale z pohledu bezpečnosti provozu rozhodně ano).… Číst vice »
Pokud si dobře vzpomínám, tak v roce 1997 se taky říkalo, že dálnice je z letištního betonu a vydrží nejméně 30 let. A teď po rekonstrukci, která začala 21 let po stavbě, se říká, že vydrží 30 let …..
A přitom D5 rozhodně nepatří k nejvytíženějším dálnicím u nás.
„Vozovka má vydržet nejméně 30 let.“. Hmmm… sázka?
Tušíte prosím někdo, zda se plánuje taky udělat něco s těmi „příčnými prahy“ v kopci mezi Zdicemi a Hořovicemi ve směru od Prahy na Plzeň? Především levý pruh je o vyražení zubů.
Oprava super. Ten stav tam byl opravdu neúnosný.
Teď hlavně aby správně fungovali vysokorychlostní váhy a do vážení se zapojil i INSID, tak aby se nám to za pár let opět nerozpadlo.
Soudím jen podle fotogalerie, ale působí to trochu jako kdyby před uvedením do provozu rovnou provedli grinding, je tomu tak? Jaký by to mělo případně důvod?
Nemělo by to být. Většinou se tak opravuje to, když to borci u finišeru zmr… když jim to zrovna nešlo.
Grinding je technolgie budoucnosti, v západních zemích a v USA již tato technologie převažuje – je velký rozdíl mezi lokálním broušením když se u finišeru něco nepovede a cílenou přípravou kompletně broušeného povrchu. Povrch lépe odvádí vodu, lépe tlumí hluk, a díky odstranění povrchové malty lépe odolává CHRL. Pokud o věci nic nevíte, zkuste si něco přečíst, než napíšete takový nesmysl
No kdyby ŘSD v Plz kraji opravovalo od nejhoršího, tak ta D5 už je hotová a naopak do toho roku 2028 by počkala Plaská nebo Úněšov a spol… Ale co naděláme, holt některé původní spáry na D5 musí dát ještě 3 zimy…
No ten úsek 110-100 ve směru od hranic je podle mě už několik let nejhorším úsekem celé D5 (krom teda ještě toho kusu v Loděnici ve směru od Prahy). Trochu se divím že je jeho oprava naplánována až na příští rok když už je tam nějakou dobu i doporučená omezená rychlost kvůli špatně zalátaným výtlukům, ale zaplať pánbůh za to, že se to do toho plánu dostalo.
Samozrejme dobra zprava, ale je tam porad jeste asi 20 km usek zhruba od krizeni s I/21 (u Boru) ve smeru na Prahu, kde auta prejizdi do levyho pruhu kvuli vytlukum a „schodum“ na stare vozovce.
Nevite nekdo jestli to RDS planuje v dohledny dobe opravit?
Úsek kolem exitu 127 (Bor / Planá) je už opravený, ale je pravda, že pak je stav až po Nýřany hodně zoufalý (nejhorší od konce opraveného úseku po Shellku u Málkovic a pak před Ostrovem u Stříbra). Nedokážu posoudit, jestli mez Rozvadovem a Borem ještě nezůstalo něco horšího a nemělo by to dostat přednost, ale výše uvedené by měla být priorita – u Sulkova (88-94) to po provedených opravách celkem jde a dokonce ani vydrolený asfalt u Nýřan, jakkoli nepříjemný, v tak hrozném stavu, jako tohle, zdaleka není (nemohu posoudit z pohledu konstrukce, ale z pohledu bezpečnosti provozu rozhodně ano).… Číst vice »